Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Valdovas
Axel Foley

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Ailar kirjoitti:Tätä tarkistaessani löysin oudon maininnan, että laukussa oli naisten vaatteita ja meikkipussi. Meikitkin siis löytyivät (ainakin lehden mukaan).
Mielenkiintoista... Olisikohan missään tarkempaa tietoa tuon meikkipussin sisällöstä; meikkien laatuja, merkkejä, käyttöasteita yms....?? :?
Laukku varmentui vainajan kassiksi rikoslaboratorion dna-vertailussa.
Ok, jotain tuollaista arvelinkin. Mielenkiintoista tietysti löytyikö kummastakaan, kassista tai vainajasta, myös muiden henkilöiden DNA:ta...
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Yritin pyydystää tietoja lisää tuosta meikkipussi-maininnasta, ei tärpännyt.
Nimim. Ola oli kopsannut tiedon 26.9.2007.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=135
tuolta sivulta löytyy.

Itse epäilen, että nainen on tullut Suomeen miehen perässä. Riita on kehkeytynyt ja mies on ottanut naisen matkatavarat estäen näin naisen lähtöä hänen luotaan. Nainen on saanut passin sivusta otteen näpeillään siten, että 2 sivuista on jäänyt sormien väliin. Mies on kiskaissut ja naiselle on jäänyt yht. 4 kpl sivun paloja.
Nainen on paennut vähine tavaroineen ja tallettanut passinpalat saatuaan edes yhden kassin matkaansa.
Nainen ei ole voinut poistua maasta, koska tärkeät tavarat ovat miehen hallussa. Hän on jäänyt pyörimään kuitenkin ympäristöön. Rahaa hän ei ole uskaltanut kovin tuhlata esim. hotelliin, koska matkalippuunkin pitäisi säästää siltä varalta, ettei mies luovuta tavaroita lainkaan. Hän on unohtanut/jättänyt kassin asemalle ja mennyt metsikköön istuskelemaan. Kylmyys ja nautitut lääkkeet ovat kuitenkin tehneet tehtävänsä. Jotenkin näin...
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Valdovas kirjoitti: Mielenkiintoista... Olisikohan missään tarkempaa tietoa tuon meikkipussin sisällöstä; meikkien laatuja, merkkejä, käyttöasteita yms....?? :?
Mulla on mielikuva, että ainakin vainajan laukusta löytyneestä rasvapurkista oli revitty tarrat pois, eli merkkiä ei löytynyt.
(Korjatkaa jos olen väärässä!)

Mahtaako noiden muiden meikkien kanssa olla sama juttu...?
Quis custodiet ipsos custodes?
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

miinushka kirjoitti:Mulla on mielikuva, että ainakin vainajan laukusta löytyneestä rasvapurkista oli revitty tarrat pois, eli merkkiä ei löytynyt.
(Korjatkaa jos olen väärässä!)
Juu, näinhän se oli, että jostakin voidepurkista oli raaputettu tai revitty tarrat pois. Jospa tupakoivalle naiselle esim. bussimatka on käynyt liian tuskalliseksi, kun ei ole päässyt tupakalle, ja on hermostuksissaan tarvinnut tekemistä käsilleen.. :lol:
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Kirje sinulle , parahin varas :

Jos olisi sattunut käymään niin , että 19.2.2007 huomasit Oriveden rautatieasemalla 2 kassia. Toisessa oli naisten hyvinviikattuja alusvaatteita ja toisessa vaikkapa puhelin, housuja, hameita, sisäkengat, hammastahna, ja harja ja jotain muuta vähän arvokkaampaa. Vaikkapa passi tai jopa ajokortti.
Et voinut tietää, kenen kassin vei !
Tätä foorumia seurataan yllättävän paljon. Jos kuulut joukkoon, joka tätä selailee, niin anna joku vinkki. Saatathan tietää jopa nimen. Mitä kassisssa oli jne.
Jos et arvaa laittaa poliisille tai foorumiin, laita vanhanaikainen kirje aamulehden Oriveden paikallistoimitukseen. Laita siihen nimimerkkini , niin silloin toimituksella on moraalinen velvollisuus ilmoittaa mahdollinen tieto minulle ja foorum saa siitä tietää. Härkä. Minulla on yhteys lehteen.
Jos näin olisi käynyt,saatat antaa ratkaisun avaimet tähän mysteeriin, jota on läpikäyty jo useissa muissa maissakin.

