Matti Nykänen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3147
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

matahari kirjoitti:puukotus muuten ei ole asianomistajarikos joten ei auta mervin puheet mitään jos syyttäjä päättää nostaa jutun. asia erikseen sitten jos mervi kertoo tärvänneensä itse itsensä.
Tuosta asianomistajarikoksesta sen verran, että - Lievä pahoinpitely on asianomistajarikos, sen sijaan kun pahoinpitely ja saati sitten törky sellainen puolestaan taas ei...
Ja Mervi voi kieltäytyä todistamasta aviopuolisoaan (onko ne naimisissa juuri tällä hetkellä?) vastaan niin halutessaan...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
texfor
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 9:52 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja texfor »

Chopper kirjoitti:En mitenkään Mattia puolusta mutta joskus tuntuu ettei se Mervi itsekkään niin puhtoinen ole...
Tiedä vaikka riidan päätteeksi (esim. Matti jälleen kerran uhannut lähteä kävelemään) olisi tehnyt itse itselleen muutamat pienet viillot ja juossut naapuriin kertomaan että Matti yrittää tappaa...
Pitää tosin muistaa myös se että tämän herran avioliitot ovat tavanneet karahtaa karille juurikin tuon väkivaltaisen käytöksen takia.
Muistaakseni esim. kaksi ensimmäistä rouvaa tulivat jo häämatkoiltaan kotiin silmät mustina... :shock:
Joten henkilökohtaisesti uskon että Mepa osaa kyllä ärsyttää ja provosoida ja tod. näk. käyttäytyä myös itse agressiivisesti mutta tuskin se niitä vammoja itselleen tekee. Ja tämä siis ihan mutua :|
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 731
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 11:30 am

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Voi ei, taasko tätä samaa nää kyyhkyläiset järjestää??

Niille pitäis antaa käsiraudat kansalaiskeräyksenä lahjaks, niin voisivat kytkeä toisensa vaikka sängynpäätyyn tai lämpöpatteriin ja olis turvaseksi sillä hoidettu.

Vanha vitsi tuli mieleen: Ennen oli kattilasarja Matti ja Maija, nyt veitsisarja Matti ja Mervi, hoh hoijaa.

Ihan oikeesti kyllä he apua saisivat käytösongelmiinsa jos vain haluaisivat, mutta tää onkin sosiaalisesti ja emotionaalisesti rajoittuneiden juttu, jonka pitäsi olla perheen sisäinen asia, niinköhän?
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

No Mervi se hyvä ihminen ottaa Matin vaan aina takaisin, vaikka välillä tulee nyrkistä ja puukosta.
Kyllä sen ulkonäöstäkin huomaa että Mervi itsekin on aika pahasti alkoholisoitunut.
Hyvä ettei samassa asu lapsia jotka joutuisvat kärsimään tuollaisessa helvetissä, jossa viinaa vedetään ja puukko heiluu.

Nämä viiltohaavat eivät ole vakavia, mutta se kuristaminen..
Olisi siinä voinut pahemminkin käydä. Toivon että menee tapon yrityksenä läpi..
Mutta ei se Matti koskaan opi, vaikka yksi linnareissu on jo takanaan.

Ihme kun hänesta ei ollut näinkin loistokkaan urheiluuran jälkeen sitten kunnolliseen elämään.
Kyllä se on ihmisestä itsestä kiinni, vaikka kaikenmaailman hyyssäreitä on varmaan ollut.
Kyllä mielestäni hänen hyvä maine on kokonaan mennyt jo ajat sitte, pohjalla se on ja alamäki jatkuu..
That's a crock!
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1682
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

yleensä se on niin,että kun vanhempana (yli 30 vuotiaana) aloittaa lusimiskierteen niin se on sitä sitten loppuelämä..
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Touko 21, 2009 3:52 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... 82&ref=tf1
Nykästen joulutappelu uutisoitiin Costa Ricassa asti
27.12.2009 20:34

Matti Nykäseen kohdistuva rikosepäily uutisoitiin sunnuntaina laajalti myös maailmalla. Verkkolehdet kertoivat, kuinka poliisi epäilee Nykästä vaimonsa tapon yrityksestä.

