Kuulustelut: Nils Gustafsson

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja pasi »

konsta kirjoitti:Pasi sofistisena dialektikkona onnistui kääntämään koko asetelman nurin - minä kysyin vain Olulunmieheltä, että tekikö oikeus virheen ja tekikö syyttäjä vielä pahemman virheen. Tähän kysymykseen ei sitten vastattu, vaan tyypilliseen tapaan Pasi käänsi tilanteen nurinniskoin ja vastasi vastakysymyksellä.
Olipa taas konstamaista kiemurtelua. Luepas uudelleen minun vastaukseni:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 96#p255596
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Konstalle: Syyttäjä ei tehnyt sinänsä virhettä viedessään jutun oikeuteen. Virheet tuli sitten tutkinnassa,; löysät kuulustelut, verijäliki tutkimus niukka yms. Mosaiikki ei ollut aukoton alunperinkään jne..

Oikeudessa ei nähty; johtuen kait suomalaisesta oikeuskäytännöstä; keskustelua tai väittelyä esim. NG:n vammoista. Myöskin verijälkianalyyseistä olisi voitu inttää. Johtuen 60- ja 70-lukujen luomasta sosialistisesta oikeuskäytännöstä, todistajat ovat kovemmilla kuin epäilty. Samoin uhrit paitsi tässä tapauksessa.

Oikeus totesi NG:n syyttömäksi tai ainakaan näytön perusteella ei ollut syyllinen, tämä ei ole yhtä kuin, että NG:ia ei saisi tällä palstalla edelleen pitäää syyllisenä.

Oikeus voittaa ja oikeus erehtyy...
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Oulunmies kirjoitti:Konstalle: Syyttäjä ei tehnyt sinänsä virhettä viedessään jutun oikeuteen. Virheet tuli sitten tutkinnassa,; löysät kuulustelut, verijäliki tutkimus niukka yms. Mosaiikki ei ollut aukoton alunperinkään jne..

Oikeudessa ei nähty; johtuen kait suomalaisesta oikeuskäytännöstä; keskustelua tai väittelyä esim. NG:n vammoista. Myöskin verijälkianalyyseistä olisi voitu inttää. Johtuen 60- ja 70-lukujen luomasta sosialistisesta oikeuskäytännöstä, todistajat ovat kovemmilla kuin epäilty. Samoin uhrit paitsi tässä tapauksessa.

Oikeus totesi NG:n syyttömäksi tai ainakaan näytön perusteella ei ollut syyllinen, tämä ei ole yhtä kuin, että NG:ia ei saisi tällä palstalla edelleen pitäää syyllisenä.

Oikeus voittaa ja oikeus erehtyy...
Ei ehkä tehnyt virhettä, toisaalta pollarikunta oli niin touhukkaasti asiansa takana että siitä olisi seurannut Ifströmmille perkeleitä jos olisi jättänyt syyttämättä.

Mitäs sitten " Syyllinen " puolueen jäsenkirjan omaavat olisivat kijuneet jos ei olisi menty oikeuteen?

Eivät olisi laamanni Mikkolaa haukkuneet, vaan tätä maanpetturi-syyttäjää, joka otti oikeuden omiin käsiinsä.

Ei, ei Ifströmmi voinut muuta kuin viedä asian sinne mihin se kuuluikin, ammattimiehenä taisi nähdä että palikoita oli varsin vähän, jos ollenkaan.

Tähän saumaan sitten putkahti Jattakin stooreineen, se otettiin innostuksella vastaan, vaikkei sitä ehditty kaiketi kunnolla varmistamaan, eikä olisi ehkä pystyttykään, kun ei sitä tehty oikeudessakaan.

Siitä olen samaa mieltä että verijälkiin olisi voitu inventoida enemmän tutkimusta, ehkä tiukempaakin kuulustelua kokeilla, siinäkin on sitten se juttu että lähes kaikki tunnustavat mitä halutaan, kunhan ruuvia tarpeeksi tiukalle kierretään.
Sekään ei ole tarkoituksenmukaista.

Mutta sellainen olisi saattanut toimiakin, voisi toimia vieläkin, että joku taho joka snaijaa ihmismielestä, psyko- joku ronkkisi Nilsin päästä siellä kenties olevan lukon auki, lukon jonka takana ne tapahtumat on, lukon avain saattaa olla Nilsin omassa taskussa, ehkä, mutta itse arvelen sen olevan hukassa.

Hirvensalon asemasta olisi vastapäätä pitänyt istua joku päätohtori, tuskin Nilssi olisi pannut hanttiinkaan, eikä olisi ollut ainakaan varaa, sillä silloin kiinnostus olisi lisääntynyt.

Kirjoitat että oikeus voittaa ja oikeus erehtyy.

Kumman se teki sitten nyt?
Tapahtuiko näillä tiedoilla vääryys kun ei syytettyä tuomittu?

Jos niin on, mikä seikka olisi ollut niin raskauttava että sillä olisi pitänyt tuomio tulla?

Olen sitä viitisen vuotta kysellyt, eikä vastaajaa ole löytynyt.

Entä nyt? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Mielestäni siinä tapahtui molemmat; oikeus voitti kun näillä tiedoilla ei muuta voinut. Toisaalta juuri em. mainitsemani verijälkitutkimukset, kuulustelut ja vammakeskustelu (vajaa sellainen) jne. aiheuttivat sen, että oikeudenkäynti oli kuitenkin jonkinlainen torso. Ehkä osasyynä siihen oli se, että tutkinta eteni vielä kun oikeudenkäynti oli menossa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja konsta »

Oulunmies kirjoitti:Mielestäni siinä tapahtui molemmat; oikeus voitti kun näillä tiedoilla ei muuta voinut.
Miten niin molemmat? Onko mielestäsi siis kyse jostakin muustakin, kuin oikeudesta? Voisiko ajatella, että täälläkin aikaisemmin ilmaan heitetty ajatus "sopivasta syyllisestä" voisi kummitella ajatuksissasi? Sopiva syylliinen olisi siis kannattettava syyllinen ilman mitään todisteita, koska hän olisi vain joidenkin yhteiskunnalisten, sosiaalisten, rodullisten, poliittisten, tai vain "kuka muu sinne nyt olisi eksynyt-perusteiden". Entisaikaan, kun reipashenkinen lynkkauskin oli vielä voimissaan, valitiin yleensä sopiva syyllinen, jonka täytyi siis itse todistaa syyttömyytensä. Tavallaan tämä oli win/win-sopimus viranomaisten ja kansan välillä: vaikka puolet tuomituista tai ennen oikeudenkäyntiä lynkatyista olisivatkin olleet syyttömiä, lynkkausmieliala piti kansan kurissa ja viranomaiset tyyttyväisenä. Samalla saatiin sopivan veristä huvia itse järjestetyissä tai viranomaisen järjestämissä mestaustapahtumissa. Tässä mielessä oikeus sekä voitti, että myös voitti. Muutenhan tuota käsittämätöntä lausettasi ei voisi käsittää.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Rautalangasta; jutussa on paljon aineksia jotka antavat syytä epäillä NG:n olevan tekijäehdokas. Oikeus voitti kun todisteita ei ollut tarpeeksi syyllisyyden osoittamiseen.
VeriGood
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:30 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja VeriGood »

No mitä tätä auttaa enää vängätä. Toinen on toista mieltä ja toinen toista. Tuskin kumpikaan mieltään asiassa vänkäämällä muuttaa.
Murrrrha Infon lukijat - ne on lunkia porukkaa!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja konsta »

Oulunmies kirjoitti:Rautalangasta; jutussa on paljon aineksia jotka antavat syytä epäillä NG:n olevan tekijäehdokas. Oikeus voitti kun todisteita ei ollut tarpeeksi syyllisyyden osoittamiseen.
Aineksia käytetään keittiössä, jutun ratkaisemiseen tarvitaan todisteita, tai edes aihetodisteita. Ei kovin paljoa lohduta, että jonkin asian "voi selittää siten tai täten", jos sen voi selittää monella muullakin tavalla.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja konsta »

VeriGood kirjoitti:No mitä tätä auttaa enää vängätä. Toinen on toista mieltä ja toinen toista. Tuskin kumpikaan mieltään asiassa vänkäämällä muuttaa.
Niin, voidaan todeta, että oikeusn toteutui, mutta samalla täytyy laskea pieni sammakko suustaan toteamalla jotakin hämärää(kansan oikeustaju?), että kaikki ei mennyt niinkuin piti.(meillä oli "sopiva syyllinen", mutta lynkkausviettiä ei tyydytetty?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Niin, voidaan todeta, että oikeusn toteutui, mutta samalla täytyy laskea pieni sammakko suustaan toteamalla jotakin hämärää(kansan oikeustaju?), että kaikki ei mennyt niinkuin piti.(meillä oli "sopiva syyllinen", mutta lynkkausviettiä ei tyydytetty?
Vai että kansan oikeustaju ei toiminut?

Ymmärtääkseni tutkiva poliisi Gustafssonia syytti, ei kansa? Syytekynnys ylittyi ja oikeuslaitos toteutti oikeudenkäynnin.

jne...
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Ja oikeusoppineetkin olivat tuomion jälkeen sitä mieltä, että kumpikin puoli voitti? Tai ei ainakaan menettänyt kasvojaan.
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Lueskelin tuossa pöytäkirjoja läpi kun patistettiin, ja mielestäni ehdoton helmi on tämä (13.5.2004):


MT:...tai kolmen ihmisen murhasta.
NF: Mmmmm
MT: Mitä nämä teot sun mielestä on?
NG: No kyllä siinä on, jotain on tapahtunut koska niitä ei löydy enää mistään ja mä olen nähnyt niitten haudat ja käynyt joka joulu haudalla.
MT: Mutta mitä nämä teot sinun mielestä on?


Äijäparka on jo niin sekaisin, että alkaa epäillä onko koko murhia edes tapahtunut! Tai sitten hopihopi teatterikorkeaan, pääsee varmasti heittämällä sisään...
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hovimestari kirjoitti:Lueskelin tuossa pöytäkirjoja läpi kun patistettiin, ja mielestäni ehdoton helmi on tämä (13.5.2004):


MT:...tai kolmen ihmisen murhasta.
NF: Mmmmm
MT: Mitä nämä teot sun mielestä on?
NG: No kyllä siinä on, jotain on tapahtunut koska niitä ei löydy enää mistään ja mä olen nähnyt niitten haudat ja käynyt joka joulu haudalla.
MT: Mutta mitä nämä teot sinun mielestä on?


Äijäparka on jo niin sekaisin, että alkaa epäillä onko koko murhia edes tapahtunut! Tai sitten hopihopi teatterikorkeaan, pääsee varmasti heittämällä sisään...
Malliesimerkki siitä, kuinka Tuomista vietiin kuin litran mittaa!

Kuulusteluista olisi varmasti saatu paljon enemmän irti, mikäli sen olisi hoitanut joku muu kuin Tuominen. Tämän varmaan awakin allekirjoittaa..?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1372
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

strangelove kirjoitti:
Kuulusteluista olisi varmasti saatu paljon enemmän irti, mikäli sen olisi hoitanut joku muu kuin Tuominen. Tämän varmaan awakin allekirjoittaa..?
Tästä myös minä olen samaa mieltä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Kuulusteluista olisi varmasti saatu paljon enemmän irti, mikäli sen olisi hoitanut joku muu kuin Tuominen. Tämän varmaan awakin allekirjoittaa..?
Kai tuohon on vastattava, että en allekirjoita. :D

Tuskinpa tuo Gustafssonin muisti olisi miestä vaihtamalla virkistynyt. Mielestäni tukintaa johti ja suoritti parhaat poliisivoimat. Täytyy myös muistaa, että ei kuulusteluja suorita vain yksi ihminen, vaan sekin on tiimityötä. Kuulustelussa ihmistä tarkkaillaan kokonaisuutena ja saadaan paljon sellaistakin tietoa ja informaatiota, jota ei välity, lukemalla vain kysymykset ja vastaukset paperilta.

Toki olen sitä mieltä, että muistijälkitesti olisi saattanut virkistää Gustafssonin muuistia, ja näin poliisi olisi mahdollisesti saanut uutta tietoa illan tapahtumista, ja jopa sen tärkeän johtolangan, joka olisi johtanut murhaajan jäljille. Mutta tätä johtolankaa Gustafsson ei pystynyt antamaan. Valitettavasti.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin