MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)
Re: MITEN KAIKKI MENI (ketju 2)
Kuvitellampa nyt sellainen tilanne, että vanhin tytär olisi mennyt nuorempien lasten kanssa ulos kun äiti avasi oven ja huusi menkää ulos tappaja talossa. He olisivat kiirehtäneet sinne naapuriin jossa olivat muutenkin alituiseen.
Tunkeutuja ei tätä kuulisi koska on tappotyössä ja mäiske on niin kova ettei kuule kun annu soittaa häkeen.
Nyt lapset ovat turvassa ja silloin häkepuhelu kuulostaisi tältä:
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Epäilty: (Mite mä pääse linjoi)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa.
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:36 Häke: haloo
2:39 (kolahdus)
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
( lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
No niin miltä litterointi vaikuttaa. Muistaakseni poliisit tajusivat että tässä on tosi kyseessä vasta soitettuaan takaisin hälytyksen tehneen numeroon.
Oliko tytön paikalla olo välttämätön että alibi taustanauhoineen menisi läpi?
Olisiko tämä hätäpuhelu antanut Annelille alibin, ilman kysymysmerkkejä?
Jos lapset eivät olisi olleet paikalla, kukaan ei olisi uskonut Annelin kertomusta.
Tunkeutuja ei tätä kuulisi koska on tappotyössä ja mäiske on niin kova ettei kuule kun annu soittaa häkeen.
Nyt lapset ovat turvassa ja silloin häkepuhelu kuulostaisi tältä:
Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Epäilty: (Mite mä pääse linjoi)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa.
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:36 Häke: haloo
2:39 (kolahdus)
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
( lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
No niin miltä litterointi vaikuttaa. Muistaakseni poliisit tajusivat että tässä on tosi kyseessä vasta soitettuaan takaisin hälytyksen tehneen numeroon.
Oliko tytön paikalla olo välttämätön että alibi taustanauhoineen menisi läpi?
Olisiko tämä hätäpuhelu antanut Annelille alibin, ilman kysymysmerkkejä?
Jos lapset eivät olisi olleet paikalla, kukaan ei olisi uskonut Annelin kertomusta.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Ihan samalta se vaikuttaa kuin ennenkin. Fysiikan lait eivät ole muuttuneet miksikään eikä Anneli edelleenkään osaa teleportata (paremmin todellisuutta vastaavasti litteroituna):annijatta kirjoitti: No niin miltä litterointi vaikuttaa.
2:05 Lala. < ÄLÄ
2:06 Terävä kopsahdus. < TAKKAHUONEEESSA
2:08 Epäilty: (pari rauhallista kävelyaskelta) Nyyh - Tuleeksielt kettää? < PUHELIMEN LÄHELLÄ
Muoks: Kyllä kummastuttaa tuo Niemen litterointi jälleen kerran tuosta kohdasta. Siinä on käännetty tapahtumien järjestystä (kopsahdus vs. älä) ja jätetty oleellisia aikaleimoja laittamatta, koska muutenhan niistä näkisi heti että ei onnistu.
Niin, mutta älä unohda että vieläkään ei kuulu nauhalta ulkopuolista, saatikka sitten mäiskintää.Caldera kirjoitti:Ihan samalta se vaikuttaa kuin ennenkin. Fysiikan lait eivät ole muuttuneet miksikään eikä Anneli edelleenkään osaa teleportata (paremmin todellisuutta vastaavasti litteroituna):annijatta kirjoitti: No niin miltä litterointi vaikuttaa.
2:05 Lala. < ÄLÄ
2:06 Terävä kopsahdus. < TAKKAHUONEEESSA
2:08 Epäilty: (pari rauhallista kävelyaskelta) Nyyh - Tuleeksielt kettää? < PUHELIMEN LÄHELLÄ
Muoks: Kyllä kummastuttaa tuo Niemen litterointi jälleen kerran tuosta kohdasta. Siinä on käännetty tapahtumien järjestystä (kopsahdus vs. älä) ja jätetty oleellisia aikaleimoja laittamatta, koska muutenhan niistä näkisi heti että ei onnistu.
Kummallisia ääniä kuuluisi taustalta ja luurissa ei olisi ketään kun häke tulisi takaisin ja huutelisi haloota tyhjään luuriin. (oli varta vasten sanonut että ei saa poistua luurista)
Annelinhan täytyi lähteä luurista jonkun asian takia. Taustalla kuuluisivat nämä annelin juoksut ja repliikit.
Epäilyttävää eikö totta, kun sitä ulkopuolista ei edelleenkään ole.
Kun lueskelin etp:tä, niin AA:n lempisana/sanonta on "kuului mäiskintää". Ei siis mäiskettä, vaan nimenomaa mäiskintää. Mäiske on aktiivinen sana/sanonta, esim. "siellä se mäiski mun miestäni". Mutta mäiskintä on jotain sellaista, jolla ei ole tekijää, kuului vain "mäiskintää".
Mistä kuuluu mäiskintää? Missä vaiheessa häke-äänitettä joku teistä kuulee mäiskintää? Kertokaa missä kohdassa ja miten se äänitteessä ilmenee?
Nyrkkeilykehässä miehet mäiskivät toisiaan. Siitä kuuluu mäiskintää.
Tappelusta ja puukolla lyömisestä ei voi kuulua mäiskintää, ei. Kokeilkaa vaikka.
Mistä kuuluu mäiskintää? Missä vaiheessa häke-äänitettä joku teistä kuulee mäiskintää? Kertokaa missä kohdassa ja miten se äänitteessä ilmenee?
Tappelusta ja puukolla lyömisestä ei voi kuulua mäiskintää, ei. Kokeilkaa vaikka.
Poika ja nuorempi tytär kuvailevat ääniä sellaiseksi viuhkinnaksi, poika havainnollistaa, vetämällä kämmenellä housuihinsa (kokeilkaapa)ja tytär kuin keppiä heilautettaisiin ilmassa sellaista viuuh. Kokeilkaapa sitäkin. Se ei ole mäiskintää.kerroush kirjoitti:Kun lueskelin etp:tä, niin AA:n lempisana/sanonta on "kuului mäiskintää". Ei siis mäiskettä, vaan nimenomaa mäiskintää. Mäiske on aktiivinen sana/sanonta, esim. "siellä se mäiski mun miestäni". Mutta mäiskintä on jotain sellaista, jolla ei ole tekijää, kuului vain "mäiskintää".
Kohta 2:03 olen poliisin ja syyttäjän tärkein hätäkeskusnauhaan liittyvä väite. Mikäli kohtaa 2:03 ei saada sovitettua auerin sanomaksi, on auerin syyttäminen murhasta mahdotonta, koska nauhallahan on tällöin selkeästi kuultavissa ulkopuolinen tekijä. Kohdasta 2:03 tekee hankalan myös se, että se tulee päällekkäin lahden ääntelyn kanssa, jolloin sitä on mahdotonta väittää lahden ääntelyksi. Jos lahti olisi ollut tässä kohtaa hiljaa, olisivat poliisi ja syyttäjä todennäköisesti väittäneet ääntä lahden päästämäksi.annijatta kirjoitti:2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
Kohdasta 2:03 on selkeästi kuultavissa, että siinä huudetaan "aloo" ja ääni on jonkun muun kuin auerin. Mitä suurempi valhe, sitä hartaammin ihmiset sen uskovat.
Kohta 2:03 on kuultavissa Radio Ravun nauhoitteella, mutta huomakkaa, että aikakohdat ovat eri koska hätäkeskusnauhoite on osa Radio Ravun pitempää ohjelmaa.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.
Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Missään olosuhteissa Auerin syyttäminen mistä tahansa ei ole mahdotonta. Siihen riittää pelkkä spekulointi.Panu kirjoitti:
Kohta 2:03 olen poliisin ja syyttäjän tärkein hätäkeskusnauhaan liittyvä väite. Mikäli kohtaa 2:03 ei saada sovitettua auerin sanomaksi, on auerin syyttäminen murhasta mahdotonta, koska nauhallahan on tällöin selkeästi kuultavissa ulkopuolinen tekijä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 7_uu.shtmlHänen mukaansa esimerkiksi vasara tai lihanuija on helposti vietävissä pois vaikka käsilaukussa.
- Isompi kappale on tietenkin tämä verinen vaatekappale, joka on sitten mytätty, syyttäjä muistuttaa ehkä tärkeimmästä puuttuvasta todisteesta. Jos Auer surmasi miehensä syyttäjän kuvailemalla tavalla, niin hänen vaatteistaan olisi pitänyt löytyä enemmän verijälkiä. Syyttäjä ei tiedä, missä väitetty vaatekappale voisi olla.
- Se on voitu laittaa vaikka oman kiinteistön tai naapuririvitalon roskalaatikkoon, joka on siinä ihan vieressä. Se on ihan mahdollista, mutta kun pohditaan tätä niin spekuloidaan.
Spekuloidaan.
Se on sana, joka on Ulvilan surmaoikeudenkäynnissä ehditty kuulla jo moneen kertaan.
Syyttäjä Valkaman ensimmäinen, historiallinen haastattelu alkukeväästä 2010.
Alethes doksa meta logu
-
mierolainen
- Aloitteleva Besserwisser
Kuulin ekan kerran tuon häke nauhoitteen. Voisiko olla mahdollista, että Jukka huutaa Amandaa. Jossain oli joku lempinimikin hänelle mainittu. Muuten nauha puhuu Annelin syyllisyyden puolesta. Kovasti mm. jaksaa selitellä olemattoman miehen tuntomerkkejä. Ja kun lapsi tulee keskelle tuollaista tragediaa, hän ei kyseenalaista kun äiti kailottaa mustahuppuisesta miehestä. Mikään muu tuskin tulee yhdeksän vuotiaan mieleenkään tuollaisessa tilanteessa.
