Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Neo7
Javier Pena

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Gladys kirjoitti: La Joulu 05, 2020 7:51 pm Nytpä vasta lueskelin tästä tapauksesta. Enkä ehtinyt kuin pienen osan ketjusta. Ymmärsinkö oikein, että tytöt olivat puhelintietojen mukaan elossa päiviä? Ja että lopulta tytöt löytyivät luina ja ruumiinosina sieltä täältä? Mutta reppu puhelimineen löytyi jokseenkin puhtaana ja kuivana ja nätisti pakattuna?

Oletteko muuten koskaan katsoneet Naked and Afraid- sarjaa, jossa tyypit roudataan keskelle viidakkoa ilman mitään. Vaikka siinä pyörii kuvausryhmä ympärillä, ja on takaraivossa tieto pääsemisestä takaisin kotiin, niin hyvin monen sietokyky loppuu ensimmäisten päivien/öiden jälkeen. Liika kuumuus, öinen kylmyys, sade, muta, ötökät, jano, nälkä, paniikki, koti-ikävä jne. Toimintakyky menee nolliin. Ei niinsanotusti pysy reppu nätisti pakattuna.

Pisti pohtimaan ja ihmettelemään, mutta jatkan ketjun lukemista. Traagista, mutta todella mielenkiintoista. On myös se vaihtoehto, että vähäisellä lukemisella ymmärsin tapahtumakulun väärin.
Juuri noin, eli vain vähän luita löytyi suht. samalta alueelta joen penkalta, kuten reppukin, ja reppu kuten kuvasit. Selvyyttä hän tästä tapauksesta ei voi saada, koska edes viralliseen totuuteen ei voi luottaa.

Tuota mainitsemaasi sarjaa en oo katsonut, mutta voin kuvitella kyllä, että nopeasti sellaisista olosuhteista pois haluaisi. Tytöillä ei ole ollut vaihtoehtoja, joten jotenkin on ollut pakko yrittää selviytyä, vaikka huonosti siinä lopulta kävikin.

Damfinille: tuollaiseltahan se yökuvien penkka näyttää, joen uoma, rotko tai joen reuna, jossa korkeahko töyräs. En tiedä salakuvista, mutta tyttöjen perheet ei ole koskaan julkaisseet kaikkia kuvia katoamisen ajalta, näin olen ymmärtänyt. Vaikka noita yökuvia on myöhemmin julkaistu montakin.

Kuolemannaakalle: joku tuollainen mahdollisen sieppaajan päivittäinen tauko vois sopia kyllä. Tietysti ihmetyttää, että olisi ollut ylipäätään mahdollisuus päästä puhelimiin käsiksi. Mutta mistäpä tietää, jos sieppaaja on luottanut siihen, että kun ei ole kenttää, ei puhelimiakaan voi käyttää, ainakaan avun hälyttämiseen. Jos jostakin paikasta olisivat päässeet karkuun, niin täysin eksyksissähän olisivat varmaankin olleet, ei mitään tietoa minne päin lähteä.
bob
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja bob »

Mun täytyy kyllä sanoa, että en näe oikeastaan mitään selkeää kaavaa noissa soittoyritysten ajoissa. Tai siis onhan siinä jonkinmoinen tavallaan, muttei mitään sellaista mikä ei selittyisi normaalilla toimintamallilla. Eli aamulla kun on yöstä jotenkin toivuttu ja hetki jaksettu taapertaa eteenpäin, ekan pidemmän huilitauon aika on sitten suunnilleen juuri noihin aikoihin kun on otettu puhelimet esiin ja päätetty kokeilla. Jotenkin kaappaajien jemmasta karkaaminen on taas niin sitä huonoa toimintaleffaa, että en jaksa mitenkään päin kuvitella todeksi. Ihan täysin päinvastoin: voisin kuvitella, että kaksi arkaa kotikissaa noissa oloissa ei varmaan uskaltais edes iltapissalla käydä ilman lupaa. Samaten puhelimien räplääminen salassa olis ollut aika riskiä touhua, ja se käsitys, mikä mulla noista tytöistä on, kummallakaan ei olisi ollut munaa alkaa yhtään ryttyilemään. Ei sillä, ei olisi varmaan itsellänikään. Eri asia jos on sitten ollut pari kuukautta tai vuosia vankina, niin vois ehkä alkaakin yrittää keksiä pakosuunnitelmaa, mutta ekoina päivinä/viikkoina ollaan niin shokissa, että nää meijän pääosan tytöt ei varmasti yritä, ei edes harkitse. Puhumattakaan karkaamisen onnistumisesta ilman aavistustakaan mistään suunnista..

Toi hiuskuva on kyllä aika paskamainen, siinä näkee aina ihan mitä sattuu ja seuraavalla kerralla ei taas niin mitään. Käytännössä kaikki oudoimmatkin jutut, mitä siinä näkee, selittyy ihan hyvin täys pimeässä otetun kuvan salamavalon ja varjon sekoittumisella. Silloin normaalit hiuskiehkuratkin voi näyttää toisen tytön hiuksilta, vereltä tai vaikka päätä nostavan rosvon peukalolta. Itse oon jo hyväksynyt ton kuvan epäloogisen selittämättömyyden, enkä enää usko tosta mitään enää selviävän, jollei mitään muuta uutta tietoa tai lisää kuvia tule.
Ne reiät, jota on epekuloitu, näkyy tässä kuvassa mun mielestä hyvinkin selvästi. Kaksi tummaa selittämätöntä täplää ihan keskellä alhaalla. Jos ei toi ole kuva naamasta, ne reiät on sitten oltava ihan keskellä niskassa. Mä vaan en pysty enää millään näkemään muuta kuin sen puolisuljetun vasemman silmän ja posken ja hiukset ihan mytyssä siinä naaman päällä - hitto kun saiskin nollattua oman näkökulman ton suhteen. Se roska hiuksissa on ymmärtääkseni siellä ihan oikeassa yläkulmassa. Mutta selvää verijälkeä mä en näe kyllä millään - varsinkaan ohimolla, kuten pitäisi kuulemma olla.
Kuva
Kuva
Neo7
Javier Pena

bob kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 1:10 am Mun täytyy kyllä sanoa, että en näe oikeastaan mitään selkeää kaavaa noissa soittoyritysten ajoissa. Tai siis onhan siinä jonkinmoinen tavallaan, muttei mitään sellaista mikä ei selittyisi normaalilla toimintamallilla. Eli aamulla kun on yöstä jotenkin toivuttu ja hetki jaksettu taapertaa eteenpäin, ekan pidemmän huilitauon aika on sitten suunnilleen juuri noihin aikoihin kun on otettu puhelimet esiin ja päätetty kokeilla. Jotenkin kaappaajien jemmasta karkaaminen on taas niin sitä huonoa toimintaleffaa, että en jaksa mitenkään päin kuvitella todeksi. Ihan täysin päinvastoin: voisin kuvitella, että kaksi arkaa kotikissaa noissa oloissa ei varmaan uskaltais edes iltapissalla käydä ilman lupaa. Samaten puhelimien räplääminen salassa olis ollut aika riskiä touhua, ja se käsitys, mikä mulla noista tytöistä on, kummallakaan ei olisi ollut munaa alkaa yhtään ryttyilemään. Ei sillä, ei olisi varmaan itsellänikään. Eri asia jos on sitten ollut pari kuukautta tai vuosia vankina, niin vois ehkä alkaakin yrittää keksiä pakosuunnitelmaa, mutta ekoina päivinä/viikkoina ollaan niin shokissa, että nää meijän pääosan tytöt ei varmasti yritä, ei edes harkitse. Puhumattakaan karkaamisen onnistumisesta ilman aavistustakaan mistään suunnista..

Toi hiuskuva on kyllä aika paskamainen, siinä näkee aina ihan mitä sattuu ja seuraavalla kerralla ei taas niin mitään. Käytännössä kaikki oudoimmatkin jutut, mitä siinä näkee, selittyy ihan hyvin täys pimeässä otetun kuvan salamavalon ja varjon sekoittumisella. Silloin normaalit hiuskiehkuratkin voi näyttää toisen tytön hiuksilta, vereltä tai vaikka päätä nostavan rosvon peukalolta. Itse oon jo hyväksynyt ton kuvan epäloogisen selittämättömyyden, enkä enää usko tosta mitään enää selviävän, jollei mitään muuta uutta tietoa tai lisää kuvia tule.
Ne reiät, jota on epekuloitu, näkyy tässä kuvassa mun mielestä hyvinkin selvästi. Kaksi tummaa selittämätöntä täplää ihan keskellä alhaalla. Jos ei toi ole kuva naamasta, ne reiät on sitten oltava ihan keskellä niskassa. Mä vaan en pysty enää millään näkemään muuta kuin sen puolisuljetun vasemman silmän ja posken ja hiukset ihan mytyssä siinä naaman päällä - hitto kun saiskin nollattua oman näkökulman ton suhteen. Se roska hiuksissa on ymmärtääkseni siellä ihan oikeassa yläkulmassa. Mutta selvää verijälkeä mä en näe kyllä millään - varsinkaan ohimolla, kuten pitäisi kuulemma olla.
Kuva
Kuva
Okei no tuolleen rautalangasta väännettynä nyt näkyy ne asiat, joita muutkin on nähneet. Roska vois olla jotain kasvillisuutta kyllä, ja nyt tajuan mitä niillä reijilläkin tarkoitetaan. Niistä tuo alempi näyttäis jatkuvan vaakatasossa vasemmalle jonkin verran (näkyy kun suurentaa), hiussuortuva vaan tulee siihen päälle. Aika pienet reijät sinänsä, eikä tosiaan tuon kuvan perusteella voi sanoa, että vuotaisi verta, tai mitenkään kovasti ainakaan, eri asia jos olisi kuva, jossa näkyisi selvemmin. Onhan sekin mahdollista, että haavat ei olisi ihan tuoreet ja vuoto olisi tyrehtynyt. Jotenkin ymmärrän tuon, että joku siinä ajattelee sen vasemman silmän vähän näkyvän hiusten alta, ehkä se ohimon verijäjeksi tulkittu on tavallaan ihan siinä sitä samaa tummaa. Se tumma aluehan on siinä vähän kuin nuolen kärjen muotoinen, ja osa voi tulkita, että osa siinä on silmää ja osa olisi tummempi jälki siinä silmän vieressä, ohimolla. Vai jääkö multa se silmän kohta tajuamatta, ja tuo koko jälki olisi se ohimon verijäjeksi kutsuttu? No, jos oon oikeassa kohdassa, niin ei se verta mitenkään selvästi oo, mutta voisi olla. Jos kuva on takaa päin, niin miksei sopisi olemaan vanha ruhjekin, verinen jälki, joka ei enää vuoda, kun ei hiuksia oo sotkenut siitä kohdasta. Jos kuva olisi edestäpäin otettu, niin en oikein hahmota mikä tuo kohta olisi, jossa ne kaksi reikää on, leuka vai? Jotenkin ei näyttäisi että ainakaan kaula, on liian edessä ja lähellä hiuksia kaulaksi. Itse ajattelen tuon kuvan takaa otetuksi.

Tuosta, että näkyy salamavalon ja pimeyden aiheuttamat valon ja varjon kontrastit, oon samaa mieltä kyllä. Mutta tässäkin kuvassa, vaikka näkyy vain vähän niitä ruskeita hiuksia, niin kun suurentaa kuvaa, näkyy miten osassa ruskeita hiuksia ja Krisin hiuksia on yhtäläisesti salamavaloa, eli ruskeisiin suortuviinkin osuu valoa, mutta ne ovat silti selvästi ruskeat. No, eihän siinä sinänsä mitään kummallista olisikaan, kun olivat oletettavasti yhdessä.

Tuota on vaikea arvioida olisivatko uskaltaneet yrittää karata tilaisuuden tullen, jos oletetaan, että jossakin olivat siepattuina, ja tilaisuus karkaamiseen tuli. Vaikka muuten olisi millainen tahansa, niin varmaan sellainen hetki tulee, kun epätoivoinenkin yritys tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin ettei yrittäisi edes. Olihan heillä toisensa, eli yksin ei tarvinnut yritystä tehdä. Toki koko ajatukseen sisältyy paljon oletuksia.
bob
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja bob »

Neo7 kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 5:22 am
bob kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 1:10 am
Kuva
Kuva
Okei no tuolleen rautalangasta väännettynä nyt näkyy ne asiat, joita muutkin on nähneet. Roska vois olla jotain kasvillisuutta kyllä, ja nyt tajuan mitä niillä reijilläkin tarkoitetaan. Niistä tuo alempi näyttäis jatkuvan vaakatasossa vasemmalle jonkin verran (näkyy kun suurentaa), hiussuortuva vaan tulee siihen päälle. Aika pienet reijät sinänsä, eikä tosiaan tuon kuvan perusteella voi sanoa, että vuotaisi verta, tai mitenkään kovasti ainakaan, eri asia jos olisi kuva, jossa näkyisi selvemmin. Onhan sekin mahdollista, että haavat ei olisi ihan tuoreet ja vuoto olisi tyrehtynyt. Jotenkin ymmärrän tuon, että joku siinä ajattelee sen vasemman silmän vähän näkyvän hiusten alta, ehkä se ohimon verijäjeksi tulkittu on tavallaan ihan siinä sitä samaa tummaa. Se tumma aluehan on siinä vähän kuin nuolen kärjen muotoinen, ja osa voi tulkita, että osa siinä on silmää ja osa olisi tummempi jälki siinä silmän vieressä, ohimolla. Vai jääkö multa se silmän kohta tajuamatta, ja tuo koko jälki olisi se ohimon verijäjeksi kutsuttu? No, jos oon oikeassa kohdassa, niin ei se verta mitenkään selvästi oo, mutta voisi olla. Jos kuva on takaa päin, niin miksei sopisi olemaan vanha ruhjekin, verinen jälki, joka ei enää vuoda, kun ei hiuksia oo sotkenut siitä kohdasta. Jos kuva olisi edestäpäin otettu, niin en oikein hahmota mikä tuo kohta olisi, jossa ne kaksi reikää on, leuka vai? Jotenkin ei näyttäisi että ainakaan kaula, on liian edessä ja lähellä hiuksia kaulaksi. Itse ajattelen tuon kuvan takaa otetuksi.

Tuosta, että näkyy salamavalon ja pimeyden aiheuttamat valon ja varjon kontrastit, oon samaa mieltä kyllä. Mutta tässäkin kuvassa, vaikka näkyy vain vähän niitä ruskeita hiuksia, niin kun suurentaa kuvaa, näkyy miten osassa ruskeita hiuksia ja Krisin hiuksia on yhtäläisesti salamavaloa, eli ruskeisiin suortuviinkin osuu valoa, mutta ne ovat silti selvästi ruskeat. No, eihän siinä sinänsä mitään kummallista olisikaan, kun olivat oletettavasti yhdessä.
No mä taas puolestani pidän Lisannen hiusten näkymistä tuossa kuvassa hyvinkin outona, koska otetus on, että Lisanne otti kaverin päästä ton kuvan. Silloin omien hiussuortuvien saaminen samaan kuvaan kohteen viereen on jo aikamoinen taikuritemppu. Jos taas Kris otti itsestään ton kuvan, niin ihan samanmoinen taikuri on täytynyt sitten hänen olla. Ja miksi ihmeessä ne olisivat olleet tajuissa ollessaan ihan kallot vastakkain, varsinkin jos toinen on pahasti päänsä satuttanut.
Leikin sitten Paintin kanssa ja tossa alla on ne silmien paikat, jotka mulla kummittelee nyt niin, etten enää muuten osaa tota kuvaa nähdä. Sori jos muille käy nyt samat. :D Katso alta hahmotelma ja sitten alkuperäisestäkin tosta yläpuolelta pitäis erottua ohuen hiusverhon takaa se suljettu silmä. Mulle se näyttää nätisti nukkuvalta naisen kasvoilta, jolla on myttääntynyt hiukset kasvoille - tulee ihan eräs eksä mieleen. Se oli aamuisin ihan tollanen samanlainen hiusmytty, ettei aina tiennyt onko pää ruuvaantunut yön aikana 180 astetta ja on kääntynyt nurinpäin. Jostain välistä saattoi hyvällä säkällä nähä silmän pilkottavan. Tossa kuvassa oikealla, siis tytön vasen silmä on aika selvä ja sen alla sileää poskea jonkin matkaa. Sen sijaan hahmottelemaani oikeaa silmää ei saa näkyviin selvin päin, mutta suurin piirtein tolle paikalle se pitää asettua, kai. Tossa asennossa ne täplät olis sitten suunnilleen alahuulessa/suupielessä/leuassa. Ja joo huomasin itsekin saman kuvaa suurennellessani, että alempi täplä on leveämpi ja jatkuu hiusten taakse. Joku oli väläyttänyt, että näyttäisivät kuin luodinrei'iltä, tosin ilman isompaa määrää verta. Ei ne nyt varmaan luodinreikiä ole kuitenkaan. Enemmänkin ulkoisen iskun merkkejä. Vai voisko tollaset mustelmat tulla kun niskasta nikamat murtuu ja sisäiset verenvuodot tekee täpät? Siis jos toi sitten on niskakuva...
edit--- Mulla itselläni on polvessa pahahko urheiluvamma ja sieltä vuotaa verta tai jotain kudosnestettä kovassa rasituksessa. Kun mä pelaan parituntisen kovatempoisen säbämatsin, mun polveen ilmestyy yksi tai välillä kaksi tollasta ihan samanlaista mustaa täplää, joskus niin selvärajaiset, että ihan kuin olisi mustalla tussilla piirretty pyöreät pisteet.Voisin kuvitella, että sisäiset vammat tekee tuon tapaiset pisteet myös niskaan? Jos taas on naamakuva, niin sitten siihen kohdille voisi asettua esim. suusta tulleet veret?
Niin meinasitko Neo, että toi mun näkemä selkeä vasen silmä olisi se, mitä muut pitää ohimon verijälkenä? Ehkä, mutta mun näkökulmat ei siihen taas taivu millään. Ja herra todistakoon, yritystä on ollut!
kris silmät.png
kris silmät.png (239.66 KiB) Katsottu 1791 kertaa
Neo7
Javier Pena

