HÄKE 'nauha'
Re: HÄKE 'nauha'
tuosta A:n suhtautumisesta mahd ulkopuoliseen murhaajaan ja omaan lapseen. On hyvinkin yksilöllistä miten kukin käyttäytyy todellises hätätilantees. Jotkut eivät osaa tehdä esim tulipalopaikalla mitään,toiset pystyvät toimimaan tehokkaasti.On helppo arvostella Annelia, mutta olihan hänellä tiedossa että Jukka oli saanut uhkauksia. Ja sellainen pelottomuus oli hänellä ALITAJUNNAS että Jukkaa uhataan ei häntä ja Anneli samaisti tiedostaen tai tiedostamattaan samanlaisen käyttäytymisen tyttäreensä. Anneli on älykäs (5laudaturia)eikä tää käytös kuitenkaan tavatonta ole (jos talossa on ulkopuolinen murhaaja)
-
surfergirl
- Jane Marple
On älykkyyden merkki lähettää lapsensa häiritsemään murhaajaa työssään kun on itse saanut jo samaisesta puukon rintaansa?
Jos joku oikein vihaamalla vihaa toista ihmistä niin että on valmis tappamaan tämän julmasti niin ei se olisi ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kosto olisi koskenut vihatun ihmisen lapsiakin, ja vaikka murhaaja ei olisikaan päättänyt että pistetään päiviltä koko perhe ettei suku enää jatku niin on muutaman kerran sattunut niin ikävästi että murhan täysin sivulliset todistajatkin on joutuneet uhreiksi kun ovat olleet väärässä paikassa väärään aikaan.
Jos joku oikein vihaamalla vihaa toista ihmistä niin että on valmis tappamaan tämän julmasti niin ei se olisi ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kosto olisi koskenut vihatun ihmisen lapsiakin, ja vaikka murhaaja ei olisikaan päättänyt että pistetään päiviltä koko perhe ettei suku enää jatku niin on muutaman kerran sattunut niin ikävästi että murhan täysin sivulliset todistajatkin on joutuneet uhreiksi kun ovat olleet väärässä paikassa väärään aikaan.
Tarkoitin yksilöllisyyttä hätätilanteismiten ERILAILLA ihmiset toimii. Annelihan pelkäs muutama vrk tään tapahtuman jälkeen, että häntä uhataan ja se oli taas eri tilanne kuin tuo HÄTÄTILANNE ts. ihminen ajattelee erilailla ja jälkeenpäin Anneli todellisuudessa tajus että hänkin voi olla tod vaaras
-
Metsäpirtti
- Poliisikoira Rex
Tai sit mieli jatkaa temppuiluaan ja kuvittelut jatkuu... Jaksasiskohan joku tehä aikajanan tosta puhelusta niin, et siinä näkyis vaan nauhalta kuuluvat äänet siltä ajalta jolloin AA ei oo puhelimessa.."jää ilman alibia". Ja pakko kommentoia tohon yhteen asiaan, en muista enään kuka, mutta joku mainitsi että metallisen kilahuksen ja AA:n puhelimeen tulon välille jäi aikaa pari sekkaa.. Oon edelleen sitä mieltä et kilahus hyvinkin kuulua siittä kun veitsi tippuu laatalle (kuvissa näkyy takkahuoneen laattalattia). Eihän "tappajan" oo tarvinnu kun viskata se lattialle rynnätessään takasin puhelimeen. Aseen voi heittää kauaskin sekunnin aikana.hanneli kirjoitti:Tarkoitin yksilöllisyyttä hätätilanteismiten ERILAILLA ihmiset toimii. Annelihan pelkäs muutama vrk tään tapahtuman jälkeen, että häntä uhataan ja se oli taas eri tilanne kuin tuo HÄTÄTILANNE ts. ihminen ajattelee erilailla ja jälkeenpäin Anneli todellisuudessa tajus että hänkin voi olla tod vaaras
-
surfergirl
- Jane Marple
Jos murhaaja todella uhkasi AA:nkin henkeä niin häneltä ei ollu kovinkaan älykästä jättää AA ekalla kerralla henkiin ja palata sitten myöhemmin hänen kimppuunsa. Olisihan hän varmaan päässyt AA:n kimppuun sitten kun JL oli huonossa kunnossa eikä kyennyt puolustamaan vaimoaan enää.
Kyllä se varmuudella on silti ihan luonnollista pelätä tämmöisen tapahtuman jälkeen, vaikka tekijä olisi saatu kiinnikin. Järkyttää perusturvallisuudentunnetta kummasti jos kotiin hyökätään tappamaan. Monella olis hälytysjärjestelmät ja vartiointiliikkeet heti seuraavana iltana.
Mutta olettaen, että AA oli syyllinen niin hän saattoi tietysti kertoa olevansa peloissaan, koska sitä odotettiin häneltä.
tässä vähän lyhennettynä mitä oli meneillään sillä aikaa kun AA oli pois puhelimesta, jätin pois useimmat repliikit paitsi uhrin puheet
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty huutaa raivokkaasti
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:08 vaimeita askelia
2:10 Lapsen puhuessa taustalla uhrin valitusta
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke palaa puhelimeen
2:27 Uhri: (Se jäi).
(Uhrin valituksia)
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:39 (kolahdus)
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty taas puhelimessa
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:21 Lapsi itkee taustalla
3:59 taustalta kuuluu lapsen itkua.
Kyllä se varmuudella on silti ihan luonnollista pelätä tämmöisen tapahtuman jälkeen, vaikka tekijä olisi saatu kiinnikin. Järkyttää perusturvallisuudentunnetta kummasti jos kotiin hyökätään tappamaan. Monella olis hälytysjärjestelmät ja vartiointiliikkeet heti seuraavana iltana.
Mutta olettaen, että AA oli syyllinen niin hän saattoi tietysti kertoa olevansa peloissaan, koska sitä odotettiin häneltä.
tässä vähän lyhennettynä mitä oli meneillään sillä aikaa kun AA oli pois puhelimesta, jätin pois useimmat repliikit paitsi uhrin puheet
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
1:54 Epäilty huutaa raivokkaasti
1:55 (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:08 vaimeita askelia
2:10 Lapsen puhuessa taustalla uhrin valitusta
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke palaa puhelimeen
2:27 Uhri: (Se jäi).
(Uhrin valituksia)
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty taas puhelimessa
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:21 Lapsi itkee taustalla
3:59 taustalta kuuluu lapsen itkua.
-
hellämustapääfinnilä
- Martin Beck
Vaikka Auer olikin vakuuttunut, että vain Lahden henki menee tässä tapahtumassa, oli hän itse kuitenkin saanut veitsestä. Ehkä hän juuri tästä syystä juoksi kahdella katsomassakäynnillään ulos saakka, kun murhaaja lähti (kädet levällään) häntä kohti: jos ei pelännyt henkensä puolesta, pelkäsi kuitenkin saavansa puukosta? Mutta ei välittänyt siitä mahdollisuudesta/pelännyt/ymmärtänyt pelätä, että lapsi voi myös saada 'poishätistelypiston', vaikka tappaja ei lasta surmaakaan? Vai eikö uskonut miehen voivan olla niin ilkeä, että puukottaa lasta, vaikka naista voikin tuikata?hanneli kirjoitti:tuosta A:n suhtautumisesta mahd ulkopuoliseen murhaajaan ja omaan lapseen. On hyvinkin yksilöllistä miten kukin käyttäytyy todellises hätätilantees. Jotkut eivät osaa tehdä esim tulipalopaikalla mitään,toiset pystyvät toimimaan tehokkaasti.On helppo arvostella Annelia, mutta olihan hänellä tiedossa että Jukka oli saanut uhkauksia. Ja sellainen pelottomuus oli hänellä ALITAJUNNAS että Jukkaa uhataan ei häntä ja Anneli samaisti tiedostaen tai tiedostamattaan samanlaisen käyttäytymisen tyttäreensä. Anneli on älykäs (5laudaturia)eikä tää käytös kuitenkaan tavatonta ole (jos talossa on ulkopuolinen murhaaja)
Äidillä on vaaratilanteissa oman lapsen suojeleminen mielestäni aivan samalla lailla selkäytimessä kuin oman henkensä suojeleminen, siis uskon, että näin on yleensä. Jotain harvoja poikkeuksia varmasti löytyy, mutta ehkäpä näissä tapauksissa on muutoinkin havaittavissa selkeä piittaamattomuus lapsen/lasten hyvinvoinnista? Muusta eläinkunnasta näitä esimerkkejä jälkeläisten suojelemisesta löytyy enemmänkin, emo suojelee jälkikasvuaan usein jopa oman henkensä uhalla.
Mielestäni Auerin lapsen turvallisuudesta piittaamaton käytös on 'poikkeavaa', mikäli ulkopuolinen surmaaja on paikalla. Jos ei, on myös todella arveluttavaa äidiltä päästää lapsi katsomaan isäänsä siinä tilassa. Mutta nämä ovat niitä mielipideasioita taas.
Jos Auer oli syyllinen, epäilen, että veitsi on 'hylätty' jo aiemmin, sillä viimeisiin, Lahden surmanneisiin lyönteihinhän käytettiin ilmeisesti jotain metallista painavaa astaloa.Metsäpirtti kirjoitti:Ja pakko kommentoia tohon yhteen asiaan, en muista enään kuka, mutta joku mainitsi että metallisen kilahuksen ja AA:n puhelimeen tulon välille jäi aikaa pari sekkaa.. Oon edelleen sitä mieltä et kilahus hyvinkin kuulua siittä kun veitsi tippuu laatalle (kuvissa näkyy takkahuoneen laattalattia). Eihän "tappajan" oo tarvinnu kun viskata se lattialle rynnätessään takasin puhelimeen. Aseen voi heittää kauaskin sekunnin aikana.![]()
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Sitten kun ja jos ilmoitan julkisesti tehneeni mehutestejä, lähettäkää valkotakkiset hakemaan
Älä oleta
Samaan syssyyn voisit rikkoa yhden kolminkertaisen lämpölasin 10 sekunnissa ja kammeta siitä sisään, että ulos.'Severin A kirjoitti:Tunnustan tehneeni fiskarssin fileerausveitsen kanssa pudotuskokeita kaakeloidulle ja parkettilattialle tovin saamatta aikaan ainoatakaan kilahtavaa ääntä. Kahva sen sijaan on kopsahdellut sitäkin enemmän. Veitseni on samaa ikäluokkaa kuin rikospaikalta löydetty.
Sitten kun ja jos ilmoitan julkisesti tehneeni mehutestejä, lähettäkää valkotakkiset hakemaan
Ennekuin soitamme niille valkotakkisille, voisit laittaa kuitenkin selostuksen miten kaikki onnistui
Ps. tein minäkin täällä niitä "kengänjälkiä" jotka kuitenkin mielestäni tuli sormista siihen parkettiin
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Takaovessani on avautumaton "portti" estämässä koirien ulospääsyä ja "loikin" sen yli useita kertoja päivässä. Vaikka pituutta on se 180cm ja rapiat, ei harjoittelusta huolimatta ulosmeno suju notkeasti ja sujuvasti. Saati, jos reunoissa olisi lasia, kiire painaisi päälle ja käsissä olisi jotakin kannettavaa. Portin korkeus on 90cm. Jo noin kokemuspohjalta en usko hetkeäkään kenenkään vauhdilla poistuneen Ulvilan surmatalosta rikkinäisen ovilasin läpi.v-a-45 kirjoitti:Samaan syssyyn voisit rikkoa yhden kolminkertaisen lämpölasin 10 sekunnissa ja kammeta siitä sisään, että ulos.'Severin A kirjoitti:Tunnustan tehneeni fiskarssin fileerausveitsen kanssa pudotuskokeita kaakeloidulle ja parkettilattialle tovin saamatta aikaan ainoatakaan kilahtavaa ääntä. Kahva sen sijaan on kopsahdellut sitäkin enemmän. Veitseni on samaa ikäluokkaa kuin rikospaikalta löydetty.
Ennekuin soitamme niille valkotakkisille, voisit laittaa kuitenkin selostuksen miten kaikki onnistui![]()
Ps. tein minäkin täällä niitä "kengänjälkiä" jotka kuitenkin mielestäni tuli sormista siihen parkettiin
p.s. Minulla on alibi murhayölle
Älä oleta
Nauhalta kirjattu:
Voisiko tuo, A-laalalala , olla älä älä älä . Uhri on kasvotusten murhaajan kanssa. Myös tuo - lala - voisi mielestäni olla - älä
Voisiko tuo, A-laalalala , olla älä älä älä . Uhri on kasvotusten murhaajan kanssa. Myös tuo - lala - voisi mielestäni olla - älä
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Näin minäkin sen olen aina ajatellut.awa kirjoitti: Voisiko tuo, A-laalalala , olla älä älä älä . Uhri on kasvotusten murhaajan kanssa. Myös tuo - lala - voisi mielestäni olla - älä
Allekirjoitus
no niinpä niin....ensiksi: ei kukaan tervejärkinen ala hakata koko lasia rikki mennäkseen sisään kun on paljon helpompikin tie...Severin A kirjoitti:Takaovessani on avautumaton "portti" estämässä koirien ulospääsyä ja "loikin" sen yli useita kertoja päivässä. Vaikka pituutta on se 180cm ja rapiat, ei harjoittelusta huolimatta ulosmeno suju notkeasti ja sujuvasti. Saati, jos reunoissa olisi lasia, kiire painaisi päälle ja käsissä olisi jotakin kannettavaa. Portin korkeus on 90cm. Jo noin kokemuspohjalta en usko hetkeäkään kenenkään vauhdilla poistuneen Ulvilan surmatalosta rikkinäisen ovilasin läpi.v-a-45 kirjoitti:Samaan syssyyn voisit rikkoa yhden kolminkertaisen lämpölasin 10 sekunnissa ja kammeta siitä sisään, että ulos.'Severin A kirjoitti:Tunnustan tehneeni fiskarssin fileerausveitsen kanssa pudotuskokeita kaakeloidulle ja parkettilattialle tovin saamatta aikaan ainoatakaan kilahtavaa ääntä. Kahva sen sijaan on kopsahdellut sitäkin enemmän. Veitseni on samaa ikäluokkaa kuin rikospaikalta löydetty.
Ennekuin soitamme niille valkotakkisille, voisit laittaa kuitenkin selostuksen miten kaikki onnistui![]()
p.s. Minulla on alibi murhayölle
eli avata se ovi vaikkapa tehdystä hiukka pienemmästä reiästä.. mutta tämä aavemies hakkasi minuuttitolkulla lasia rikki (herrasväki lahti-auer ihmelleli ...taas minuuttitolkulla....toisella puolella että kukahan nyt siellä sisälle oikein pyrkii...he he)
ja samma toisinpäin....aavemies hypähtelee lasiaukosta ulospäin.....oliko niin tyhmä ettei tiennyt oven avautuvan aika helposti kun vaan kääntää kahvasta..huh huh
ja kaikki tämä lasiaukosta kulkeminen...kai olisi pitänyt tehdä kiireellä......onpa siinä ollut aa :lla tekemistä että saa mielikuvituksen liikkelle,
tosi naurettavaa jänkkäämistä koko oviaukosta kulkeminen eli feikkiä koko homma.....homma on erittäin selvä ja siitä ei ole epäilystäkään
-
Hellapoliisi
- Olivia Benson
Mielenkiintoisia kohtia nauhalla ovat myös:
1.51 Lähtikse jo? (syytetty haluaa tietää lähtikö partio kohti Tähtisentietä heti)
4.07 HÄKE: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
Häke kertaa vielä toisenkin kerran että poliisi soittaa syytetyn kotipuhelimeen. Mikä asiassa jäi epäselväksi kun syytetty meni ulos odottamaan partioa? Lankapuhelin oli keittiössä ja eikö olisi ollut kaikista normaalein toimintatapa pysyä lasten kanssa talon sisällä odottamassa poliisin soittoa jos murhaaja on poistunut talosta?
Kuulusteluissa kiinnitti huomioa että syytetty olisi puolustautunut jos olisi voinut ampua aseella. Eikö analyyttisellä ja loogisella syytetyllä juolahtanut mieleen että ampuma-ase voi kääntyä käyttäjäänsä vastaan tilanteiden muuttuessa? Ulvilan kuvien perusteella en suosittele kenellekään ampumista itse-/perheenpuolustuskeinoksi.
1.51 Lähtikse jo? (syytetty haluaa tietää lähtikö partio kohti Tähtisentietä heti)
4.07 HÄKE: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
Häke kertaa vielä toisenkin kerran että poliisi soittaa syytetyn kotipuhelimeen. Mikä asiassa jäi epäselväksi kun syytetty meni ulos odottamaan partioa? Lankapuhelin oli keittiössä ja eikö olisi ollut kaikista normaalein toimintatapa pysyä lasten kanssa talon sisällä odottamassa poliisin soittoa jos murhaaja on poistunut talosta?
Kuulusteluissa kiinnitti huomioa että syytetty olisi puolustautunut jos olisi voinut ampua aseella. Eikö analyyttisellä ja loogisella syytetyllä juolahtanut mieleen että ampuma-ase voi kääntyä käyttäjäänsä vastaan tilanteiden muuttuessa? Ulvilan kuvien perusteella en suosittele kenellekään ampumista itse-/perheenpuolustuskeinoksi.
Hys hys!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä luulen, että siinä vaiheessa kun JL on tullut tajuihinsa, hänellä ei ole ollut aavistustakaan siitä, mitä on tapahtunut.
Hän tajuaa olevansa kovissa tuskissa ja yltäpäältä veressä. Hän kuulee, että AA puhuu puhelimeen ja kai ymmärtää, että apua on tulossa.
Hän avaa oven ja ottaa ulkoa sinne jättämänsä ikkunan rikkomisessa käyttämänsä astalon.
Minä en tiedä voiko uhri äännellä vielä 25 sekunttia sen jälkeen, kun päähän on kohdistunut voimakkaita iskuja? Vai lyökö surmaaja vielä kerran ajassa
Hän tajuaa olevansa kovissa tuskissa ja yltäpäältä veressä. Hän kuulee, että AA puhuu puhelimeen ja kai ymmärtää, että apua on tulossa.
Sitten AA saapuu huoneeseen. JL luonnollisesti tunnistaa vaimonsa ja pyytää apua, koska vaimo vain seisoo ja katsoo.1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
AA tekee arvion ja huomaa, että miehensä on siinä kunnossa, että saattaa selvitä siihen asti, kun poliisi saapuu.1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
Hän avaa oven ja ottaa ulkoa sinne jättämänsä ikkunan rikkomisessa käyttämänsä astalon.
Ja JL todellakin yrittää huutaa älä älä....1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Uhri: Lala
Minä en tiedä voiko uhri äännellä vielä 25 sekunttia sen jälkeen, kun päähän on kohdistunut voimakkaita iskuja? Vai lyökö surmaaja vielä kerran ajassa
Nuotio & Äreät Tiput
Hyvä huomio ja paljon mahdollista. Mutta.. sanooko uhri tosiaan "häivy" (tai sitten se pelkkä kröhäisy - ja piste). Siis JOS sanoo "häivy", kenelle tämä on tarkoitettu:Hellämusta kirjoitti:Mistä syytä oletat lapsen olleen puhelun alussa huoneessaan? Voisiko hän olla äitinsä lähellä, mutta puhumatta?
- AA:lle? Mielestäni ei, koska 1) tämä on puhelimessa ja 2) se olisi ristiriidassa "tule tänne" kanssa.
- Lapselle? Mielestäni ei, koska 1) aggressiivis-ekspressiivinen ilmaisu lapselle? 2) uhri tuskin näkee lasta, jos tämä on siellä puhelimen luona 3) ristiriidassa edelleen avunpyyntöjen kanssa riippumatta siitä, onko AA murhaaja.
Valitusäänet kuuluvat viimeisen kerran varmasti kohdassa 2:32. Mitään varmaa tämän jälkeisestä on vaikea sanoa. Jos ääni kuuluu, uhri lienee hengissä vielä kohdassa 2:32. Onko hän sekuntia myöhemmin täysin kuollut, vai kenties hetken hiljaa, vai kenties menettämässä tajuntaansa, on jokaisen tulkittavissa.Äänitutkijan mukaan uhrin ääntely loppuu jo aikaisemmin, eli 2:32, myös valitusäänet, jotka nekin ovat 'puheääntä'. Mistä syistä oletat, ettei uhri menettänyt lopullisesti tajuntaansa/kuollut juuri silloin, kun valitusäänet päättyvät?
Piskooppi kirjoitti:8. Kohdassa 1:51 epäilty AA puhuu uhrille, ja kysyy ”lähtikö se jo” viitaten ulkopuoliseen murhaajaan.
Miksi hän kysyisi silloin "lähtikö se jo"?Hellämusta kirjoitti:Miksi mielestäsi Auer ei kohdassa 1:51 näe murhaajaa?
Samaa mieltä tästä kohden. Ei pyydä apua murhaajalta vaan AA:lta. Jos murhaaja ja AA ovat sama henkilö, tulemme pian johtopäätökseen, että itse asiassa JL:n kuolema oli avustettu itsemurha ja uhri oli mukana lavastuksessa. Tätä en ostaHellämusta kirjoitti:Sanooko Lahti murhaajalle, että tämä voisi vähän auttaakin? Uskottavampaa on, että Lahti näkee Auerin (ja Auer Lahden) ja pyytää tätä auttamaan.
Piskooppi kirjoitti:Kopsahdusäänet eivät voi johtua kallon murskaavista iskuista, muutoin uhri olisi menettänyt tajuntansa tai ainakin ääntelyssä olisi tapahtunut jonkinlaista variaatiota.
En ole alan asiantuntija. On toki tapauksia, että uhria on esimerkiksi ammuttu päähän ja puhekyky edelleen säilyy. Tämän tyyppisissä aivovaurioissa oireena yleensä on tajuttomuus, mutta sekään ei ole pointtini. Ensinäkin "lalalala"-sarja on sellainen, että sen voisi kuvitella johtuvan kivun aiheuttamisesta ei kertasuorituksena vaan enemmän kestosuorituksena. (veistä käännetään, painetaan kipuhermoa tms.)Hellämusta kirjoitti:Tästä pitäisi saada jonkun lääketieteen edustajan näkemys, itse en osta tätä (tai ehkä oletkin alan asiantuntija, Piskooppi?).
Lainasit minua väärin. Sanoin, että puheääntä ei kuulu "aikana tai jälkeen".Hellämusta kirjoitti:Miksi väität toistamiseen uhrin puheäänen lakkaavan vasta 2:39-2:41 aikana tai jälkeen
Viimeksi muokannut Piskooppi, To Kesä 17, 2010 11:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole puolesta tai vastaan tässä asiassa, päinvastoin.