Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Teemu se vaan jaksaa pitää kiinni sitkeästi moottoripyöräonnettomuudesta, jossa motorisi törmää telttaan.

Hui hai ja hallin munat, sanon minä.

En viitsi sen enempää kommentoida tuota kolarijuttua, kuin sillä, että siitä olisi syntynyt sellainen meteli, ettei niemellä olisi ennen eikä sen jälkeen moista metakkaa kuultukaan.

Mitä tulee siihen, ettei murhia, tappoja, ei edes pienempiä rähinöitä, oltu niemellä ennen Bodomia ja sen jälkeen ole sattunut, kertoo sekin paljon, jos hieman tuumailee miksi niin tapahtui juuri silloin helluntaina 5.6.1960.

Jos vähän mukaelen tuota vanhaa soittoniekkojen sanontaa kolmimiehisestä orkesterista, eli mies, pullo ja haitari, tähän tapaan että mies, pullo ja raivokohtaus, niin eiköhän se siinä ole.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Teemu se vaan jaksaa pitää kiinni sitkeästi moottoripyöräonnettomuudesta, jossa motorisi törmää telttaan.

Hui hai ja hallin munat, sanon minä.

En viitsi sen enempää kommentoida tuota kolarijuttua, kuin sillä, että siitä olisi syntynyt sellainen meteli, ettei niemellä olisi ennen eikä sen jälkeen moista metakkaa kuultukaan.

Mitä tulee siihen, ettei murhia, tappoja, ei edes pienempiä rähinöitä, oltu niemellä ennen Bodomia ja sen jälkeen ole sattunut, kertoo sekin paljon, jos hieman tuumailee miksi niin tapahtui juuri silloin helluntaina 5.6.1960.

Jos vähän mukaelen tuota vanhaa soittoniekkojen sanontaa kolmimiehisestä orkesterista, eli mies, pullo ja haitari, tähän tapaan että mies, pullo ja raivokohtaus, niin eiköhän se siinä ole.
Kuinka paljon sitten ääntä lähtee kun kolmea (tai neljää) ihmistä aletaan mätkimään kuoliaaksi yksitellen.
Eiköhän tuo olisi äänellisesti tapahtunut hiljaisemmin törmäämällä telttaan ja hoitaa likipitäen kaikki yhdellä rysäyksellä.

Onko sieltä ylläpidon suunnasta tullut mitään väliaikatietoja etpk:n hankkimisesta. Viimeiset kolme viikkoa keskustelu on ollut niin hedelmätöntä, etten ole viitsinyt siihen osallistua. Tavalla tai toisella pitäisi saada uutta materiaalia, siis kuvia.
Muuten täällä keskustellaan hypnoosista ja brillen hemotoomasta loputtomiin. (huokaus)
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:

Miettikäähän. miksi joku tappaisi kolme nuorta, tuosta vaan ja aina oli olemassa kiinnijäämisen riski. Mistä sinne Bodomin rantaan olisi voinut
aamuyöllä eksyä joku Enska tai muu Hanska, ei millään. Mitä ne olisi siellä yleensäkkään tehneet, käyneet yöuinnilla vai. Yleensä ihmiset nukkuu sikeimmillään niihin aikoihin.
Kaikki liittyy paikallaolleeseen telttaporukkaan, tavalla tai toisella.
Eräs turpiinsa saanut äiteineen kertoilee kummallisia tarinoita, joilla on mielestäni olennaisesti sotkettu aikanaan tutkimuksia.
Heikkikin väitti koko ajan ettei Gustafsson ole voinut tehdä niitä, koska oli
niin pahoin itse loukkaantunut ja tämä tapahtui vieä sen jälkeen kun
tutkimukset olivat alkaneet uudestaan ja Heikki pohti kuulustelijoiden kummallisia kysymyksiä ja minä ehdotin syylliseksi G:tä.
Vastas vaan ettei se voinut olla niin, koska oli niin pahoin loukkaantunut.
Että oli ne äidin ja pojan kertomukset tuottaneet satoa yli 40 vuotta.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^^Jos hallilla olisi munat niin halli olisi vesilintu.
Jos viestissä olisi sisältö, niin voisi painaa lähetä nappia.
teemu
Javier Pena

kukkuu kirjoitti: Onko sieltä ylläpidon suunnasta tullut mitään väliaikatietoja etpk:n hankkimisesta. Viimeiset kolme viikkoa keskustelu on ollut niin hedelmätöntä, etten ole viitsinyt siihen osallistua. Tavalla tai toisella pitäisi saada uutta materiaalia, siis kuvia.
Muuten täällä keskustellaan hypnoosista ja brillen hemotoomasta loputtomiin. (huokaus)
Voinevat kerätä rahat ja osallistua hankintaan yhdellä osuudella. Nauhat voisi jättää ostamatta.
Toisaalta nauhat kyllä kiinnostavat minua itseäni. Mahdollisimman täysi kuvasatsi olisi välttämätön piristysruiske keskustelulle.
teemu
Javier Pena

Merivuokko kirjoitti:...
Vastas vaan ettei se voinut olla niin, koska oli niin pahoin loukkaantunut.
Että oli ne äidin ja pojan kertomukset tuottaneet satoa yli 40 vuotta.
KRP on epäillyt Gustafssonia jo kesästä 1960-alkaen, mutta olosuhteet ovat olleet hänen syyllisyyttään vastaan, kuten Bodomin mysteeriossa kerrotaan. KRP:lle on myös yleisöstä ehdotettu, että Gustafsson olisi tekijä. Jo 1960 siis. Kun mitään ei ole löytynyt häntä vastaan, niin syytönhän mies silloin on. Viimeisin tutkimus vielä korostaa asiaa. Miltä tilanne mahtaisikaan näyttää, jos toistaiseksi piilossa olevat 1500 sivua ETP-materiaalia olisivat näkyvillä?

Tämän ketjun aiheen kannalta on mielenkiintoista, ettei näkyvillä olevassa aineistossa ole mitään mikä viittaisi moottoripyöräonnettomuuden tutkimiseen. Se on varteenotettava tutkimuslinja, ja luulisi sen tulleen selvitetyksi.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

teemu kirjoitti:Voinevat kerätä rahat ja osallistua hankintaan yhdellä osuudella. Nauhat voisi jättää ostamatta.
Toisaalta nauhat kyllä kiinnostavat minua itseäni. Mahdollisimman täysi kuvasatsi olisi välttämätön piristysruiske keskustelulle.
Kukkuun kanssa samaa mieltä, hedelmätöntä keskustelua.

Teemun kanssa samaa mieltä, nauhat pitäisi ehdottomasti saada kuunnella.
Hessu52
Watson itse

Tuossa eräässä teemun jutussa huomaa hänen putkikatseensa tapauksesta, koska hän ei ymmärrä, mitä olen kirjoittanut.

No se olkoon teemun oma murhe.

Siitä olen toki samaa mieltä, että kuvia olisi hyvä saada niin paljon kuin vain on mahdollista, sillä silloin nurempienkin kirjoittajien olisi helpompi kenties ymmärtää sen ajan oloja ja tapoja.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:Tuossa eräässä teemun jutussa huomaa hänen putkikatseensa tapauksesta, koska hän ei ymmärrä, mitä olen kirjoittanut.

No se olkoon teemun oma murhe.

Siitä olen toki samaa mieltä, että kuvia olisi hyvä saada niin paljon kuin vain on mahdollista, sillä silloin nurempienkin kirjoittajien olisi helpompi kenties ymmärtää sen ajan oloja ja tapoja.
Lähinnä tarkoitin teltan verijäljistä ja reiistä otettuja kuvia. :wink:

Sellainenkin kävi joskus mielessä, koska poliisi tekee poliisi-tv:n kanssa yhteistyötä, niin olisikohan mahdollista joskus saada joku näistä poliisin tutkijoista vaikka muutamaksi tunniksi palstalle. Voisi vastailla harkintansa mukaan hänelle esitettyihin kysymyksiin. Voihan tämä onnettomuusteoriakin olla täysin tutkittu linja ja mahdottomaksi havaittu, mutta emme vain tiedä sitä. Idea vain.
teemu
Javier Pena

Poliisi palstalle!

^Hyvä ajatus! Kannatetaan!

Kuka meillä taas edustikaan Poliisi-TV:tä täällä MI:ssä?
Eikun buukkaamaan poliisilta aikaa ja tänne ketju auki. Kirjoittajat sitten tuovat toinen toistaan perustavampia kysymyksiä listalle.

Suuntaa antavasti jotain on jo saatavilla ketjusta "Mitä puuttuu - mitä voisi olla?".
Aika paljon näkyy olevan auki, joten tässä olisi sisällöntuottamisen paikka.

Onnettomuusmahdollisuuden mahdollista tutkintaa voisi todellakin valottaa lisää. Kun se kenties sitten osoittautuisi loppuun kalutuksi aiheeksi, niin päästäisiin taas katselemaan murhia ikäänkuin Brillien läpi linsseistä, jotka laajentavat näkökenttää ja tajuntaa, toisilla enemmän toisilla valitettavasti vähemmän. Arvaan, ettei sittenkään tulisi yhteistä, eikä edes 99 prosentin osallistujien varmuutta Gustafssonin syyllisyydestä. On sellainen tuntuma. Kaikki uusi autenttinen tieto on kuitenkin hyvästä, mitä se sitten onkin, ja mihin johtaakaan.

Oikeasti siis hyvä idea. Vastauksia arvattavasti saa vain rajoitetusti. Toivottavasti KRP tykkää ja juttu toteutuu.
Merivuokko
Jane Marple

No, juo kaljaa ja grillaa mustaa makkaraa ja muistelee kolmea ystäväänsä ja käy vuosipäivänä heidän haudallaan. Ja joskus käy
kääntymässä murhaniemessä ja muistelemassa menneitä.
Siinähän on eläkeläisellä ohjelmansa.
Hessu52
Watson itse

Eiköhän tuo Gusseen 60 luvulla kohdistunut epäily kaatunut siihen, kun poliiseilla oli liioiteltua tietoa Gussen vammoista, joten sympatiat jäivät ainoana hengissä selviytyneen puolelle, ja se tutkimuslinja loppui lyhyeen.

