Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Sehnsucht kirjoitti:On kuitenkin huomioitavaa, ettei osaa näistä väitteistä voida todistaa.
Lisäksi varsinkin "who said yes"-jupakan jälkeen kannattaa aina olla itse vähän kriittinen tämän tapauksen tietojen kanssa.
vipe
Alokas

Viesti Kirjoittaja vipe »

Mun mielestä tää tapaus on kuitenkin kaikkein mielenkiintoisin kouluampumis tapaus, mitä on nyt (lähiaikoina liikaakin) tapahtunut! Harmi vaan, että aina on ihmisiä jotka valehtelevat, toiset vaikenevat ja varmaa tietoa on vaikea saada tapahtumista! Ja varsinkin tässä tapauksessa liikkuu paljon erilaisia legendoja ja muunnelmia tapahtuneesta. Onhan tää saanut niin globaalin huomion koko tapaus.
Cassie
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Cassie »

VoDKa kirjoitti:
Ellei tuo melkein-suomi luonnistu, niin englanniksi tekstitettynä löytyy kyllä sitä osaaville:

Osa 1
Osa 2
Osa 3
Osa 4
Osa 5
Osa 6
Osa 7
Osa 8
Osa 9
Osa 10
Osa 11
Suuri sääli mutta käyttäjä on poistanut videot eikä tubesta löytynyt enään kuin kiinaksi tekstitettyä :(
Jes, se o Jeppiskamaa
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Cassie kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:
Ellei tuo melkein-suomi luonnistu, niin englanniksi tekstitettynä löytyy kyllä sitä osaaville:

Osa 1
Osa 2
Osa 3
Osa 4
Osa 5
Osa 6
Osa 7
Osa 8
Osa 9
Osa 10
Osa 11
Suuri sääli mutta käyttäjä on poistanut videot eikä tubesta löytynyt enään kuin kiinaksi tekstitettyä :(
Sitten kipin kapin Tallinnaan se ostamaan. ;) Oli alennuksessa jopa vielä tuossa loppukesästä ainakin. Tekstitystä suomeksi ei siinäkään ole, mutta englantia ja muita löytyy kyllä.

Saa nähdä, julkaistaanko ko. elokuva myös Suomessa piakkoin, sillä elokuva oli esitettävänä Rakkautta ja Anarkiaa-festivaaleilla, joten hyvällä tuurilla se tosiaan täälläkin jossain vaiheessa ilmestyy dvd:nä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Cassie
Armas Tammelin

Toivottavasti ilmestyisi täälläkin DVD:lle sillä tuo The Klass on aivan mainio elokuva vaikkei olekkaan minkään suuren budjetin juttu. Elokuva on siitäkin hyvä että se tuo sen syyn hyvin esille eikä seurausta vain eli siis itse ammuskelua.

Zero Hour:in löysinkin jo anttilasta ja paraikaa katson youtubesta tuota Bang Bang you´re dead.
Jes, se o Jeppiskamaa
Napsu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Napsu »

Löytyykö you tubesta kokonaan Bang Bang you´re dead? Pätkiä ole kyllä löytänyt sieltä joskus... :roll:
Napsu
Alibin satunnaislukija

VoDKa kirjoitti:
Cassie kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:

Osa 1
Osa 2
Osa 3
Osa 4
Osa 5
Osa 6
Osa 7
Osa 8
Osa 9
Osa 10
Osa 11
Sitten kipin kapin Tallinnaan se ostamaan. ;) Oli alennuksessa jopa vielä tuossa loppukesästä ainakin. Tekstitystä suomeksi ei siinäkään ole, mutta englantia ja muita löytyy kyllä.

Saa nähdä, julkaistaanko ko. elokuva myös Suomessa piakkoin, sillä elokuva oli esitettävänä Rakkautta ja Anarkiaa-festivaaleilla, joten hyvällä tuurilla se tosiaan täälläkin jossain vaiheessa ilmestyy dvd:nä.
Pitäskö noista linkeistä näkyä the klass elokuva? Mulla näkyy ihan kaikkee muuta..
Cassie
Armas Tammelin

Krrrhh. Justhan mä sanoin että käyttäjä on poistanut videot eikä siis näinollen The Klass elokuvaa enään löydy VoDKa:n laittamista linkeistä.

Ja napsulle tässä linkkiä http://www.youtube.com/watch?v=VDkNIPI3 ... re=related
Jes, se o Jeppiskamaa
Napsu
Alibin satunnaislukija

Kiitän linkistä!
Vodka! Mistä liikkeestä tallinnasta löytyy The klass ja paljonko se siellä maksaa suunnilleen? Nyt on karmee hinku saada se itelle.. :roll:
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Napsu kirjoitti:Vodka! Mistä liikkeestä tallinnasta löytyy The klass ja paljonko se siellä maksaa suunnilleen? Nyt on karmee hinku saada se itelle.. :roll:
Lasering-niminen pienehkö liike Viru Keskuksessa. Hinta on 199eek (tosin vaihtelevasti, välillä oli muistaakseni yli 200 ja välillä alle tuon), mikä on noin 12.75 euroa. Viru-keskuksen sivut: http://www.virukeskus.com/fi.html josta löytää mm. sijainnin ja ohjeet paikalle ja tuon Laseringin sijainnin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Pienen pieni varmaan vähän turha postaus, mutta postataan nyt kuitenkin:

Nyt pieni lohdutuksen sana kaikille jotka välistä typottaa poikien nimen (kuten minä, kirjoitin joskus Fylan), niin sellaisessa dokumentissa kuin "I, videogame" kerrotaan Doomin yhteydessä Columbinen ammuskelusta ja kerrotaan tekijät: "Eric Harris ja Dillon Klebold". Ei siinä mitään, tekstin kirjoittajahan on voinut tehdä mokan, mutta kun kuuntelee tarkkaan, juontajakin sanoo DILLON eikä Dylan.

Ja ettei tämä mene ihan harakoille koko viesti, niin kysytääs vielä, että onko kukaan bongannut muissa yhteyksissä kuin rikosjutuissa Columbinen juttua?
Raatotanssi
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

Howler kirjoitti: Ja ettei tämä mene ihan harakoille koko viesti, niin kysytääs vielä, että onko kukaan bongannut muissa yhteyksissä kuin rikosjutuissa Columbinen juttua?
Jossain viime vuoden Suosikissa, jossa oli Marilyn Mansonista juttua, mainittiin myös Dylan ja Eric. Ei taidettu tosin nimiä kertoa, mutta Columbinesta puhuttiin, joten eiköhän se ole aika selvää ketä tarkoittivat. Kysehän siis oli tästä mielenkiintoisesta väitteestä, että pojat olisivat kuunnelleet Mansonin Get your gunn -kappaletta ennen ammuskelua. Pöh.

Sitten tietenkin psykologian tunneilla opetusvideoissa törmäilee aina toisinaan Columbineen. Viimeksi taidettiin katsoa jokin video tietokonepelien vaikutuksesta nuoriin. Nauhan alussa näytettiin Columbinen edessä itkeviä nuoria ja jotain pätkiä uutisista.

Sitten vielä tuo nimijuttu. Itselleni oli joskus kauhea järkytys, että Dylanin sukunimi onkin Klebold, eikä Kleobold kuten minä sen kirjoitin. Onneksi en jäänyt kovin monelle ihmiselle kiinni virheestäni :'>
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
Tatum
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Tatum »

Raatotanssi kirjoitti:Sitten vielä tuo nimijuttu. Itselleni oli joskus kauhea järkytys, että Dylanin sukunimi onkin Klebold, eikä Kleobold kuten minä sen kirjoitin. Onneksi en jäänyt kovin monelle ihmiselle kiinni virheestäni :'>
Itse myöskin kirjoitin Kleobold ja siitä tulikin sitten kamala haloo jossain sivustolla. Nyt kyllä yritän tarkistaa aina hyvin ihmisten oikeat nimet :D
What would Grissom do ?
Television has brought back murder into the home - where it belongs
- Alfred Hitchcock
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Suomennetaas tännekin:
Globeandmail.com kirjoitti:Sanojen paino hänen olkapäillään
Joulukuun 15., 2008

Viime viikolla Denverissä Wally Lamb joutui tilanteeseen, jota hän oli hermostuneesti pelännyt.

Hänen uusi novellinsa, The Hour I First Believed on kunnianhimoinen, 700-sivuinen tutkinto hyvästä ja pahasta, tunteettoman ja kyynisen päähenkilön, Caelum Quirkin näkökulmasta. Ollessaan kirjakiertueellaan mainostamassa kirjaansa - jonka juoni pohjautuu löyhästi 1999 Columbine High Schoolin teurastukseen Littletonissa, Coloradossa, ja jossa hän käyttää uhrien ja ampujien, Eric Harrisin ja Dylan Kleboldin oikeita nimiä - hän joutui tilanteeseen jossa kohtasi kasvokkain Ericin isän kanssa.

"Enemmän kuin mitään halusin olla kunnioittava," sanoo 58-vuotias bestseller-kirjoittaja. "Viimeinen asia mitä halusin oli aiheuttaa lisää tuskaa heille, kun heillä jo nyt on sitä enemmän kuin jaettavaksi."

Silti, hän oli hermostunut mennessään Denveriin kirjakiertueelleen. (Denver on Littletonin vieressä sijaitseva isompi kaupunki. -V.) "En tiennyt millainen reaktio olisi," hän sanoo. Ollessaan paikalla hän ilmaisi paikallisille lehdille olevansa kiinnostunut siitä, mitä Dylan Kleboldin ja Eric Harrisin vanhemmille veljille kuuluu. "Olen aina miettinyt mitä tapahtuu kun veli tekee jotain tälläistä," hän sanoo.

Nimikirjoitustilaisuudessa, yhdessä useissa joita hän teki, mies odotti häntä pitkässä jonossa tavatakseen hänet ja kun oli hänen vuoronsa, hän sanoi Lambille: "Luuletko että olisi hyvästä antaa Ericin veljen, Kevinin, lukea kirjasi?"

Lamd oli hölmistynyt. "Yhtäkkiä tajusin että edessäni oli Eric Harrisin isä," Lamb kertoo lempeästi.

"Hän oli kuin surun ja epätoivon ruumillistuma," hän jatkaa. "Kadotin kaikki sanat. Ojensin käteni," hän kertoo, ojentaen kätensä kämmenet ylhäällä demonstroidakseen tilannetta. "Ja hän otti käteni omiinsa ja pitelimme toisiamme käsistämme 30 sekunnin ajan."

Lamb nyyhkäisee odottamatta muistolle. Hänen äänensä murtuu ja hän pyyhkii pois kyyneleitä.

"Se oli tuskallista ja hyvin voimakasta," hän sanoo hetken tauon jälkeen, saaden äänensä takaisin.

"Minulla ei ole vastauksia sinulle," hän kertoo sanoneensa.

"Minullakaan ei ole niitä," herra Harris vastaa.

"Kuinka Kevin voi?" Lamb jatkaa.

"Ei niin hyvin," hän sai vastaukseksi. Vanhempi Harris oli liittynyt armeijaan päästäkseen pakoon tragediaa ja tilannetta, hänen isänsä kertoo. Hän on parhaillaan palvelemassa Afghanistanissa.

"Annoin hänelle sähköpostiosoitteeni," Lamd sanoo. "Ja kerroin hänelle, että jos hän halusi puhua asioista tai olisi jotain mitä hän halusi minun tietävän kirjan lukemisen jälkeen, hän voisi ottaa yhteyttä minuun. Se oli niin rohkeaa tulla paikalle. Hän yhä yrittää ymmärtää ja jaksaa kaikessa."

..... (Jätän tästä välistä suomentamatta jotain turhaa faktaa kirjailijasta itsestään.)

The Hour I First Believed oli taistelua, hän myöntää. "Oli paljon vääränlaisia aloituksia," hän kertoo. "Minun piti päästä pois bestseller-tilasta," hän sanoo, kertoen olleensa myös huolissaan, ettei pystyisi ylittämään odotuksia.

Hänen kirjoitustyylinsä on tapa seurata hänen hahmojaan. "Se on hyvin tehokasta. Alan huolestumaan heistä ja he alkavat pitämään minua hereillä yöllä. Silloin tiedän kirjoittavani jotain joka pitää minut kiinnostuneena vuosien ajan."

Hänen viimeisin kirjansa on hänen mielikuvituksensa korin sisältöä, mutta ei aina onnistuneesti. Sen juoni tuntuu välillä kömpelöltä, liian sotkuiselta, ikään kuin roskapussilta täynnä erilaisia ideoita. Tarina alkaa kun Caelumin vaimo, Maureen, koulun terveydenhoitaja on paikalla Columbinen ammuskelun aikaan koulussa. Hän piiloutuu pöydän alle kirjastossa missä kaksi poikaa tappavat useita uhreistaan. Hän ei koskaan kykene täysin selviämään tuosta tilanteesta, vaipuen masennukseen ja sen jälkeen kipulääke-riippuvuuteen.

Löytääkseen hieman rauhaa he muuttavat Connecticutiin, missä Caelum kasvoi lapsena. Maureen joutuu vankilaan ja Caelum löytää joitakin totuuksia tämän taustoista. Pyörremyrsky Katrina, samoin kuin Irakin sota vaikuttavat tarinaan; kaikki näyttää koskettaneen Lambin elämää viimeisen 10 vuoden aikana - myös vapaaehtoistyöskentely opettajana naisvankilassa Connecticutissa.

"He opettivat minulle rikoksen ja rangaistuksen seuraamuksia ja sitä, kuinka nuorena koettu trauma saattaa vaikuttaa loppuelämän," hän sanoo. Se on myös osana kirjan teemaa.

Tarinan opetus on kuitenkin yksinkertainen: toivo hakkaa epätoivon. Kirjan nimi on Amazing Gracen sanoituksesta.

Oikeassakin elämässä Lamb on huomannut että hänen fiktionsa on auttanut ihmisiä epätoivossa, joka hänen mukaansa on levinnyt ympäriinsä.

"Kirjan takana kirjoitan Columbinen käytöstäni kirjassa ja kysyn usein itseltäni olisinko itse niin rohkea samanlaisessa tilanteessa kuin Dave Sanders, Columbinen opettaja joka johti oppilaita turvaan ja kuoli itse. Ja joku kirjoitti minulle sanoen 'Sinä olet rohkea koska olet auttanut meidät pois Columbinen koulusta.' Se on jotain mitä en koskaan sanoisi. Se ei ollut tarkoitukseni. Mutta se oli mukavaa kuulla."

mallory1
Armas Tammelin

Re: Eric Harris & Dylan Klebold

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

Huh huh.. Mukavasti mennyt kolme neljä päivää lukiessa tätä ketjua.
Uskomatonta miten paljon olette tietoa saanut kerättyä ks aiheesta. On luonut ihan uudenlaisen perspektiivin koko asiaan.

Sellasta ajattelin, kutsuiko kundit toisiaan noilla nimilla Reb , VoDka ?
Vai olivatko vain 'netti' nimiä? Mistä nimet on peräisin? Jostain luin, mutta oli hyvin epäselvää tietoa..

Jotenkin aiheeseen tulee sairaanloinen kiinnostus. Kuten myös Jokelaan/Kauhajokeen.
Odotan innolla dokumentteja/leffoja Suomen versioista.(Jos sellasta ikinä täälä tullaan tekemään..)

Odottelen postissa Zero Houria. Toivottavasti tulee pian :)
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Lukittu