Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja annaanna »

No nyt saa tuo Taran perätön proannelilaisten-porukan kuviteltu vaino häntä vastaan edes yhden todennetun nikin. Toivottavasti iltalenkkeily selvitti päätäsi ja tajusit, ettei murre ole sua oikeuteen oo väittänyt haastavansa. Me kaikkihan reaaliajassa seuraamme teidän välistä viestittelyä, turha ihan höpöjä on väittää. Sä nyt vähän draamaqueeniä tykkäät näköjään vetää.

Turumurre on pyytänyt Sua poistamaan työkopiosi eli hallinnassasi olevat kopiot hänen kuvistaan.
Tee se. Saattahan tuo murre sitten tuosta leppyä ja kuvansa tänne palauttaa, toivossa on hyvä elää. Tuo Sun asenteesi ja venkoilusi tuskin asiaa auttaa yhtään.
Kuvia on lainaamaalla kopsailtu, joo. Kuvia tallentaneita ihmisiä ei taida olla Sinua enempää. Näin asiaa ehkä tarkistetaan. Seuraaviin tämän jälkeen siirrytään. Miksi niin tehdään, en tiedä. (jotakin jostakin löytynyt?)(kuvat kaupaksi käyneet?)

Yksi syy voisi olla tuo tosiasia, johon olen itse viimeaikoina kiinnittänyt huomiota. Suomi 24 -palstalle näköjään putkahtelee muunneltua totuutta virallisistakin asiakirjoista, mm. keskeneräisten oikeusjuttujen esitutkintapöytäkirjojen haastatteluista tehtyjä mielikuvitustesktejä. Hyvin ikävä ilmiö, joka saattaa (vain tietyin edellytyksin) laajentua käsittämään kuvamanipulaatioita ja -väärennöksiä turumurren tekemistä kuvista. Kaikenlaisia sekopäitä sitä löytyy netin syövereistä.

Se mitä mahdollisesti joudutaan sitten myöhemmin tekemään etp-materiaaliin kohdistuneisiin töherryksiin ja suttaamisiin (kuten tässä Valhallan tänne postaamassa kuvallisessa teoksessa:
viewtopic.php?f=24&t=9177&p=386863#p386863), on sitten seuraava luku minfohistoriassa. Tai sitten jää koko luku kirjoittamatta. Toivottavasti.

Mitä muuta tuolle Valhalla-ressulle voi pelin tässä vaiheessa sanoa kuin että; niistä hyvä mies nenäsi ja mene nukkumaan. Ei aina voi voittaa. Joskus voittaa ylläpito, joskus taas oikeus.
Ja myötähäpeä, se kasvaa aina eksponentiaalisesti.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

välihuomautus

En aio vastata saamiini yv:hin kun näen keiltä niitä tulee. Todennäköisesti en niitä edes avaa. Minulla ei ole aikaa eikä tarvetta sen lähempään keskinäiseen keskusteluun kenenkään sellaisen kanssa joka syytää minulle epämääräisiä, hämärästi perusteltuja vaatimuksia siitä mitä minun pitäisi tehdä tai olla tekemättä, uhkauksia ja ties mitä syytöksiä. Mutta itse tuhoaa aikaisempia keskusteluja minkä ehtii.

Miten saan käyttöön toiminnon joka estäisi yv:t niiltä joilta en niitä halua?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Koko Ulvila-keskustelu on menossa isolta osalta paskaksi? Tm:n kuvia nimittäin kuten tiedetään ei ole ihan vähän..
no en minä noinkaan sanoisi, siinä on hyvätkin puolensa ettei nuo kuvat ole jakamassa disinformaatiota. Ja toisaalta jos turrekin on tajunnut, että nuo fibat kuvista käy ilmi ja tilanne nolottaa, niin on ne siksi poistanut.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti:
Kotipoliisi kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Ookko turre huomannut, että tänne ei voi kopioida kuvia - ainoastaan linkkejä. Joten jos sitä käyttää kommentissa niin melkeinpä ainoa vaihtoehto on se tallentaa omaan kansioon serverille. Ja tuolloin vielä annoit luvankin siihen.

Älä puhu Valhalla tuubaa.

Tänne voi kopioida suoraan kuvia ketjuista ja juuri niiden alkuperäisistä julkaisupaikoista. Kuvia ei todellakaan tarvitse ensin tallentaa minnekään omiin kansioihin eikä varsinkaan pilvipalveluntarjoajien servereille.

Tämä takaa sen, että jos alkuperäisen kuvan julkaisija haluaa poistaa kuvan käytöstä niin se myös poistuu kaikkialta muualta minne se on tällä tavalla oikeaoppisesti kopioitu.

Ei ihan noin. Jos luvalla kommentoi kuvaa piirtämällä siihen (tietenkin sen kopioon ja vain minfoa varten) viivan tms mitä kommentti edellyttää ja on sopinut tekijän kanssa että merkkaa kuvaan mitä merkintöjä teki, niin tätä ei voi tehdä ilman että ottaa kopion, tekee kommnettinsa siihen, lataa kuvan omalle serverille, ja sitten sieltä tänne.

Mitä mieltä olet siitä, että tm on nyt ilmeisesti pilannut vaikka kuinka monien nikkien puheenvuorot, joissa he ovat yli vuoden kommentoineet tm:n kuvia tm:n kanssa ja keskenään eri teemojen ympärillä? Monet ketjut joissa on ollut tm:n tekemiä kuvia, tai hänen muokkaamiaan etp-kuvia, ovat tuhon omia.

Koko Ulvila-keskustelu on menossa isolta osalta paskaksi? Tm:n kuvia nimittäin kuten tiedetään ei ole ihan vähän..

Kuka maailmassa voi katsoa, että juuri hänellä on oikeus pilata toisten käymät keskustelut?

Mikset nyt vaan usko tätä Tara. Et voi niin menetellä että väität omia työkopioitasi omakseni.
Edellä olen selostanut miten väärin olet menetellyt. Ne ovat sinun työkopioitasi joita mahdollisesti olet muutellut, tätä ei pysty tarkistamaan koska lähdettä ei ole täällä. Ihan naurettavaa alkaa selittelemään asian vierestä, ulvilantapauksesta, uhkailuista jne.
Voit sinä näin julkisestikin sanoa poistatko tekemäsi työkopiot vai et?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mä en ole edes jaksanut hirveästi osallistua tähän.

Mua vaan hämmästyttää ylsi pointti: Turre on tehnyt kuviaan havainnollistakseen asioita. Luonnollisesti Turre on tehnyt ne omalla asenteellaan ja ja omalla näkemyksellään. Kaikki nämä kuukaudet (vuodet???) Turre on hyväksynyt kuviensa käsittelyn ja arvioinnin, mutta nyt yht'äkkiä on kelkka kääntynyt.
Miksi???

Mikä Turren kuvista ja 3D-mallinnuksista on nyt yht'äkkäältään tullut niin arvokkaita ja ainutlaatuisia, että niiden analysointi on kiellettyä?

Kuvaa on hyvin-hyvin vaikea kritisoida 'koskematta' siihen. Sanallinen selitys menee yleensä ihan ohi ja yli. Mikä Turre tänne luomissasi kuvissa nyt on niin pirun ainutlaatuista, että tämän kaltainen keskustelu on edes tarvinnut syntyä?

Jos olet sitä mieltä, että kuvasi eivät ole keskusteluun kuuluvia, koskettavissa, vie ne pois! Tara varmasti poistaa omat versionsa myös omalta palvelimeltaan heti.

Onko nyt kyse siitä, ettet halua fikstiivisten kuvitelmiesi säilyvän (taralla) siinä vaiheessa, kun ne osoittautuvat vääriksi ja naurettaviksi???

Keskustelu on jo kauan sitten mennyt ihan muualle kuin on palstan tarkoitus: täällä on tarkoitus spekuloida ja etsiä mahdollisia ratkaisuja; ei esittää kuvitelmia kuolemattomana faktana. :(
Nuotio & Äreät Tiput
Tara
Horatio Caine

Valhalla kirjoitti:
no en minä noinkaan sanoisi, siinä on hyvätkin puolensa ettei nuo kuvat ole jakamassa disinformaatiota. Ja toisaalta jos turrekin on tajunnut, että nuo fibat kuvista käy ilmi ja tilanne nolottaa, niin on ne siksi poistanut.
Totta toisaalta, mutta on niilläkin kuvilla oma arvonsa, vaikka olisivatkin osin joittenkin mielestä disinformaatiota tai 'erehdystä'. Kukapa täällä ei olisi erehtynyt silloin tällöin. Paitsi minä..Kuva hahhaahhaa.. Ne ovat osa minfo-keskustelujen todellisuutta, eivätkä ne kaikki ole pelkästään 'väärin'. Jotain niistä on voinut oppia silti.

mun on pakko mennä nyt muihin hommiin..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Nosta Turren linkeistahan nakyy koska Tara on itselleen kopsannut kuvat. Toukokuussa 2011, silloin kun oli viela Turren lupa muokata. Itsekin muistan, etta tasta pitkakoipiJukasta oli narinaa.

Turre yrittaa haudata koiran eli vetaa takaisin jo kerran liikkeellelaskemiaan eli julkaisemiaan kuvia. Historiaahan tassa silloin muutetaan vahan niinkuin Neuvsotoliitossa aina kun valta vaihtui. Entiset mahtimiehet havisivat kaikista vanhoistakin kuvista.

Samasta syysta ei tanne kerran kirjoittamiaan saa enaa poistaa tai muokata-- ettei historia vaaristyisi.

Sori jos taas pistan nenani asiaan mika ei minulle kuulu.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

ulkosuomalainen kirjoitti:Nosta Turren linkeistahan nakyy koska Tara on itselleen kopsannut kuvat. Toukokuussa 2011, silloin kun oli viela Turren lupa muokata. Itsekin muistan, etta tasta pitkakoipiJukasta oli narinaa.

Turre yrittaa haudata koiran eli vetaa takaisin jo kerran liikkeellelaskemiaan eli julkaisemiaan kuvia. Historiaahan tassa silloin muutetaan vahan niinkuin Neuvsotoliitossa aina kun valta vaihtui. Entiset mahtimiehet havisivat kaikista vanhoistakin kuvista.

Samasta syysta ei tanne kerran kirjoittamiaan saa enaa poistaa tai muokata-- ettei historia vaaristyisi.

Sori jos taas pistan nenani asiaan mika ei minulle kuulu.
Noo, miksei kuulu, tavallaan.. jos olet hänen kuviaan kommentoinut, niin nyt ei kukaan enää tiedä mistä olet puhunut. Poissa kuvat.

Niinpä, en muuten olisi muistanutkaan mitään ajankohdasta, mutta sitten älysin katsoa 'ominaisuudet', eli silloin olen ne tallentanut aikoessani niitä silloin kommentoida, mutta sehän tyssäsi sitten.. sinne unohtuivat.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Sorry.
Toimiikohan tää: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 63#p386863
Tuo äskeiseen viestiini liittämä ei tainnut toimia.
(jossain noilla paikkeillako Sinä turumurre päätit sitten ne kaakelit kuvistasi poistaa, kun ei noi pari nikkiä sitten millään niinkään yksinkertaista asiaa käsittänyt)

Ulkosuomalainen: po. Turre on vetänyt (tilapäisesti?) kuvansa pois.
Ja kyllähän tuo hyvin inhimillistä toimintaa on, tuo kuvien poisto. Useammasta kotialbumista on eksän kuvia poistettu, mutta ootteko kuulleet, että ois hääkuviin ja muihin potretteihin ihan ventovieraitten kasvokuvia tilalle liimailtu. Sellainen sekopäiseltä vaikuttaisi vai mitä.

Mahtaakohan MissHolmes Tara kuitenkaan malttaa tehdä sitä mitä oletat hänen tekevän: "Tara varmasti poistaa omat versionsa myös omalta palvelimeltaan heti". Nautiskelee draamakuningattarena olostaan aikansa.
Tara
Horatio Caine

MInusta tuntuu tyhmältä poistaa niitä kuvia joita tämä keskustelu on edellyttäny.. Voisin editoida niihin jonkun tekstin, että ne on 'luvattomia', 'niitten autenttisuudesta ei ole enää 101% takeita', 'niitten tekijä ei itse halua nähdä niitä tässä postissa'.. 'tämän kuvan tekijä haluaa repiä minulta silmät päästä' tms?? vai mitä helev mä laittaisin?? Ehdotuksia ? 'tekijä ei muista enää onko hänen tekemänsä kuva ihan juuri tämä mikä tässä eikä asiaa voi tarkistaa koska 'joku tekijä' on ne kuvat poistanut alkuperäisestä yhteydestään, eikä niitä enää löydä pirukaan..'?? Ei mitään järkeä.

Jos mikä niin photobuckettin kalsea mutta iso neliö 'deleted by XX jne' yksistään ilman mitään selitystä näyttää idioottimaiselta. Ja mitähän tm vaatisi multa seuraavaksi, tai joiltain muilta? Kai ne muutkin mitä muutamat nyt on hänen kuviaan käyttäneet omaan kuvakollasiin tai merkannut linjojaan tm:n linjojen lisäksi? Joutuisvat turumurren ukaasin mukaan alkamaan plarata tuhansia sivuja??

Kuka täällä määrää ja ketä? Jos tm ei vastaa enää kuvistaan niin unohtakoon ne. Mäki unohdan enkä puhu niistä enää koskaan mitään.(..En mene vannomaan, tässä vaiheessa.
tm tulkoon takaisin keskusteluihin ihan niin ku ei mitään.. sit vaa hys hys mitä vanhoista.

Sittenkin..
Pitääkö jossain vaiheessa alkaa kysellä saako jotakuta edes kommentoida? Jokuhan voi muuttaa tekstinsä JPEG-kuvaksi! Ja laittaa tänne kuvan tekstistään.. sekö on seuraava vaihe pitää kiinni omasta totuudestaan?

Mikä on kuvan ja tekstin ero? Jos tarkkoja ollaan niin joka ikinen kuva maailmassa on käsittevissä myös tekstinä, tästä ei pääse mihinkään. Samalla tavalla ja samoilla korvien välisillä välineillä kumpiakin analysoidaan jos niissä on jotain kommentoitavaa. Väline on väline on väline.

Nyt on mentävä.
Viimeksi muokannut Tara, Ti Loka 11, 2011 10:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tupla-anna -- kotialbumissaan saa yrittaa muutella omaa historiaansa miten haluaa. Anoppi voi silti pitaa haakuvaa piirongin paalla. Ja entinen aviomies heitella omaansa tikkaa.

Tara -- mun mielesta yllapidon voisi vaatia ottamaan kantaa. Vanhoja viestejaan ei saa itse poistaa tai muokata, syysta. Sama tilanne kuvissa? Jos photobucketista joku omansa poistaa, sille ei kai voi mitaan mutta voiko muut kirjoittajat velvoittaa poistamaan TAKAUTUVASTI luvalla tehtyja versioita?

Sotii mielestani palstan periaatteita vastaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Tara kirjoitti:MInusta tuntuu tyhmältä poistaa niitä kuvia joita tämä keskustelu on edellyttäny.. Voisin editoida niihin jonkun tekstin, että ne on 'luvattomia', 'niitten autenttisuudesta ei ole enää 101% takeita', 'niitten tekijä ei itse halua nähdä niitä tässä postissa'.. 'tämän kuvan tekijä haluaa repiä minulta silmät päästä' tms?? vai mitä helev mä laittaisin?? Ehdotuksia ? 'tekijä ei muista enää onko hänen tekemänsä kuva ihan juuri tämä mikä tässä eikä asiaa voi tarkistaa koska 'joku tekijä' on ne kuvat poistanut alkuperäisestä yhteydestään, eikä niitä enää löydä pirukaan..'?? Ei mitään järkeä.

Jos mikä niin photobuckettin kalsea mutta iso neliö 'deleted by XX jne' yksistään ilman mitään selitystä näyttää idioottimaiselta. Ja mitähän tm vaatisi multa seuraavaksi, tai joiltain muilta? Kai ne muutkin mitä muutamat nyt on hänen kuviaan käyttäneet omaan kuvakollasiin tai merkannut linjojaan tm:n linjojen lisäksi? Joutuisvat turumurren ukaasin mukaan alkamaan plarata tuhansia sivuja??

Kuka täällä määrää ja ketä? Jos tm ei vastaa enää kuvistaan niin unohtakoon ne. Mäki unohdan enkä puhu niistä enää koskaan mitään.(..En mene vannomaan, tässä vaiheessa.
tm tulkoon takaisin ULVILA- keskusteluihin niin kuin muutkin tänne tömähtäneet ihan niin ku ei mitään.. sit vaa hys hys mitä vanhoista.

Sittenkin..
Pitääkö jossain vaiheessa alkaa kysellä saako jotakuta edes kommentoida? Jokuhan voi muuttaa tekstinsä JPEG-kuvaksi! Ja laittaa tänne kuvan tekstistään.. sekö on seuraava vaihe pitää kiinni omasta totuudestaan?

Mikä on kuvan ja tekstin ero? Jos tarkkoja ollaan niin joka ikinen kuva maailmassa on käsittevissä myös tekstinä, tästä ei pääse mihinkään. Samalla tavalla ja samoilla korvien välisillä välineillä kumpiakin analysoidaan jos niissä on jotain kommentoitavaa. Väline on väline on väline.

Nyt on mentävä.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

annaanna kirjoitti:Sorry.
(jossain noilla paikkeillako Sinä turumurre päätit sitten ne kaakelit kuvistasi poistaa, kun ei noi pari nikkiä sitten millään niinkään yksinkertaista asiaa käsittänyt)
......
Sullahan annaana on kasetti ihan sekaisin. Mitäs tuossa kuvassa nyt on ihmeellistä - etkö kummempaa löytänyt. Kosi tota turreas - turha tänne on ruikkia.

Tuo kuvahan on siteerattu murha-infon Ulvila osion kuvia otsikosta. Mulla ei ole etp:tä ( eikä laillista monella täälläkään ). Sitten olen havainnollistanut laattarivit siihen. Iso juttu sulle?

Ja mitä turren kuvapoistoihin tulee, niin minulle on ihan sama. Turhaan niistä kuitenkin ruikuttaa jälikäteen tai ollenkaan.
Tara
Horatio Caine

ulkosuomalainen kirjoitti:Tupla-anna -- kotialbumissaan saa yrittaa muutella omaa historiaansa miten haluaa. Anoppi voi silti pitaa haakuvaa piirongin paalla. Ja entinen aviomies heitella omaansa tikkaa.

Tara -- mun mielesta yllapidon voisi vaatia ottamaan kantaa. Vanhoja viestejaan ei saa itse poistaa tai muokata, syysta. Sama tilanne kuvissa? Jos photobucketista joku omansa poistaa, sille ei kai voi mitaan mutta voiko muut kirjoittajat velvoittaa poistamaan TAKAUTUVASTI luvalla tehtyja versioita?

Sotii mielestani palstan periaatteita vastaan.
Kinkkinen kysymys. Mä en keksi nyt enää mitään. Siis jos niitä poistaa serveriltä, tai mä mun phtobucketista, niin minä en ainakaan tiedä miten .. voiko niitä millään ilvellä palauttaa. Tai häviävätkö oikeasti koskaan minnekään?

Joku on voinut keräillä niitä vaikka Australiassa tai Honolulussa.. ??
Miksi ihmeessä pitäisi tuhoamalla tuhota sellaista mikä on ollut totta kaikkien lukijoitten silmissä? 'Tuossa oli joku kuva!', Missä se kuva on? Mitä tämä tarkoittaa?? Onks täällä ollut jotain ihan sekopäitä vuodesta toiseen noitten pikkuneliöitten ympärillä pulisemassa??'
Tara
Horatio Caine

annaanna kirjoitti:Sorry.

Ulkosuomalainen: po. Turre on vetänyt (tilapäisesti?) kuvansa pois.
Ja kyllähän tuo hyvin inhimillistä toimintaa on, tuo kuvien poisto. Useammasta kotialbumista on eksän kuvia poistettu, mutta ootteko kuulleet, että ois hääkuviin ja muihin potretteihin ihan ventovieraitten kasvokuvia tilalle liimailtu. Sellainen sekopäiseltä vaikuttaisi vai mitä.

Mahtaakohan MissHolmes Tara kuitenkaan malttaa tehdä sitä mitä oletat hänen tekevän: "Tara varmasti poistaa omat versionsa myös omalta palvelimeltaan heti". Nautiskelee draamakuningattarena olostaan aikansa.
Taidat pitää minua ilkeänä ihmisenä? annaanna, annat ymmärtää kuitenkin. Siitä vain. Huomaa: Ei kuulu topikkiin. Annanko takaisin? Nokittelut sallittuja...plaa

draamakuningatar? Omiinko nautintoihisi sellainen kuuluu, ehkä jossain muualla?
Huomaa silti että tarkoitus on ollut keskustella asiallisesti.
tm piilotti kaakelien saumat, mutta mikään ei silti muuttunut. Sama tilan muuntelu jäi sinne silti jäljelle.
Siinä se vitsi oli, ei siinä oliko niitä vitun rivejä 11, 12 jne vai 15.

Tikulla silmään! vai haluatko alkaa kerrata alusta kaikki vanhat kiemurat??

Kuva
Vastaa Viestiin