Keskustelua koirista (ketju 2)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Kosminen kirjoitti:Mitenkähän tää nyt mahtaa olla...

http://www.vartti.fi/artikkeli/c8988c96 ... 0b6ca84567
Ja se juttu...
Mies usutti koiransa puremaan metrossa

Mies usutti isokokoisen sekarotuisen koiransa kolmen miehen kimppuun metrovaunussa Itäkeskuksessa maanantaina.

Vuonna 1964 syntyneelle koiranomistajalle tuli kinaa kolmen miehen kanssa metrossa iltakymmenen jälkeen. Sanallisen riitelyn päätteeksi mies käski koiransa hyökätä miesten kimppuun.

– Siellä oli täysi härdelli päällä, komisario Outi Petersohn Itäkeskuksen poliisista kuvailee.

Koira ehti purra miehiä, mutta miehet säästyivät suuremmilta vammoilta.

Koiran omistavalla miehellä on huumetaustaa sekä aikaisempia tuomioita, ja hänet vietiin saman tien vankilaan sovittamaan aikaisempia rangaistuksiaan.

Koira on nyt miehen tyttöystävän huostassa. Outi Petersohn kertoo poliisin miettineen pitkään koiran kohtaloa, mutta ainakaan vielä koiraa ei ole päätetty lopettaa. Poliisi seuraa koiran käytöstä.

Miestä epäillään pahoinpitelystä ja vaaralliseen esineen hallussapidosta.

Poliisille voi ilmoittaa havaintoja tapahtuneesta numeroon 09-1894 332.
...Mikä tuossa arveluttaa?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kosminen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kosminen »

Mike Manner kirjoitti:

Ja se juttu...

Mies usutti isokokoisen sekarotuisen koiransa kolmen miehen kimppuun metrovaunussa Itäkeskuksessa maanantaina.
Tuo maininta sekarotuinen :roll:
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä.
*Pygmi*
Mike Manner
Jessica Fletcher

Kosminen kirjoitti:Tuo maininta sekarotuinen :roll:
Noh?
Ei kaikki sekarotuiset oo karjalan karhukoiran ja lapin pystykorvan sekoituksia...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kosminen
Nikke Knatterton

Eikö? Taidan mennä vaatehuoneeseen itkemään :cry: Voi pyhä yksinkertaisuus...
*Pygmi*
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Mike Manner kirjoitti:Mikä tuossa arveluttaa?
Se, että koiraa vielä pidetään hengissä.. Omistaja on jo lusimassa hölmöilyjään.

Mitä vitun väliä sillä lopulta on minkä rotuisia rotikan uhrit on? Onko se oikeasti mielestänne niin, että pakolaista saa purra. Toi rotikan omistaja ite on täysi hörhö ton linkin perusteella. On siinä saatana sankari teillä.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti:

Ja se juttu...

Vuonna 1964 syntyneelle koiranomistajalle tuli kinaa kolmen miehen kanssa metrossa iltakymmenen jälkeen. Sanallisen riitelyn päätteeksi mies käski koiransa hyökätä miesten kimppuun.

– Siellä oli täysi härdelli päällä, komisario Outi Petersohn Itäkeskuksen poliisista kuvailee.

Koira ehti purra miehiä, mutta miehet säästyivät suuremmilta vammoilta.

Koiran omistavalla miehellä on huumetaustaa sekä aikaisempia tuomioita, ja hänet vietiin saman tien vankilaan sovittamaan aikaisempia rangaistuksiaan.

Koira on nyt miehen tyttöystävän huostassa. Outi Petersohn kertoo poliisin miettineen pitkään koiran kohtaloa, mutta ainakaan vielä koiraa ei ole päätetty lopettaa. Poliisi seuraa koiran käytöstä.

Miestä epäillään pahoinpitelystä ja vaaralliseen esineen hallussapidosta.

Poliisille voi ilmoittaa havaintoja tapahtuneesta numeroon 09-1894 332.
Se tässä vielä arveluttaa, että miksi nuo ilmiselvät maahanmuuttajarötöstelijät saavat olla vapaana, mutta kiltti koiranomistaja on vankilassa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Jack the Ripper kirjoitti:Yleisen kokemuksen mukaan maahanmuuttajat pelkäävät koiria kuin ruttoa.
Kyllä. Esimerkiksi ruotsalaiset, venäläiset ja virolaiset pelkäävät koiria suorastaan silmittömästi. Paljon enemmän kuin rohkeat suomalaiset.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

apollo kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Mikä tuossa arveluttaa?
Se, että koiraa vielä pidetään hengissä.. Omistaja on jo lusimassa hölmöilyjään.
No joo, koiran vois pistää kuoppaan, kun sen pito tuntuu olevan vähän niin ja näin...
Mitä vitun väliä sillä lopulta on minkä rotuisia rotikan uhrit on?
...ööö? Kelle tää on osoitettu.
Ja ko. koira ei ollut rotikka, vaan sekarotuinen.
Onko se oikeasti mielestänne niin, että pakolaista saa purra.
Ihan yhtä oikein, kuin että naapurin 9v. Liisaa saa purra.
Toi rotikan omistaja ite on täysi hörhö ton linkin perusteella. On siinä saatana sankari teillä.
Joo, oikee supersankari :D
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jotenkin mua epäilyttää tuo usuttaminen loppujen lopuks tässä keississä, toki näin voi hyvinkin myös olla. Kaverilla on hakupäällä niin kyllä kai sitä luulis koittavan olla huomiota herättämättä. Tiedä millainen härdelli siellä on on ollut päällä, joskos koira olisi vaan puolustanut isäntäänsä? Ensimmäisessä uutisessa kumminkin kirjoitettiin että "epäillään" eikä toi varttikaan kauhean paljon luotettavampi lähde kumminkaan ole. Voisi myös hyvin kuvitella tollasen jampan kouluttavan koiran puolustamaan isäntää.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Kosminen
Nikke Knatterton

Rodusta riippumatta mun mielipide on se, että koiralla on oikeus puolustaa tosipaikan tullessa. Noita usuttamisia en ymmärrä. Siinä täytyy olla kyse pätemisen tarpeesta taikka jostain muusta kusipäisyydestä... Hullua on se että sitä koiraa syytetään, jos omistajalla on kusta päässä :(

Varmaan mäkin saisin syytteen jos joku ******* kävis päälle jos missä aikeissa/murtautuisi kämppään ja koira kävis kiinni hyökkääjään. Mulle syyte/sakot ja koiralle pahimmassa tapauksessa piikki :twisted:
*Pygmi*
Tomberi
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

Tiedättekö millä on neljä jalkaa ja yksi käsivarsi?

Iloisella rottwailerilla.
Helkama
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Helkama »

Sääliksi käy tuotakin koiraa. Mikähän ihme siinä on että kaiken maailman hörhöjen pitää vielä lemmikkejä hankkia, hyvä kun osaavat itsestään huolehtia. Huono omistaja voi myös saada kaikken tervepäisimmästäkin koirasta epävarman pelkopurijan yms.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Helkama kirjoitti:Sääliksi käy tuotakin koiraa. Mikähän ihme siinä on että kaiken maailman hörhöjen pitää vielä lemmikkejä hankkia, hyvä kun osaavat itsestään huolehtia. Huono omistaja voi myös saada kaikken tervepäisimmästäkin koirasta epävarman pelkopurijan yms.
Kyllä mä lähtisin jostain ihan muusta katommaan ketä sais tehä mitäkin, kun jostain koiran pidosta. Oliko tässä tapauksessa kyseessä hörhö joka ei osaa pitää itsestänsä huolta? Koska oli koira pureskellut porukkaa vai mistä sä ton repäsit ja niin kuin aikaisemmin sanoin koira on voinut olla hyvinkin koulutettu ja toiminut opetettujen ohjeiden mukaisesti, eli jos isäntä on ollut uhattuna koira on hyökännyt kiinni. Mut eihän se nyt niin voinu olla sillähän oli hakupäällä ja hrikostausta niin pakkohan sen oli olla piri-hörhö pahimmasta päästä.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
susse
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja susse »

Rotikka EI ole rotikka jo se on sekarotuinen, joten sen aiheen voi unohtaa.
(Ja oikeissa olosuhteissahan rottis on täydellinen ja lempeä koira)
Eikä se ole koiran syy jos se on väärin kasvatettu!..Ketään muuta ei voi syyttää kuin omistajaa tässä tapauksessa.
Miksi piti uutisoida "rottweiler" jos koiruus kerran oli sekarotuinen, mikähän pointti siinä nyt taas oli.. Jo toinen (ainakin) virheellinen rottis syytös, edellinen oli porista. Turhaa mustamaalusta!!!
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

^Koiraahan tässä ei syytetä, poliisikin ilmeisesti harkinnan jälkeen antoi piskin jatkaa elämäänsä omistajan tyttöystävän hoteissa.

Rotu tai monirotuisuus ei tässä ole pääasia. Lienee koirassa kuitenkin ollut rotikkaa seassa koska alunperin noin oli uutisoitu. Jos miehen kimppuun todella hyökättiin huolimatta siitä että tämä talutti suurikokoista koiraa, koira toimi mielestäni ainoalla oikealla tavalla suojellessaan isäntää. Jotenkin vain tuntuu että tilanne ei ehkä mennyt ihan noin...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin