Henkirikos Loviisan Rikebyssä 5.8.2016

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sinitiainen
Alibin satunnaislukija

Re: Henkirikos Loviisassa 5.8.2016

Viesti Kirjoittaja Sinitiainen »

Karmea yhteys selvisi: Loviisan murhasta epäiltynä vangittu mies asui aikaisemmin murhatilalla

”Hän oli silloin parikymppinen kaveri, oli juuri saanut ajokortin, kun he muuttivat tänne.”
Loviisan Koskenkylässä viime perjantaina murhattu nainen ei joutunut raa’an henkirikoksen uhriksi umpimähkäisestä sattuman oikusta.

Syy oli tietyllä tavalla vielä kammottavampi.

Hän oli ostanut ”väärän” talon.

Murhattu 42-vuotias nainen ei ennen elämänsä viimeistä päivää ollut ikinä tavannut 28-vuotiasta miestä, joka maanantaina vangittiin murhasta epäiltynä.

Yhteys syntyi talon, murhapaikan, kautta.

Mies oli asunut samalla maatilalla. Murhapäivän aamuna hän oli tullut –syystä tai toisesta –käymään vanhassa kodissaan.

Murhattu nainen oli ostanut tilan vuonna 2013.

Ilta-Sanomien tiedon mukaan mies oli asunut tilalla ainakin jo vuonna 2007.

– Hän oli silloin parikymppinen kaveri, oli juuri saanut ajokortin, kun he muuttivat tänne, eräs kyläläinen muistelee.

Tuolloin tuota kahden asuintalon tilaa alkoivat pitää vangitun miehen äiti ja isoäiti.

– He asuivat siellä viitisen vuotta, kertoo eräs naapuri.

Murhattu nainen osti tilan murhastaan epäiltynä vangitun miehen perheeltä.

– He muuttivat muualle, toiselle tilalle. Yksi syy saattoi olla, että täällä ei oikein voinut harjoituttaa tiellä hevosia.

Eräs toinen kyläläinen muistelee murhatilan vaihtaneen usein omistajaa.

– Tämä surmattu nainen oli jo viides omistaja minun aikanani. Erityisesti viime aikoina vaihtuvuus oli suurta, kertoo koko ikänsä kylässä asunut ikäihminen.

Myös murhattu nainen harrasti hevosia. Hän oli perustanut tilalle hevoshoitolan, eräänlaisen vanhojen hevosten eläkekodin, jonka hevosilla ratsastettiin.

– Hän toteutti siellä unelmaan, eräs hevostuttu kuvaili.

Kiltiksi, ystävälliseksi ja ihanaksi ihmiseksi kuvailtu nainen oli löytänyt kauan etsimänsä unelmiensa maatilan, jossa luonto oli lähellä, jossa oli tilaa erilaisille kotieläimille ja jossa ympäristö oli kaunis ja rauhallinen.

Aina viime perjantaihin asti.
Tuomas Manninen, Rami Mäkinen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 36157.html
Myrskylintu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

A.Laitapuoli kirjoitti: Aika läpimädältä tyypiltä toi kuulostaa, kaveri kuitenkin aloittanut rikollisen uran jo teininä ja lähes vuosittain käyny rosiksessa ties mistä asuntomurrosta ja väkivaltaisesta ryöstöstä plus nyt vielä henkirikoskin. Ei kyllä mitenkää mahdu mun ajatusmaailmaan että intin suorittaminen olisi jotenkin lieventävä tekijä tollasen tyypin ansioluettelossa.
Kevyt olkiukko. En puhunut mitään lieventävistä tekijöistä, totesin vain että intin läpikäyminen ei onnistu täysnarkilta. Jonkinlaisessa kondiksessa siinä täytyy olla, ja ilmeisen hyvin on sujunut kun kertauksiinkin pyydettiin. Itseäni ei ole kutsuttu kertauksiin koskaan.
Että on hepulla jonkinlaista rotia ollut siinä vaiheessa. On monia ihmisiä, joista ei ole inttiin.

Nooo niiiin, eli heppu tuli vierailulle vanhaan kotitaloonsa, ilmeisesti Skutnabbin hevossuvun entiselle tilalle. Jonkinlainen kostonvire tässä kyllä on. Nainen osti väärän tilan.
Nykomling finjävel tuli ja osti tilan ja touhusi siellä hevosten kanssa, kuten te ennen. Erik nuorimmalle tuli sitten mieleen riittävän monen lasillisen jälkeen, että ei perkele satans, tämä ei käy helvete. Jotain tällaista, tai sitten tyyppi oli vain loose cannon piripsykoosissa.
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Sekin varmaan on jo selvillä, oliko mies majaillut jossain lähistöllä, ehkä siellä on sukua tai ystäviä, joiden luona on oleskellut. Vai olisiko tullut suoraan talolle jostakin kauempaa? Jos olisi, niin millä? Jotenkinhan Eetu Erikin sinne vanhalle kotitalolleen on täytynyt saapua.
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

sine qua non kirjoitti:Sekin varmaan on jo selvillä, oliko mies majaillut jossain lähistöllä, ehkä siellä on sukua tai ystäviä, joiden luona on oleskellut. Vai olisiko tullut suoraan talolle jostakin kauempaa? Jos olisi, niin millä? Jotenkinhan Eetu Erikin sinne vanhalle kotitalolleen on täytynyt saapua.
Tämä hämmästyttää eniten. Luulisi että joku on nähnyt tuon kuljeskelemassa maantietä pitkin tai jotakin. Pikkupaikkakunnilla kulkijoihin kiinitetään huomattavasti enemmän huomiota, kuin kaupunkialueella. Missään ei ole mainittu kenenkään tarjonneen kyytiä tai majoittaneen tekijää, ym muuta ja mielenkiinnolla odottelen löytyy tässä lähiaikoina jostain lähialueelta varastettu auto jne.
Ei tuo tuonne ole tyhjästä tupsahtanut ja jos on ollut valmiiksi noinkin sekaisin, niin sitä voi vain arvailla, mitä kaikkea on tullut tehtyä ns. matkalla kotiin....

Tuon tilan ostamisen tiimoilta kiinnostaisi tietää enempi syitä siihen asukkaiden vaihtuvuuteen.
Onko tämä sama sankari kenties palloillut häröilemässa ennenkin tontilla ja jäikö vanhemmilla jotain sanallista hampaankoloon poislähtiessä, aikanaa josta tämä sekoboltsi veti kostofiilikset kossu/pulveripäissään, ilmeisen väärää henkilöä kohtaan.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Myrskylintu kirjoitti: Nooo niiiin, eli heppu tuli vierailulle vanhaan kotitaloonsa, ilmeisesti Skutnabbin hevossuvun entiselle tilalle. Jonkinlainen kostonvire tässä kyllä on. Nainen osti väärän tilan.
Nykomling finjävel tuli ja osti tilan ja touhusi siellä hevosten kanssa, kuten te ennen. Erik nuorimmalle tuli sitten mieleen riittävän monen lasillisen jälkeen, että ei perkele satans, tämä ei käy helvete. Jotain tällaista, tai sitten tyyppi oli vain loose cannon piripsykoosissa.
Tää on vähän kuin hiiri räätälinä, ei tullut takkia, eikä edes liiviä, tuli tuluskukkaro. Ei ollut matu eikä edes mustalainen, mutta oli sentään suomenruotsalainen. :D :D :D
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tarinan opetus: Katsokaa mitä ostatte, myös talon/tilan historia.

Nappia otsaan sjuknapille ja suku häpeäpaaluun.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
samoilija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja samoilija »

On Anoi Kaa kirjoitti:Tarinan opetus: Katsokaa mitä ostatte, myös talon/tilan historia.

Nappia otsaan sjuknapille ja suku häpeäpaaluun.
Eiköhän tuo viimeinen osuus ole jo toteen käynyt, erikoinen sukunimi -pieni suku- kaikki sukuun kuuluvat saavat varmasti osansa tämän henkilön seikkailuista. Tosin koska tyypillä noinkin pitkä ja värikäs rikoshistoria tuskin tulee yllätyksenä että näin lopulta kävi.
When the goings get weird, the weird turn pro
Pirhonen
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Onko jossain ollut että tuo tila olisi jouduttu myymään pakon edessä tai olisi jopa ulosmitattu joidenkin taloudellisten sotkujen vuoksi? Silloin ehkä voisi ymmärtää jonkunlaisen katkeruuden, koska tunnetusti näille pikkunilkeille ei mikään ikinä ole omaa syytä.

Jos taas talo on myyty normaalisti, niin vielä vähemmän ymmärtäisi mitään kostoretkiä. Kyllähän ihmiset talojaan/tilojaan/kämppiään myyvät, ihan normaalia toimintaa.

Samoin kiinnostaisi tuo mitä jo aiemmin ihmeteltiin, eli miksi tuossa on ollut niin suuri vaihtuvuus omistajien kesken...
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Hengessäni pelkään, ja ajattelen, että kysymys on Suomessa suurta kunnioitusta nauttineen eläinlääkärin pojasta. Ko. eläinlääkäri asui jossain tuolla suunnalla ainakin 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa, ja sukunimi on sama.
Tarkalleen en hänen, tämän eläinlääkärin, ja hänen silloisen vaimonsa, elinpaikkaa muista, mutta itäisellä-Uudellamaalla kuitenkin.

Koska uutisissa mainittiin pojan eläneen täällä, ja tiedän, että ko. ihmisellä on myös hevosia ollut koko ikänsä, niin laskemalla yksi plus yksi pääsemme tulokseen, että yllä mainitsemani on tosi.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

^Jos tarkoitat Vihdissä asunutta eläinlääkäriä, hän on kuollut yli vuosi sitten. (Uutinen löytyy mm. Kennelliiton sivulta.) Ja tuskin hän oli ainakaan läheistä sukua tälle murhaajalle, korkeintaan setä.

Olisiko murhaajalle saattanut tulla joku psykoosi/flashback, kun hän näki nuoruutensa kotitilalla hevosia. Tuli vaan mieleen siitä huhusta, että murha olisi tapahtunut hevoslaitumen lähellä.
Empirian
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Empirian »

Blues kirjoitti:Hengessäni pelkään, ja ajattelen, että kysymys on Suomessa suurta kunnioitusta nauttineen eläinlääkärin pojasta. Ko. eläinlääkäri asui jossain tuolla suunnalla ainakin 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa, ja sukunimi on sama.
Tarkalleen en hänen, tämän eläinlääkärin, ja hänen silloisen vaimonsa, elinpaikkaa muista, mutta itäisellä-Uudellamaalla kuitenkin.

Koska uutisissa mainittiin pojan eläneen täällä, ja tiedän, että ko. ihmisellä on myös hevosia ollut koko ikänsä, niin laskemalla yksi plus yksi pääsemme tulokseen, että yllä mainitsemani on tosi.
Mikäli viittaat Kaihin, jaa-a. Voi olla ehkä aiempi puoliso, mutta ainakaan oheisessa lähteessä aiemmasta jälkikasvusta ei mitään mainita:

http://docplayer.fi/1824901-Vihti-500-jokikunnalla.html

Itse en kovin hätäisesti lähtisi olettamaan.
Blues
Rico Tubbs

No itse olen tuntenut ko. henkilön vuosikymmeniä, joten siltä olettamalta, vaikken ala tässä paremmin spekuloimaan. Odotetaan siis vastausta ainakin Kellokoskelta.
Blues
Rico Tubbs

Ursa, kyllä. Murha tapahtui niiden hevoslaitumien vieressä, joista Doctor Lecter on kuvan laittanut. Kotitiellä, hevoslaitumien vieressä.
Pula-aho
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

Tuomioista tuorein on toukokuulta 2015, jolloin mies sai 40 päiväsakkoa luvattomasta käytöstä, kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, näpistyksestä, teräaseen hallussapidosta ja lievästä vahingonteosta. Hän oli ottanut erään naisen auton luvatta käyttöönsä ja ajoi sen Porvoontiellä ojaan vailla ajokorttia.

Hän oli myös varastanut porvoolaisesta ravintolasta salmiakkiviinapullon, kantanut mukanaan puukkoa ja potkinut poliisiauton ikkunan kalterit vinoon tultuaan kiinniotetuksi.
Saako melkein ruotsalaiset jotain alennuksia tuomioihinsa? Sain huomattavasti enemmän päiväsakkoja kuukausi sitten ylinopeudesta..

autovarkaus, kortitta ajo, liikenneturvallisuuden vaarantaminen, teräaseen hallussapito, lievä vahingonteko, näpistys. 6 eri rikoskohtaa, vain 40 päiväsakkoa?!?
Blues
Rico Tubbs

Kai Skuttnab muutti juu, uuden vaimonsa kanssa Vihtiin joskus vuonna 1997 tms, mutta oikeastiko ajattelette, että hänellä ei ole ollut elämää ennen sitä?
Väärin. Hän on ollut myös aiemmin naimisissa ja hänen aiemmalla vaimollaan on virka eräässä suomalaisessa korkeassa elimessä. Hänellä on myös lapsia tästä aiemmasta avioliitostaan. ja kyllä. Hän on elänyt itä-Uudellamaalla, ollen myös esimerkiksi kunnallisvaaliehdokkaana Askolassa. Kuten sanoin. Tunsin tämän miehen.
Vastaa Viestiin