Nyt on pakko sanoa ehdoton sana, ja trust me, tämän alueen mä oikeesti tiedän. Jos koneessa ei ole in - flight- calling järjestelmää, sieltä ei lähde yksikään tekstiviesti yhtään mihinkään.joey kirjoitti: Kuinka korkealle matkapuhelinverkot kantavat? Tai entä jos omaiset ovat kirjoittaneet viestinsä heti pahimman alettua ja puhelimet ovat yrittäneet lähettää niitä niin kauan, kunnes kone on ollut niin alhaalla että se on ollut matkapuhelinverkkojen kantopiirissä?
Maanpinnalla puhutaan matkapuhelinverkon kannosta muutamista kymmenistä kilometreistä.
Jos on saatu maanpäälliseen verkkoon yhteys koneesta, se on tapahtunut mantereella ja mantereelta poistuttiin lähes puoltoista tuntia ennen oletettua koneen tuhoutumista.
Mun teoria on edelleen se, että joko joku segobotti on räjäyttänyt koneen ilmassa (viittaa siihen, että mitään viestiä ei ole miehistön toimesta ehditty laittaa, huonot turvatarkastukset nykyään brassien päässä )joey kirjoitti:edit:
Tuosta pommiuhasta vielä. Vaikka koneen ulkopuolisten tahojen kanssa kommunikointi ei olekaan lentäjille lentämisessä kaikkein tärkeintä, uskoisin, että vaikka tilanne olisi ollut kuinka paha, pommista lentäjät kyllä olisivat ilmoittaneet.
Mitä hyötyä on kellekään räjäyttää matkustajakonetta ilman, että ilmoittautuu syylliseksi jälkikäteen tai etukäteen (esimerkiksi koneen jo noustua) ilmoittaa pommin olevan koneessa? Jos mustia laatikoita ei löydetä, kukaan ei koskaan saa tietää, miksi kone tippui. Mitä hyötyä siitä silloin on terroristeille? Ei mitään minun mielestäni.
Tai äärimmäisen huono sää, ja tässäkin tapauksessa kone olisi hajonnut joko kokonaan tai osittain jo ilmassa.
Hyvä pointti on terrori-iskuissa se, että kukaan ei ole ottanut kunniaa siitä itselleen.
Nyt on pakko lopettaa kommentointi tähän tältä erää, työt kutsuu...