Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Voi hyvä luoja - ruskean kirjekuoren arvoitus on jälleen vaarassa - Joutsenlahti sanoi itsekin, että tämä vainoaminen liittyy hänen tulevaan todistamiseensa KKO:ssa.

Voitaisiinkohan hänet pidättää ja laittaa selliin?? ... mutta kummalla puolella kaltereita hän on todellisuudessa paremmassa turvassa?
Alethes doksa meta logu
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Taannoin eräässä kirjoituksessani funtsin että ei kai tämä suomi sentään mikään poliisivaltio ole, ja että poliisi, päällystöä myöten on kansalaisten palvelijoita.
Mutta vahvasti näyttää siltä että jutusta vastaava poliisipäällystö on vain vallan tavoittelijoita ja 'pikkuhitlereitä' pullollaan.

Voi perkeleen perkele...

...
Toimittajat kysyivät, että olinko tutkinnanjohtajana ollessani valehdellut tiedottamistani asioista ulkopuolisesta tekijästä. Kerroin, että en ollut valehdellut. Kysyttäessä, että olenko sitä mieltä, että Anneli Auer ei olisi tekijä, vastasin, että en kommentoi. Näistä kommenteista poliisipäällikkö raivostui minulle ja huusi minulle työhuoneessaan, että miksi minun oli pitänyt kertoa mielipiteestäni julkisesti. Kerroin hänelle pitäväni mielipiteestäni kiinni, minkä jälkeen minun ilmoitettiin olevani virkarikossyytteessä. Näkemysero virallisesta tutkintalinjasta oli liian iso juttu ”viralliselle tutkintalinjalle ja koko johdolle”. Ihmettelin sitä, että jos poliisipäällikkö auditoriossa useaan eri otteeseen ilmoittaa, että juttu on selvinnyt ja Anneli Auer on varma tekijä, minä en olisi saanut edes vaimeasti ilmaista omaa mielipidettäni. Tällöin en edes tiennyt, että Kare Koskinen ja Matti Mäkinen olivat kanssani samaa mieltä. Julkista ihmetystä herättivät myös kakkukahvit ja päällikön ojentamat kirjeet, joissa hän palkitsi avainhenkilöitä onnistuneesta murhatutkinnasta, vaikka asiaa ei ollut edes käsitelty käräjäoikeudessa. Laitoksen sisällä jouduin melkoisen painostuksen kohteeksi. Yritin vain kestää myös julkisen paineen, jonka alle perustellun mielipiteeni vuoksi jouduin. Nieleskellä on pitänyt, mutta hengissä ollaan.

Kevään 2010 käräjäoikeudenistunnossa kerroin perustellun mielipiteeni asiasta. Joku toimittaja juoksi perässäni ja kysyi, että oliko minulla ja Auerilla ollut suhde? Ja miksi olin niin vihattu henkilö poliisilaitoksella? Päällikkö antoi julkisesti lehteen laittoman lausunnon keskeneräisestä virkarikosasiastani. Olin pakotettu puolustautumaan myös julkisesti, minkä tein Satakunnan Kansassa toimittaja Harri Aallolle. Poliisipäällikkö järkyttyi artikkelista ja kirjoitti sähköpostifoorumille laitoksella olevasta kriisistä. Laitoksella pidettiinkin jutun tutkintaan osallistuneiden kesken kriisipalaveri, jota veti defusing/debriefin-toimintaan koulutettu tutkija. Palaveriin jätettiin kutsumatta kuitenkin allekirjoittanut sekä Koskinen ja Mäkinen.
...

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/136

*
Mutta hahhaaahhhaaa.. jotain hauskaakin..., tosin surkuhupaisaa lepertelyä.
Kiva havaita millä tasolla viralliset toimittajatkin työssään ovat:

...Joku toimittaja juoksi perässäni ja kysyi, että oliko minulla ja Auerilla ollut suhde?

Niinhän nuo toimittajat ovat kuin Tara ja Valhalla -neidit täällä lepertelemässä Auerin ja JJ:n suhteesta.
Menkää nyt korjaamolle, kesä kun on oiva aika huollattaa myös sitä mikä keikkuu siellä hartioiksi kutsutun välissä...
Sirpa

Tämä on aivan normaalia Suomessa. Tässä toinen esimerkki:
Julkaistu: ti 07.09.2010 klo 18:33| Päivitetty: ti 07.09.2010 klo 20:20| KOTIMAA

Supon Nevala: Urasi tyssää tähän

Nelosen uutiset kertoi eilen, kuinka Jyrki Katainen syytti suojelupoliisia yrityksestä suistaa hänet puoluejohtajan tehtävästä viisi vuotta sitten. Nato-lausunnoista suivaantunut Katainen lähestyi suoraan myös Supon virkamiestä 2005.

Katainen sanoi virkamiehelle lähettämässään sähköpostissa olevansa todella yllättynyt Supon edustajien Nato-lausunnoista. Lisäksi kokoomusjohtaja oli yhteydessä Suojelupoliisin silloiseen pomoon Seppo Nevalaan.

Nelosen uutisten haltuunsa saamalta ääninauhalta paljastuu, että Supon Seppo Nevala tyrmäsi alaisensa poliisiurahaaveet Kataisen yhteydenoton jälkeen. Nevala läksytti alaistaan ja teki selväksi, että tämän virkaura ei enää etene.

"Kai sinä ymmärrät, että sinä et ole viraston päälikkö. Ja niin kauan kuin minä voin vaikuttaa, sinusta ei koskaan tulekaan. Koska tämä alkaa olla jo liian paksua, että sinä menet ottamaan kantaa tulenpalaviin poliittisiin kysymyksiin", sanoi Nevala alaiselleen 6.9.2005.

"Enhän mä poliittisiin kysymyksiin...", vastasi virkamies.

"Olethan sinä ottanut, jos sinä olet tämmöisen mennyt möläyttämään. Katainen on tämän tiedon välittänyt ja sinä et ole pystynyt sitä kumoamaan. Päinvastoin tämmöisiä selityksiä, minä en niitä halua kuulla", jatkoi Nevala.

Supon terrorismin torjunnan asiantuntijana toiminut virkamies oli kertonut näkemyksiään silloisen sisäministerin Kari Rajamäen koollekutsumassa tilaisuudessa.

"Mä olen antanut vain asiallista tietoa eri viranomaisten roolista", sanoi virkamies puhelussa Nevalalle.
"Ei tämä mitään asiallista tietoa ole koska se ei kuulu sinun toimivaltaan. Sinä et ota mitään kantaa Naton ja terrorismin torjunnan suhteisiin koska se ei sinulle kuulu. Se on viraston päällikön ja ehkä sitäkin yläpuolella olevien henkilöitten asia. Että nyt minä joudun täältä käsin paikkailemaan tätä taas. Sinä et vähään aikaan lausu mitään", sanoi Nevala.

"Se on kuule parempi, että jätät tämän poliittisen puolen minun hoitoon, etkä laajenna toimialaasi. Vaikka sinulla on suuri julkisuuskipeys ja poliisiylijohtajan virka oli tavoitteena, niin minä en kuule kauaa enää katsele tämmöistä menoa", jatkoi Nevala.

Kokoomuslainen sisäministeri Anne Holmlund nimitti Nevalan kuoleman jälkeen Supon uudeksi päälliköksi kokoomuslaisen Ilkka Salmen. Entinen sisäministeri Kari Rajamäki (sdp) ei menettänyt yöuniaan Supon Nato-lausuntojen takia viisi vuotta sitten.

"Aika erikoinen merkki, vakavakin merkki suojelupoliisin sisällä tapahtuvasta kuplinnasta on se, että näitä käsitellään tällä tavoin julkisuudessa. Supon johtamisessa on tällä hetkellä mielestäni jotakin pielessä", sanoi Rajamäki tänään Nelosen uutisille.

http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/k ... A4h%C3%A4n
Tällaista peliä se Suomen valvonta on. Niin, ajatelkaa - huolestuttava merkki, että käsitellään julkisesti, eihän kansalaisten kuulu saada mistään mitään tietää, meidät laitetaan vain vastaamaan muiden maiden veloista, kun kuulumme AAA-ryhmään - eiväthän nämä maat vastaa mistään, jotka eivät kuulu - näin se lainatakausasia aikoinaan alkoi. Ja nyt sitten Joutsenlahdenkin käräjäasia - mikä se nyt sitten tähän virkasyyteasiaan olikin - on julistettu 25 vuodeksi salaiseksi. Ja tuo salaperäinen 3 kuukauden oikeudenkäynti 60 vuodeksi salaiseksi, ja niin kuulemma tehtiin aikoinaan myös isojokelaisen Kyllikki Saaren surmatutkinnan kanssa jo - kymmenien vuosien salailu, joka aika kuulemma juuri kohta tulee täyteen.

Isojoesta tulikin mieleeni Haapala, joka kuoli poliisisellissä liittyen Kuninkaankatu 13 isojokelaisnaisen murhaan, hänen oli epäilty surmanneen muitakin. Onko asia nyt poissa päiväjärjestyksestä, emmekä koskaan enää kuule, että mitä Kuninkaakatu 13:ssa tapahtui, kun sattui tämä epäilty Haapala yllättäen kuulustelujen aikana kuolemaan?
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Täällä kakkelissä piilottelevalle Turrelle: en ole väittänyt, että heillä olisi suhde ( JJ & AA )!
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Todella jattimainen salaliitto on kylla nyt kyseessa, kun mediakaan ei uskalla julkaista niin Suskan, sisotalon kuin JJ:n kirjeita. Miten ylos tassa keississa oikein mennaan? Riittaaako maalliset vallat yleensa vai taivas kattona? Onko varmaa, ettei Pyha Pietari ole sotkeutunut?

Missa Veristi on kun nyt todella tarvitaan Sirpalle tulkkia, niin etta minfon ja muun Suomen passinpaat lopulta ymmartaisivat, miten kaikki liittyy kaikkeen?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Auringonpurkauksesta tulleet kosmiset säteet ovat nyt kyllä gammasäteilyllään valaisseet joidenkin päät, niin että teoriat ovat jo uudessa ulottuvuudessa.
Kuolemnaakka olet armahdettu, tule ja palauta kuolevaiset maanpinnalle.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Sirpa

No, juu enpä ole vielä nähnyt ketään, joka reippaasti ilmoittaisi, että kävinpä katsomassa peiliin, mutta paskiaiset toki kyllä läiskivät kaikenlaisia moraalittomia aaseja selkään, joten ihan voi olla olemattakin pässinpää, ja hyvinkin ryhdikkäästi seistä vääryyden ja moraalittomuuden puolesta - ehkä tarkoitin sellaisia naiiveja tapauksia, mitä ominaisuuksia en ole teillä tainnut havaita. Tiedän erään umpirikollisen konnan, joka silmät kirkkaana väittää, ettei sellaista olekaan kuin järjestäytynyt rikollisuus.
Alethes doksa meta logu
Niilo23
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Niilo23 »

turumurre kirjoitti:Niinhän nuo toimittajat ovat kuin Tara ja Valhalla -neidit täällä lepertelemässä Auerin ja JJ:n suhteesta.
Menkää nyt korjaamolle, kesä kun on oiva aika huollattaa myös sitä mikä keikkuu siellä hartioiksi kutsutun välissä...

– Samaan hoitoonohjaukseen ehdottomasti myös huippumies ja annijatta, jotka Juha Joutsenlahti -ketjussa höpöttävät jo ihan sekavia siitä, mitä huhuilla voi perustella. Eihän niillä mitään voi perustella etenkään, kun ne ovat vääriä. :mrgreen:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=630

Corruptissima res publica plurimae leges.
— Tacitus
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Niilo23 kirjoitti:
turumurre kirjoitti:Niinhän nuo toimittajat ovat kuin Tara ja Valhalla -neidit täällä lepertelemässä Auerin ja JJ:n suhteesta.

– Samaan hoitoonohjaukseen ehdottomasti myös huippumies ja annijatta, jotka Juha Joutsenlahti -ketjussa höpöttävät jo ihan sekavia siitä, mitä huhuilla voi perustella. Eihän niillä mitään voi perustella etenkään, kun ne ovat vääriä. :mrgreen:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=630

No onkos sinulla parempaa tietoa eli millä osoitat, että vääriä ;)? Jos mainitaan, että kyseessä on huhu, niin mitä siitä vääntämään? Huhuja tää saitti on täynnä, toiset tosia toiset vääriä.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Niilo ja Sirpa puolestaan kunnostautuvat mediaan uskomisessa: molemmat esittavat toistuvasti faktana jossain lehdessa joskus painettua tietoa--kirjoitusvirheita myoten (vrt. kenen murhasta oli kyse, Lahden vai Lehdon.) Samaa pilkuntarkkaa kunnioitusta osoitetaan mm. blogisteille ja vaikka nyt viimeksi toimittajan suodattamalle JJ:n omatiedolle. Tai vaikka todistajan muistivirheille (esim Makinen, joka puhui olkkarista kun tarkoitti takkahuonetta).

Kaikki vaarinymmarretty nippelitieto kelpaa oman maailmojasyleilevan mielipiteen luomiseen. Sitten taotaan nyrkkeja rintaan ja valitetaan muun joukon tyhmyytta ja auktoriteettiuskoa. Niilon ainoa kontribuutio minfossa nayttaa muutenkin olevan lehtijuttujen kopionti ja Valhallan lahkeiden naykkiminen silloin kuin Tupla on estynyt. Sirpalla on sentaan sana hallussa ja huumorintajua: nyt on suvereenisti lisannyt myos Landen--Lahden ja Lehdon peraan--mahdollisten Ulvilan uhrien jatkoksi. :mrgreen:

Villisti veikkaan itse, etteivat lehdet todellakaan jattaneet JJ:n vuodatusta julkaisematta mistaan infernaalisesta syysta vaan pelkastaan myotahapeasta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Sehän tässä niin säälittävää onkin, että mm. Niilo vetoaa siihen, mitä iltapulu kirjoittaa tai mitä Joutsenlahti tai Auer sanoo. Lapselle ei tuu mieleenkään, että joku voi puhua puppuakin. A sanoi näin = totta. Joutsenlahti sanoi näin = totta. Valhalla sanoi näin = Paskapuhetta.
Niilo23
Lauri Hanhivaara

ulkosuomalainen kirjoitti:Niilo ja Sirpa puolestaan kunnostautuvat mediaan uskomisessa: molemmat esittavat toistuvasti faktana jossain lehdessa joskus painettua tietoa--kirjoitusvirheita myoten (vrt. kenen murhasta oli kyse, Lahden vai Lehdon.) Samaa pilkuntarkkaa kunnioitusta osoitetaan mm. blogisteille

Löysin vuodatuksestasi vain tämän yhden kohdan, joka mielestäni ansaitsee tulla kunnolla käsitellyksi. Tuo Lehto-sekaannus juontaa juurensa Virolaisen allamainittuun blogiin, jonka kohdassa kahdeksan (8.) nimi Lehto mainitaan – kun pitäisi olla nimi Lahti.

292. Ulvilan surmajutussa oudosti perusteltu välituomio
http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2010 ... kosti.html

– En muuten suostu potemaan mitään alemmuuskompleksia siitä, etteivät retoriset taitoni yllä Sirpan tasolle. Ymmärrän kokonaisuuden ennemminkin niin, että tällaiseen foorumikirjoitteluun jokainen antaa oman panoksensa. Itselläni on ollut halua tuoda juuri niitä lehtijuttuja lähdepohjaksi ja täydentää sanomaa vieläpä netistä löytyvillä blogikirjoituksilla. Ei näemmä sovi sinulle eikä ole aiemmin sopinut myöskään iso-Veelle. En silti voi auttaa. Minusta lähteisiin tukeutuminen on suorastaan ainoa mielekäs työskentelymahdollisuus. Me ymmärrämme niin eri tavalla tämän foorumin mielekkään funktion...

— Tacitus
Niilo23
Lauri Hanhivaara

Niilo23 kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Niilo ja Sirpa puolestaan kunnostautuvat mediaan uskomisessa: molemmat esittavat toistuvasti faktana jossain lehdessa joskus painettua tietoa--kirjoitusvirheita myoten (vrt. kenen murhasta oli kyse, Lahden vai Lehdon.) Samaa pilkuntarkkaa kunnioitusta osoitetaan mm. blogisteille

Löysin vuodatuksestasi vain tämän yhden kohdan, joka mielestäni ansaitsee tulla kunnolla käsitellyksi. Tuo Lehto-sekaannus juontaa juurensa Virolaisen allamainittuun blogiin, jonka kohdassa kahdeksan (8.) nimi Lehto mainitaan – kun pitäisi olla nimi Lahti.

292. Ulvilan surmajutussa oudosti perusteltu välituomio
http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2010 ... kosti.html

– En muuten suostu potemaan mitään alemmuuskompleksia siitä, etteivät retoriset taitoni yllä Sirpan tasolle. Ymmärrän kokonaisuuden ennemminkin niin, että tällaiseen foorumikirjoitteluun jokainen antaa oman panoksensa. Itselläni on ollut halua tuoda juuri niitä lehti- ja muita mediajuttuja lähdepohjaksi ja täydentää sanomaa vieläpä netistä löytyvillä blogikirjoituksilla. Ei näemmä sovi sinulle eikä ole aiemmin sopinut myöskään iso-Veelle. En silti voi auttaa. Minusta lähteisiin tukeutuminen on suorastaan ainoa mielekäs työskentelymahdollisuus. Me vain ymmärrämme niin eri tavalla tämän foorumin mielekkään funktion...

— Tacitus
Niilo23
Lauri Hanhivaara

– Pahoittelut, korjausliikkeeksi tarkoitettu toimi lähtikin tuplalähetyksenä ketjuun.
— Tacitus
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^Huoh*
Päätit sitten päättäväisesti nonsoleerata sanan huhu.

Kyllä minä tunsin myötähäpeää lukiessani Joutsenlaulun nuotteja. Minä sitä, minä tätä, muut ei mitään. Mutta minä kyllä sitä sun tätäkin.

Ja että kehtaavat vainota Jotsenlaulua ja Annelia. Kohta varmasti myös Sotisoppa ja Mannerkin on vakavan vainon kohteena. :cry:

On tää karua!
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin