Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Väännänpä rautalangasta tarkennuksen minäkin. Us:n tuulikaappiajat ja katveajat perustuvat mielenkiintoiseen logiikkaan, nimittäin olemattomaan sellaiseen. Häke-nauhasta ei voi päätellä näitä asioita, millä us "plus miinus kolme-minuuttistaan" perustelee: us perustelee asioita Auerin ja lapsen kertomuksilla. Kertomuksilla, joihin ei kuulemma ole luottaminen. Logiikka hoi, missä olet?

Ummmm... siis Milevan mielesta todistajien/epaillyn kertomuksilla ei ole mitaan merkitysta rikosta ratkaistaessa? Edelleen han ilmeisesti olettaa, etta ihmiset joko puhuvat aina totta tai aina valehtelevat?

Minkahan paralleelimaailman sumeaa logiikkaa nyt kaytetaan?

Paata rupeaa sarkemaan.

Valhallalle rautalankaa: jos halutaan olla tarkkoja, MissHolmesin arvio on huomattavasti lähempänä totuutta kuin us:n melkoisen vääntämisen lopputuloksena syntynyt 3 minuuttia. Huomaa termi "maksimissaan".
Ja hyva, etta kirjoitit taman suoraan kakkeliin. Selvanakijan kykyjakin sen lisaksi, etta osaat erottaa alastomat ihmiset vaatetetuista?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Mileva kirjoitti:Kerropa minulle, minkä ajatuksen tai idean pohjalta tämä tällainen valikoiva todistajiin vetoaminen on loogista?
Kysyt väärältä henkilöltä. Jos haluat ammattilaisen vastauksen, niin Turumurrehan on toimittanut omat Valitut Palansa todistajien lausunnoista..
..saapa nähä..
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mileva kirjoitti:Ja näin rientävät tukijoukot paikalle ylistämään keisariaan :wink:

Valhallalle, jonka oma logiikka on minulle vielä täysi mysteeri: Ensinnäkään lapsi ei ollut ainoa silminnäkijä. Toisekseen, millä tavalla on johdonmukaista perustella yhtä asiaa Auerin/lapsen kertomuksilla, mutta toisessa asiassa todistajia ei voidakaan uskoa? Kerropa minulle, minkä ajatuksen tai idean pohjalta tämä tällainen valikoiva todistajiin vetoaminen on loogista?

MissHolmes, vaikka et tuossa kirjoituksesi alussa aivan jyvälle ajatuksestani päässytkään, lopputekstissäsi on kuitenkin jo pientä toivoa huomattavissa. "Maksimissaan 6 minuuttia" on jo huomattavasti lähempänä totuutta, kuin us:n "plus miinus kolme minuuttia".

Valhallalle rautalankaa: jos halutaan olla tarkkoja, MissHolmesin arvio on huomattavasti lähempänä totuutta kuin us:n melkoisen vääntämisen lopputuloksena syntynyt 3 minuuttia. Huomaa termi "maksimissaan".
No voi pyhä sylvi. Lapsi todellakin on ainoa näyttö hupparista. Annelilla epäiltynä ei ole totuusolettamaa ja mitään muuta jälkeä ei ole identifioitu kehenkään ulkopuoliseen.

Ja sitten Mileva pettämättömällä logiikallaan selittää, mitä äiti ja lapset tekivät sen kolme minuuttia jonka tarjoilet 3:14 lisäksi. Ok, helpotan, että yksi minuutti meni puhelimeen matkatessa.
Flammable
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Flammable »

Valhalla kirjoitti:No voi pyhä sylvi. Lapsi todellakin on ainoa näyttö hupparista. Annelilla epäiltynä ei ole totuusolettamaa ja mitään muuta jälkeä ei ole identifioitu kehenkään ulkopuoliseen.
Epäillyn todistuksen ollessa yhtenevä todistajan kertoman kanssa ei totuusolettamaa synny, mutta todistuksen voi todeta olevan pääkohdiltaan luotettava. Silti olen samaa mieltä näkemyksestäsi, yleensä pääkohdiltaan luotettava voi sisältää sen välttämättömimmän valheen. Tässä tapauksessa ongelma on, että tapahtumat eivät olisi pääkohdiltaan yhtenevät.

Mitä tulee kahvinkeittoon, jos Auer on ollut "kahvilla", ei hän välttämättä intensiivisen tapahtumien seuraamisen ja järkytyksen johdosta muista seisoskelua tai passiivisuutta jälkeenpäin. Aivan kahvinkeittoon en ole taipuvainen helpolla uskomaan, koska tekemisenä se olisi passiivista seisomista helpompi muistaa. On paljon helpompi unohtaa vaikka laittaa kahvinkeitin päälle kuin unohtaa koko kahvinkeitto. Toki monella saattaa olla refleksinomaista yllätysvieraiden sattuessa kotiin käydä laittamaan kahvinkeitin päälle. Olisi kuitenkin ihan kohteliastakin kysyä, jos Huppis vaikka joisi teetä.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mileva haluaa väkisin ymmärtää tuon minun ''max 6 minuuttia'' niin, että Hupulla todellakin olisi ollut aikaa noin paljon.