Olisi mukava lukea sen ajan kuulustelut, mitä Gusse on silloin epäiltynä kertonut, vai onko hänen kuulusteluaan ollenkaan kirjattu mihinkään ylös?

Olen monta kertaa miettinyt tuota Jorma Paloa, mitä hän oiken ajatteli, kun otti Assmannin hampaisiinsa ja teki hänestä Bodomin murhaajan.

Kyllä Bodomin tappotouhuissa on myös tappaja saanut vammoja, mutta sellaisiahan ei Assmannilla ollut.

Minä uskon enemminkin siihen, että Assman meni sairaalaan saadakseen sieltä huumeita, kun oma varasto oli tyhjentynyt.

Jos hänen piilonsa olisi ollut Bodomin niemellä, juuri telttapaikan kohdalla, niin ei hänen olisi tarvinnut nuoria tappaa, tai edes pelotella, sillä nuoret varmasti liikkuivat niemen ja teltan väliä, joten kyllä siinä välissä olisi kerinnyt jemmallaan käydä.

Miksi Palo ei vienyt vaateita itse ratakadulle parin korttelin päähän, kun poliisia ei kuulunut?

Itse olisin vienyt, sillä ei poliisi sellainen auktoriteetti ollut silloinkaan, mitä joku täällä muitaakseni jossain kohti laukoi.
Merivuokko
Jane Marple

Hessu52 kirjoitti:Eiköhän tuo Gusseen 60 luvulla kohdistunut epäily kaatunut siihen, kun poliiseilla oli liioiteltua tietoa Gussen vammoista, joten sympatiat jäivät ainoana hengissä selviytyneen puolelle, ja se tutkimuslinja loppui lyhyeen.

Olisi mukava lukea sen ajan kuulustelut, mitä Gusse on silloin epäiltynä kertonut, vai onko hänen kuulusteluaan ollenkaan kirjattu mihinkään ylös?

Olen monta kertaa miettinyt tuota Jorma Paloa, mitä hän oiken ajatteli, kun otti Assmannin hampaisiinsa ja teki hänestä Bodomin murhaajan.

Kyllä Bodomin tappotouhuissa on myös tappaja saanut vammoja, mutta sellaisiahan ei Assmannilla ollut.

Minä uskon enemminkin siihen, että Assman meni sairaalaan saadakseen sieltä huumeita, kun oma varasto oli tyhjentynyt.

Jos hänen piilonsa olisi ollut Bodomin niemellä, juuri telttapaikan kohdalla, niin ei hänen olisi tarvinnut nuoria tappaa, tai edes pelotella, sillä nuoret varmasti liikkuivat niemen ja teltan väliä, joten kyllä siinä välissä olisi kerinnyt jemmallaan käydä.

Miksi Palo ei vienyt vaateita itse ratakadulle parin korttelin päähän, kun poliisia ei kuulunut?

Itse olisin vienyt, sillä ei poliisi sellainen auktoriteetti ollut silloinkaan, mitä joku täällä muitaakseni jossain kohti laukoi.
Miksi jollain Assmanilla olisi Bodomin rannalla jokin kätkö, aivan hullua puhetta.
Ja miksi hän olisi surmannut nämä nuoret, mikä olisi motiivi?
Nämä on kertomuksia/satuja, joissa ei näy päätä ei häntää.
Miksiköhän se rottweiler tappoi pojan? Jokin naksahti koiralla, oli kertynyt kaunaa tai poika kiusasi?
Aina löytyy syy/motiivi, niin ihmisillä kuin koirillakin.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Merivuokko kirjoitti::oops:

No, juo kaljaa ja grillaa mustaa makkaraa ja muistelee kolmea ystäväänsä ja käy vuosipäivänä heidän haudallaan. Ja joskus käy
kääntymässä murhaniemessä ja muistelemassa menneitä.
Siinähän on eläkeläisellä ohjelmansa.
Niin tekee. Mitä toisaalta luulisit syyllisen tekevän?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Eiköhän tuo Gusseen 60 luvulla kohdistunut epäily kaatunut siihen, kun poliiseilla oli liioiteltua tietoa Gussen vammoista, joten sympatiat jäivät ainoana hengissä selviytyneen puolelle, ja se tutkimuslinja loppui lyhyeen.
Mistä poliisi milestäsi sai liioiteltua tietoa? Meinaatko, etteivät älynneet lainkaan kysellä sairaalasta, Nilsiä hoitavilta lääkäreiltä? Vai saivatko tietonsa ainoastaan Nilsiltä?

Ei tässä voi tuntea kun myötähäpeää lukiessa näitä erittäin tyhmiä väitteitä.
Vastaa Viestiin