Rane vahvisti itse asian. Kyse oli tietystä henkilöstä, jonka tausta tiedettiin ja josta käytettiin nimitystä "fyysysen vamman mies". No, nyt ainakin osa tietää jo tästä enemmän, eikä häntä ole syytä ruotia täällä enempää.groot kirjoitti:Mista tiedat?konsta kirjoitti:. Keskustelu kääntyi silloiseen tutkintalinjaan, joka siis ei ollut Nils.
Tekijäehdokkaat ja alibit?
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Lyhykäisyydessään olen itse sitä mieltä, ettei "yhtiö" (jos kuvitellaan sen olevan KGB tms.) suojelisi Ääsmänniä ko. tapauksessa. Hän oli narkki ja juoppo ja sikäli varmaan alle keskitason siitä mitä agentit normaalisti olivat. Sehän olisikin ollut siisti tapa päästä koko äijästä palkkalistoja koristamasta, kun olisi antanut maistaa lääniä. No, nämä on vaan ajatuksia, tosiasiassahan hän on ollut säälimätön sika, kuitenkin on voinut olla hyvä siinä mihin on saanut koulutuksen.teemu kirjoitti:^^Missä on viimeksi epäilty, että nuoret olisi tapettu tahallaan valtiolliselta taholta? Itse olen eniten kallellaan siihen, että heidän ei tarkoitettu kuolevan, mutta kun se oli tapahtunut, niin asiasta tietävä taho - kuka tai mikä sitten olikin - olisi halunnut salata tekijän tai jotain muuta asiaan liittyvää. Salaamiseen olisi ollut arsenaalia ja asiaan olisi panostettu, niin että juttu on edelleenkin pimeä.
Assmann taas olisi ollut pidettävä erossa tutkimuksista, syystä tai toisesta, suuntaan tai toiseen, kunnes hän olisi kuollut ja kuopattu, eikä voisi enää muuttaa mitään. Tämä siis vaikutelmana Palon kirjan ja uusien tutkimusten välisestä mahdollisesta seuraussuhteesta. Yhteys on heikko, mutta peräkkäisyys ilmeni pitkän hiljaisuuden jälkeen. Siksi se näkyi, ja siksi on kysytty, olisiko Palo ymmärtänyt asian oikein.
Siinäpä se. Olen tuumaillut, että se "yhtiö" ei ehkä ollutkaan KGB eikä STASI, vaan joku muu. Ja edelleen tuntuu siltä, että jotakin yhteyttä on A:lla ollut tähän tapaukseen, mutta mitä, se on vaikea sanoa. Miten hän nyt juuri seuraavana päivänä "joutui" sairaalaan tajuttomana, joka näytti "tahdonlaiselta tajuttomuudelta". Miksi hän leikkautti pitkän tukkansa? Miksi hän puhdisti kynsiään bensiinillä? Miksi lääkärien mielestä A oli pukeutunut samoin kuin mies, jota juuri etsittiin Bodomin tapauksen yhteydessä. Kummallisia sattumia. Assman sopii myös hyvin NG:n ja OK:n kuvauksiin tuosta aamulla havaitusta miehestä. Silti on mahdollista, että tekijä on joku muu. Havaittujen tuntomerkkien perusteella ei ketään voi nimetä varmuudella edes tuoksi aamukävelijäksi, ja sitäkään ei tiedetä onko tuo kävelijä yhtä kuin tekijä. Epäselväksi jää!Loka kirjoitti: Lyhykäisyydessään olen itse sitä mieltä, ettei "yhtiö" (jos kuvitellaan sen olevan KGB tms.) suojelisi Ääsmänniä ko. tapauksessa. Hän oli narkki ja juoppo ja sikäli varmaan alle keskitason siitä mitä agentit normaalisti olivat. Sehän olisikin ollut siisti tapa päästä koko äijästä palkkalistoja koristamasta, kun olisi antanut maistaa lääniä. No, nämä on vaan ajatuksia, tosiasiassahan hän on ollut säälimätön sika, kuitenkin on voinut olla hyvä siinä mihin on saanut koulutuksen.
-
groot
- Andy Sipowich NYPD
Ehkapa talla "fyysisen vamman" miehella tarkoitettiin uhrien puolustautuessa vammautunutta tekijaa?konsta kirjoitti:Rane vahvisti itse asian. Kyse oli tietystä henkilöstä, jonka tausta tiedettiin ja josta käytettiin nimitystä "fyysysen vamman mies". No, nyt ainakin osa tietää jo tästä enemmän, eikä häntä ole syytä ruotia täällä enempää.groot kirjoitti:Mista tiedat?konsta kirjoitti:. Keskustelu kääntyi silloiseen tutkintalinjaan, joka siis ei ollut Nils.
---------
Allekirjoitus.
Allekirjoitus.
Kenties Assmannilla on ollut omat motiivinsa mennä sairaalaa, eivätkä ne mitenkään liity Bodomiin.
Hän on saattanut murtautua johonkin rakennukseen ja bensalla yrittänyt pehmittää sormenpäitään niin, ettei niistä saa jälkiä, mitkä kait jo kuitenkin olivat poliisilla hallussa, hänen aiempien rötöstensä johdosta.
Kuka sanoo, että Assmann olisi ollut koko Juhannuksen sairaalan parvekkeella makoilemassa, kun olisi aivan hyvin voinut käydä jossain, sillä olihan hänellä "auto ja kuljettaja" odottamassa koko pyhän, joka sitten yht äkkiä lähti ja hävisi.
Olkoon Assmann KGB:n agentti, samapa tuo, mutta siviileihin kohdistuvia väkivallantekoja KGB:kään ei suvainnut, joten kyllä tuo kyylä olisi kirjoittanut oman kuolemantuomionsa, jos olisi Bodomin murhat tehnyt.
Ja se tärkein, eli motiivi olisi edelleenkin kateissa.
Nämä siis omia mielipiteteitäni, joita ei ole todistettu.
Hän on saattanut murtautua johonkin rakennukseen ja bensalla yrittänyt pehmittää sormenpäitään niin, ettei niistä saa jälkiä, mitkä kait jo kuitenkin olivat poliisilla hallussa, hänen aiempien rötöstensä johdosta.
Kuka sanoo, että Assmann olisi ollut koko Juhannuksen sairaalan parvekkeella makoilemassa, kun olisi aivan hyvin voinut käydä jossain, sillä olihan hänellä "auto ja kuljettaja" odottamassa koko pyhän, joka sitten yht äkkiä lähti ja hävisi.
Olkoon Assmann KGB:n agentti, samapa tuo, mutta siviileihin kohdistuvia väkivallantekoja KGB:kään ei suvainnut, joten kyllä tuo kyylä olisi kirjoittanut oman kuolemantuomionsa, jos olisi Bodomin murhat tehnyt.
Ja se tärkein, eli motiivi olisi edelleenkin kateissa.
Nämä siis omia mielipiteteitäni, joita ei ole todistettu.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Jos Hansilla on jotain tekoa asian kanssa, se lienee tutkinnan sotkemista. Kukaan ei menisi kolmoismurhien jälkeen sairaalaan ilman vamman vammaa verisenä ja epäilyttävänä.Sariola kirjoitti:Siinäpä se. Olen tuumaillut, että se "yhtiö" ei ehkä ollutkaan KGB eikä STASI, vaan joku muu. Ja edelleen tuntuu siltä, että jotakin yhteyttä on A:lla ollut tähän tapaukseen, mutta mitä, se on vaikea sanoa. Miten hän nyt juuri seuraavana päivänä "joutui" sairaalaan tajuttomana, joka näytti "tahdonlaiselta tajuttomuudelta". Miksi hän leikkautti pitkän tukkansa? Miksi hän puhdisti kynsiään bensiinillä? Miksi lääkärien mielestä A oli pukeutunut samoin kuin mies, jota juuri etsittiin Bodomin tapauksen yhteydessä. Kummallisia sattumia. Assman sopii myös hyvin NG:n ja OK:n kuvauksiin tuosta aamulla havaitusta miehestä. Silti on mahdollista, että tekijä on joku muu. Havaittujen tuntomerkkien perusteella ei ketään voi nimetä varmuudella edes tuoksi aamukävelijäksi, ja sitäkään ei tiedetä onko tuo kävelijä yhtä kuin tekijä. Epäselväksi jää!
^^ Tuosta olen Lokan kanssa samaa mieltä. Murhamies ei noin toimisi ja esiintyisi sairaalassa niin kuin Assmann oli Palon kirjan mukaan käyttäytynyt.
Palo oli sitä mieltä, että Assmann tuli ikäänkuin turvaan sairaalaan - koska kuka sitä nyt murhaajaa sairaalaalsta osaisi etsiä.
Olisiko tullut muka piiloon verisissä haalareissa ja käyttäytynyt ja lörpötellyt niin levottonta huumoria kuin Palon kirjan mukaan tapahtui ?
EI OLISI - sairaalaan murhaaja olisi tullut aivan toisilla vaatteilla ja näytellyt hyvin viatonta - mahdollisesti jopa tajutonta - niin monta päivää kuin se vain suinkin oli mahdollista. Herättyään olisi sitten kertonut - ettei muista mitä hänelle on tapahtunut.
Niin ja jos Assmann oli jonkun sortin agentti
- kai hänet oli koulutettu hävittämään kaikki murhiin liittyvä todistusaineisto - joista uhrien verestä sotkeentuneet haalarit ovat hävityslistalla kärkipäässä. 
Palo oli sitä mieltä, että Assmann tuli ikäänkuin turvaan sairaalaan - koska kuka sitä nyt murhaajaa sairaalaalsta osaisi etsiä.
Olisiko tullut muka piiloon verisissä haalareissa ja käyttäytynyt ja lörpötellyt niin levottonta huumoria kuin Palon kirjan mukaan tapahtui ?
EI OLISI - sairaalaan murhaaja olisi tullut aivan toisilla vaatteilla ja näytellyt hyvin viatonta - mahdollisesti jopa tajutonta - niin monta päivää kuin se vain suinkin oli mahdollista. Herättyään olisi sitten kertonut - ettei muista mitä hänelle on tapahtunut.
Niin ja jos Assmann oli jonkun sortin agentti
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Eipä ollut akentti Assmann minunkaan suosikkilistalla päällimmäisenä.
Oikea akentti olisi tosiaan tuhonnut todisteet, kuten veriset vaatteet ja makoillut viikkoja mistään titämättömänä ystävällisten hoitajattarien ympäröimänä sairaalassa hipi hiljaa.
Jos huumeiden puute ajoi Assmannia sairaalaan, olisi hänellä ollut huumeisiin akenttina hyvä valmius saada, sillä ilmoitus KGB:n pääkonttuuriin, että nyt tarvittaisiin hepoa, vai mitä paskaa se Assmann sitten suoniin tyrkkäsikään, niin jo olisi kilon paketti ollut kotiovella jo alta aikayksikön.
Akentin ammatti oli siihen aikaan sellaista, että huumeita sai ja niillä tehtiin uhrit riippuvaiseksi akentista, jolloin oli hyvä kiristää uhrilta kaikkia maailman tietoja.
Tämä akenttiteoria on aivan omani ja sapo kirjasarjasta yhteen vedetty, joten se ei ole vaktaa.
Oikea akentti olisi tosiaan tuhonnut todisteet, kuten veriset vaatteet ja makoillut viikkoja mistään titämättömänä ystävällisten hoitajattarien ympäröimänä sairaalassa hipi hiljaa.
Jos huumeiden puute ajoi Assmannia sairaalaan, olisi hänellä ollut huumeisiin akenttina hyvä valmius saada, sillä ilmoitus KGB:n pääkonttuuriin, että nyt tarvittaisiin hepoa, vai mitä paskaa se Assmann sitten suoniin tyrkkäsikään, niin jo olisi kilon paketti ollut kotiovella jo alta aikayksikön.
Akentin ammatti oli siihen aikaan sellaista, että huumeita sai ja niillä tehtiin uhrit riippuvaiseksi akentista, jolloin oli hyvä kiristää uhrilta kaikkia maailman tietoja.
Tämä akenttiteoria on aivan omani ja sapo kirjasarjasta yhteen vedetty, joten se ei ole vaktaa.
Niin - yksi tutkintahaara saattaisi olla se, että hra akentti Assmann ikäänkuin suojeli kaveriaan kioskimiestä .
Ai miksi suojeli ?
Olivat kavereita ja hra akentti Assmann vasmasti arvasi, luuli ja tiesi sen, että ystäväänsä kioskimiestä tullaan epäilemään murhasta ja ajatteli pelastaa toverin pulasta. Akentti kun oli.
No kaikki tämä tietysti vain omaa arvailuani.
Ai miksi suojeli ?
Olivat kavereita ja hra akentti Assmann vasmasti arvasi, luuli ja tiesi sen, että ystäväänsä kioskimiestä tullaan epäilemään murhasta ja ajatteli pelastaa toverin pulasta. Akentti kun oli.
No kaikki tämä tietysti vain omaa arvailuani.
Totuus on faktojen tunnustamista.
Hessu52 kirjoitti:Eipä ollut akentti Assmann minunkaan suosikkilistalla päällimmäisenä.
....
...
Sinulla/e Hessu on kyllä rakennettu todella mainio netti-identiteetti. Suollat tarinaa niin että alkaa tuntumaan kaiken olevan feikkiä; sitten hupsista heijaa tupsahtaa mukana helmi jos toinenkin.
Yksi helmi on edellä ja toinen oli hiukan aikaisemmin:
"Kuka sanoo, että Assmann olisi ollut koko Juhannuksen sairaalan parvekkeella makoilemassa, kun olisi aivan hyvin voinut käydä jossain, sillä olihan hänellä "auto ja kuljettaja" odottamassa koko pyhän, joka sitten yht äkkiä lähti ja hävisi."
Mutta kuitenkin: miksi olisi käynyt jossain?
On niitä ollu aikaisemminkin, mutta enhän minä kaikkea voi muistaa eikä aina kerkee kommentoimaan.
PS. Kolme aikaisempaa viestiäni tai joku niistä sai jonkun taas hermostumaan. Koneelleni lähetettiin jonkunmoinen ohjus. Eipä ollut ensimmäinen kerta.
No taisi kommenteissani olla jotain provosoivaa ja joku provosoituikin.
Pootomillakin joku ehkä provosoi ja jo(t)ku(t) provosoitui(vat).
^Gustafssonin ensimmäinen kuulustelu oli juhannuksen aatonaattona, torstaina 23.6., juuri ennen HA:n parvekkeella nukkumista. Tästä on arveltu, että HA olisi varustautunut lähtemään karkuun jotain, mitä eloonjääneen kuulustelu olisi voinut aiheuttaa tai tuoda ilmi. Toinen näkökulma on vaara sairaalassa olevalle, kuten Bodom-TV-elokuvassa tuotiin esille.
Assmann pysyi sairaalassa, eikä tiettävästi lähtenyt mihinkään. Moottoripyöräonnettomuudesta ei ollut mainintaa Gustafssonin pöytäkirjassa, vaan hän oli lakannut uskomasta siihen. Mitä olisi pitänyt olla, että Assmann olisi reagoinut, karkuunlähtöteorian mukaan?
Assmann pysyi sairaalassa, eikä tiettävästi lähtenyt mihinkään. Moottoripyöräonnettomuudesta ei ollut mainintaa Gustafssonin pöytäkirjassa, vaan hän oli lakannut uskomasta siihen. Mitä olisi pitänyt olla, että Assmann olisi reagoinut, karkuunlähtöteorian mukaan?
Tuo oli minulle uusi näkökohta. Se selittäisi, miksi HA halusi yöpyä parvekkeella. Siis siitä voisi paeta mahdollisimman nopeasti, salaa ja huomaamatta, jos tarvetta esiintyisi. Se autossa odottava mies olisi siinä tapauksessa HA:n apuri. Järkevä selitys. Mutta onnettomuudekseen NG ei ehkä muistanut sitä, mitä HA pelkäsi. Vaikuttaa järkevältä.teemu kirjoitti:^Gustafssonin ensimmäinen kuulustelu oli juhannuksen aatonaattona, torstaina 23.6., juuri ennen HA:n parvekkeella nukkumista. Tästä on arveltu, että HA olisi varustautunut lähtemään karkuun jotain, mitä eloonjääneen kuulustelu olisi voinut aiheuttaa tai tuoda ilmi. Toinen näkökulma on vaara sairaalassa olevalle, kuten Bodom-TV-elokuvassa tuotiin esille.
Eiköhän Assmannilla olisi ollut peloissaan joku muu piilopaikka, kuin sairaala, jos hän jotain olisi pelännyt.
Sairaalasta on kuitenkin melko vaikea yht´äkkiä lähteä karkuun.
Sairaalasta on myös melko helppo ihminen löytää, jos haluaa. Yksi puhelinsoitto riittää, kun vielä kertoo olevansa omainen, niin olisi saanut kaiken tiedon potilaasta.
Kyllä Assmannilla on ollut joku muu syy olla sairaalassa, kuin piileskely murhaajana.
Sairaalasta on kuitenkin melko vaikea yht´äkkiä lähteä karkuun.
Sairaalasta on myös melko helppo ihminen löytää, jos haluaa. Yksi puhelinsoitto riittää, kun vielä kertoo olevansa omainen, niin olisi saanut kaiken tiedon potilaasta.
Kyllä Assmannilla on ollut joku muu syy olla sairaalassa, kuin piileskely murhaajana.