-
peltirumpu
- Adrian Monk
Näinhän sitä väitetään. En vain ymmärrä, miten Anneli olisi voinut tehdä kaiken mahdollisen lapselta salassa? Paljon piti vielä tavaraa jemmata murhan jälkeen ja itseäkin puukottaa. Eikä lapsi olisi huomannut yhtään mitään???mierolainen kirjoitti:Kuulin ekan kerran tuon häke nauhoitteen. Voisiko olla mahdollista, että Jukka huutaa Amandaa. Jossain oli joku lempinimikin hänelle mainittu. Muuten nauha puhuu Annelin syyllisyyden puolesta. Kovasti mm. jaksaa selitellä olemattoman miehen tuntomerkkejä. Ja kun lapsi tulee keskelle tuollaista tragediaa, hän ei kyseenalaista kun äiti kailottaa mustahuppuisesta miehestä. Mikään muu tuskin tulee yhdeksän vuotiaan mieleenkään tuollaisessa tilanteessa.
-
mierolainen
Lapsi ei ole heti ollut hereillä, kun Anneli on Jukkaa mäiskinyt. Todennäköisesti ei ole uskaltanukaan paikalle aluksi kuin jostain nurkan takaa. Ja kaaosmainen tilanne kesken herätyksen.. tuon ikäinen lapsi uskoo mitä kuulee ja mitä äiti selittää "tosissaan". Eihän äidit valehtele.. ja äiti ohjaisi lapsen turvaan tappajalta. Ellei olisi itse tappaja. Kyllä lähti vaan Annelilta homma lapasesta. Miten tunteettomasti huusi vielä tytölle, että älä hei itke siellä?? ja taisi vielä pelätä että tyttö sanoo jotain mitä ei pitäisi sanoa.
-
peltirumpu
- Adrian Monk
Edelleen. Miten Anneli pystyi tekemään murhan jälkeiset lavastustoimet tytöltä salassa? Vaikka kuinka olisi kaksiosainen murha, on Annelin pitänyt jemmata murha-ase, suojavaatteet, peseytyä, pukea päällensä t-paita, puukottaa itsensä, pestä ja kuivata puukko. Miten ihmeessä tämä kaikki onnistui tytöltä salassa ja alle kahden minuutin?mierolainen kirjoitti:Lapsi ei ole heti ollut hereillä, kun Anneli on Jukkaa mäiskinyt. Todennäköisesti ei ole uskaltanukaan paikalle aluksi kuin jostain nurkan takaa. Ja kaaosmainen tilanne kesken herätyksen.. tuon ikäinen lapsi uskoo mitä kuulee ja mitä äiti selittää "tosissaan". Eihän äidit valehtele.. ja äiti ohjaisi lapsen turvaan tappajalta. Ellei olisi itse tappaja. Kyllä lähti vaan Annelilta homma lapasesta. Miten tunteettomasti huusi vielä tytölle, että älä hei itke siellä?? ja taisi vielä pelätä että tyttö sanoo jotain mitä ei pitäisi sanoa.
Noin vastatulleeksi omaat vahvat käsitykset tapahtumista. Joskus bannissa olleet kirjoittajat ovat sortuneet kaksoisnikkeilyyn, minkä seurauksena ovat menettäneet kokonaan tunnuksensa.
-
mierolainen
Olen lueskellut aika useasti tätä minfoa, mutta en ole kyllä koskaan aiemmin rekisteröitynyt ja siis mitään tänne kirjoittanut. Kai täällä saa esittää vahvatkin mielipiteensä, siksi nyt kirjauduin. Kummallista epäilyä.. 
-
mierolainen
Niin ja en osaa antaa vastausta siihen, miksi Anneli on ollut niin ripeä kuin on tarvinnut. Ikävä "tervetulo toivotus" muuten tuo bannaus uhkailu. Olen mielenkiinnolla minfoa seurannut. Mutta onko niin, että täällä ei saa esittää mielipiteitään, ellei osaa/halua selittää asioita haluamallasi tavalla?
-
peltirumpu
- Adrian Monk
No tervetuloa sitten vaan. Tokihan täällä saa esittää millaisia mielipiteitä tahansa, kuten hyvin voit muiden viestejä lukemalla todeta.mierolainen kirjoitti:Niin ja en osaa antaa vastausta siihen, miksi Anneli on ollut niin ripeä kuin on tarvinnut. Ikävä "tervetulo toivotus" muuten tuo bannaus uhkailu. Olen mielenkiinnolla minfoa seurannut. Mutta onko niin, että täällä ei saa esittää mielipiteitään, ellei osaa/halua selittää asioita haluamallasi tavalla?
En uhkaillut bannaamisella, vaan kerroin varoituksena miten joskus muille on käynyt. Banneja täällä antaa vain ylläpito.
Ja varsinaiseen asiaan. Ei se Annelin ripeys mitään, mutta miten pystyi vielä tekemään kaiken tytöltä salassa? Jotain yliluonnollista Annelissa on pakko olla. Supervoimia kenties?
Viimeksi muokannut peltirumpu, To Syys 25, 2014 10:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
mierolainen
Kiitos. Luin kyllä palstan säännöt ennen rekisteröitymistäni.