Hieman Valdovas kummastuttaa, kun hyväksyt Vendetan perustelut , jotka ovat varsin lähellä omiani ( Lukuunottamatta sairaskohtausteoriaa , koska en tiedä lääketieteesstä mitään ), joita olen esittänyt pitkin matkaa.
Tosin olen pomppinut osin tarkoituksellakin asiasta toiseen , jotta saadaan lisää vaihtoehtoja. Esim Dragon Maining oli lähinnä huuli, mutta eihän koskaan voi olla aivan varma.
Toisaalta kaunis, hyvin kirjoittava nainen
Minä sekopää keksin kanssa huitova tukkijätkä. Heh, Heh älä suutu.

Ailar : Olet käsittänyt jotain ajatuksiani jotenkin väärin.
Sinulle henkilökohtainen väite.
Entäs jos vainaja onkin jo tunnistettu.???? Kun mietit sitä , saatat arvata mitä tarkoitan ?

T
Härkä
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Voidepurkista on voitu raaputtaa resepti tai tiettyyn ulkomaiseen myyntipaikkaan viittaava tarra.

Laajempi kysymys kuuluu: Voiko olla sattumaa ettei mitään vainajan henkilöllisyyteen viittaavaa löytynyt?
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Vastaus MEG:lle :

Ei mielestäni voi olla sattumaa.
Kassit ovat tietynläinen ristiriita kylläkin. Voi olla tuo äskeinen varastamisteoria, tai sitten se että toinen kassi tuotiin hämäykseksi rautatieasemalle.
Toinen kassi agentin tai Valentinon autossa ja sitä kautta taivaan tuulissa.
Nym mää meen saunaan !

T Härkä
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Niin, olihan se kolmas kassi, joka oli jo ehditty hävittää ennen kuin osattiin epäillä että se voisi liittyä tähän tapaukseen.

Jokaisella (tai ainakin lähes jokaisella) kosmetiikkamerkillä on omat purkkimallinsa, joten vaikka etiketti olisi poistettu voi blankosta purkistakin saada selville paljon.
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Joku tuolla aiemmin epäili että Oriveden vainaja olisi saanut syöpähoitoja. Se kyllä näkyisi ruumiinavauksessa jos olisi koska ne on niin kovia myrkkyjä.

Ja tuosta synnyttämisestä ja mistä on voitu päätellä että hän on synnyttänyt. Eläinlääkärillä kissaa käydessä leikkauttamassa sanoivat että tämän kissan kohdusta näkee että on synnyttänyt. Eli jospa sen näkee kohdusta tai kohdunsuusta kuka on synnyttänyt ja kuka ei.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

härkä kirjoitti:Ailar : Olet käsittänyt jotain ajatuksiani jotenkin väärin.
Sinulle henkilökohtainen väite.
Entäs jos vainaja onkin jo tunnistettu.???? Kun mietit sitä , saatat arvata mitä tarkoitan ?

T
Härkä
Kyllä mä luulen, että sen perusajatuksen älysin. Mutta mistä sä päättelet, etten käsittäny? :D
Joo, siis arvaan tän lopun.
Anouk
Alokas

Viesti Kirjoittaja Anouk »

Hei olen uusi täällä! Ja olen nyt kahlannut ketjun läpi ja kaikki mahdolliset artikkelit joita on löytynyt.
Todella mielenkiintoisia spekulaatioita on ollut. Mielestäni yhteys Estonian tanssityttöihin on kaukaa haettua, mutta olisi kyllä todella mediaseksikästä. Olen myös itse spekulaatioita kehittänyt tapauksesta. Ei mahdu minun kallooni miksi jotakuta näin nuorta ei ole kaivattu. Tuli mieleen että, jos onnistuisi olemaan kadoksissa kauan niin ei välttämättä kaivattaisikaan tai etsittäisi niin aktiivisesti. Uskoisin että naisella on ollut jonkin näköinen suhde/linkki Suomeen tai Oriveteen. Minua hämää se että kuolinsyytä ei ole vahvistettu viranomaisten taholta. On annettu ymmärttää, että kyse olisi itsemurhasta, mutta sitä ei ole vahvistettu. Miksi ei ole kerottu mistä lääkkeestä on ollut kysymys? (lääkkeet joita oli oksentanut.)
En usko vainaja on sairastanut syöpää, koska ruumiinavauksessa sen voisi varmasti todeta. Omasta kokemuksesta voin kertoa että syöpähoidot vievät voimia ja lääkitys on rankka, se voisi selittää miksi vainaja on hakeutunut suojaisaan paikkaan esim levähtämään. Myös oksentaminen selittyisi sillä, mutta jos se olisi kuolinsyy (siis syöpä) niin se voitaisiin todeta ruumiinavauksessa. Minun mielestäni kaikki viittaa siihen että on halunnut pysyä tuntemattomana (voidepurkista etikettien poisto ynnä muu). Voisin uskoa että tapaukseen liittyy joku toinen osapuoli, joka ei halua tietojensa kanssa tulla julkisuuteen vaikka ei suoranaisesti ole kuolemaan vaikuttanut. Joku varmasti tietää kuka tämä nainen oli ja miksi hän Suomeen oli tullut. En usko että sattumanvaraisesti Orivedelle on matkustanut kuolemaan. Palstalla on myös spekuloitu Mp3 sen sisältöä, joka ei mielestäni kerro juuri mitään. Minunkin mp3 sesta löytyy Espanjalaista kitaramusiikkia, voiko sen perusteella arvella että olen espanjalainen?
Aika perus musiikkia eriaikakausilta.
Anouk
Alokas

Viesti Kirjoittaja Anouk »

Tulipas pitkä ja rönsyilevä. Hope you get the point :wink:
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Vainajan laukusta löytyneestä rasvapurkista oli raaputettu tiedot pois. Vainajan mukana olleen MP3-soittimen tiedoista ei joko löytynyt mitään, tai niistä ei haluttu rahvaalle mitään kertoa.
Eli tuolta saralta ei mitään uutta.
Olen siis itse ollut yhteydessä tuonne ThomsonLyraan, eikä sieltä tuolla saamallani numerolla kerrottu mitään. Ainakaan minulle.

Vainajalla oli kahta erimerkkistä röökiä mukanaan, näistä röökeistä oli jäljellä 18.
Nämä tiedot löytynevät jo aiemmin.

Vainajalla on tuskin ollut mitään yhteyttä Baltianmaihin. Ainakaan mikään hänen tunnistusmerkeistään ei tue sitä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
1999
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja 1999 »

Anouk kirjoitti:.. Voisin uskoa että tapaukseen liittyy joku toinen osapuoli, joka ei halua tietojensa kanssa tulla julkisuuteen vaikka ei suoranaisesti ole kuolemaan vaikuttanut. Joku varmasti tietää kuka tämä nainen oli ja miksi hän Suomeen oli tullut. En usko että sattumanvaraisesti Orivedelle on matkustanut kuolemaan. .
Luultavasti on toinenkin osapuoli tapahtuneella, pimennossa on se toinen, vaikkakaan eihän toisen itsemurhassa avustaminen sinänsä ole suomessa rikos lainkaan.. (Rikoslaki 21 luku)
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti: Hieman Valdovas kummastuttaa, kun hyväksyt Vendetan perustelut , jotka ovat varsin lähellä omiani ( Lukuunottamatta sairaskohtausteoriaa , koska en tiedä lääketieteesstä mitään ), joita olen esittänyt pitkin matkaa.
Parahin Härkä, ikävä kyllä minulla ei ole kirjekuoressani oikeaa vastausta tai tietoa vainajamme henkilöllisyydestä, joten en oikein voi antaa pisteitä sen mukaan, miten lähelle itse kukin arvauksissaan on päässyt. Olen lähinnä kommentoinut eräitä esitettyjä näkemyksiä omasta näkökulmastani paitsi sisällöllisesti myös sen suhteen, miten niitä on perusteltu ja miten johdonmukaiselta esitetty näkemys on tuntunut. Siinä suhteessa esitetyissä kommenteissa on nähdäkseni ollut aika lailla eroa.

Muutenkin hiukan vierastan ajatusta, että tämä foorumi olisi ensi sijassa joku pätemisen, nokittelun ja pisteiden keruun paikka, vaan paremminkin tapa jakaa ajatuksia ja pohtia näkökulmia yhteisesti kiinnostavasta kysymyksestä.
Tosin olen pomppinut osin tarkoituksellakin asiasta toiseen , jotta saadaan lisää vaihtoehtoja. Esim Dragon Maining oli lähinnä huuli, mutta eihän koskaan voi olla aivan varma.
Toisaalta kaunis, hyvin kirjoittava nainen
Minä sekopää keksin kanssa huitova tukkijätkä. Heh, Heh älä suutu.
En ja samaa suosittelen muillekin. Olen useilla keskustelupalstoilla huomannut, että monet ottavat tällaiset keskustelut kovin vakavasti ja kirjoituksiinsa kohdistuvat kommentit ja kritiikit usein lähes henkilökohtaisina hyökkäyksinä. Tästä on tämänkin foorumin monissa ketjuissa kosolti esimerkkejä. Suosittelisin yleensäkin hiukan rennompaa otetta näihin ajanvietekirjoitteluihin... :D
Vastaa Viestiin