Holokausti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Uskotko holokaustin tapahtuneen

Kyllä
104
54%
En
30
15%
On tyhmää epäillä holokaustia, tottakai se on totta
60
31%

Ääniä yhteensä: 194

Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

markja kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Faktamies taisi alkaa itse kirjoittaa kuudesta miljoonasta keskitysleireillä teloitetusta juutalaisesta. En tiedä onko kukaan muu tuonut tällaista arviota esille...
Pilkunnussimista.

Jokainen tajuaa, että holokaustilla ja 6 miljoonalla juutalaisella tarkoitetaan de facto miljoonien juutalaisten teloittamista keskitysleireillä.

Älä selittele. Sinä munit ja yrität nyt luikerrella. Sitä on mukava seurata. ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Olen nyt rauhassa pohtinut näitä asioita, miettinyt iman tunnekuohuja (nää ei kyllä hirveesti yleensä nostata mun tunteita) ja tullut siihen tulokseen että mä kuolen.....nauruun.
Totta kai Hössin tunnustus oli kiduttamalla saatu, mitä muuta kukaan luulisi jos oikeudenkäyntiä ja muistelmia on lukenut.

Se, että Hössiä kidutettiin (hän oli heikko ja sekava persoona muutenkin),
ei poista sitä, etteikö juutalaisia (+ muita minoriteetteja tapettu).

Kuten sanoin, sama onko niitä yhteensä ollut 3 vai 6, tosin tätänykyä Auschwitzin lukua pidetään normina tuolla 1-1.5 milj. uhria.
Hössin heittämä 3 oli johdattelua, ja siinä puhuttiin vain Auschwitzistä.

Pahoitteluni fac -to - miehelle, kirjotuksesi on kyllä viihdyttäviä, varsinkin kun omat lähteesi ja perustelusi ovat vielä heikompia ja kaukaahaettuja.
Mutta saahan sitä "eetteriaikaa" näinkin.
Suosittelen menemään vaikka paikan päällä Yad VaShemiin, sieltä löytyy dokumentteja ja valokuvia.

Aa, ja lisään tähän perään ihan itse - OLKINUKKE!
There are no crimes behind enemy lines
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Rezah kirjoitti:Olen nyt rauhassa pohtinut näitä asioita, miettinyt iman tunnekuohuja (nää ei kyllä hirveesti yleensä nostata mun tunteita) ja tullut siihen tulokseen että mä kuolen.....nauruun.
Voisitko vastata esittämiini kysymyksiin kiitos.
Uskallatko? Pelkäätkö mitä se tuo tullessaan ajatusmaailmaasi?
Se, että Hössiä kidutettiin (hän oli heikko ja sekava persoona muutenkin), ei poista sitä, etteikö juutalaisia (+ muita minoriteetteja tapettu).
Juntti. Se ei myöskään todista, että tietoisesti teloitettiin miljoonia juutalaisia.
Kuten sanoin, sama onko niitä yhteensä ollut 3 vai 6, tosin tätänykyä Auschwitzin lukua pidetään normina tuolla 1-1.5 milj. uhria.
Hössin heittämä 3 oli johdattelua, ja siinä puhuttiin vain Auschwitzistä.
Niinno niitä lähteitä olen näihin pyytänyt mutta ei vaan tule luotettavaa niin ei tule.
Suosittelen menemään vaikka paikan päällä Yad VaShemiin, sieltä löytyy dokumentteja ja valokuvia.
Joo, niinkuin Irakistakin joukkotuhoaseita...
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Rezah
Christopher Lorenzo

Meinasin jo tähän linkittää pari lähdettä, mukaan lukien pari suomalaista jotka olleet itse keskitysleireillä ja kokemassa/näkemässä teloituksia, sekä menettäneet perheenjäseniänsä.

Olisit voinut heiltä ihan face-to-face voinut penätä sitä lähdettä mihin et muuten usko.

Mutta ottaen huomioon tuon saivartelusi ja viimeisen kommenttisi, en voi kuin todeta, että olet vain iiihooärrän, Irvingin ja muiden todistetutusti (oikeudessa) pellejen ja väärentelijöiden aivopesemä, niin mitäpä muuta sinulta voi odottaa kuin maltin menetystä ja nimittelyä kun sinun (tai siis yllä olevien) monimutkaisia iltasatuja ei otetakaan todesta eikä se muutakaan muiden ajatusmaailmaa Holokaustista.

Jos puhutaan todisteista ja lähteistä, niin Holokaustista selvinneillä on niitä esittää, sen sijaan kun revisionisteiksi itseään kutsuvilla ei ole muuta kuin oikudessakin todetut vääristelyt. Vääristelijä, se on oikea sana, revisionisti on liian imarteleva.

Enkä perkele kiusallanikaan laita yhtään linkkiä, en joukkotuhosta enkä oiikeudenkäynnistä. Sen puoleen, se mitään hyödyttäisikään. Kanssasi väittely on kuin ameeban kanssa kommunikoisi.

Lisäys:
Mutta miksi revisionistit kehittävät tällaisia perusteettomia teorioita? Kuten pseudohistoria yleisemminkin, myös revisionismi on poliittisesti motivoitunutta: se on suosittua äärioikeiston piirissä, jossa viha juutalaisia kohtaan elää yhä. Onkin mielenkiintoista huomata, etteivät kieltäjät ole huolissaan siitä, että natsien on osoitettu tappaneen lukemattomia mustalaisia, homoseksuaaleja, vammaisia ja mielisairaita; ainoastaan juutalaiset kiinnostavat heitä. Juutalaisten kansanmurhan kieltäminen on vanhan antisemitismin uusi ilmentymä.
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/holok ... minen.html
Eli ei mitään uutta auringon alla.
Marsalkka
Horatio Caine

markja kirjoitti:

Jokainen tajuaa, että holokaustilla ja 6 miljoonalla juutalaisella tarkoitetaan de facto miljoonien juutalaisten teloittamista keskitysleireillä.
Todisteita tälle väitteelle, kiitos! "Jokainen tajuaa" ei nyt oikein riitä... Faktamiehenä tämän varmasti ymmärrät.
Rezah
Christopher Lorenzo

markja kirjoitti: Sisältyy, koska holokaustilla tarkoitetaan NIMENOMAAN natsien, pääosin keskitysleireissä, tekemää kansanmurhaa/murhia. Jokainen tajuaa, että tuolla tarkoitetaan yleisessä kielenkäytössä nimenomaan ja ennen kaikkea juutalaisten massamurhaamista keskitysleireissä kaasukammioineen jne.

Lukaiskaapa muuten ihan alkujaan vaikka tuolta vähän
http://www.ihr.org/books/hoggan/A3.htm
The World Almanac in 1947 gave the number of Jews for 1938 as 15,688,259. A year later, Mr. Hanson W. Baldwin (New York Times, Feb. 22, 1948) placed the number of Jews in the world at a minimum of 15,600,000 and a maximum of 18,700,000. According to these figures, the Nazis could not have executed more than a fraction of the six million.
Jokainen tajuaa :lol:
Jos lähtee quottamaan epämääräisiä lähteitä, kannattaa tsekata alkuperäisestä, että quottaus on kokonaisuudessaan esitetty "faktana", eikä siitä ole "unohtunut" jotain olennaista.
Mutta senhän te osaattekin, ignooraamisen olennaisten kannalta, pääasia että jankataan epäolennaisuuksia, vääristellään ja saivarrellaan.
However, the evidence presented by Holocaust deniers does not stand up to closer scrutiny. The World Almanac volumes from 1945 to 1948 makes clear they use figures from 1938, "the last available data". The 1949 World Almanac gives the world Jewish population as 11,266,600. Moreover, it revises its estimate of the world Jewish population in 1939 upwards, to 16,643,120. Thus, according to the 1949 World Almanac the difference between the pre and post war populations is over 5.4 million. Other sources confirm similar numbers--and earlier than the 1949 World Almanac--for the Jewish population before and after the war. The 1932 American Jewish Yearbook estimate the total number of Jews in the world at 15,192,218, of whom 9,418,248 resided in Europe. However, the 1947 yearbook states: "Estimates of the world Jewish population have been assembled by the American Jewish Joint Distribution Committee (except for the United States and Canada) and are probably the most authentic available at the present time. The figures reveal that the total Jewish population of the world has decreased by one-third from about 16,600,000 in 1939 to about 11,000,000 in 1946 as the result of the annihilation by the Nazis of more than five and a half million European Jews. In Europe only an estimated 3,642,000 remain of the total Jewish pre-war population of approximately 9,740,000." These numbers are also consistent with the findings of the Anglo-American Committee of Inquiry, Appendix III, in 1946
http://en.wikipedia.org/wiki/Examinatio ... ust_denial
...
markja
Adrian Monk
Viesti:

Rezah kirjoitti:Meinasin jo tähän linkittää pari lähdettä, mukaan lukien pari suomalaista jotka olleet itse keskitysleireillä ja kokemassa/näkemässä teloituksia, sekä menettäneet perheenjäseniänsä.
Se, että on nähnyt jonkun teloitettavan, ei todista, että olisi teloitettu miljoonia.
Mutta ottaen huomioon tuon saivartelusi ja viimeisen kommenttisi, en voi kuin todeta, että olet vain iiihooärrän, Irvingin ja muiden todistetutusti (oikeudessa) pellejen ja väärentelijöiden aivopesemä, niin mitäpä muuta sinulta voi odottaa kuin maltin menetystä ja nimittelyä kun sinun (tai siis yllä olevien) monimutkaisia iltasatuja ei otetakaan todesta eikä se muutakaan muiden ajatusmaailmaa Holokaustista.
Argumentum ad hominem taas.
Jos puhutaan todisteista ja lähteistä, niin Holokaustista selvinneillä on niitä esittää, sen sijaan kun revisionisteiksi itseään kutsuvilla ei ole muuta kuin oikudessakin todetut vääristelyt. Vääristelijä, se on oikea sana, revisionisti on liian imarteleva.
Niin siis niissä "oikeudenkäynneissä" jotka olivat kuten Suomen sotasyyllisyysoikeudenkäynnit.

Mikset vastannut kysymyksiini?
Onkin mielenkiintoista huomata, etteivät kieltäjät ole huolissaan siitä, että natsien on osoitettu tappaneen lukemattomia mustalaisia, homoseksuaaleja, vammaisia ja mielisairaita; ainoastaan juutalaiset kiinnostavat heitä. Juutalaisten kansanmurhan kieltäminen on vanhan antisemitismin uusi ilmentymä.
Argumentum ad hominem.
En minä ole missään vaiheessa väittänyt, että olisi ok tappaa juutalaisia, homoseksuaaleja, vammaisia, jne. jne. Minä olen vain todennut, että todisteet miljoonien juutalaisten teloittamisesta ovat vähintäänkin olemattoman heikot.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jep jep.....

Pistäppäs markja jotain faktaa, että ei olisi tapettu. Kyllä tämän ketjun faktat siitä, että näin on käynyt on huomattavasti paremmat, kun sun oman pään mielipiteesi. Todista alkuun että vaikka ei olisi 3 miljoonaa edes tapettu siellä leireillä. Tottahan se on että niitä kuoli myös muutenkin, kuin teloitettuna leireillä minkä moni on sinulle myös sanonut.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Marsalkka
Horatio Caine

Marsalkka kirjoitti:
markja kirjoitti:

Todisteita tälle väitteelle, kiitos! "Jokainen tajuaa" ei nyt oikein riitä... Faktamiehenä tämän varmasti ymmärrät.
Hoi faktamies! Pistä faktaa tulemaan!
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Eihän faktamiehen tarvitse mitään todistella. Jokainenhan nyt tajuaa, jos markja näin on sanonut niin se sitten on.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

niin ja "faktamiehen" faktoiksi riittää esim. "juntti, aasi, olkinukke, tollo, jne". eihän sen tarvitse mitään todistaa, vaikka itse aloitti keskustelun ja itse provosoi keskustelua jatkumaan ja todistaa kerta toisensa jälkeen olevansa idiootti. no mutta, eipähän ole taas hetkeen näin hauskaa ollut, hiukan kuin katselisi vittumaisen ihmisen kaatuilua mutakehässä. virtuaalisesti tietenkin, mutta nyt markja on korviaan myöten mudassa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Marsalkka
Horatio Caine

jamppa kirjoitti:Eihän faktamiehen tarvitse mitään todistella. Jokainenhan nyt tajuaa, jos markja näin on sanonut niin se sitten on.
Aivan! Kaiken voi perustella sillä, että kyllähän nyt "jokainen tajuaa", että asia on näinikkäästi...
markja
Adrian Monk
Viesti:

jamppa kirjoitti:Pistäppäs markja jotain faktaa, että ei olisi tapettu.
*poistettu asiatonta tekstiä*t:mode
Jo aiemmin tässä ketjussa totesin, että tuo on käänteinen todistustaakka. Etkö tajua? Huhuu?

"EI" ei tarvitse todistaa, se on negatiivinen väittämä. Siinä ei väitetä, että jotain tapahtui. Sen sijaan väite, että juutalaisia tapettiin 6 miljoonaa, on positiivinen väittämä ja se vaatii perustelut tuekseen, koska siinä väitetään, että jotain tapahtui.
*poistettu asiatonta tekstiä*t:mode
. Nämä opetetaan jo lukion äidinkielen ja filosofian oppitunneilla.

Mutta koetas vastata niihin esittämiini kysymyksiin, jos osaat siis.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

markja kirjoitti: *poistettu asiatonta tekstiä*t:mode
Heh, heh. Tuollaista artikulointiako siellä lukiossa opetettiin?
Muuten, jos lukion oppeihin on uskominen, niin eikö jopa kuuden miljoonan ihmisen väitetään saaneen surmansa k.o. keskitysleireillä?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin