Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
kid

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja kid »

lost kirjoitti:Ja onko se tieto totta, että kaveri antoi Raisalle lähtiessään 20 mk?
En oikein tajua, mitä moisesta olisi apua tutkinnoissa... 20mk on voitu antaa vaikka yöbussiin. Nykyään ainakin hinta on 2 + 2.50€ öisin, vähän aika sitten oli vielä 2+2€. Vuodesta 1999 en tiedä. Yöbusseja ei kuitenkaan mene ihan joka minuutti - nykyään tunnin välein - niin on ihan ymmärrettävää, jos ei ole bussilla aikonutkaan mennä.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Oliko rahan tarkoitus auttaa siksi aikaa kunnes Raisakin haettaisiin mukaan? Eikö joskus ollut (näin tällä tiedolla ajatellen)sellainenkin tieto, että kavereiden piti palata myöhemmin noutamaan Raisakin Seurahuoneelle? Nythän tiedetään, että nimenomaan Huittisten Seurahuoneelle, joka tuntuu ajatuksena täysin järjettömältä. Jos tämä "palataan noutaamaan myöhemmin"tuli kavereiden suusta, niin aika uskomattomalta kuulostaa.
Uutta vihjettä olisi hyvä taas tästä jutusta löytyä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Huittisiin on kyllä sen verran paljon matkaa, ettei Tre-Huittinen väliä ihan tosta noin vaan edestakaisin ajella.. :roll: Toisaalta muistan, kun itse sain kortin ja oma autokin oli käytössä, kuinka hienoa se oli ajella, ja melkein sitä keksikin mitä hulluimpia syitä lähteä ajelemaan.. :) Joten ei täysin mahdotonta, jos kaveriporukassa on juuri kortin saaneita.

Katselin Elävästä arkistosta tuon Kadonneet-jakson.. Oliko niin, ettei Raisalla ollut käsilaukkua ollenkaan mukana..? Ainakaan tällä näyttelijällä ei ollut. Sinänsä täysin epäoleellinen tieto, mutta kysynpä vaan, että kuka nainen/ tyttö lähtee ilman käsilaukkua kaupungille!? Ja tuli noista vaatteista mieleen, että Raisa on selvästi yrittänyt näyttää ikäistään vanhemmalta pukeutumalla noihin vaatteisiin.
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

elisa_day kirjoitti:^ Huittisiin on kyllä sen verran paljon matkaa, ettei Tre-Huittinen väliä ihan tosta noin vaan edestakaisin ajella.. :roll: Toisaalta muistan, kun itse sain kortin ja oma autokin oli käytössä, kuinka hienoa se oli ajella, ja melkein sitä keksikin mitä hulluimpia syitä lähteä ajelemaan.. :) Joten ei täysin mahdotonta, jos kaveriporukassa on juuri kortin saaneita.

Katselin Elävästä arkistosta tuon Kadonneet-jakson.. Oliko niin, ettei Raisalla ollut käsilaukkua ollenkaan mukana..? Ainakaan tällä näyttelijällä ei ollut. Sinänsä täysin epäoleellinen tieto, mutta kysynpä vaan, että kuka nainen/ tyttö lähtee ilman käsilaukkua kaupungille!? Ja tuli noista vaatteista mieleen, että Raisa on selvästi yrittänyt näyttää ikäistään vanhemmalta pukeutumalla noihin vaatteisiin.
Mä luulen, ettei kaverit aikoneetkaan hakea Raisaa enää Tampereelta ja just sen takia antoivat sen 20mk, jos antoivat. Että pääsis sitten bussilla kotiin/jonnekin baariin sisälle. Sanoivat varmaan Raisallekin, eli ei mitään vittuilua tms.

Raisalla OLI käsilaukku, mutta sitä eikä bleiseriä ollut mukana enää Kuninkaankadulla kävellessä, sillon kun se pariskunta Raisan bongas. Vaatteet nyt ei tietenkään ollut ihan samat, Raisalla kun ei ollut kunnon päällystakkia vaan pelkkä ohut bleiseri... Mutta joo, ikäistään vanhemmaltahan se mustakin näytti ja se sillä oli varmaan tarkotuksenakin, etenkin kun baarissa oli lainatuilla lapuilla. Tai väärennetyillä.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Raisalla EI OLLUT KÄSILAUKKUA mukanaan. (Poliisin mukaan)
Ja tämän seikan olen itse kysynyt ja näin on minulle poliisi vastannut. (Ja olen asiaa hämmästellyt tälläkin palstalla monessa yhteydessä.) Perusteluina juuri tuo, että käsilaukku on oivallinen paikka säilyttää esim kännykkää, rahoja, henkkareita, meikkejä...
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Joskus muinoin kun käytiin baarikierroksilla kavereiden kanssa niin mulla yleensä ei ollut käsilaukkua koskaan mukana. Se oli tiellä tanssiessa ja pelkäsin että hukkaan tai unohdan sen jonnekin tai varastetaan. Henkkarit ja rahat mahtui taskuun ja huulipuna ja ripsari toiseen taskuun. Kännykkää mulla ei silloin ollu tosin vielä.
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Yksi asia mikä tässä tiedottamisessa on minua ihmetyttänyt on se että lähes aina kun pyydetään yleisövihjeitä, jätetään Raisan pituus mainitsematta. Luodaan vain mielikuvaa jostakin todella pitkästä koripalloilijasta, ja ihmiset ehkä yrittävät liikaa muistella sitä ovatko he sattuneet näkemään jonkun huomiotaherättävän pitkän tytön katoamisiltana. Pirkanmaan Sanomien jutussa hänen mainitaan kuitenkin olevan "vain" 175 cm pitkä. Tuo ei mielestäni tarkoita 16-vuotiaan tytön kohdalla muuta kuin sitä että hän olisi ollut hieman keskimääräistä pidempi, mutta ei siten että se olisi herättänyt erityistä huomiota.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Mitä asioita omaiset ovat Raisasta kertoneet? Jotakin sellaista joka olisi ehkä epätavallista?
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Raisalla EI OLLUT KÄSILAUKKUA mukanaan.
Hittolainen, näinhän se olikin.

175cm ei musta ole kamalan pitkä, vaikka olisikin kyseessä 16 -vuotias. Tietysti niillä koroilla on pituutta ollut jonkin verran lisää...
rii
Alokas

Viesti Kirjoittaja rii »

Iltasanomien keskustelupalstalta keskusteltaessa vanhoista rikoksista:
Olin itsekin runsas kymmenen vuotta sitten Keskusrikospoliisinkin ja Poliisi-TV:n kanssa aktiivisesti selvittämässä nuoren tytön katoamista, joka poliisin mukaan päätyi siihen, että rikoksen tarkka aika on tiedossa, tekopaikka 10 km:n tarkkuudella on tiedossa, syyllinen on tiedossa, mutta kun tekijä ei tunnusta eikä ruumista ei ole löydetty, ei ole rikostakaan. http://keskustelut.iltasanomat.fi/threa ... sages=true
Toki vaan sanoja sivulla, mutta päätin silti vain tämän takia rekisteröityä tänne ja tuoda tietoonne tuon mitä joku netissä huutelee. Ei kai n. 10 vuotta sitten kadonnut muita tyttöjä kuin Raisa?
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tuo kirjoittaja saattaisi olla käyttänyt jopa ihan oikeaa nimeään,ei kun kaivamaan esiin ja kysymään,mihin/kenen antamaan tietoon tuo juttu perustuu.Sinänsä kyllä epäilen suuresti tuon tekstin "informaatiota",kunnes toisin todistetaan. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

rii kirjoitti:Iltasanomien keskustelupalstalta keskusteltaessa vanhoista rikoksista:
Olin itsekin runsas kymmenen vuotta sitten Keskusrikospoliisinkin ja Poliisi-TV:n kanssa aktiivisesti selvittämässä nuoren tytön katoamista, joka poliisin mukaan päätyi siihen, että rikoksen tarkka aika on tiedossa, tekopaikka 10 km:n tarkkuudella on tiedossa, syyllinen on tiedossa, mutta kun tekijä ei tunnusta eikä ruumista ei ole löydetty, ei ole rikostakaan. http://keskustelut.iltasanomat.fi/threa ... sages=true
Toki vaan sanoja sivulla, mutta päätin silti vain tämän takia rekisteröityä tänne ja tuoda tietoonne tuon mitä joku netissä huutelee. Ei kai n. 10 vuotta sitten kadonnut muita tyttöjä kuin Raisa?
Hemmetti, jos tuo tyttö on Raisa, niin me minfolaisethan ollaan käytetty 88 sivua asian vatvomiseen - turhaan ! Tai siis tietenkin olis kiva tietää, kuka, missä ja ennenkaikkea miten.
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

rii kirjoitti:Iltasanomien keskustelupalstalta keskusteltaessa vanhoista rikoksista:
Veikkaisin kyllä että kyse olisi Piia Ristikankareen katoamisesta. "Tuntomerkit" sopivat paremmin siihen. Tuossahan ei mainita milloin tyttö olisi kadonnut, ainoastaan milloin tapausta ollaan oltu tutkimassa. Ristikankareen tapaustahan on vuosien varrella aina otettu aktiivisempaan tutkintaan uusien vihjeiden myötä.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Olen lukenut nyt melkein koko ketjun; 88 sivua, huh, mutta taas ympyrää, josta ei löydy oikein suuntaa. On se auto, mutta onko se se oikea suunta, en tiedä. Jotenkin kuvastaa, että kaverit ovat enemmän tekemisssä asian kanssa kuin on kerrottu. Ja tuo tuo pieni tumma housupukuinen nainen taitaa liittyä koripallo-asioihin.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Myös Suomi24:n sivuilla joku vauhkosi, että joku keskustelija vihjailee asiasta tietävänsä jotain, mutta ei ilmoittaudu poliisille... :roll: Mutta Suomi24:n voinee luottaa yhtä paljon, kuin sähköpostiin saapuviin lottovoittoilmoituksiin.. :)

Tiedän erään hallin Tampereen lähellä, jossa on paljon vanhoja autoja säilytyksessä vuokraa vastaan. Pitänee käydä siellä joskus vilkaisemassa minkälaisia autoja siellä tällä hetkellä on. Hakuammuntaa joo, mutta uteliaisuus voittaa. Ellei se auto, jota etsitään nyt sitten ole jo jossain ulkomailla..
Lukittu