Puhuiko Marjatta totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

awa kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:Jatan kertomus vaikuttaa minusta varsin uskottavalta.
Olen täysin samaa mieltä.

Jesse Livermore - arvostamasi - Konsta on oiva kaveri kertomaan valemuistoista ja selittämään muistin epätarkkuuksia ilman - että se mitenkään vaikuttaa kertojan kertomuksen uskottavuuteen.

On hyvin todennäköistä että marjatan keromus on ihan totta - sitä kun ei voi kukaan kumota. On täysin mahdollista että murhaniemen seurue vieraili Marjatan "leirissä".

Sitä ei konstan todistusten mukaan mikään poissulje.

Marjatan kertomuksen poissulkee Timperi ja keskimmäisen(?) niemen kärjessä puoleenyöhön ollut pariskunta.

Ei se tuon monimutkaisempaa ole, jos viitsii ajatella.
:twisted:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Mitäs he kertoivatkaan ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Muistanko oikein, että jossain vihkon kannessa luki Seppo + Irmeli?
Veikkaisin valemuistoksi, kjäh.
Eikun ihan aikuisten oikeasti. :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Mitäs he kertoivatkaan ?
Ota selvää.
Näin kirjoittelee poika, joka etsii outsaideria :D mutta se on hankalaa kun toisaalta ei voi olla siellä ketään ja toisaalta jossain on pakko olla se kiilusilmä :D

Kai sinä nyt konsta kernaasti kertoisit kaikki ulkopuoliset hiipparit - jopa nimiäkin on toisinaan tullut taholtasi :D
Viimeksi muokannut awa, Su Elo 19, 2007 1:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Mitäs he kertoivatkaan ?
Ota selvää.
Näin kirjoittelee mies joka etsii outsaideria :D mutta se on hankalaa kun toisaalta ei voi olla siellä ketään ja toisaalta jossain on pakko olla se kiilusilmä :D

kai sinä nyt konsta kernaasti kertoisit kaikki ulkopuoliset hiipparit - jopa nimiäkin on toisinaan tullut taholtasi :D
Mitä nimiä?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Murhaniemessä liikkuneiden ihmisten nimiä.

Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Kukaan NOISTAKAAN ei ollut kuullut eikä nähnyt mitään Marjatan stooria tukevaa.

Mysteerio Bufdom:
"Sekatyömies Aarne Kesseli, joka on Veston työläisiä, kertoi tulleensa 4.6.60 kello 20.00 aikaan Helsingistä linja-autolla Ritva Happonen nimisen naisen kanssa ja olivat he noin kello 21.00 lähteneet veneellä eteläisimmästä lahden pohjukasta soutamaan Oittaan kartanon rantaan, josta he olivat edelleen soutaneet noin kello 21.15 järven yli Lillnäsin niemelle. Heidän ohittaessaan tapausniemet he olivat havainneet murhaniemessä teltan ja niemen kärjessä kaksi noin 20-30 vuotiasta miestä pukeutuneina tummiin housuihin ja vaaleisiin patoihin (mahdollisesti jälempänä mainitut Aurasaari ja Iäs nimiset miehet). Palatessaan kello 22.30 jälkeen Lillnäsistä he eivät olleet kiinnittäneet mitään huomiota telttaan (ilmeisesti sen vaiheilla ei ollut näkynyt silloin mitään liikettä eikä sieltä ollut kuuluut ääniäkään). Rantaan palatessaan ehkä noin kello 23.45 he olivat tavanneet Janne Kinnunen nimisen miehen, joka oli yhdessä Raili Rautiainen nimisen naisen kanssa istunut ensimmäisen – siis lähinnä Vestoa olevan – niemen kärjessä.

...
Juhani Samuli Miettinen oli morsiamensa Gertrud Simonssonin kanssa ollut 4.6.60 kello 21.30 –24.00 välisenä aikana uimassa tapahtuma-alueella sekä havainnut murhaniemessä olleen teltan ja ilmeisesti myös sen asukkaat. Rannalla oli istuskellut ensimmäisessä niemessä (lähinnä Oittaata) eräs pariskunta, jonka luokse oli veneellä tullut toinen pariskunta (Kesseli ja Kinnunen seuralaisineen). Tämän niemen seutuvilla oli myös ollut eräs nuori poika polkupyörällä (Kaukiainen?), mutta ketään muita ei ollut näkynyt. (Miettinen ja Simonsson ovat mahdolliset aiheuttaneet Kinnusen mainitsemat kävelyäänet, sillä kaikesta päätellen he eivät olleet aina aivan rannalla.)

Kari Kaukiainen oli ollut ajelemassa polkupyörällään pitkin Oittaan rantoja noin kello 23.00, kun häntä vastaan rannasta päin oli tullut tuntematon mies, joka oli huutanut hänelle ”poika”. Miehen pituus oli ollut yli 170 mutta alle 180 senttiä, tukka oli ollut musta, taaksepäin kammattu ja kasvot olivat olleet laihat ja parrattomat. Vaatetuksena oli ollut vaaleansininen paita, siniset, kuluneet ja likaiset suorat housut "
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No jopa keskustelu sai vilkkaan kaanteen, kun "Jesse " palasi takaisin foorumille.

Kuten aiemmin sanoin, todistajan penkki on kylmä istuttava ja Marjatan kertomus on niin aidon tuntuinen, että se on uskottava.

Kun ajatellaan minkälaisesta murhenäytelmästä silloin aikoinaan oli kyse, niin en itse vetäisi liikoja linjoja sinne, että Marjatalla olisi tässä kohtaa jotain sellaisia valemuistoja, jotka olisivat ajan myöten iskostuneet hänen päähänsä tosina.

Sellaisia en usko yksinkertaisesti tapahtuvan, normaalin ihmisen muistiin.

Itsellänikin on joitain salaisuuksia, joita joskus tenavana tehtiin, kun särjettiin ikkunoita kivitettiin katulyhtyjä yms. ja joista luvattiin olla hiljaa, mutta mitään valemuistoja niistä ei ole kertynyt.

Kyllähän on kuitenkin asioita, joissa ihminen tuppaa liiottelemaan, kuten ilmeni tässäkin jutussa puukopistojen määrässä.

Olisiko se liioittelu silloin aikoinaan johtunut sympatiapisteiden keruusta, vai jostain muusta, senhän tietää vain yksi, eikä hänkään kerro, liekö sitten unohtanut jo koko jutun?
Hessu52
Watson itse

Marjatan todistus on aivan yhtä uskottava, kuin niiden jatkuvasti tarinoitaan muuttavien yksilöiden, joita tässäkin jutussa on liikaa.

Marjatta sentään pysyy tarinassaan, eikä muuttele sitä uusien kuulustelujen myötä, niin kuin jotkut muut tekivät.

Heitä kyllä uskottiin, mikä tietenkin ihmetyttää tässä Suomen oikeuslaitoksen puolueettomuutta.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Marjatta sentään pysyy tarinassaan, eikä muuttele sitä uusien kuulustelujen myötä, niin kuin jotkut muut tekivät.
Eikös se ollut lopulta kolmas versio joka hyväksyttiin kuulustelupöytäkirjaksi?
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Olisi tullut varmaan lisääkin versioita, jos olisi kyselty lisää.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Hessu52 kirjoitti: Marjatan todistus on aivan yhtä uskottava, kuin niiden jatkuvasti tarinoitaan muuttavien yksilöiden, joita tässäkin jutussa on liikaa.

Marjatta sentään pysyy tarinassaan, eikä muuttele sitä uusien kuulustelujen myötä, niin kuin jotkut muut tekivät.
Kerro mikä oli Marjatan mielestä se oikea ajankohta, jolloin Nissen porukat vierailivat Marjatan leirillä? Se aika on muuttunut niin moneen kertaan.
Hessu52
Watson itse

Kukapas se taas niitä satuja kertoikaa; 11 puukonpistosta päässä ja puolipäätä sökönä, puukkoa alkoi tulla niin perhanasti, käytiin uimassa ja kalassa, ei käytykään uimassa, en kalastanut, ei tullut kalaa, kun oli vain leivän muruja, en muista mitään, kuin neljäntenä päivänä heräsin, minulle ei kerrottu miten toisille kävi, vasta neljän viikon päästä.

Tässä muutama.

Satuja olisi tullut varmaan tuhannen ja yhden yön verran, jos kuulusteluja olisi jatkettu.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp

Miten tuo liittyi kysymykseeni? Kokeilepa uudestaan.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Onko jollakin tallessa Marjatan OBS-ohjelman haastattelu?
Vastaa Viestiin