Carita Sopenperän surma, Hämeenlinna 1987

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Samuli
Martin Riggs

Re: Carita Sopenperän surma, Hämeenlinna 1987

Viesti Kirjoittaja Samuli »

CSI:
Naurettavia tosiaan on tuomiot Suomessa. Entuudestaan nuhteeton kun tempaisee toisen hengiltä, niin 3v taitaa olla ihan maksimi mitä istuu. Tämä ketju on muutenkin jo niin hakoteillä, että lienee sallittua todeta, että entinen koulukaveri puukotti aikoinaan (jo täysi-ikäisenä ollessaan) kännipäissään paikallisen ambulanssikuskin, joka hänkään ei selvinpäin ollut. Istui kaikkinensa 2,5v. Uhrilta jäi kaksi poikaa, hädintuskin kouluikäisiä, jotka uhrin vanhemmat sittemmin kasvattivat. Vituttaa tuota tekijää kaupassa nähdä nykyäänkin, vaikka vapautumisestaankin on jo vuosia aikaa. Mutta uhri oli hyvä ystäväni.

Liian vähällä tässä maassa päästään :evil: Rahako siinä on syynä, että "elinkautinen" on vain reilut 12v? Eikä oikeasti ELINkautinen. Jos ajatellaan tuota ihan vaan terminä "elinkautinen", niin harvan elinikä onneksi on esim 14v. Jos olisi, niin sukupuuttoon kuoltaisiin äkkiä. Olisiko sekään niin huono vaihtoehto... Mutta jos tuoreita vanhempia synnärillä onniteltaisiin, että "teillä on nyt vauva, toivottakoon että hän oman täyden elinkautensa elää." Niin se tarkoittaisi, että rippijuhlia ei pidettäisi lähestulkoon kenellekään. Näin minä tämän Suomen "elinkautisen" ymmärrän.

Parempi olisi Jenkkimalli ja jossain muuallakin se käytössä on. Että uudet tuomiot lisätään entisten päälle. Täällähän jos tappaa samalla kertaa vaikka 4 ihmistä, siitä tulee elinkautinen. Jenkkilässä tuosta saisi varmaan jo sen 4x50=200 vuotta. Siinä sitä on elinkautista :)
SuBuTeX
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

CSI kirjoitti:No, eläinrakkaaksi ennen exitustaan äitynyt Mika tulikin käsiteltyä jo.

Entäs tämä Kari (H?) Mitäs hänelle kuuluu? Hyvin pyyhkii viissiin?
Joo, hyvin pyyhkii, erittäin läheinen ihminen (terkkuja rakkaalle jos luet taas tätä ketjuu..) asu samassa talossa Hämptonin keskustassa ja oli sit käyny vetämässä piriä tän jätkän kämpillä. Hyi vittu et teki pahaa kun kuulin asiasta.. Meininki oli muutenkin kuulemma aika värikästä siinä asunnossa.
Vakavasti otettava nimimerkki?!
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

En tiennytkään, että Pilven varjo perustuu tähän tapahtumaan. Kirjan voi lukea netistä täältä: http://personal.inet.fi/taide/taru.vayr ... ven-1.html

Kamala tapaus.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Helmie kirjoitti:En tiennytkään, että Pilven varjo perustuu tähän tapahtumaan. Kirjan voi lukea netistä täältä: http://personal.inet.fi/taide/taru.vayr ... ven-1.html

Kamala tapaus.

Jottei jää väärää käsitystä: Pilven varjo kirja on kuitenkin pääasiallisesti sepitystä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Nostanpa tätä vanhaa viestiketjua ehkä mitättömällä asialla..

