Toimitusjohtajamiehensä murhasta 2015 epäilty vaimo teki itsemurhan vankilassa 2016
Re: Toimitusjohtaja kuoli oudosti - vaimoa epäillään murhast
Onkohan se metanoli huhu sittenkään oikea. Olisiko nainen sittenkin laittanut juomaan syanidia tms?
Jaahas, harrastusmielessä aiemmin tullut tätä palstaa luettua, mutta nyt kun on tuttu kyseessä, niin rekisteröidyinpä kommentoimaan. Elikkäs:
Itse olen hiljattain (5 vuotta sitten valmistunut) ollut tekijän englannin kielen tunneilla. Kyseessä akateemisesti erittäin fiksu nainen, mutta empaattisuus kyllä ainakin hänen työminästään puuttui täysin. Itselläni ei ollut ongelmia hänen kanssaan, kun englantia osasin, mutta auta armias niitä, joilla oli vähänkin oppimisvaikeuksia englannin kielen suhteen... Yksi vuosikurssi jopa teki hänestä ja opetusmetodeistaan kirjallisia valituksia rehtorille.
Mitä noihin eläinlääkisjuttuihin tulee, niin käsittääkseni jo silloin minun aikanani puhui eläinlääkikseen hakemisesta, eli en usko, että sillä ainakaan suoraa yhteyttä tähän myrkytykseen olisi.
Itse olen hiljattain (5 vuotta sitten valmistunut) ollut tekijän englannin kielen tunneilla. Kyseessä akateemisesti erittäin fiksu nainen, mutta empaattisuus kyllä ainakin hänen työminästään puuttui täysin. Itselläni ei ollut ongelmia hänen kanssaan, kun englantia osasin, mutta auta armias niitä, joilla oli vähänkin oppimisvaikeuksia englannin kielen suhteen... Yksi vuosikurssi jopa teki hänestä ja opetusmetodeistaan kirjallisia valituksia rehtorille.
Mitä noihin eläinlääkisjuttuihin tulee, niin käsittääkseni jo silloin minun aikanani puhui eläinlääkikseen hakemisesta, eli en usko, että sillä ainakaan suoraa yhteyttä tähän myrkytykseen olisi.
Ei ole Masinolissa eikä Lasolissa metanolia. On olemassa metanolipitoisia vaihtoehtoja, mutta ne on tarkoituksella tehty niin pahanmakuisiksi, että ei niitä vahingossa juo "janoon". Pitää olla alan mies että menee kulauskaan alas, enkä usko että tj oli tämän alan mies.MissMallard kirjoitti:Läheiseni kuoli alkoholi eli metanoli myrkytykseen. Ei itsemurha. Koska oli alkoholisti joi masinolia tai lasolia. Vaikea kuvitella varakkaan tj:n noita litkuja käyttäneen edes hätätapauksessa eli en usko että oli rappioalkoholisti! Eikös Seinäjoen tyttökin tätä yrittänyt..?!
Jos todella on metanolilla myrkyttänyt kuten huhu kertoo, on hankkinut puhdasta metanolia jostakin alan kaupasta (tai koulun kemianluokasta). Tai sitten tiedostaen hankkinut huonon pontikkapullon, mikä lienee kuitenkin vaikeampaa. Puhdas metanoli on hankala havaita etanolin seasta varsinkin jos sitä ei osaa odottaa ja myrkytys tulee niin pienestä määrästä että kyllä siihen juhannusjuomat lantringiksi riittävät.
Metanolimyrkytykseen nuo huhutut oireet (näön menetys, keskushermosto-oireet) kyllä sopivat. Ja onhan siellä sairaalassa omaisille varmaan kerrottu mitä hoidetaan, eli siltä osin kuulopuheilla voi olla ihan varma pohjakin. Onko näin ja onko siinä sitten vielä jotakin muutakin ollut seassa, se selviää mahdollisesti myöhemmin.
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
- MissMallard
- Adrian Monk
Lainattu www.duodecimlehti.fi:
'Aiemmin harvinaiset metanolimyrkytyskuolemat lisääntyivät äkillisesti 1990-luvun puolivälissä markkinoille ilmestyneiden metanolia sisältävien tuulilasinpesunesteiden myötä. Pakkasnesteenä tunnetun etyleeniglykolin aiheuttamia myrkytyskuolemia on esiintynyt aikaisempaan tapaan. Pohjois-Savossa tehty tutkimuksemme osoitti, että sairaalahoidossakin näihin myrkytyksiin liittyy edelleen suuri kuolleisuus. Lisäksi puolet kaikista kuolemista tapahtui muualla kuin sairaalassa. Etyleeniglykoli ja metanoli aiheuttavat juotuna happamien aineenvaihduntatuotteidensa vaikutuksesta vakavan myrkytyksen. Voimakas metabolinen asidoosi ilmaantuu etyleeniglykolimyrkytyksessä 4-12 tunnissa ja metanolimyrkytyksessä pitemmän latenssiajan jälkeen näköoireineen. Etyleeniglykolimyrkytys aiheuttaa lähes poikkeuksetta munuaisvaurion ja munuaisten akuutin vajaatoiminnan, joka on harvinaisempi metanolimyrkytyksessä. Hoidossa on totunnaisesti käytetty tukihoitojen ohella etanolia ja hemodialyysiä. Fomepitsoli on etanolia voimakkaampi ja spesifisempi antidootti, ja uusissa hoitosuosituksissa sitä esitetäänkin ensisijaiseksi hoidoksi.'
'Aiemmin harvinaiset metanolimyrkytyskuolemat lisääntyivät äkillisesti 1990-luvun puolivälissä markkinoille ilmestyneiden metanolia sisältävien tuulilasinpesunesteiden myötä. Pakkasnesteenä tunnetun etyleeniglykolin aiheuttamia myrkytyskuolemia on esiintynyt aikaisempaan tapaan. Pohjois-Savossa tehty tutkimuksemme osoitti, että sairaalahoidossakin näihin myrkytyksiin liittyy edelleen suuri kuolleisuus. Lisäksi puolet kaikista kuolemista tapahtui muualla kuin sairaalassa. Etyleeniglykoli ja metanoli aiheuttavat juotuna happamien aineenvaihduntatuotteidensa vaikutuksesta vakavan myrkytyksen. Voimakas metabolinen asidoosi ilmaantuu etyleeniglykolimyrkytyksessä 4-12 tunnissa ja metanolimyrkytyksessä pitemmän latenssiajan jälkeen näköoireineen. Etyleeniglykolimyrkytys aiheuttaa lähes poikkeuksetta munuaisvaurion ja munuaisten akuutin vajaatoiminnan, joka on harvinaisempi metanolimyrkytyksessä. Hoidossa on totunnaisesti käytetty tukihoitojen ohella etanolia ja hemodialyysiä. Fomepitsoli on etanolia voimakkaampi ja spesifisempi antidootti, ja uusissa hoitosuosituksissa sitä esitetäänkin ensisijaiseksi hoidoksi.'
- MissMallard
- Adrian Monk
Sitten on tietty Sinolia, Marinolia ja käsidesit ja varmaan jotkut esim.hevosten haavan puhdistus aineet voivat sisältää jotakin joka muuntuu alkoholin kanssa metanolimyrkytykseksi.
Vielä pätkä http://www.yle.fi artikkelista:
'EU toi metanolin takaisin suomalaiseen korvikealkoholin käyttökulttuuriin. Union säännöt sallivat metanolilla denaturoitujen tuotteiden vapaan myynnin. Säännöksiä on Suomessa tiukennettu muutama vuosi sitten, metanolikuolemia tapahtuu kuitenkin edelleenkin.'
Vielä pätkä http://www.yle.fi artikkelista:
'EU toi metanolin takaisin suomalaiseen korvikealkoholin käyttökulttuuriin. Union säännöt sallivat metanolilla denaturoitujen tuotteiden vapaan myynnin. Säännöksiä on Suomessa tiukennettu muutama vuosi sitten, metanolikuolemia tapahtuu kuitenkin edelleenkin.'
- reijoreipas
- Jack Bauer
Noissa ei ole metanolia.MissMallard kirjoitti:Sitten on tietty Sinolia, Marinolia ja käsidesit
Niihin on lisätty MEK:a ja denatoniumbentsoaattia, jotta herkkusuut eivät joisi niitä, koska niitä ei ole verotettu nautintoaineeksi.
Tuskinpa.MissMallard kirjoitti:ja varmaan jotkut esim.hevosten haavan puhdistus aineet voivat sisältää jotakin joka muuntuu alkoholin kanssa metanolimyrkytykseksi.
- MissMallard
- Adrian Monk
Korjaan Sinol ja Marinol juttua että eivät sisällä metanolia, toki niitäkin käytetään korvikealkoholeina, mutta jotkut liuotin aineet ja puhdistusaineet sisältävät.
Viimeksi muokannut MissMallard, To Tammi 28, 2016 12:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- reijoreipas
- Jack Bauer
Pakkasneste eli jäähdytinneste on etyleeniglykolia(myös propyleeniglykolia), ei metanolia.MissMallard kirjoitti:Mutta turha jänkyttää ettei metanolimyrkytystä voi saada pakkasnesteellä tms.!!
Myrkytyksen hoitoon käytetään kummassakin tapauksessa fomepitsolia tai etanolia.
Esimerkkejä:
Metanolista tulee metanolimyrkytys.
Etyleeniglykolista tulee etyleeniglykolimyrkytys.
Arsenikista tulee arsenikkimyrkytys.
Jne.
- MissMallard
- Adrian Monk
Tuollapa lukee..'Aiemmin harvinaiset metanolimyrkytyskuolemat lisääntyivät äkillisesti 1990-luvun puolivälissä markkinoille ilmestyneiden metanolia sisältävien tuulilasinpesunesteiden myötä...'
- Tuomion Pasuuna
- Jessica Fletcher
Pakkasneste on eri asia kuin tuulilasinpesuneste. Sitä laitetaan auton jäähdyttimeen.
- reijoreipas
- Jack Bauer
Toivottavasti sinulla ei ole autoa...MissMallard kirjoitti:Tuollapa lukee..'Aiemmin harvinaiset metanolimyrkytyskuolemat lisääntyivät äkillisesti 1990-luvun puolivälissä markkinoille ilmestyneiden metanolia sisältävien tuulilasinpesunesteiden myötä...'
Tuulilasinpesuneste on neste, jolla pestään tuulilasia.
Siitä sen nimikin tulee.
Jäähdytinneste eli pakkasneste on myös nestemäinen aine, jota lisätään jäähdytinjärjestelmiin parantamaan pakkaskestävyyttä ja pienentämään korroosiota.
Siitä sen nimikin tulee.
Viimeksi muokannut reijoreipas, To Tammi 28, 2016 1:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen ollut palstan lukijana jo vuosia, mutta en ole jaksanut/viitsinyt rekisteröityä kun täällä on muutenkin paljon porukkaa. Ja varsinkin porukkaa jotka yleensä enemmän asioista tietävät
Nyt oli kuitenkin pakko kun lähellä tapahtuu.
Hevosten kautta tiedän kyseessä olevan naisen ja kävin kun selvittämässä koska on hevosesta kuopunut. On sen loppukesästä -14 myynyt, joten en usko hevosen lääkkeillä tms. olevan mitään yhteyttä myrkytykseen. Sen mitä hänestä tiedän hevosten kautta/olen hänen kanssaan joskus jutellut, on mielikuva yksinkertaisesti täysi narsisti ja perfektionisti. Itse koin hänet myös hyvin kontroilloivana persoonana. Nämä kuitenkin ovat vain minun havaintojani kyseisestä ihmisestä.
Itse olen pohtinut tuota juhannusta - seudulla asuvana olen kuullut huhua siitä että mökillä olisi pariskunnan lisäksi ollut myös muita. Jos näin on, niin itse näen tilanteen niin että nainen on tehnyt miehelleen paukkuja joihin on sitten lisännyt jotakin myrkkyä. Mies on siis saanut myrkytyksen pikkuhiljaa, ei suinkaan kerralla. Kotiin asti nuo ovat kuitenkin mökiltä ehtineet ennen miehen oireiden alkamista. Näin ollen nainen olisi saanut myös hyvän alibin mökkivieraista (mikäli huhu pitää paikkansa) ja siksi heti silloin ei ole ollut syytä epäillä rikosta. Toisaalta tämä selittäisi myös sen että osa on heti osannut pariskunnan ystävistä epäillä rikosta, onko nainen käyttäytynyt ns. ylirakastuneesti mökillä, joka ei lainkaan , ollut hänen tapaistaan.
Olipahan siinä sitten minunkin pohdintaa tähän ketjuun.
Hevosten kautta tiedän kyseessä olevan naisen ja kävin kun selvittämässä koska on hevosesta kuopunut. On sen loppukesästä -14 myynyt, joten en usko hevosen lääkkeillä tms. olevan mitään yhteyttä myrkytykseen. Sen mitä hänestä tiedän hevosten kautta/olen hänen kanssaan joskus jutellut, on mielikuva yksinkertaisesti täysi narsisti ja perfektionisti. Itse koin hänet myös hyvin kontroilloivana persoonana. Nämä kuitenkin ovat vain minun havaintojani kyseisestä ihmisestä.
Itse olen pohtinut tuota juhannusta - seudulla asuvana olen kuullut huhua siitä että mökillä olisi pariskunnan lisäksi ollut myös muita. Jos näin on, niin itse näen tilanteen niin että nainen on tehnyt miehelleen paukkuja joihin on sitten lisännyt jotakin myrkkyä. Mies on siis saanut myrkytyksen pikkuhiljaa, ei suinkaan kerralla. Kotiin asti nuo ovat kuitenkin mökiltä ehtineet ennen miehen oireiden alkamista. Näin ollen nainen olisi saanut myös hyvän alibin mökkivieraista (mikäli huhu pitää paikkansa) ja siksi heti silloin ei ole ollut syytä epäillä rikosta. Toisaalta tämä selittäisi myös sen että osa on heti osannut pariskunnan ystävistä epäillä rikosta, onko nainen käyttäytynyt ns. ylirakastuneesti mökillä, joka ei lainkaan , ollut hänen tapaistaan.
- MissMallard
- Adrian Monk
Ääh, tarkoitin tuulilasinpesunesteettä..joka tapauksessa metanolia on ainakin NYKYISIN esim. liuottimissa, joissakin puhdistusaineissa, maalinpoistoaineissa jne. Ja ei kukaan ekana tarjoa mitään 'liuotinviinaa', mutta kun ihminen humaltuu kunnolla ei enää välitä mitä juo kun suukin turtuu, aistit yleensä. Silloin voi alkaa lisäillä vähän joukkoon jotakin 'myrkkyä'.
-
morbidelli
- Agentti Scully
Metanolilla myrkyttämisestä väittely tuntuu jokseenkin tarpeettomalta. Juhannuksesta asti on "tiedetty" että uhri on kuollut juotuaan metanolia. "Tieto" on mitä ilmeisimmin peräisin uhrin lähipiiristä. Poliisi aloitti murhatutkimukset saatuaan tulokset oikeuslääketieteellisistä tutkimuksista. Tästä on pääteltävissä että oikeuslääketieteellisissä tutkimuksissa on löytynyt jotain muuta kuin metanolia. Poliisin en ole havainnut pitävän metanoliteoriaa yllä, mutta enhän minä kaikkea havaitse vaan päinvastoin.
MissDee kirjoitti: Hevosten kautta tiedän kyseessä olevan naisen ja kävin kun selvittämässä koska on hevosest
Tuohon kuvioon metanoli voisi sopia kyllä hyvin. Etanolihan toimii antidoottina metanolille. Ennen vanhaan metanolimyrkystystä hoidettiin juottamalla tai tiputtamalla potilas humalaan. Muistaakseni joku 1 promillen tai vähän yli humala, ei siis edes mihinkään kehitysvammakänniin. Ehkä oireet onkin pysyneet vähäisinä niin kauan kun uhri on ollut humalassa. Ei siis ole ehkä osannut yhdistää myrkkyyn. Sitten kun promillet laskeneet, niin oireet ehkä tulkittu alkuun krapulaksi.