Auto suistui jokeen Nurmijärvellä 4.1.2025 – Neljä nuorta kuoli

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
K9Wifey
Adrian Monk

Re: Auto suistui jokeen Nurmijärvellä 4.1.2025 – Neljä nuorta kuoli

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Kuinka kauan tuollainen auto pysyy ilmatiivinä olettaen, että kaikki ovet ja takaluukku ovat kiinni, ja ikkunat ehjinä?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

K9Wifey kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:18 am
Kuinka kauan tuollainen auto pysyy ilmatiivinä olettaen, että kaikki ovet ja takaluukku ovat kiinni, ja ikkunat ehjinä?
No, niin kauan kuin tuollainen auto pysyy ilmatiiviinä pudottuaan katolleen. Taitaa mennä ainakin yksi lasi hajalle ja siitä vesi syöksyy sisään.
X X X X X
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

AAPELINEN kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:18 am
Tarkoitin sitä kun täällä kirjoitetaan että kasvot näkyi ikkunasta mikä ei mitenkään ole mahdollista jos auto joessa katollaan... Tuli koulussa tehtyä muutakin kuin pelattua afrikan tähteä :)
No niin... tosiaan...
Se kasvojen näkyminen ikkunasta oli pelkkää trollin paskapuhetta ja ruumiilla hekumointia. Se lopetti heti kun narahti valheesta.
Meilläkin sitä pelattiin, mutta ei koulussa. 8)
X X X X X
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:17 am Nohh nohh... eipäs nyt keulita siellä.
Juuri noita monia mainitsemiasi asioita olisi syytä opettaa. Joskus aikoinaan niitä kutsuttiin kansalaistaidoiksi ja yleis-sivistykseksi. Jopa turkulaisten ja savolaisten kulttuurien eroja voitaisiin käsitellä. Ei oppi ojaan kaada, vai..?
Miten nyt muotoilisin ettei mene lautamiehiin tai offtopicciin tai chattiin ja joku aasinsilta ketjuun. Mutta tämän ketjun aiheesen liittyen sulla on aina se sama että jokaisen pitäisi kaikki osata ja tietää ja vastuu on aina yksilössä, esimerkiksi se että mitään kylttejä ja opasteita ei tarvita, kaikkien pitäisi tajuta ilman kylttejäkin että jollain yleisen(tarkoitan että yksityistie viitta ei ole) tien viitoilla olevilla teillä voi tulla surmanloukku niille jotka ei osaa ajaa tai omista nelivetoa ja kaikkien pitäisi osata tulkita median kryptisia lausuntoja ja yleensäkkin että kaikki vastuu on yksilöllä. Jos sattuu onnettomuus niin aina on vika niissä onnettomuuden uhreissä eikä voida edes miettiä että mitä kaikkia osatekijöitä siihen liittyy ja mitä voidaan jatkossa tehdä että näin ei kävisi ja ei voida edes miettiä sitä että voidaanko median/poliisin viestintää parantaa jotenkin?? Sivistysyhteiskunta osittain perustuu siihen että vähennetään yksilön vastuuta, voidaan toki siirtyä siihen että kaikki pitää huolen vain omista asioistaan, mutta sanoisin että ei niin mukavaa oisi.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

tonnikka kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 7:50 pm Jos jäljet on sotkettu ja muuta kautta selviää (somen paikkatiedot, silminnäkijähavainnot) että on ajettu Kehätieltä kohti Klaukkalan tietä, on tuo peruuttamisteoria minusta kaukaa haettu. Miksi he olisivat lähteneet takaisin siihen suuntaan mistä olivat tulossa??

Jos olisi vaan jatkettu matkaa Sillan yli ja niin siellä toki olisi ollut toinen ylämäki, mut Klaukkalantie kommentoijien mukaan näkyy jo siihen sillalle, niin miksi lähdettäisiin takaisin päin ajamaan satoja metrejä, + auto olisi pitänyt kääntää vielä jossain ympäri. Vai onko pyörähdetty siinä alhaalla ja sen takia perä edellä menty ”kaiteeseen”? Mut se ei ole sanan varsinaisessa merkitystä enää peruuttamista.

Et todellakin, mielestäni ”ajosuunta jankkaus” on aiheellisempi kuin yksityistie.
Sä olet selvästikin käsittänyt väärin sen, kummalta puolen siltaa auto on jokeen päätynyt. Sä jankkaat kommentti toisensa jälkeen asiaa just päinvastoin kuin se on.
Klaukkalantieltä tullessa auto oli ennen siltaa sillan oikealla puolella. Eli se on ollut matkalla Kehätieltä Klaukkalantielle päin, ylittänyt sillan, jäänyt sillan ja Klaukkalantien välissä olevaan mäkeen ja valunut siitä jokeen.
Autoa ei siis olla käännetty ja lähdetty takaisin Kehätielle päin, eikä se ole päätynyt jokeen sillan jälkeen Kehätien puolella.
Hattu
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Hattu »

Mutuna sanoisin, että auto kelluu joitakin minuutteja. Vettä tulee tiivisteiden välistä ja puhaltimista paineella ja auto lähtee uppoamaan melko äkkiä, kun ilmatila eli kannatteleva kupla pienenee. Riippuu auton painostakin missä kohtaa ilmakuplan noste, veden noste massaan ja auton kokonaismassa ylittää kriittisen pisteen ja uppoamisvauhti vain kiihtyy.

Tämän johdosta jäin miettimään, että onko mahdollista tässä onnettomuudessa ollunna käynyt niin, että ikkunat olisivat olleet ehjät. En ehkä usko. On päässäni päätelmiä puolesta ja vastaan. Pelastajillakin kesti aikansa saada vainajat ulos, niin en usko että heillä omin voimin oli pienintäkään mahdollisuutta.

Jos toiminta-aikaa olisi ollut vaikkapa kaksi minuuttia, niin ainakin joku heistä olisi voinut selvitä. Auton ympäripyörähdys, ehkä pää kolahtanut sivupilariin, pimeys, suuntavaisto sekaisin, paniikki, päät alaspäin ja turvavyö hankala saada auki tai löytää lukko, kylmä vesi saa haukkomaan henkeä. Melko pienikin määrä vettä autossa riittää hukuttamaan jos penkeissä ollaan päät alaspäin. Pitäisi vielä saada ikkuna tai ovi auki ja ovi on todella painava, jos vedenpaine työntää vastaan -tai jos auto on puoleksi kyljellään niin ovi painaa omalla massallaan. Kolhiintuneen puolen ovet ei ehkä edes aukea. Ikkunoiden sähköt ei välttämättä toimi. Ja umpisukkelosta pimeässä ymmärtää missä suunnassa on pinta.

Kyllä mä päädyn siihen, että joku ikkuna on ollut rikki ja auto täyttynyt ennenkuin ehtii kissaa sanoa. Ensimmäinen hengenveto kylmäshokissa uppeluksissa riittää hukuttamaan. Tajunta toki säilyy vielä hetken verran sen jälkeen kun hengitellään vettä.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

vanhellsing kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:48 am
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:17 am Nohh nohh... eipäs nyt keulita siellä.
Juuri noita monia mainitsemiasi asioita olisi syytä opettaa. Joskus aikoinaan niitä kutsuttiin kansalaistaidoiksi ja yleis-sivistykseksi. Jopa turkulaisten ja savolaisten kulttuurien eroja voitaisiin käsitellä. Ei oppi ojaan kaada, vai..?
Miten nyt muotoilisin ettei mene lautamiehiin tai offtopicciin tai chattiin ja joku aasinsilta ketjuun. Mutta tämän ketjun aiheesen liittyen sulla on aina se sama että jokaisen pitäisi kaikki osata ja tietää ja vastuu on aina yksilössä, esimerkiksi se että mitään kylttejä ja opasteita ei tarvita, kaikkien pitäisi tajuta ilman kylttejäkin että jollain yleisen(tarkoitan että yksityistie viitta ei ole) tien viitoilla olevilla teillä voi tulla surmanloukku niille jotka ei osaa ajaa tai omista nelivetoa ja kaikkien pitäisi osata tulkita median kryptisia lausuntoja ja yleensäkkin että kaikki vastuu on yksilöllä. Jos sattuu onnettomuus niin aina on vika niissä onnettomuuden uhreissä eikä voida edes miettiä että mitä kaikkia osatekijöitä siihen liittyy ja mitä voidaan jatkossa tehdä että näin ei kävisi ja ei voida edes miettiä sitä että voidaanko median/poliisin viestintää parantaa jotenkin?? Sivistysyhteiskunta osittain perustuu siihen että vähennetään yksilön vastuuta, voidaan toki siirtyä siihen että kaikki pitää huolen vain omista asioistaan, mutta sanoisin että ei niin mukavaa oisi.
Tuollaistako paskaa väität minun jauhaneen? Taidatkin pikkuhiljaa osoittautua trollaajaksi.
Kyllä nyt tosiaan ollaan pltmtxt-osastolla. :o
Hei Hei, ja voi hyvin.!!
X X X X X
vanhellsing

Cassandra kirjoitti: To Tammi 09, 2025 1:50 am
tonnikka kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 7:50 pm Jos jäljet on sotkettu ja muuta kautta selviää (somen paikkatiedot, silminnäkijähavainnot) että on ajettu Kehätieltä kohti Klaukkalan tietä, on tuo peruuttamisteoria minusta kaukaa haettu. Miksi he olisivat lähteneet takaisin siihen suuntaan mistä olivat tulossa??

Jos olisi vaan jatkettu matkaa Sillan yli ja niin siellä toki olisi ollut toinen ylämäki, mut Klaukkalantie kommentoijien mukaan näkyy jo siihen sillalle, niin miksi lähdettäisiin takaisin päin ajamaan satoja metrejä, + auto olisi pitänyt kääntää vielä jossain ympäri. Vai onko pyörähdetty siinä alhaalla ja sen takia perä edellä menty ”kaiteeseen”? Mut se ei ole sanan varsinaisessa merkitystä enää peruuttamista.

Et todellakin, mielestäni ”ajosuunta jankkaus” on aiheellisempi kuin yksityistie.
Sä olet selvästikin käsittänyt väärin sen, kummalta puolen siltaa auto on jokeen päätynyt. Sä jankkaat kommentti toisensa jälkeen asiaa just päinvastoin kuin se on.
Klaukkalantieltä tullessa auto oli ennen siltaa sillan oikealla puolella. Eli se on ollut matkalla Kehätieltä Klaukkalantielle päin, ylittänyt sillan, jäänyt sillan ja Klaukkalantien välissä olevaan mäkeen ja valunut siitä jokeen.
Autoa ei siis olla käännetty ja lähdetty takaisin Kehätielle päin, eikä se ole päätynyt jokeen sillan jälkeen Kehätien puolella.
Oliko tuo nyt faktaa että se mäki oli Klaukkalantien puolella ja millä perusteella, varmaan minun lisäkseni moni muukin on käsittänyt että kehätien puolelle sillasta katsoen? Siis se mäki mistä valuttiin alaspäin poliisin mukaan? Ja siis jos oikein käsitän niin alunperin tonnikka oli juuri tuota mieltä Google kuvien perusteella ja sitten tuli vastaaninttämistä ja en tiedä että mihin tonnikka päätyi mutta ite päädyin siihen että se mäki on Kehätien puolella?? Oletko paikan päällä käynyt?
vanhellsing

kartta.png
kartta.png (46.67 KiB) Katsottu 716 kertaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010944884.html
Sillalle johtava tie on kapea, mutkainen ja liukas. Sillalta Klaukkalan kehätien suuntaan nouseva mäki kaartuu ensin jyrkästi vasemmalle
Karttakuvassa Klaukkalantie on vasemmalla, is jutun kuvaa en jaksanut laittaa koska aina valitti että liian suuri tiedosto, mutta linkin takaa löytyy kuva jonka olla on edellä oleva teksti.
Cassandran väitteeseen:
Eli se on ollut matkalla Kehätieltä Klaukkalantielle päin, ylittänyt sillan, jäänyt sillan ja Klaukkalantien välissä olevaan mäkeen ja valunut siitä jokeen.
Sanoisin kuitenkin että on tullut Klaukkalantieltä jos ns "valumisteoria" pitää paikkaansa. Selkeästi se noin 90 asteen mutka on Kehätien puolella jos vertaa linkin takana olevaa kuvaa ja karttakuvaa missä Klaukkalantie on vasemmalla ja kehätie oikealla

EDIT: oli siinä uutisessa vielä tämä
IS:n tietojen mukaan auto löytyi Klaukkalan kehätien puolelta jokea
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Viimeksi muokannut vanhellsing, To Tammi 09, 2025 3:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alien Alien
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Alien Alien »

purewithjesus kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 7:23 am Rekisteröidyin tätä varten foorumille, koska asia on tärkeä mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä kanava sen jakamiselle.

Muistan nähneeni unta aamuyöstä la 4.1.2025, kun yht'äkkiä uni keskeytyi "puheluun", mikä ei ollut oikea puhelu, mutta selvästi tulossa oleva viesti joka työnsi unen sivuun. "Langan" toisessa päässä oli nuori naisääni joka sanoi nämä sanat (muistan ne edelleen kuin juuri kuultuna):

"En tiedä muistatko mua enää, mutta mua alkoi sattua mahaan puoli kahden aikaan, ja sitten kolmelta mä olin jo..."

Oletan että viimeinen sana oli joko "poissa" tai "kuollut", mutta joku häiritsi nk. signaalia, eikä se enää sen jälkeen palannut.

Aamulla kerroin tästä hyvin omituisesta viestistä vaimolleni (joka voi vahvistaa sen), mutta vasta lauantai-iltana näimme uutiset Klaukkalasta. Tarkemmin yksityiskohtiin pureutuen, kävi ilmi että nuori naisääni + kellonajat osuivat yhteen pelottavan täsmällisesti.

Olen itse kotoisin Klaukkalasta, olen valmistunut Arkadian Yhteislyseosta viime vuosituhannen puolella, ja minulla on 2006 ja 2008 syntyneet lapset. Erittäin todennäköisesti en ole koskaan tavannut ketään noista menehtyneistä nuorista - mikä tekee "viestistä" hyvin oudon.
Miksi joku ottaisi yhteyttä kuoleman rajan takaa jos en ole koskaan tavannut häntä? Ainoa mitä voin keksiä on että ehkä tunnen jonkun ko. nuorten vanhemmista omasta nuoruudestani, mutta ei sekään oikein selitä tätä.

Joka tapauksessa halusin jakaa tämän tiedon, siltä varalta että se auttaa jotakuta, tai auttaa asian selvittämisessä. Kaksi asiaa siitä ainakin saa irti;

1. naisääni sanoi että häntä sattui mahaan suurinpiirtein siihen aikaan kun auto onnettomuus tapahtui
2. naisääni sanoi että kolmen aikaan hän oli jo (ilmeisesti) kuollut.

Jos tämä auttaa jonkun palapelin kanssa, niin hyvä. Olen myös valmis puhumaan tästä omalla nimelläni omaisille tai viranomaisille jos joku heistä niin haluaa.

Olen kyllä hengellisesti aika herkkä, mutta en ole koskaan ennen saanut vastaavaa viestiä, se oli niin aito ja todellinen. Läheisten kuoleman olen kyllä tuntenut monta kertaa ennenkin, mutta en ole koskaan kuullut mitään.

Ei muuta.
Muutama ajatus liittyen auton asentoon, ilmataskuun, löytäjiin ja erään nikin unessa saamaan ”viestiin”.

Ensimmäisissä radiossa tulleessa tiedotteessa kerrottiin neljän nuoren joutuneen onnettomuuteen ja joutuneen jokeen. Kerrottiin myös, että nuoret löydettiin elottomina ja heitä elvytettiin paikanpäällä, kaikki todettiin sairaalassa menehtyneiksi.

Ensihoidossa kuljetus elvyttäen sairaalaan toteutetaan, mikäli hypotermisen ja hukuksissa olleen henkilön aikaikkuna on noin 20 min. Vaikka pelastajilla ei ole ollut tarkkaa tietoa onnettomuushetkestä on tilanteessa täytynyt olla viitteitä, että teoriassa aikaikkunassa pysyminen On täytynyt olla mahdollista päivystävän lääkärin mielestä, kun ohjeistus on ollut kuljetus elvyttäen.