bob kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 6:43 pm
No mä taas puolestani pidän Lisannen hiusten näkymistä tuossa kuvassa hyvinkin outona, koska otetus on, että Lisanne otti kaverin päästä ton kuvan. Silloin omien hiussuortuvien saaminen samaan kuvaan kohteen viereen on jo aikamoinen taikuritemppu. Jos taas Kris otti itsestään ton kuvan, niin ihan samanmoinen taikuri on täytynyt sitten hänen olla. Ja miksi ihmeessä ne olisivat olleet tajuissa ollessaan ihan kallot vastakkain, varsinkin jos toinen on pahasti päänsä satuttanut.
Tossa asennossa ne täplät olis sitten suunnilleen alahuulessa/suupielessä/leuassa. Ja joo huomasin itsekin saman kuvaa suurennellessani, että alempi täplä on leveämpi ja jatkuu hiusten taakse. Joku oli väläyttänyt, että näyttäisivät kuin luodinrei'iltä, tosin ilman isompaa määrää verta. Ei ne nyt varmaan luodinreikiä ole kuitenkaan. Enemmänkin ulkoisen iskun merkkejä. Vai voisko tollaset mustelmat tulla kun niskasta nikamat murtuu ja sisäiset verenvuodot tekee täpät? Siis jos toi sitten on niskakuva...
Voisin kuvitella, että sisäiset vammat tekee tuon tapaiset pisteet myös niskaan? Jos taas on naamakuva, niin sitten siihen kohdille voisi asettua esim. suusta tulleet veret?
Niin meinasitko Neo, että toi mun näkemä selkeä vasen silmä olisi se, mitä muut pitää ohimon verijälkenä? Ehkä, mutta mun näkökulmat ei siihen taas taivu millään. Ja herra todistakoon, yritystä on ollut!
Lyhentelin lainausta. Kun ei tiedetä mikä tilanne on tarkalleen ollut, niin voihan olla, että se oli Lisanne, joka kuvasi Krisin vammat, esim. näyttääkseen (kameran näytöltä) miltä ne näyttää, jolloin kuvassa voisi Lisannen kuvaamana olla Krisin takaraivo ja sivussa Lisannen omia hiuksia vähän. Se toinen kuva ei kyllä tue tätä teoriaa, koska Lisannen pää olisi kummallisessa asennossa tätä ajatellen, ehkä. Kai tuon on voinut Kriskin saada aikaiseksi, kyllähän kädet saa pään taakse ja kuvan räpsäistyä, vaikea kyllä hahmottaa kuinka ovat asettuneina. Jos yöllä on ollut kylmä, on ollut luonnollista kyllä olla ihan toisessa kiinni, mikäli molemmat oli vielä elossa.

En osaa sanoa mitään sisäisten vammojen päällepäin näkymisestä, tuo alempi piste näyttää kuitenkin siltä, että siinä on punaista, joten vaikuttaa, että verta on päällekin päin vuotanut. Mutta voi olla, että on jo ehtinyt tyrehtymään. Mulla tuli niistä jäljistä ensimmäisenä mieleen sikapiiskan jäljet, mutten väitä että ne sellaiset on, enkä edes epäile olevan.

Juuri samaa kohtaa tarkoitan, johon oot Krisin vasemman silmän kohdan hahmotellut, että siitä kohdasta, jonka voisi ajatella olevan silmäkulma, alkaisi se ruhje ollen siten ohimolla. Tuon toisen silmän sijoittaisin vähän ylemmäksi, jos sitä naamakuvaksi yrittäisi sovittaa. Ei munkaan mielikuvitus oikein taivu, mutta jos joku kohta täytyis löytyä, jossa jotakin on, vaikka edes varjoa, mutta joka saattaisi olla jotakin muutakin. Olipa sekava lause..
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Naamaa en saa tuossa kuvassa millään näkymään, kiehkuroita liian moneen suuntaan niin että ne voisivat olla mitään muuta kuin takahiuksia.
Verisiltä näkyvät täplät kyllä voin tuossa niskassa erottaa, mutta minun mielestäni nuokin näyttävät joltain ötökän puremilta, en kyllä tiedä minkälaisia moskiittoja tai muita tuollapäin pyörii mutta niskaanhan ne verenimijät helposti iskee.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Jotenkin ihmeen kuohkeat ja ilmavat ja pystyssä nuo hiukset on, siis jos olisi vain kävelevästä ihmisestä takaapäin otettu kuva.

Olisivat nyt hyvänen aika ottaneet jonkun järkevän kuvan siitä missä ovat, vaikka sitten sitä varten, että ruumiit löytyvät. Kirjoittaneet vaikka lapulle mitä tapahtui ja kuvanneet sen... Miten voi ottaa kymmenittäin kuvia, joissa ei oikein missään ole mitään tolkkua, eikä näy toista? Kuitenkaan eivät ilmeisesti ole pahasti tärähtäneetkään?

Tai puhelimen muistikirjaan kirjoittaneet. Pakko tehdä tämmöisiä arvoituksia=) Ei kai noita kuvia voi mitenkään vahingossakaan ottaa?

Kuvien älyttömyys jotenkin viittaisi siihen, ettei kuvan ottaminen ei ole ollut pääasia, vaan salaman välähdys. Mutta jos nuo kuvat ovat eri paikoista, niin en tajua. Okei, jos jossain pilkkopimeessä mennään , eikä tiedä, koska alkaa vaikka kallion reuna, niin voisi väläyttää salamaa, että näkisi (vaikkakaan ei siinä kauheasti mitään näe ja välähdyksen jälkeen on entistä sokeampi). Jos jollekin etsintäpartiolle väläytetään salamaa, niin kuvien pitäisi kai olla aikalailla samasta paikasta.

Tuo ruumiiden häviäminen ja vain pienten luiden löytyminen voisi kyllä viitata johonkin paloittelijaan. Ei kai eläimetkään noin totaalisesti luita hävitä?

Viimeinen kuva Krisistä puroa ylittämässä on otettu ihmeen kaukaa. Onko hän halunnut jatkaa ja toinen sanonut, että käännytään? Tai kokeillut ensimmäisenä puron ylitystä, että pääseekö siitä, ja toinen sitten kuvannut tuon urotyön. Mutta jotenkin erikoista, että yhdessä vaeltavat kaverukset ovat noin kaukana toisistaan tuossa kuvassa.

Kahdessa ekassa yökuvassa ollaan molemmissa jonkinlaisen jyrkänteen/mäen reunalla? Onko haluttu nähdä jotain, ettei pudota? Kaikki kuvat on otettu keskellä yötä, kolmen tunnin aikana.

Miten Lisannen puhelimella on voitu ottaa kymmeniä kuvia 8.4., jos akku on väitetysti loppunut 4.4.? Meneekö tuossa puhelinten omistajat sekaisin?
"Lisanne on käynnistänyt puhelimensa varsin aikaisin aamuyöllä klo 4:50, mutta jälleen tuloksetta. Hän on käynnistänyt puhelimensa uudelleen vielä klo 5:00, mutta akku on väitetysti loppunut ja tämä on viimeinen kerta, kun Lisannen puhelin on käynnistetty. "
"Aamuyöllä tiistaina 8.4. tapahtuu seuraava laitteeseen rekisteröitynyt tapahtuma mahdollisesti tyttöjen tai toisen tytöistä toimesta. Lisannen kameralla on otettu 90 kuvaa klo 01 ja 04 välillä."

EDIT: Eikun ei niitä kuvia olekaan otettu puhelimen kameralla, vaan oikealla kameralla.... tietty.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

Hitto vie, nuo kuvat on muuten minunkin mielestäni otettu selällään rotkossa maaten! Vettä satanut, ja suunnilleen paikallaan on maattu. Näkyy puiden latvat ja rotkon reuna.
Jotenkin pudottu tuonne rotkoon ja loukkaannuttu pahasti ja yritetty sitten valolla kiinnittää jonkun huomio....

Miten hitossa molemmat ovat voineet olla ihan pois pelistä? Ja jos viimeisessä valoisassa rotkokuvassa ovat jo olleet siellä rotkon pohjalla, niin miten sinne on voitu pudota...

Onko tytöt heitetty "kuolleina" rotkoon ja toinen onkin vielä ollut jotenkin hengissä yöllä? Myöhemmin joku hakenut ruumiit pois ja paloitellut, ja toinen ottanut repun ja jostain syystä se on jäänyt tämän ottajan omistukseen, kunnes etsintöjen kiihtyessä siitä on haluttu päästä eroon ja se on viety lähelle paikkaa, minne on hämäykseksi viety myös muutama luunkappale... ja mikä ei ole ehkä lähelläkään murhapaikkaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

Hyi olkoon mikä tilanne, jos tuossa on ollut joku sellainen, että molemmat on ammuttu tuonne rotkoon ja toinen herää puoliksi halvaantuneena yöllä ystävänsä ruumiin alta ja saa puhelimen jostain ja yrittää pilkkopimeälle rankkasateiselle taivaalle antaa merkkejä peläten, että murhaaja tulee takaisin...

Tytöt olisivat voineet olla vankeina siitä lähtien kun hätäpuheluyritykset loppuivat. En kyllä tajua, miksi puhelin olisi jäänyt heille "ampumisen" jälkeen.
www.shorturl.at/agoNS

Neo7
Javier Pena

Kuolemannaakka kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 10:29 pm Jotenkin ihmeen kuohkeat ja ilmavat ja pystyssä nuo hiukset on, siis jos olisi vain kävelevästä ihmisestä takaapäin otettu kuva.

Olisivat nyt hyvänen aika ottaneet jonkun järkevän kuvan siitä missä ovat, vaikka sitten sitä varten, että ruumiit löytyvät. Kirjoittaneet vaikka lapulle mitä tapahtui ja kuvanneet sen... Miten voi ottaa kymmenittäin kuvia, joissa ei oikein missään ole mitään tolkkua, eikä näy toista? Kuitenkaan eivät ilmeisesti ole pahasti tärähtäneetkään?

Tai puhelimen muistikirjaan kirjoittaneet. Pakko tehdä tämmöisiä arvoituksia=) Ei kai noita kuvia voi mitenkään vahingossakaan ottaa?

Kuvien älyttömyys jotenkin viittaisi siihen, ettei kuvan ottaminen ei ole ollut pääasia, vaan salaman välähdys. Mutta jos nuo kuvat ovat eri paikoista, niin en tajua. Okei, jos jossain pilkkopimeessä mennään , eikä tiedä, koska alkaa vaikka kallion reuna, niin voisi väläyttää salamaa, että näkisi (vaikkakaan ei siinä kauheasti mitään näe ja välähdyksen jälkeen on entistä sokeampi). Jos jollekin etsintäpartiolle väläytetään salamaa, niin kuvien pitäisi kai olla aikalailla samasta paikasta.

Tuo ruumiiden häviäminen ja vain pienten luiden löytyminen voisi kyllä viitata johonkin paloittelijaan. Ei kai eläimetkään noin totaalisesti luita hävitä?

Viimeinen kuva Krisistä puroa ylittämässä on otettu ihmeen kaukaa. Onko hän halunnut jatkaa ja toinen sanonut, että käännytään? Tai kokeillut ensimmäisenä puron ylitystä, että pääseekö siitä, ja toinen sitten kuvannut tuon urotyön. Mutta jotenkin erikoista, että yhdessä vaeltavat kaverukset ovat noin kaukana toisistaan tuossa kuvassa.

Kahdessa ekassa yökuvassa ollaan molemmissa jonkinlaisen jyrkänteen/mäen reunalla? Onko haluttu nähdä jotain, ettei pudota? Kaikki kuvat on otettu keskellä yötä, kolmen tunnin aikana.

Miten Lisannen puhelimella on voitu ottaa kymmeniä kuvia 8.4., jos akku on väitetysti loppunut 4.4.? Meneekö tuossa puhelinten omistajat sekaisin?
"Lisanne on käynnistänyt puhelimensa varsin aikaisin aamuyöllä klo 4:50, mutta jälleen tuloksetta. Hän on käynnistänyt puhelimensa uudelleen vielä klo 5:00, mutta akku on väitetysti loppunut ja tämä on viimeinen kerta, kun Lisannen puhelin on käynnistetty. "
"Aamuyöllä tiistaina 8.4. tapahtuu seuraava laitteeseen rekisteröitynyt tapahtuma mahdollisesti tyttöjen tai toisen tytöistä toimesta. Lisannen kameralla on otettu 90 kuvaa klo 01 ja 04 välillä."

EDIT: Eikun ei niitä kuvia olekaan otettu puhelimen kameralla, vaan oikealla kameralla.... tietty.
Mun mielestä tukkakuva on takaa, ja on siksi noin pystyssä kun on ollut ponihäntä. Mutta ei taida olla kävelevästä ihmisestä, vaan ovat ehkä jo sielä joen uomassa/penkalla, koska se kuvien analysoija ainakin oli sitä mieltä, että monet niistä yökuvista oli paikalta räpsittyjä, ja mahdollisesti suunta siis ylöspäin, ei alaspäin kuvattu. Laitoin linkin joitakin viestejä takaperin, kannattaa lukea ja katsoa hänen arvio kuvista, vaikka eihän siinäkään kaikkea voitu selvittää. Se on kai aika yleinen olettamus, että tarkoitus oli nimenomaan antaa merkkivaloja etsijöille, eikä niinkään kuvata mitään kohdetta, eikä edes valaista reittiä. Ehkä muutamassa kuvassa on tarkoituksella kuvattu kohdetta.

Eläimet vois kyllä saada luut nopeasti häviämään, koska eihän se ihme olisi, ettei viidakosta enää löydy, se on niin täynnä aluskasvillisuutta, että sinne katoaa kyllä. Löytyneissä luissa ei kuitenkaan ollut yhtään eläinten hampaiden jälkiä, eikä edes mikrohankaumia joesta (joen pohjasta siis), vaan olivat ns liian sileät ja hyväkuntoiset ollakseen olleet luonnossa tuon ajan ja joessa kulkeutuneet. Ja olihan luissa muutakin outoa.

Itse en pidä outona tuota viimeisen päiväkuvan etäisyyttä, kyllä monesti omilla retkilläkin yksi kerrallaan ylitetään ylityspaikat, vaikka tuo olikin vain pieni puro silloin, mutta oli isoja kiviä kumminkin. Ja joskus se, joka retkellä kuvaa, voi hetkellisesti jäädä reilummastikin muusta porukasta kauemmaksi, eli tuo ei näytä sinänsä yhtään erikoisen pitkältä väliltä.

Ne kaksi ekaa yökuvaa saattaa aluksi näyttää jyrkänteen reunalta otetuilta, mutta ilmeisesti ne on kuvattu alhaalta ylöspäin. Katso vaikka tuota juuri hiljan tänne linkitettyä, kuivalta kapealta joen tms uomalta näyttävää kuvaa. Tuollaisen pohjalle kun joutuisi yöllä, eikä pääsisi pois, niin se salamavalon käyttö on ainut vaihtoehto yrittää herättää huomio, jos ääntä ei lähde tai se ei kuuluisi.
Neo7
Javier Pena

Kuolemannaakka kirjoitti: Ma Joulu 07, 2020 12:08 am Hitto vie, nuo kuvat on muuten minunkin mielestäni otettu selällään rotkossa maaten! Vettä satanut, ja suunnilleen paikallaan on maattu. Näkyy puiden latvat ja rotkon reuna.
Jotenkin pudottu tuonne rotkoon ja loukkaannuttu pahasti ja yritetty sitten valolla kiinnittää jonkun huomio....

Miten hitossa molemmat ovat voineet olla ihan pois pelistä? Ja jos viimeisessä valoisassa rotkokuvassa ovat jo olleet siellä rotkon pohjalla, niin miten sinne on voitu pudota...

Onko tytöt heitetty "kuolleina" rotkoon ja toinen onkin vielä ollut jotenkin hengissä yöllä? Myöhemmin joku hakenut ruumiit pois ja paloitellut, ja toinen ottanut repun ja jostain syystä se on jäänyt tämän ottajan omistukseen, kunnes etsintöjen kiihtyessä siitä on haluttu päästä eroon ja se on viety lähelle paikkaa, minne on hämäykseksi viety myös muutama luunkappale... ja mikä ei ole ehkä lähelläkään murhapaikkaa.
Jos eivät pudonneetkaan, vaan joku kävelytti, ja haavoitti ja sinne sitten jäivät. Onhan tässä vaihtoehtoja, jos joku/jotkut muut on tähän sekaantuneet, niinkun näyttää. Itse ajattelen puhelimista, että niistä ei koettu olevan vaaraa, kun ei tuola viidakossa kenttää ole.
bob
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja bob »

Kuolemannaakka kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 10:29 pm Jotenkin ihmeen kuohkeat ja ilmavat ja pystyssä nuo hiukset on, siis jos olisi vain kävelevästä ihmisestä takaapäin otettu kuva.

Joo, onhan noi kuvat ihan kuin jostain lasten arvoituskirjasta, missään ei ole mitään järkeä, mutta tehtävänä olis, että jotkut yksityiskohdat yhdistämällä asia selviäisi. Paitsi tässä tapauksessa ei taida selvitä.

Niin siis ilmeisestihän kuvat nimenomaan on käytännössä samasta paikasta. Monet analyysit on päätyneet samaan lopputulokseen, että kuvissa näkyy toistuvasti sama puunoksa. Jos ne olis eri paikoista, mun mielestä se olis helppo selittää polun valaisemisella. Muistaakseni toi kameramalli lataa salaman uudestaan käyttövalmiiksi n. 6,5 sekunnissa ja monet kuvat on otettu just 7 sekunnin välein. Jos on ollut pakottava tarve saada valaistua nopeasti ja kirkkaasti polku esim. alas rotkoon pudonneen kaverin luo, niin tää eri paikasta kuvaaminen selittäis sen hyvin. Mutta kun ei. Samat puut toistuu kuvissa, joka sitten viittais siihen, että on yritetty antaa merkkiä joko taivaalle tai kauemmas viidakon pimeyteen etsijöille. Siitä ollaan kai yleisesti aika yhtä mieltä, että valokuvaaminen ei ole ollut kuvien ottamisen ensisijainen tarkoitus. Toisaalta toiset on kyllä päätelleet, että kuvilla olisi yritetty selittää tapahtumia, mutta en itsekään tuohon usko. Siinä ei vaan ole mitään järkeä (tosin ei tässä koko tapauksessa oikein tunnu olevan). Selityksen jättämiselle olisi ollut useita ja paljon parempiakin tapoja (edes yksi tekstari kenelle tahansa, video, muistikirjamerkintä puhelimeen jne.).

Kris menee kuvissa tosiaan ihmeen kaukana.
Selitys1. Mököttää! Lisanne on kovakuntoisempana yllyttänyt jatkamaan matkaa ja jopa poikkemaan reitiltä, mutta sitten on älytty menneen eksyksiin ja alkanut vituttaa. Tuletkö sä ny sieltä, prkl!!!?! Voi tietty olla toisinkin päin, mistä sitä tietää.
Selitys 1b. Lisanne yllyttää jo stoppaamaan ja hinkuu astmaansa, mutta Kris tahtoo välttämättä mennä sinne läheisille salatuille vesiputouksille. Älä nyt enää sinne mee!!! No v**tu varmasti meen kun tänne asti on kerta tultu!
Selitys2. Maisema! Lisanne on odottanut, että Kris menee purolle/vesiputoukselle edeltä, jotta saa myös maisemaa mahdollisimman hyvin kuvaan mukaan. Kuvahan on otettu niin korkealta, että vaikea kuvitella polun laskevan noin jyrkkään. Eiköhän Lisanne ole kiivennyt jonkun korkean kiven päälle ottamaan kuvaa. Itse teen omilla vaelluksilla just noin, tulee erikoisen onnistuneita kuvakulmia.
Selitys3. Luonnollinen tilanne. Ehkä he vain luontevasti kävelivät koko matkan vähän kauempana. Tietty etäisyys aina asettuu kun kimpassa mennään, ehkä tää nyt vaan oli normaali tila heille.
Selitys 4. Kuolema! Lisanne oli tässä vaiheessa jo pilkottu, ja makasi jalka/jalat/ym. katkottuna jossain rotkossa mutavellissä. Krisiä pakkokävelytettiin edellä johonkin hevon kuuseen ja kuvat on ottanut siis joku ihan muu kuin Lisanne.

Krisin hiukset on kuvassa minunkin silmiin oudon epätodelliset. Hänellähän oli aikaisemmissa kuvissa hyvin sileät ja suorat hiukset. Tosta kuvasta oon alusta asti ihmetellyt, miksi oletetaan aukottomasti, että se on Krisin pää? Tietysti hiusten väri on sellainen, ettei koko mantereelta monta vastaavaa löydy, mutta jotenkin letti on niin sykkyrällä, ettei se oikein täsmää mihinkään aikaisempaan kuvaan. Tottakai viikko eksyksissä pilvien keskellä hikimetsässä saa luontevasti kampaustyylin vähän muuttumaan, mutta silti. Ja ilmeisesti hän makaa kuvattaessa maassa, pää mahdollisesti tuettuna vaikkapa Lisannen jalkojen päällä. Ehkä julkaisemattomassa kuvan rajauksessa näkyy jotain, josta on voitu päätellä asioita. Näkyykö kasvot selvemmin, punaraitainen paitakin mahdollisesti pilkottaa, tunnistettavat korvikset, rintsikan olkaimet tai vastaavaa? Ja toisaalta, jos ei ole Kris, niin kukas vittu sitten??? :roll:
Kuolemannaakka kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 10:29 pm
Siis mun teoria on ollut alusta asti se, että on haluttu nähdä jotain, minne toinen on jo pudonnut. Loput valaisukuvat on sinne alas hakeutumisesta. Mutta sen teorian kusee se, että ne kuvat on otettu samasta kohdasta ja enimmäkseen ylöspäin. Eli ensin on kuvattu alaspäin, että tonne se johonkin putos. Sitten liki sata kuvaa samasta rotkosta ylöspäin, sen jälkeen on löydetty kaverin hiukset kuvaan, sitten vielä lopuksi pari kohdistettua kuvaa (sos-kuva ja oranssit roskat risussa). Ja sitten that's it, sammutetaan kamera kuolemaan saakka. Ei jumalauta mitään järkeä missään. Pää halkee!!! :shock: :shock: :shock:

Olisivat nyt perkele ottaneet aamun valjettua edes yhden järkevän kuvan millä tahansa laitteella missä virtaa vielä oli, mutta ei. Onko tää sitä naisen logiikkaa. Hyvä tytöt! Ainakin teitte itsestänne unohtumattomat likaiset legendat, mutta oli kyllä aika pirun epäreilua omaisia kohtaan.

Loppuun vielä pieni jäniskevennys ennen kuin meen saunaan. Jos hiuskuvassa ei ole Kris, niin vaihtoehdot on vähissä. Samoin luiden pilkkomiselle on vaihtoehdot niukat. Tuossa viidakossa on lintuja joka lähtöön, mutta hurjimmat kynnet löytyy tältä kaverilta, olisiko hän päässyt takkutukkineen Lisannen kameran eteen lähikuvaan.Kuva
Saanko esitellä Three-toed sloth - Kolmivarvaslaiskiainen
Missä on neiti Marple silloin kun tarvitaan? Marple jututtamaan tätä karvakaveria, niin johan alkaa keissi ratkeamaan.
Ihan vakavissaan, noi laiskiaiset on tuolla yleisiä. Ei olis mikään ihme jos tollanen onkin yöllä kulkenut puussa ja katkonut siellä korkealla oksia. Sinne on sitten kuvattu ja yritetty selvittää, että mitäs helvettiä. Mutta luulis kohteen silloin osuneen edes yhteen kuvaan...

Tää koko tapaus pitäis saada mestariaivojen Arthur Conan Doylen tai jonkun Agatha Christien pöydälle.
Kuolemannaakka

Onnettomuus olisi tietysti normaalein tapahtumavaihtoehto. Minusta vaikuttaa, että yökuvat on tosiaan otettu alhaalta ylöspäin, jonkun kolmimetrisen rotkon pohjalta sateiselle taivaalle samasta paikasta. Ei ole kolmen tunnin aikana liikuttu. Kukaan ei makaa sateessa huvikseen kolmea tuntia taivaalle räpsimässä = heidän on täytynyt olla pahasti loukkaantuneita tai osin sidottuja. Toinen on voinut olla kuollut jo. Hiukset ovat siksi noin "ilmavat", ksoka siinä onkin maassa makaavan hiukset ja kuvaaja makaa hänen takanaan. Hiuksia ei ole ollut tarkoitus kuvata, vaan välkyttää salamaa. Ei ole enää jaksettu tai viitsitty nostaa kameraa ylös, vaan se on ollut kädessä maan tasalla.

Onnettomuutta vastaan on se, että miten molemmat olisivat voineet loukkaantua tuossa samassa kohdassa noin pahasti? Rotko ei vaikuta niin syvältä, että sinne pudotessa täysin halvaantuu. Vaikka jalka murtuisi, niin luulisi, että pystyisi vähän liikkumaan ja myös kuvakulmat vaihtelisivat vähän enemmän ja yrittäisi jonnekin suojaan.

Toinen juttu on se, että jos pudotaan jonnekin ja kuollaan rotkoon, niin ne ruumiit on silloin siellä rotkossa ja kaikki kamat myös. Ei ne lentele osina tai pakattuina jonnekin 100 km:n päähän vastavirtaan...

Oisko tässä sikäli hybriditeoria, että olisivat ensin eksyneet ja viettäneet useamman yön jossain luolassa tms ja sitten kohdanneet väärät pelastajat. Olisivatko olleet vankeina useamman päivän?

Kyllä nuo puhelimen käytöt osuvat hätkähdyttävästi samoihin aikoihin! Siellähän on useampana päivänä käyttö ihan saman minuutin aikana joko ennen klo 11 tai ennen klo 14, mutta ei yhtään klo 11, 12, 14 tai 15! Kahden tunnin tauko aina välissä. Koska on siesta-aika, onko sellaista tuolla?
www.shorturl.at/agoNS

Kuolemannaakka

Olisiko muuten mahdollista, että tytöt olisivat poistaneet kamerasta kuvia jo paljon aikaisemminkin, jos sitä olisi käytetty merkinantolaitteena muinakin öinä? Jos kameran tallennustila olisi tullut täyteen, olisi pitänyt poistaa "kuvia", että voi väläyttää lisää? Lopuksi on vain jääneet kuvat viimeiseltä yöltä.
www.shorturl.at/agoNS

damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Minä en usko että molemmat ovat loukkaantuneet, minun teoriani on edelleen se että sitä uomaa pitkin kulkiessa Lisanne on kompuroinut ja katkaissut jalkansa eikä ole enää pystynyt kävelemään mihinkään, ja Kris on sitten auttanut Lisannen siihen lipan alle makuulleen mutta ei ole halunnut eikä uskaltanut lähteä yksinään etsimään apua, vaan on luotettu siihen että joku tulee paikalle ja löytää heidät. Kris on ehkä kyhännyt siitä vessapaperista ja muusta repusta löytyneestä tavarasta merkkejä jotka näkyisivät helikopterista siinä toivossa että ne nähtäisiin.
Krisin (tai molempien) kohtaloksi on sitten lopulta ehkä muodostunut jokin luonnosta syöty kasvi tai sitten joen uomasta juotu vesi joka on aiheuttanut ruokamyrkytyksen ja vatsataudin ja vienyt niin huonoon kuntoon että ei ole enää pystytty toimimaan eikä lähtemään mihinkään.
Sitten sinä yönä kun etsijät yöpyivät siellä maastossa, mahdollisesti jossain lähellä, on tytöt nähneet etsijöiden yöllä ampumat valoraketit ja yrittäneet vastata antaen kameralla valomerkkejä.
Lisannen räpsiessä kameran salamavaloa Kris on jossain vaiheessa noussut ylös ja pää osunut kameran eteen.

Lopulta sitten rankkasateiden aiheuttamat tulvat ovat nostaneet veden uomassa niin ylös että tytöt reppuineen ovat huuhtoutuneet virran mukaan, kaikki löydöksethän sijoittuvat ihan loogisesti virran suuntaisesti. Reppu kevyenä on kellunut veden pinnalla kulkien helposti virran mukana kivien yli, kun taas ruumiit ovat raahautuneet kivikkoista pohjaa pitkin ja hajonneet joko siinä tai pieneläinten syöminä jolloin lopulta jäljelle on jäänyt vain virran varrelle levinneitä luita, paitsi se Lisannen jalka joka on mahdollisesti sen jalan luun murtumisesta johtuen irtaantunut helpommin muusta ruumiista ja vedessä kelluvan kengän ansiosta säilynyt paremmassa kunnossa.

Se että puhelimet, kamera, ja muut tavarat oli pakattu reppuun on ihan loogista, tuollaisissa olosuhteissa ne on haluttu pitää siellä vesitiiviissä repussa suojassa sateelta ja eläimiltä.
Vastaa Viestiin