mallory1 kirjoitti:Samoilla linjoilla olen kanssasi..
Tarkoitin, että näistä kahdesta uskottavampi vaihtoehto olisi se että Eric olisi Dylanin ampunut.. Ja juurikin sen takia pidin myös ajatuksesta, koska se olisi helvetin kaunis. Nimenomaan syvää ystävyyttä ja kiintymystä se osoittaisi.
Jos Dylan olisi alkanut katua, eikä olisi itse kyennyt painamaan liipaisinta, niin Eric olisi saattanut ärsyyntyä tähän ja ampua siksi. Tällöin kyseinen tapahtuma tuskin ilmentäisi sen kummemmin ystävyyttä kuin kiintymystä, pikemminkin maksimaalista vitutusta. En siis usko itse siihen teoriaan, ettei Dylan olisi ampunut itse itseään, mutta jos uskoisin, niin tuo edellä mainitsemani vaihtoehto tuntuu paljon todennäköisemmältä kuin mikään ystävänpalveluslöpinä.
Tuskin kumpikaan pojista olisi tätä yksin tehnyt, sillä varmasti kaverin tuki oli molemmille tärkeää. Jos itse suunnittelisin koulusurmaa, niin en varmasti pystyisi pitämään kaikkia asioita vain omassa mielessäni, mikä johtaisi ennen pitkää kiinnijäämiseen. Dylanille ja Ericille ei tullut mieleen mainostaa halujaan toteuttaa koulusurma, koska he pystyivät puhumaan asiasta keskenään.
Mike Manner kirjoitti:Asia vaan tahtoo olla niin, että tuokin mieleipide muuttuisi sillä sekunnilla kun joku tulisi ja ampuisi sinulta itseltäsi polvilumpiot. Siinä kerkee oudosti ihmisen mielipide muuttua muutamassa sekunnissa siitä, että mitä ihminen voi kestää ja mikä on hienoa kun se onnettomuus sattuu itsensä kohdalle, eikä sille toiselle ihmiselle.
Jossittelu on aika helvetin turhaa, koska mahdollisuus siihen, että tällaista tapahtuu itselle, on kuitenkin minimaalinen. Voisimme samantien lopettaa mielipiteiden ilmaisemisen kokonaan, sillä kaikenhan voi kumota toteamalla, että " jos sä olisit samassa tilanteessa, niin olisit toista mieltä". Kyllä, mielipide voisi muuttua, mutta mitä väliä sillä on nykyhetken kannalta?