Viitteitä aikaikkunaan on voinut olla kehonlämmön lisäksi mahdollinen ilmatasku ja auton asennon muutokset myöhemmässä vaiheessa. Osallisten nuori ikä ja kylmän tuoma suoja sekä löytäjien havainnot ovat voineet tukea mahdollisuudesta vaikkakin pienestä.

Syy miksi vastasin viestiisi, liittyy siihen, että sekä siinä hetkessä, mutta varsinkin myöhemmin löytäjien ajatukset varmaan pyörivät niissä hetkissä ennen avuntuloa. Entä jos olisivat toimineet toisin, olisiko vielä ollut mahdollista pelastaa joku pysymällä aikaikkunassa. Entä jos oltaisiin lähdetty hetkeä aiemmin, entä jos… jne.

Kirjoitustasi lukiessani tuli mieleeni, että ehkä siksi siinä viitattiin selkeästi kellonaikoihin, jotta tulisi esiin häneen olleen jo poissa siinä vaiheessa kun löytäjät saapuivat paikalle, eikä mikään mitä he tekivät tai jättivät tekemättä olisi voinut häntä enää auttaa. Ehkä näin hän halusi auttaa heitä kauttasi.

Maailma on erikoinen paikka ja vaikka ihminen paljon tietää, on maailmassa enemmän asioita mitä ihminen ei tiedä. Ehkä se on totta, että rakkaus voittaa kuolemankin ja siksi voi kummallisia asioita sattua, joita järki ei ymmärrä mutta sydän tajuaa.

Niin; ei muuta.
vanhellsing

purewithjesus kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 7:23 am Rekisteröidyin tätä varten foorumille, koska asia on tärkeä mutta en oikein tiedä mikä olisi hyvä kanava sen jakamiselle.

Muistan nähneeni unta aamuyöstä la 4.1.2025, kun yht'äkkiä uni keskeytyi "puheluun", mikä ei ollut oikea puhelu, mutta selvästi tulossa oleva viesti joka työnsi unen sivuun. "Langan" toisessa päässä oli nuori naisääni joka sanoi nämä sanat (muistan ne edelleen kuin juuri kuultuna):

"En tiedä muistatko mua enää, mutta mua alkoi sattua mahaan puoli kahden aikaan, ja sitten kolmelta mä olin jo..."

Oletan että viimeinen sana oli joko "poissa" tai "kuollut", mutta joku häiritsi nk. signaalia, eikä se enää sen jälkeen palannut.

Aamulla kerroin tästä hyvin omituisesta viestistä vaimolleni (joka voi vahvistaa sen), mutta vasta lauantai-iltana näimme uutiset Klaukkalasta. Tarkemmin yksityiskohtiin pureutuen, kävi ilmi että nuori naisääni + kellonajat osuivat yhteen pelottavan täsmällisesti.

Olen itse kotoisin Klaukkalasta, olen valmistunut Arkadian Yhteislyseosta viime vuosituhannen puolella, ja minulla on 2006 ja 2008 syntyneet lapset. Erittäin todennäköisesti en ole koskaan tavannut ketään noista menehtyneistä nuorista - mikä tekee "viestistä" hyvin oudon.
Miksi joku ottaisi yhteyttä kuoleman rajan takaa jos en ole koskaan tavannut häntä? Ainoa mitä voin keksiä on että ehkä tunnen jonkun ko. nuorten vanhemmista omasta nuoruudestani, mutta ei sekään oikein selitä tätä.

Joka tapauksessa halusin jakaa tämän tiedon, siltä varalta että se auttaa jotakuta, tai auttaa asian selvittämisessä. Kaksi asiaa siitä ainakin saa irti;

Jos tämä auttaa jonkun palapelin kanssa, niin hyvä. Olen myös valmis puhumaan tästä omalla nimelläni omaisille tai viranomaisille jos joku heistä niin haluaa.

Olen kyllä hengellisesti aika herkkä, mutta en ole koskaan ennen saanut vastaavaa viestiä, se oli niin aito ja todellinen. Läheisten kuoleman olen kyllä tuntenut monta kertaa ennenkin, mutta en ole koskaan kuullut mitään.

Ei muuta.
Psri lainausta tuosta

1. naisääni sanoi että häntä sattui mahaan suurinpiirtein siihen aikaan kun auto onnettomuus tapahtui
2. naisääni sanoi että kolmen aikaan hän oli jo (ilmeisesti) kuollut.
Vaikea sanoa muuta kuin että tuli mieleen että oliko raskaana kun valitteli mahakipua ennen kuolemaa? En tiedä että miksi sinulle sitä halusi kertoa. Mutta vitsi vitsinä :D , ihan avoin noille jutuille jos tutkimuksissa selviää vähintään se että onnettomuushetki on aika tasan kolmelta ja mielellään jotain mahakipuun liittyviä asioita jostain ilmenee, koska se kolmen aikaan epämääräisesti sanottuna on sellainen että ihan hyvät mahdollisuudet osua oikein veikkaamallakin
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Lapa pystyyn virheen merkiksi, ja tosiaan mä oon koko ajan käsittänyt auton löytöpaikan väärin. Mut nyt olen kartalla! Siitä siis on turha jatkaa keskustelua 🙂
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

vanhellsing kirjoitti: To Tammi 09, 2025 4:05 am Vaikea sanoa muuta kuin että tuli mieleen että oliko raskaana kun valitteli mahakipua ennen kuolemaa? En tiedä että miksi sinulle sitä halusi kertoa. Mutta vitsi vitsinä :D , ihan avoin noille jutuille jos tutkimuksissa selviää vähintään se että onnettomuushetki on aika tasan kolmelta ja mielellään jotain mahakipuun liittyviä asioita jostain ilmenee, koska se kolmen aikaan epämääräisesti sanottuna on sellainen että ihan hyvät mahdollisuudet osua oikein veikkaamallakin
Tai, jos se ääni olikin vaimo, joka kertoi, että vatsaan sattuu, kun leffaa katsellessa syötiin enchiladoja. Ja sitten kolmen jälkeen kertoi, että no nyt helpotti, kun enchiladat poistuivat aikaan iättömään tuhkaluukun kautta.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Jack the Ripper kirjoitti: To Tammi 09, 2025 12:28 am
filosofi aina kirjoitti: Ke Tammi 08, 2025 9:14 pm Vielä, mielestäni ja loppujen lopuksi päättelen turma-auton tulleen sillan pieleen nokka menosuuntaan. Ensin oikeanpuoleinen eturengas luisui pöllin sivun joen puolelle, tyhjän päälle. Tienpuoleinen eturengas kanttasi hetken matkaa pöllin sivua vasten, ja auton kallistuessa oikealle eturengas nousi pöllin päälle. Samalla auto kallistui lisää ja kaatui oikealle katon reunan viistäessä koivun kylkeä.
Juurikin näin. Lisään vielä että loivasti kaartavaan alamäkeen ekakertaa haastavassa lumi jään päällä-yhdistelmässä lähtee se auto opetelleenkin lapasesta ja näin kävi nyt. Kaikki nämä takaisinpäinvalumis-teoriat kaatuu sihen että koivuun tuli isot osumat ja auton oikeaan kylkeen tuli isohkot lommot.
Se on jämpti just näin!
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
tonnikka
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja tonnikka »

Google mapsin perusteella betonieste laidassa on kehätien puolella, ja siltä puolelta (sieltä betonin vastapäiseltä) on ajettu ulos.

Eli sillon kehätien puoleiseen mäkeen ei ole voinut jäädä jumiin, jos on tultu kehätieltä kohti klaukkalantietä, koska sitä mäkeä on ajettu alaspäin.

Ja tosiaan Cassandra, myös minä käsitin asian samoin kuin sinä alunperin. Ja kommenteista päätellen tässä virheellisessä tiedossa elää moni muukin lukija täällä.

Eli kannatta tarkistaa vielä kerran mistä auto putosi. Kun älyää paikan, alkaa ajosuunnan merkitys korostumaan. Ellei sitten ole jääty sillalle jumiin ja yritetty päästä pois montun pohjalta molemmista suunnista.
Viimeksi muokannut tonnikka, To Tammi 09, 2025 6:46 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin