D-con kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 9:44 am
Toteutin viime vuonna 61-vuotiaana pitkään kypsyttelemäni ratkaisun, ja muutin Kontulasta Imatralle. Olen täällä kertonut Helsingin epäonnistuneista maahanmuutto- ja päihdepolitiikasta, ja teen kaikkeni näihin asioihin järkevästi suhtautuvassa puolueessa (arvaattte varmaan missä), ettei tätäkin ihanaa kaupunkia enää ehdittäisi ainakaan minun elinaikanani samoilla valinnoilla pilata kuin Helsinkiä.
Sinänsä tähän surulliseen keissiin osuvasti olen Kontulassa vielä asuessani sanonut, että nyt vielä voin mielestäni henkilökohtaisten ominaisuuksieni ja omien valintojeni vuoksi melko turvallisesti asioida ostarin pankkiautomaatilla, mutta entä sitten jos ikä joskus alkaa seiskalla, tai jopa kasilla? Kontula tai mikään muukaan punavihreän syövän tuhoama kaupunki ei ole paikka, jossa haluan vanheta.
Saapa nähdä alkaako "white flight" vähitellen Suomessakin. Meillä on vielä paljon melko puhtaina säilyneitä ja normaalin ihmisen hyvinvointia tukevia keitaita joihin vetäytyä, toivottavasti jo tehdyistä erehdyksistä viisastuneina ja poliittisesti fiksumpina.
En jaksa ottaa kauhiasti kantaa puolueiden poliittisista linjauksista. Lähinnä samaa paskaa eri paketissa.
Jokunen vuosi sitten olin väistötiloissa Itiksen tuntumassa. Oli kyllä sellaista meininkiä kaikkiaan, ettei sen enempää tarvetta asustella noilla huudeilla.
Itärajaa suojelee työttömyys ja rajan kiinni oleminen.
Jonkin asteen koulutuksen saaneet monetkin maahanmuuttajat haluavat siirtyä pks:lle tai lähikuntiin omiensa lähettyville.
Onhan meilläkin aurikorannikoilla suomialueita.
Lisäys... Mielenkiintoisesti taas ikä epäillyn osalta yli 50v ja heppu 66v. Osoittaa vaan, että iän arviointi äkkisältään ei ole helppoa.