Kiitos nyt kuitenkin tiedotuksesta - oletan, että edesmennyt poliisiylitarkastaja Välkki olisi ennen kaikkea mielissään, että hänen jättämänsä tieto salaisista asiapapereista vuodelta 1999-2007, jotka koskivat jättimäistä rahanpesua ja korruptiota, johon oli sotkeutuneena korkea-arvoisia sisäministeriön poliisivirkamiehiä on saanut sinutkin aktivoitumaan ja ymmärtämään, että hänen itsemurhansa olisi ollut todella turha, ellet sinäkin ymmärtäisi tilanteen merkitystä ja vakavuutta.
Kiitän myös hänen puolestaan!
Rikostarkastajan toimenkuva - kuten Aarnion ketjuun kirjoitin - on toimia poliisitutkinnassa asiantuntijana, ei ole sama kuin poliisiylitarkastaja. Ilmeisesti et lukenut jättämääni tietoa.
Mutta jos tämä naurattaa - katsoin nyt otsikon aiheen, niin hmm.... Erikoista sanoisin. Mutta jos nyt tarkoitus oli laittaa jotakin minun suuhuni - kiitos nyt siitäkin - niin meni vähän mönkään, kun edellä ei ole ainuttakaan viitettä lähteeseen, ei mitään... Tota noin... mitähän tästä nyt pitäisi oikein ajatella...
Kerrotko nyt omin sanoin, että mikä sinua vaivaa, mutta älä laita tänne, että "naurattaa", se nimittäin ei naurata, laita vaikka Sirpa-ketjuun, niin keskustellaan.
(Voi luojaperhana, en päässyt juttuun kiinni, vaikka koitin lukea, ja koska on yhtä pötköä, ei mitään mitä hän itse sanoo tai mitä laittaa minun suuhun, niin älkää nyt vain sotketko minua tuohon... hm... tuohon... vaikealukuiseen tekstiin tässä vaiheessa ollenkaan, vaikuttaa pikemminkin oireelta jostakin...)
Itse olen sitä mieltä, että jos nuppi ei kestä täällä, niin täältä pitäisi pysyä pois. Muuten tuolloin, kun Välkki teki itsemurhan, niin täällä käytiin kovaa vääntöä siitä, että mikä luuseri mies oli, kun piti hoitaa tuollainen sotku, niin ennen tappoi itsensä. No, en voinut tuolloin ottaa asiaan kantaa, enkä voi nytkään, kun ei ole tietoa, mutta jos nyt tuo sotku hoidetaan tavalla tai toisella - onhan tuosta jo aikaa yli viisi vuotta - niin sehän se olisi pääasia, mutta ei ole ollut helppoa tutkintaa, eikä tule olemaan. Varsinkin kun on tietoa, että tutkinta on aloitettu jo vuonna 2006 (Välkin itsemurha 2008), ja sen sanotaan liittyvän Italian poliisin tutkintapyyntöön.
Tutkintapyyntövaatimus WinClubin (nimi vaihdettiin WinCapitaksi syksyllä 2007) osalta tuli jo alkukesästä 2007 Thaimaan poliisilta. Ai niin, ja huumepoliisitutkinta on tällä kertaa lähtenyt liikkeelle Hollannin poliisin kautta. Ja lestadiolaisia rahoittaa CIA ja Ulvilassa touhuaa FBI sekä Scotland Yard - faktatietoja nämäkin. Hyvin maa makaa.
No, ehkä annaanna vain vastuuntuntoisena kansalaisena halusi nämä asiat jälleen tuoda kaikille esille.