Mielenkiintoinen tapaus, etenkin kun olen ollut viikon lähinnä netittä. Menikin n. 2 vuorokautta lukea kaikki läpi. Tuntuu vain, että samaa jankataan moneen kertaan ja kysytään samaa, vaikka varmaan pikaisella googletuksellakin olisi löytänyt niitä tietoja erilaisista uutisista lehdissä.
Mielestäni tärkein ilmi tullut seikka on se, että Karoliina on ollut todellakin aika pahasti kännissä. Viime aikoina on ihan työn kautta tullut tutustuttua teineihin, ja kun sitä kautta samoissa bileissä ovat olleet, niin tuntuu olevan aika yleistä tuollainen kännääminen ja sen lisäksi myös erilaiset huumeet (kannabis, ekstaasi) ovat ilmeisesti yllättävän yleisiä myös, joten kun kerran tuo seura on ainakin jo humalatilasta valehdellut tai sitä vähätellyt, niin en tuollaisia vahvempiakaan aineita heti olisi sulkemassa täysin pois. Sellainen selittäisi myös toisaalta sen, että Karoliina on päässyt kilometrinkin päähän (teinien mukaan kuulemma aineissa ajaa paremmin kuin ilman mitään, kännissä vain huonommin

), mutta jos on itse katoamisen takana, niin siinä selittyisi myös tuo voimakas sekavuus, mikä selittäisi myös laukun, avaimien, ym. jättämisen.
Pidän mahdollisena, että Karoliina, on esimerkiksi lähtenyt oikeasti kävelemään kotiin. Luonnollisesti silloin olisi todennäköistä, että olisi havaintoja, mutta jos jostain syystä tyttö on kaikkein vilkkaimpia teitä vältellyt, eikä ihan holtittomasti käyttäytynyt, niin ei välttämättä ole siihen aikaan ollut liikkeellä niin paljon järjissään olevia ihmisiä, jotka olisivat häneen huomiota kiinnittäneet.
Kotiin asti ei selkeästikään ole päässyt, on joko nukahtanut/horjahtanut/kaatunut kohtalokkain tai sitten joku onkin kiinnittänyt huomiota häneen - vääränlainen ihminen vain. Näistä tutuista teineistä on osa kuulemma myös saanut välillä päähänsä lähteä harhailemaan kilometrien päähän esim. bilepaikalle ilman käsitystä siitä, minne päin on pitänyt mennä luottaen siihen, että tiellä olevat kyltit ohjaavat. Tunnollisena ja vähän juovana bilettäjänä olen myös näitä nuorempia välillä saattanut kotiin - kovasta vastustuksesta huolimatta, kun nähtävästi lähellä sammumispistettä on ensin oksennettu itsensä päälle, kielletty se, minkä jälkeen on oksennettu lisää ja istuttu tyhjäilmeisenä omassa oksennuksessa, mutta silti on loukkaannuttu, kun vanhemmat ja vastuullisemmat ovat ehdottaneet jotain saattamaan tämän nuoren kotiin. Kun: "Kyllä mä osaan, etkö muka usko, en oo mikään teini, en oo yhtään kännissä", jne. jne.
Eli en sulje pois mitään vaihtoehtoa, kun kai teineille ym. sekoilijoille mikään ei ole mahdotonta. Osa ihan vastuullisiltakin vaikuttavista teineistä voi satunnaisesti hankkia itsensä sellaiseen kuntoon, ettei omaa päätään tajuaisi ottaa mukaan, jos se ei olisi kiinni. Ja jos osa porukasta on ollut vähän vanhempaa, niin voihan olla, että Karoliinalla (kuten tuolla yhdellä mun tutullakin) on ollut niin kova tarve päteä, ettei ole sitten edes väkisin jotain mukaansa pyytänyt, eikä sitten häpeissään skootterinsa kaataneena kehtaa mennä enää takaisin bileisiinkään, etenkin jos on ollut sellaisessa kunnossa, että kokee itsensä vähintäänkin kuolemattomaksi.
Yksin yöllä harhailevia kännissä olevia teinejä voi kohdata karukin kohtalo, vaikkei kukaan järjestelmällisesti heitä olisikaan seurannut, vaan "tilanne on tehnyt varkaan". Toki mahdollista on myös, että "kolme muskettisoturia" ovat tytön kuoleman takana ja lavastaneet katoamisen, mutta tällä hetkellä kun poliisi ainakin sanoo, ettei epäile rikosta ja pojista mitään kauhean raskauttavaa ei ole tullut ilmi, joten olisin enemmän kallistumassa sen puoleen mitä monet muutkin, että on kännissä johonkin päin lähtenyt ja päässyt sen verran kauas skootterista, tai kaatunut niin tiheään puskaan, ettei poliisi ym. etsijät eivät ole sattuneet (vielä) löytämään.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."