Ulkosuomalaiselle ym.
- -
Miksi Anneli olisi yleensäkään hiipinyt tai kuiskaillut takkahuoneelle mennessään kun oli hetkeä aiemmin on kutsunut tytön huikkaamalla huoneestaan puhelimeen? Ei pelännyt tytön puolesta? Tuskin se huppu kuvitteli -- Zemin mukaan hiljaa takkahuoneessa montakymmentä sekuntia Häkepuhelun alussa tilannetta hiljaaa kuulosteltuaan, että Anneli on hänelle keittiössä voileipiä hiukopalaksi tekemässä. Sen verran se Anneli siinä puhelun alussa huutaa, ettei voi jäädä kellekään epäselväksi että poliisille soitetaan.
Ja jos kerran tiesi, ettei se huppu halunnut hänellel tai lapsille pahaa, miksi sitten pelätä ja hiiviskellä?
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 40#p645666
- kun tähän taas viitataan, tiedoksi: litterationi (jalona) motiivina on ollut tavoittaa
kaikki mahdolliset äänet, jotka voisivat antaa johtolankoja tekijästä/tekijöistä. Mielestäni näin pitää tehdä - Niemi puolestaan vaikuttaa kuulleen sitä vähemmän, mitä enemmän on tallennetta kuunnellut. Tosin täytyy ottaa huomioon mahdollisista "tutkinnallisista syistä" poisjätetyt/tahallaan muunnetut kohdat, mutta kun mennään oikeuteen,
tutkinta on kai "finaalissa" (terv. Sirpalle) ja aineisto istunnon jälkeen julkista.
Ja tottakai Auer on kuullut puhelimeen, etenkin häken mentyä linjoilta ("0:54 Epäilty: Kuuleksa ku mun mieheni huutaa?" ) ja olettanut häkessäkin siis kuultavan.
Anneli: Ni sieltä kuulu sitä semmost mäiskinän ääntä ja Jukka huusi semmot kivusta.
Joutsenlahti: Joo.
Anneli: Huutoo, en mitään sanoja mä en kuulIu, et kivusta hän huuti siellä. Ja tota
noi ni, tää naine ens kysy. Tai mä sanoi et tulka äkkiä tänne tai jotain
tämmöst oli mun ensimmäine. Mä ajatteli, et ne näkee sielt mun numero, et
ne tietää. Tai sit se kysy nime, mä sano et Ulvilaan, ja sit tän osotteen ja sit...
Tyttö puolestaan kuuli "kamalia ääniä". Poika sitten kuuli mitä kuuli tai oli kuulevinaan -
kuitenkin kuului myös iskujen ääniä (läpsäisee farkkujen reittä).
Mutta kuten alla olevasta videoasta voidaan todeta, mäiskinnässä on tauko ajan 1:16 jälkeen
kuten Naakka edellä esittää - tilanne on muuttunut. Edeltävän kamppailun äänet jokainen
kuulee - ja näkee oheisessa videossa.
http://www.nbl.fi/~nbl3145/litter/lopullinenvideo.wmv
Tuskin se huppu kuvitteli -- Zemin mukaan hiljaa takkahuoneessa montakymmentä sekuntia Häkepuhelun alussa tilannetta hiljaaa kuulosteltuaan, että Anneli on hänelle keittiössä voileipiä hiukopalaksi tekemässä.
Jo häkepuhelun alussa kuullaan uhrin valitusääniä, sekä myös selkeitä sanoja (ks. video).
Ei hätäpuhelun alussa tekijällä ollut aikaa kuulostella, kun uhri sentään pani hanttiin aikalailla ja kykeni vielä puhumaan (mikä todistaa myös, että ei ollut herännyt mistään koomasta valittamaan, koska puhuu hätäpuhelun alussa).
Ja Auer meni, näki ja pakeni. Jopa esim sokeritoukilla (joita olen joutunut tutkiskelemaan ja listimään) on synnynnäinen pakoreaktio, automaattinen toimintareaktio henkeä uhkaavissa tilanteissa. (Itse muistan lapsena [6-7 v], kun kyseinen reaktio käynnistyi: kuulin äksyksi
tiedetyn hevosen laukkaavan kohti hevoshaassa, syöksyin 20 metrin matkan ja aidan alitse - katsoin kengitettyjä kavioita ilmassa alhaalta...)
Silloin mennään eikä meinata, vaikkakin Auer
palaa heti - ja näkee tytön turvallisesti puhelimessa: "2:08 Epäilty: Tuleeks sieltä kettää".
Alla tiedosto, missä on litteraation lisäksi äänitiedostoja - mikäli US ei kuule niissäkään
mitään, hän on ehkä "väärällä alalla", kun yrittää täällä selvittää (?) murhatapausta.
http://www.nbl.fi/~nbl3145/ut.htm