Uutistoimisto AFP:n ja uutistoimisto DPA:n uutiset Matti Nykäsen ja Mervi Tapolan joulutappelusta levisivät nettilehtiin. Verkkolehtien ykkösaiheeksi uutinen ei kuitenkaan yltänyt.

DPA:n uutinen julkaistiin jopa Keski-Amerikassa sijaitsevassa Costa Ricassa asti. La Nación -lehdessä julkaistu juttu kertoi pahoinpitelyn lisäksi muun muassa Nykäsen urheilumenestyksestä.

Uutisessa muistutettiin myös siitä, kuinka Nykänen aikoinaan myi mitalinsa, loi uraa laulajana ja stripparina sekä käytti paljon alkoholia.

AFP:n uutisessa Nykäsen kerrottiin niittäneen Suomessa "huonoa mainetta". Uutistoimiston mukaan ex-mäkikotka on kuitenkin edelleen suosittu suomalaisten keskuudessa.

Uutinen levisi myös ainakin Saksaan, Norjaan, Italiaan, Tshekkeihin, Ruotsiin, Hollantiin ja Espanjaan.

Matti Nykäsen epäillään pahoinpidelleen Mervi-vaimoaan joulupäivänä pariskunnan kotona Ylöjärvellä. Poliisin mukaan Nykänen huitoi Merviä keittiöveitsellä ja uhkasi tappaa tämän. Lisäksi Nykänen kuristi vaimoaan kylpytakin vyöllä.

Mervi Tapola selvisi kahakasta lievillä vammoilla. Matti Nykänen on poliisin hoivissa. Hänen mahdollisesta vangitsemisestaan päätetään maanantaina.
Kannattaako tämän pariskunnan sekoilujen vahtaaminen puolen kansan voimin kun se sama kansan puolikas kuitenkin on jatkuvasti huolissaan siitä mitä Suomesta ajatellaan maailmalla? Ilman jatkuvaa tilanteen seuraamista julkisuudessa tuokin uutinen olisi jäänyt costaricalaisilta väliin, eikä siinä edes ole mitään uutta. Muistan Mervin poseeranneen lehtikuvaajalle silmäkulma turvoksissa ja naama (teatteri?)veressä, ja se tapahtui joskus muutamia peruttuja avioerohakemuksia sitten. Tämä pariskunta selvästikin yrittää pysyä julkisuudessa keinolla millä hyvänsä ja koko parisuhde on kehittynyt sen mukaiseksi.

Ehkä tämänkertainen tappelu olisi jäänyt kokonaan väliin jos media suhtautusi heidän tappeluihinsa samalla mielenkiinnolla kuin keskivertoisen juopon ja moniongelmaisen pariskunnan rähinöihin. Pieni uutinen paikallislehden sisäsivulle jos toinen päätyy teholle tai ruumishuoneelle, mutta ei sen enempää.

Nykyisellä menolla Seiskan lukijat sivistävät itseään muutaman vuoden päästä käymällä Oopperatalossa katsomassa korkeataiteellista näkemystä Nykästen saagasta ja harmittelevat paluumatkalla että ulkomaalaiset pitävät suomalaisia hulluina, jotka ihannoivat väkivaltaisia juoppoja.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 731
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 11:30 am

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

SuomiBrändi-komitea vaan miettimään tätäkin julkisuusarvoista tapausta oikein olan takaa. Ehkei ne maalimalla edes muista Ahtisaaren rauhan-Nobelia mutta Mattipa muistetaan. (Siinä oliskin varteen otettava sovittelukohde kenelle tahansa rauhanaktivistille ja tarpeeksi lähelläkin)

No, onneksi ei käynyt Merville kuitenkaan ihan hirveen huonosti, aika usein läheis-ym riippuvaisille käy!

Matti, nuorempana urheilu-uutiset sustakin luettiin urheilusivuilta, nyt lööppi-imagosi vetää enemmänkin rikosuutisiin.

Matin ja Mervin työllistävä vaikutus yhteiskunnan eri alojen toimijoihin on muuten aikkas valtava, siis poliisi, pelastuslaitos, oikeusasteet jne.

Veikkaus: syyte tulee törkeästä pahoinpitelystä
tyyppi85
Roger Murtaugh
Viestit: 870
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

taitaa matti mennä jo liian pitkälle jos puukon kanssa on heilunut..toisaalta,miksi hemmetissä se mervi vuodesta toiseen on katsellut,ja ottanut takaisin miehen joka pahoinpitelee?!
pienikin hetki on arvokas
Waja
Jane Marple
Viestit: 1094
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:36 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja Waja »

Valitettavan epäsopiva parisuhde.

Pahoin pelkään että elävät myötä-ja vastamäet kunnes veitsi heidät eroittaa.
Jos yhteisasuminen jatkuu,saatamme jossain vaiheessa tulevaa vuosikymmentä lukea lööpeistä viimeisestä,kohtalokkaasta yhteenotosta.
Murheellisen todennäköistä. :(
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

kyllä pariskunnan ongelmat ovat taas lööpeissä näyttävästi esillä

Kuva

Kuva

Peräti 14 kertaa hakenut eroa. :shock:
That's a crock!
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2519
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Puukotuksesta epäilty Matti Nykänen vapaaksi - ei vangita!
28.12.2009 11:54, päivitetty 28.12. 11:58

Vaimonsa puukottamisesta epäiltyä Matti Nykästä ei vaadita vangittavaksi. Vaimonsa Mervin puukottamisesta epäilty ex-mäkikotka vapautetaan tutkintavankeudesta tänään.

Poliisi jatkaa jutun tutkintaa törkeänä pahoinpitelynä ja laittomana uhkauksena. Vangitsemiselle ei nähty perusteita, koska sille "ei ole ilmennyt erityisiä edellytyksiä".

Alkuperäinen rikosnimike oli tapon yritys.

Teon motiivi ei ole toistaiseksi selvinnyt. Osapuolten kertomukset illantapahtumista ovat ristiriitaiset.

Nykänen on kiistänyt teon.

Poliisi on määrännyt Nykäsen väliaikaiseen lähestymiskieltoon.
IS
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1840693
"Yöperho on koteloitunut"
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

taitaapa se mervi olla itsekkin käynnyt matin päälle useasti! ja kova provosoimaan vaikka ei se väkivaltaan oikeuta!
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Touko 21, 2009 3:52 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

Tuo kuva on hyvä osoitus veitsestä saaneen "viattoman läheisriippuvaisen" todellisesta luonteesta. Hyvä ettei ole raapinut silmiä päästä.

Kuva

Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että Matti on löytänyt Mervissä arvoisensa naisen ja sen takia hänelle jää paljon vähemmän aikaa pahoinpidellä julkisuuteen hinkuavia naiiveja pimuja kuin aikaisemmin.
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Matti on saanut sitten lähestymiskiellon,
saa nähdä meneekö Mervin luo uhoamaan tms

jäikö Matti nyt ilman asuntoa ja elättäjää..

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... 12/1024531
Poliisi: Nykäselle lähestymiskielto - vangitsemiselle ei perusteita

Teon motiivi ei ole toistaiseksi selvinnyt. Osapuolten kertomukset illan tapahtumista ovat ristiriitaiset. Nykänen on kiistänyt teon, mutta hän ei osaa tarkemmin selittää miten uhrin vammat ovat syntyneet.

Poliisi on määrännyt Nykäselle väliaikaisen lähestymiskiellon.
That's a crock!
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1590
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Nykänenkö asialla?

Viesti Kirjoittaja apollo »

HarrietM kirjoitti:jäikö Matti nyt ilman asuntoa ja elättäjää..
http://www.ksml.fi/teemat/verotiedot/ma ... lin/498787
Nykäsen ansiotulot olivat vuoden 2008 verotuksessa 130 236 euroa.
Tuolle pariskunnalle voisi antaa valtion toimesta ikuisen lähestymiskiellon molempiinsuuntiin.
Vastaa Viestiin