Minä en ole arponut yhtään minkäänlaisesta persoonallisuushäiriöstä Tn kohdalla. Olen vaan todennut, etten esim. psykopatiasta juuri mitään tiedä ja että kokemukseni perusteella ei sovi narsistiksi. Esille nostettuun epäväkaaseen persoonallisuuteen saattaa sopia, siitä olen yhtynyt Utelon näkemykseen. En siis ole arponut yhtään mitään.Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 6:04 pm Itse ”arvot” tuota jatkuvasti, mutta kun minä laitan ”omat arpajaiseni” mielestäni ihan hyvin perustein, kääntyy asenteesi taas siihen, että täysin turhaa.
Aivan vastaava reaktio sinulta tuli Tikkasen erittäin mielenkiintoiseen tapaam maksaa itselleen ”siivousesimiehen” palkkaa.
Koska et kaiketi ymmärrä yksityisvastaanoton talousasioista tai yrittämisestä yleensäkään mitään, käännät asian niin, ettei siitä tarvitse keskustella.
Ei vaikka Tikkasen yrityksen tilinpäätös oli jäänyt tekemättä jo keväällä 2022, firmalla oli verovelkaa sen verran, että jo sen vuoksi Terveystalo olisi voinut irtisanoa sopimuksen hänen yrityksen kanssa.
Tietävänä kerrot, että Tikkanen on omaisuutensa (tuo vaille milli) ansainnut työllään, vaikka seuraavassa lauseessa jo kerrot, ettei julkisenpuolen palkat (HUS 12 vuotta) ole hääppöiset.
2500€ nettotuloillako Tikkanen on työuransa aikana (n. 24 vuotta) tuon millin säästänyt?
Se tarkoittaisi, että Tikkanen on joka kuukausi tuon ajan laittanut säästöön vajaa 3000€.
Edes ylisuuret voitot sijoituksista ei tuota yhtälöä selkeytä.
Miten tuo sinun yhtälösi toimii? Kerro minullekin, koska tarvitsen kipeästi yrittäjänä vinkin miten pääsen yhtä tehokkaasti rikastumaan.
Minusta se arpominen on ollut koko ajan varsin turhaa ja varsinkin nyt, kun melko pian asiasta kuullaan enemmän. Kuullaanko mahdollisesti todetusta pers. häiriöstä, se jää nähtävksi.
Nyt tipuin kyllä kärryiltä. En ole kuullutkaan mistään ”siivousesimiehen” palkasta. Enkä kyllä tiedä siten reagoineeni siihen millään tavoin.
Juurihan satuin kirjoittamaan johonkin kommenttiin yksityisvastaanottoonsa ja sen huomattavasti parempiin päivätyötuloihin kuin mitä julkisella puolella on. En ole ollut missään kohtaa estämässä keskustelua mihinkään yksityisvastaanotto-juttuun liittyen.
Keskusteluhan on täällä ihan vapaata.
Eikös Terveystalo irtisanonutkin sopimuksensa Tn kanssa jo hyvin pian henkirikoksen jälkeen. Jo joulukuussa 2022?
Sittemmin näyttää tehneen 2022 vuoden tilinpäätöksen. Se, että keväältä -22 oli nielä jossain vaiheessa tekemättä taitaa liittyä suoraan sairastumiseensa?
Et sitten lukenut, mitä kirjoitin päivystystyön korvauksista? Ne on se juttu, mikä tekee päivystävien lääkäreiden kokonaistuloista isot. Eivät todellakaan päivätyön osuus. Kaikilla aloilla ei edes päivystetä. T on päivystänyt HUSssa jollain tiheydellä ilmeisesti sen 12 vuotta. Sitten päivysti vielä paljon, paljon enemmän, kun oli haalinut muista sairaaloista päivystyksiä. Niistä kertyy rahaa.
Eipä sitä tiedä, jos T olisi vaikka pelannut uhkapelejä, nettipokeria tms. Jotain sellaista harrasti kollegansa edesmennyt myös ent. kansanedustaja ja jazz-pianisti. Ehti esiintyä oikeuspsykologi J. Korkmaninkin kanssa ja tehdä yhdessä hänen kanssaan hienon levyn.
- Joo, mutta edellä mainittu vain *sarkasmia. En usko Tn pelanneen mitään uhkapelejä tms. Ei kai Tarkan markan mies sellaista tekisi.
Jotkut rikastuu kuulemma hyvillä sijoituksillä. Ehkä Tikkastakin on onnistunut?
Minulla ei ole tietenkään yhtään minkäänlaista käsitystä yrittäjyydestä, ei vaikka vanhempani olivat yrittäjiä - mutta vain silloin, kun me lapset olimme pieniä. Enkä ole haaveillut rikastumisesta koskaan. Ihan on riittänyt omat kohtalaiset ansiot En päivystänyt enää erikoistumis-vuosien jälkeen, kun ei ollut pakko. Päivystin 10 vuotta ilman päivystyksen jälkeistä vapaapäivää, joka tuli vasta myöhemmin keskussairaaloiden lastentaudeille. En päivystänyt viimeisten 25 vuoden aikana ollenkaan. Asetin elämän muut arvot rahan edelle. Viimeisinä työvuosina tein jopa osa-aikaista työtä, joka jkv eläkettä varmaan pienesi. Löydät varmaan päteviä sijoitusneuvojia.