Kari Helmelän kuulumisia voi nyt seurata Facebookista. Näyttää asuvan Hämeenlinnassa ja jotkut kaverit ovat kutsuneet häntä siellä myös Kari-Matiksi. Varmaankin sama tyyppi?
Colicco
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Colicco »

Charlotta
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Charlotta »

Tätä elossa olevaa tekijää näkee Hämeenlinnan kaduilla aina silloin tällöin, "hyvin" näyttää venkulalla menevän. Onkohan kaverilla joskus viilletty suupielet auki? Äkkiseltään näyttää vähän siltä.
Pelle mikä pelle, vaikka pitääkin ilmeisesti itseään todellisena eliittinä.
“I don't mind living in a man's world, as long as I can be a woman in it.”
-Marilyn Monroe
Colicco
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Colicco »

ei ole.

Kuva
amikuela
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja amikuela »

tämä juttu kokonaisuudessaan oli niin järkyttävä ,että kyllä tästä tod paljon puhuttiin...ei ikinä unohdu...tunsin jokseenkin kyseisen ihmisen, joka näin julmasti tapettiin.n.2-3 vko ennen tapahtumaa nähtiin kaupungilla, kun kertoi käyneensä abortissa. oli kovapäinen likka, ja helposti joutui kärhämään...mutta äärettömän lojaali ja hyvä sydän ystäville..kun siihen aikaan maailmassa laitetaan aulangontien hirsitaloille näin nuori tytt asumaan...niin aiva saakelin isosti on mätää...nythä ne palanu...en ees muista, kuinka monta ihmistä siel tapettu...hänet sijoitetaan sinne....ja kuulkaas, kyl se ei äiti ollut, joka holissaan Caritasta...aivan joku muu...koko talohan jouduttiin siivoon madoista...niitä sit todellakin oli...kyl carita oli täysin musta ja mädäntynyt siihen sänkyyn...paistinpannu työnnettynä emättimeen ja sen päälle nostettu vieä vessapaperirulla...alibin toimittajakin vielä muistelee tätä rikosta, kuin kammottava oli...ja tasan tarkkaan olen kaksi kertaa lukenut ämän kirjan plven varjo...ei muutes sit tippaakaan liity caritaan...näin on asiat .rauha Carita SUN SIELULLE TIVOTTAVASTI OOT PAIKASSA, JOSSA SINUSTA VÄLITETÄÄN...en ikinä sua unohda <3
PR-67
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja PR-67 »

Heti rikos on raukkamainen ja kauhea kun naiselle on työnnetty jotakin alapäähän. Miehelle kun tehdään sama, on se vain hauskaa. Kaikki nauraa kun miehen perseeseen on työnnetty jotakin. Femakot on hyvin sairaita paskoja.
Sarjahukuttajan, sarjaraiskaajan, sarjakuristan ja sarjamurhaajan ero on se seikka että kaikki heistä tekee tuotantotyötä, mutta eri linjoilla.
Madeline_Poel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

PR-67 kirjoitti:Heti rikos on raukkamainen ja kauhea kun naiselle on työnnetty jotakin alapäähän. Miehelle kun tehdään sama, on se vain hauskaa. Kaikki nauraa kun miehen perseeseen on työnnetty jotakin. Femakot on hyvin sairaita paskoja.
En nyt oikein tajua sun logiikkaa, siis täähän oli törkeä ja raukkamainen murha kahden miehen toimesta.
Ja en ole femakko, vertaappas sitä tapahtumaa seksuaalirikosten-palstalta, jossa mamu pakotti uimahallin saunassa 12v pojan työntämään pienen nakkinsa mamun perseeseen ja poika sai loppuiäkseen sen sortin traumat, että siitä ei varmasti toivu koskaan.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Madeline_Poel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Ja erittäin edustava kuva tästä "herrasta". Nenä ainakin on saanut jossain välissä kyytiä :mrgreen: , mikä onkin aivan oikein.

Oli Carita sellainen kuin oli, mutta kukaan ei ansaitse sellaista kuolemaa.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
PR-67
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja PR-67 »

Madeline_Poel kirjoitti:
PR-67 kirjoitti:Heti rikos on raukkamainen ja kauhea kun naiselle on työnnetty jotakin alapäähän. Miehelle kun tehdään sama, on se vain hauskaa. Kaikki nauraa kun miehen perseeseen on työnnetty jotakin. Femakot on hyvin sairaita paskoja.
En nyt oikein tajua sun logiikkaa, siis täähän oli törkeä ja raukkamainen murha kahden miehen toimesta.
Ja en ole femakko, vertaappas sitä tapahtumaa seksuaalirikosten-palstalta, jossa mamu pakotti uimahallin saunassa 12v pojan työntämään pienen nakkinsa mamun perseeseen ja poika sai loppuiäkseen sen sortin traumat, että siitä ei varmasti toivu koskaan.
Jos mamu-tapauksesta voi jotakin hyvää hakea, niin se että tapahtuma meni noin päin eikä toisinpäin, kuten yleinsä on tapana. Helpommin poika toipuu siitä että joutui työntämään munansa, kuin se että hänen perseeseen olisi muna työnnetty. Minä olen maskulisti ja olen sitä mieltä että tyttö toipuu raiskauksesta paremmin kuin poika. Jos poikaa penetroidaan, hän ei toivu koskaan, se kun ei ole luonnollista. Poikaa kun ei ole tarkoitettu penetroitavaksi.

Olen erimieltä siitä että em poika ei toivu koskaan "traumasta". Feministit ovat kukkahattutätien kanssa syyllisiä raiskauksiin. Kumpikin omalla tavallaan, mutta yhtä syyllisiä. Pojat ymmärtävät tämän helpommin kuin tytöt ja osaavat jo pienestä pitäen suhtautua huumorilla pakolaisiin ja heidän roskakulttuuriin joka ei tänne kuulu.

Pojille myös ikävä kyllä valehdellaan paljon. Leikkiaseella ei mukamas saa osoittaa ketään, eikä ketään saisi ampua. Vittu mitä roskaa. Aseet on ampumista varten ja kehitetty tuhoamaan lajitoveri. Tämä pitäisi opettaa pojille, eikä kukkahattupaskaa. Pojan tulee ymmärtää että hän saattaa joutua tappamaan maansa takia. Niin se vain on, sanoi kuka mitä vain. Suomessa kun meillä toistaiseksi on asevelvollisuus, oppivelvollisuuden ohella. Asevelvollisuus tarkoittaa sitä että asevelvollinen on pakotettu ampumaan maahantunkeutuneita vihollisia, ehkä myös pistämään pistimellä jne. Valtioneuvosto sitten määrittelee kuka on vihollinen, kuka ei.
Sarjahukuttajan, sarjaraiskaajan, sarjakuristan ja sarjamurhaajan ero on se seikka että kaikki heistä tekee tuotantotyötä, mutta eri linjoilla.
amikuela
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja amikuela »

sinä, joka esität täälä Caritan siskoa. ei pidä paikkaa. teillä aivan eri isät. kävin kuule ihan teidän kotona, kun carita sai..huom sai viel asuu kotonaan! olis halunnut tasan tarkkaan muuttaa isänsä luo ruotsiin!! !Mut hänet laitettiin aulangontien hirskuille... ei kuule äiti välittäny sillon hänestä pätkääkään.. niin hän minulle ja monelle ystävälle kertoi. eikä ollut enää raskaana! .koska oli juuri käyny abortissa !kovasti sitä itki..huoh. näkemiin "sisko".huoh. en usko toki mahdollista et Carita kaiken valehteli...epäilen. . hyvät jatkot siskolle.
Alice
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Alice »

^ Usein puhutaan siskoista, veljistä vaikka on vain yhteinen äiti, eli kyllä he siskoksia ovat olleet, vaikka heillä olisi eri isä. Rakkauden ja välittämisen määrästä et voi oikeasti sanoa paljoakaan, sillä aina tarinoilla on puolensa. Äiti/isä voi antaa lapsensa huostaan ihan rakkauden takiakin, jos kerran itse ei enää pärjää lapsensa kanssa, se on välittämistä. Nuori itse toki on asiasta erimieltä, pääsääntöisesti.
Totuutta tähän emme tiedä.

KH elelee nykyään Tampereella?
Vastaa Viestiin