Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Täällä ei siis näytä olevan loogisesti ajattelevia miehiä tai naisia. Todellisuudessa on ilmeinen mahdollisuus, että vähäinen alkoholimäärä olisi ehtinyt jo haihtua uhrien kuolemaan mennessä. Vaikka silloin ei enää veressä ollut alkoholia, ei se takaa sitä, etteikö siellä olisi ollut aikaisemmin. Tämähän on ilmeinen fakta.

Miksi tätä ei voida myöntää. En voi pitää Konstaakaan enää järkimiehenä. Totuushan on, että kuolinaikaa ei tarkemmin tunneta. Voi teitä pässinpäitä! :D :D :D
Min kompisar, Sariola. Loogisuus katosi Urhon myötä, hän omaa huippuluokan loogisuuden ja oikeellisuudentajun. Siitä on väännettykin täällä, ja ehkä hän on oikeassa. Minun loogisuuteni on mitä on, ehkä se on normaalia matalammalla tasolla. Olen sikäli sun kanssa samaa mieltä, (olen tämän tänne kirjoittanut myös moonta kertaa) että viinaa oli vähän neljälle henkilölle humatumistarkoitukseen ja kahden päivän varalle. Tosi asia on myös se, ettei viina ole jakatunut tasaisesti jokaisen henkilön suuhun. Tästä ollaan varmaan kaikki samaa mieltä? Tytöt ovat voineet ottaa huikkaa ihan kunnollakin, mutta vähäisemmän määrän kuin pojat koska eivät tarvitse känniin niin suurta määrää. Kuvitellaan, että tytöt ovat juoneet yhdessä puoli pulloa sitrusta. Jäljelle jää pullo salmisaarta ja puoli pulloa sitruunaviinaa. Jos pojat ovat tempaisseet yhdessä salmisaaren, varmasti ovat olleet humalassa. Osa viinoista on ulkopuolisen tai Nissen suussa, koska jonnekin nekin meni katoamaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Täällä ei siis näytä olevan loogisesti ajattelevia miehiä tai naisia. Todellisuudessa on ilmeinen mahdollisuus, että vähäinen alkoholimäärä olisi ehtinyt jo haihtua uhrien kuolemaan mennessä. Vaikka silloin ei enää veressä ollut alkoholia, ei se takaa sitä, etteikö siellä olisi ollut aikaisemmin. Tämähän on ilmeinen fakta.

Miksi tätä ei voida myöntää. En voi pitää Konstaakaan enää järkimiehenä. Totuushan on, että kuolinaikaa ei tarkemmin tunneta. Voi teitä pässinpäitä! :D :D :D
No voi meitä pässinpäitä :D

Gustafsson on itse kovasti ollut ihmeissään hänelle kerrottaessa, että muiden retkeläisten verestä ei alkoholia löytynyt. Olihan Gustafsson kertoillut että viinaksia - salmisaarta ja sitrus-likööriä sekoitettiin ja muki kiersi.

Gustafsson kielsi, että olisi ollut juovuksissa - mutta muuttaakin sitten kertomustaan kun hänelle kerrotaan lauluvihkossa lukeneen - Nisse ja Sepi kännissä - > "Kai sitä sitten oltiin vähän hiprakassa "

Gustafsson oli myös pontevasti todennut, että viinakset ei olleet juurikaan maistuneet - ja että - pulloista ei oltu juurikaan juotu. No Gustafsson yllättyi tietysti, kun hänelle kerrottiin, että kaikki viinat oli juotu. Ainoastaan yksi pilsneri oli löytynyt täysinäisenä rantavedestä. (Oli ollut siellä viilentymässä - oma arvaus)

Rikospaikalta oli löytynyt myös tyhjä pilsneripullo.

Nukkumaanmenosta Gustafsson vielä totesi, että maailma pyöri ( eli Gustafsson oli nukkumaan mennessä hiprakassa - oma arvaus )

Murhaajan iskiessä kolmen uhrin verestä ei löytynyt alkoholia. Voinee arvata, että maailma ei ole näiden kohdalla humalatilan vuoksi " pyörinyt".

Gustafssonin kertoman mukaan koko seurue asettui nukkumaan samaan aikaan, kun siinä ensin hieman halattiin ja hyvät yöt toivoteltiin.

Niin - kuka ihme ne viinat oikein joi ?
Viimeksi muokannut awa, Su Marras 18, 2007 11:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

konsta kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Miksi tätä ei voida myöntää. En voi pitää Konstaakaan enää järkimiehenä. Totuushan on, että kuolinaikaa ei tarkemmin tunneta. Voi teitä pässinpäitä! :D :D :D
Elähän nyt Herkule asetu muiden yläpuolelle. Kyllähän mäkin tossa omassa kirjoituksessani saman sanoin, vaikka siinä oli muitakin optiota. Idea oli siinäkin, ettei kukaan tiedä varmuudella, et valitettavasti sinäkää, joten se siitä.
Siinä se idea nimenomaan onkin. Meistä kukaan ei voi varmasti tietää, että ottivatko tytöt ja Sepi yhtään todellisuudessa viinaa. Se asia on meille tuntematon. Awa väitti nimenomaan muuta. Sitä samaa minä olen tässä juuri korostanut .

Arveluja voi esittää, mutta ei voi tietää. Minä arvailen, että tytöt ottivat hieman, mutta pääasiassa pojat joivat sen viinan mitä juotiin. Sitäkin voi arvailla, että Sepi joi vähemmän. Varmaa tietoa ei ole. Kyllä minä "awan" virheellisen tiedon yläpuolelle asetun aivan vakaasta harkinnasta. Arvaillahan aina voi, mutta faktaa se ei ole.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Arveluja voi esittää, mutta ei voi tietää. Minä arvailen, että tytöt ottivat hieman, mutta pääasiassa pojat joivat sen viinan mitä juotiin. Sitäkin voi arvailla, että Sepi joi vähemmän. Varmaa tietoa ei ole. Kyllä minä "awan" virheellisen tiedon yläpuolelle asetun aivan vakaasta harkinnasta. Arvaillahan aina voi, mutta faktaa se ei ole.
Onko Sariola sinun arvailusi jotenkin tiedoiltaan varmempaa kuin muiden kirjoittajien - kun niin kiivaasti omia arvailujasi ylös ponnistat.

Tekstejäsi voisi tulkita jopa muita kirjoittajia herjaaviksi :cry:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Onko Sariola sinun arvailusi jotenkin tiedoiltaan varmempaa kuin muiden kirjoittajien - kun niin kiivaasti omia arvailujasi ylös ponnistat.

Tekstejäsi voisi tulkita jopa muita kirjoittajia herjaaviksi :cry:
Minä esitin vain faktana esitetyn toteamuksen oikaisun:

"Awa: Viinaa oli ja jokuhan ne viinakset joi. Mutta ei kukaan kolmesta uhrista - koska heiltä mitattu veren alkoholipitoisuus oli 0."

Tuo on esitetty faktana. Tuo on selvästi vain mielipide.

... Mutta ei kukaan kolmesta uhrista - koska heiltä mitattu veren alkoholipitoisuus oli 0 ...

Tuo mittaus ei nimittäin takaa, etteivätkö myös nuo 3 uhria olisi nauttineet alkoholia aikaisemmin illalla ainakin pienempiä määriä.

Tuo on vain arvailua, ei faktaa. Meistä kukaan ei tiedä tarkkaa totuutta.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Joo - jokainenhan täällä mielipiteitään esittää. Sinä vain pidät muiden kirjoittajien mielipiteitä väärinä - ja pontevasti olet oikaisemassa niitä mielesi mukaan. Kuitenkin perään ilmoitat, että se mitä oikaiset - on selvästi vain mielipide . :shock:

Niin - viinaa oli niin paljon, että siitä on joku tullut aikamoisesti juovuksiin - vaikka Seppo olisi alkuillasta hieman maistanutkin.

Miksi Seppo ei sitten kuitenkaan ryypiskellyt siinä toverillisesti seuramiehenä ?? - koska hänen veren alkoholipitoisuus oli kuolinhetkellä 0. Tarkoittanee sitä , että viinoihin Seppo ei sekaantunut sen vertaa, että sillä olisi mitään merkitystä. Loogisesti voisi epäillä, että joku muu ne viinat joi - kuin nämä kolme uhria. Se "joku" oli tuosta viinamäärästä kännissä kuin käki.

Gustafssonin mukaan tytöt ei juoneet - voiko sitten miehen sanaan luottaa ?

Ei kai tuon miehen puheita voi faktaksi laskea :shock:

Huom: Oma mielipide.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Taisi veren alkoholit jäädä mittaamatta, siellähän ruumit oli Leppävaaran kellarissa.
Tuulikki kirjoitti, Sepi ja Nisse kännissä. Ei kai se sentään omiaan kirjoitta-
nut.
Poliisit sanoivat aikanaan lintupojille, kaikki olivat nauttineet alkoholia. :oops:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .................

Gustafssonin mukaan tytöt ei juoneet - voiko sitten miehen sanaan luottaa ?

Ei kai tuon miehen puheita voi faktaksi laskea :shock:

Huom: Oma mielipide.
Siihen sanaan ei voi luottaa. Aikaa on kulunut liian kauan ja toisekseen mies on saanut sellaisen iskun päähänsä, että siinä päässä oleviin muistitietoihin ei voi luottaa. Se kai on tässä tullut selväksi. Toinen mahdollisuus on, että hän näyttelisi muistinsa menettänyttä, mutta siinäkään tapauksessa ei sanaan voisi luottaa. Se voisi olla tarkkaan harkittua sepitystä. Minä pidän kyllä todennäköisenä, että muisti on kärsinyt siitä päähän osuneesta iskusta niin, että niihin muistitietoihin ei ole luottamista. Muisti ja mielikuvitus sekaantuvat keskenään. Tämä viimeinen on minun olettamukseni. Lisäksi aika on tehnyt oman tehtävänsä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Samaa mieltä kuin Merivuokko siltä osin, että kaikki ovat mielestäni todennäköisesti nauttineet alkoholia, ainakin vähän. Voidaan kysyä milloin? Mahdollista on, että esim. jo klo 20 alkaen. Tarkkaa aikaa ei tiedetä. On siis hyvin mahdollista, että veressä ei enää aamuyöllä ollut alkoholia ainakaan kaikilla, vaikka alkoholia olisi nautittukin. Tämä on siis arviota, mutta ei faktaa. Tuo olisi luonnollisin vaihtoehto.

Edelleen on hämärän peitossa mitä tapahtui aamuyöllä, ja miksi kaikki tapahtui niin äänettömästi. Syntyy vaikutelma, että kohteet olisi huumattu ennen hyökkäystä. Siksi ääntä ei syntynyt. Tämä on tietysti jälleen vain arvio. Mutta kummalta se tuntuu, että esim. kartanolla kukaan ei kuullut mitään. Siellä valvottiin myöhään ja osa varmaan nukkui ikkunat auki ja saattoi ola hereillään ja niinkin lähellä tapahtumapaikkaa.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Sariola kirjoitti:Samaa mieltä kuin Merivuokko siltä osin, että kaikki ovat mielestäni todennäköisesti nauttineet alkoholia, ainakin vähän. Voidaan kysyä milloin? Mahdollista on, että esim. jo klo 20 alkaen. Tarkkaa aikaa ei tiedetä. On siis hyvin mahdollista, että veressä ei enää aamuyöllä ollut alkoholia ainakaan kaikilla, vaikka alkoholia olisi nautittukin. Tämä on siis arviota, mutta ei faktaa. Tuo olisi luonnollisin vaihtoehto.

Edelleen on hämärän peitossa mitä tapahtui aamuyöllä, ja miksi kaikki tapahtui niin äänettömästi. Syntyy vaikutelma, että kohteet olisi huumattu ennen hyökkäystä. Siksi ääntä ei syntynyt. Tämä on tietysti jälleen vain arvio. Mutta kummalta se tuntuu, että esim. kartanolla kukaan ei kuullut mitään. Siellä valvottiin myöhään ja osa varmaan nukkui ikkunat auki ja saattoi ola hereillään ja niinkin lähellä tapahtumapaikkaa.
Viimeinen retkeläisille kirjattu kellonaika on 2-aikaa. Myöhemmät ovat tulkintoja. Jos siitä laskee nyrkkisäännöllä paloaikaa taaksepäin viisi annosta päätyy aikaan 18:30. 19-21 välillä yksi rannalla olleista lapsista oli arvellut teltalla olleen pojan olleen juovuksissa. Se sopisi aloitukseen joskus 17-19 välillä, jolloin klo 2 ei kenelläkään olisi enää tarvinnut olla alkoholia veressä.

Huumaaminen tuntuu erikoiselta menettelyltä. Verkkoikkuna oli rikki, joten sitä kautta olisi voinut saada sisään esim. kloroformia. Mutta miten haju? Eikö sitä jäänyt? Vain bensa oli kuulema haissut teltalla.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="teemuHuumaaminen tuntuu erikoiselta menettelyltä. Verkkoikkuna oli rikki, joten sitä kautta olisi voinut saada sisään esim. kloroformia. Mutta miten haju? Eikö sitä jäänyt? Vain bensa oli kuulema haissut teltalla.[/quote]

Entäs jos saatiin vaikka kiskalta hankittua ns pimeä pullo, jossa olikin tappavaa metanolia liikaa? Jospa pullon myyjä/välittäjä halusi "peittää jälkensä"? Kuten tiedämme, niin jos etanolia nauttii enemmän kuin metanolia, niin metanolin myrkkyvaikutus vähenee. Mutta, jos juo vain metanolipitoista juomaa, sen myrkkyvaikutus tulee jo pienestäkin määrästä.
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

skoone kirjoitti:
teemu kirjoitti: Huumaaminen tuntuu erikoiselta menettelyltä. Verkkoikkuna oli rikki, joten sitä kautta olisi voinut saada sisään esim. kloroformia. Mutta miten haju? Eikö sitä jäänyt? Vain bensa oli kuulema haissut teltalla.
Entäs jos saatiin vaikka kiskalta hankittua ns pimeä pullo, jossa olikin tappavaa metanolia liikaa? Jospa pullon myyjä/välittäjä halusi "peittää jälkensä"? Kuten tiedämme, niin jos etanolia nauttii enemmän kuin metanolia, niin metanolin myrkkyvaikutus vähenee. Mutta, jos juo vain metanolipitoista juomaa, sen myrkkyvaikutus tulee jo pienestäkin määrästä.
Tai...
Jospa saatiin kiskalta pimeä pullo, jossa oli sekoitettu unilääkettä. Silloin yöllä kun siellä oli kuultu moottoripyörän säksätystä. Jospa siinä kertomus on vähän poikennut tosiasioista.
Viimeksi muokannut Sariola, Ke Marras 21, 2007 11:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos aamua varten jätettiin puolikas "salkkari", niin kuka sen on kuilinut ja miksi se yleensäkään olisi jätetty aamuun, sillä kännissä motskarilla ajamisesta olisi saanut Seutula komennon ja porukalla olisi ollut aamulla Irmelin synttäreiden takia ollut kire lähteä hyvissä ajoin himaan.

Se on juonut sen, joka on viettänyt yön kankaalla, veikkaan minä.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Sariola kirjoitti: Tai...
Jospa saatiin kiskalta pimeä pullo, jossa oli sekoitettu unilääkettä. Silloin yöllä kun siellä oli kuultu moottoripyörän säksätystä. Jospa siinä kertomus on vähän poikennut tosiasioista.
Tai...
Jospa hyokkays tuli sielta suunnalta, josta sita ei osattu odottaa ja tilanteen vakavuus tajuttiin liian myohaan.....

Sen lisaksi kiveniskut paahan ovat lamauttaneet uhrit nopeasti.
---------
Allekirjoitus.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Skoone kirjoitti: Entäs jos saatiin vaikka kiskalta hankittua ns pimeä pullo, jossa olikin tappavaa metanolia liikaa?
Hohhoijaa. Metanoli olisi nakynyt kuolinsyytutkimuksessa......samaten kuin muutkin myrkyt. Ne kun nakyvat selvasti sisaelimien kunnossa......

EDIT: Lainaus korjattu
Viimeksi muokannut groot, Ke Marras 21, 2007 5:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------
Allekirjoitus.
Vastaa Viestiin