Annelin omien alkuperäisten lausuntojen mukaan hän on kuitenkin rynnännyt heti Hupun tultua sisään puhelimeen.

Jos tuohon reiluun kolmeen minuuttiin (joka häken perusteella on ''faktaa'') lisätään toinen kolme minuuttia, olisi Anneli kaiken järjen mukaan yhtä reikäinen kuin Jukka.
Annelinhan olisi täytynyt viettää tuon 3 minuuttia miestään puolustamassa, koska mitään järkeä ei ole siinä, että Anneli seisoisi miettisi avun soittoa 3 minuuttia.

(joka muuten tuollaisessa tilanteessa tuntuu puolelta tunnilta....)

Ja siitä ^ saankin hyvän aasin sillan:

Anneli ei ole miettinyt tuota tarinaansa kunnolla. Koska tappamiseen kokemattomana oli hieman tuupertunut teostaan, myös aika hidastui ja puhelu tuntui Annelista ikuisuuksia kestävältä ja riittävältä Hupun visiittiin.
Ainakaan minä en voi uskoa, että AA olisi ollut teon jälkeen kylmän viileä ja rauhallinen, kyllä pikku paniikki ja adrenaliinipiikki väkisinkin on tullut.
Nuotio & Äreät Tiput
ulkosuomalainen
Michael Knight

Toki monella saattaa olla refleksinomaista yllätysvieraiden sattuessa kotiin käydä laittamaan kahvinkeitin päälle. Olisi kuitenkin ihan kohteliastakin kysyä, jos Huppis vaikka joisi teetä.
:lol:

Tapahtui tietenkin ennen Hake-puhelua silloin. Ennen vai jalkeen veitsella tuikkauksen?

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Hukkuvat tarttuvat viimeisiin oljenkorteihinsa. Tälläiseltä ajatukselta ei voi välttyä kun lukee edellä olevien ulkosuomalaisen, MissHolmesin, Valhallan ja Toripolliisin posteja tästä 'minuutista'.
Osa teistä on kuitenkin taivaallisen tietämättömiä ekojen AA:n kuulusteluiden jälkeen suoritetuista muista kuulusteluista ja nämä henkilöt pohjaavatkin ajatuksensa vain us:n ja MissHolmesin teksteihin joilta olettavat saavansa kattavaa selvitystä etpk-kuulusteluiden sisällöstä. Nämä em. etpk:n haltijat kuitenkin jättävät syystä tai toisesta kertomatta asioita. Ekojen 'istuntojen' jälkeen tehtiin monta täydentävää kuulustelua kuten yleensäkin on tapana. Näin saadaan kattavampaa selvitystä tapahtumista ja edellisissä oleviin saadaan täydentävää tietoa.

Puheenahan on tällä kertaa se minuutin aikajakso jonka AA (ekoissa kuulusteluissaan) esitti kuluneensa huppiksen sisääntulosta sinne asti kun soitti häkeen.
Tämähän on epärealistinen jo 'ensisilmäyksellä' katsottuna ja täydentävää tietoa saatiinkin toisista kuulusteluista

Etpk-Kuulustelukertomus, 6.12.2006:

...
Sitten me nukuttiin. Me suunnilleen heräsimme samaan aikaan kovaan ääneen. Ihmettelimme. mitä tämä voisi olla. Sitten näin valon välähdyksiä ja ääntä. Ajattelin. että heitteleekö joku uudenvuoden pommeja vai muuten pelottelee, kun kuulin sellaista räiskintää.

Minulla on sellainen mielikuva, että olin vielä sängyssä, kun alkoi tulla lasinpalasia. Lasin palasia lenteli. Suojasin käsilläni kasvoja.

Minä nukun ikkunaseinän puolella ja Jukka reunalla. Jukka meni luultavasti laittamaan valoja. Valot laitetaan olohuoneen puolelta pyöreästä katkaisijasta päälle.
Minä en kuitenkaan ole varma, missä vaiheessa nämä valot laitettiin päälle. Minä kuitenkin oletan, että Jukka on laittanut valot.
Muistaisin, että valot olivat kuitenkin päällä ja minä olin nousemassa sängystä, kun minä tajusin, että joku ihminen on tulossa sisälle asuntoomme terassin oven kautta.

Minulla on sellainen mielikuva, että Jukka olisi ollut terassin oven edessä n. metrin päässä, kun mies tuli sisälle. Minulla on sellainen pelon välähdys. että mies tulee sisälle. Hän tuli ketterästi sisälle.

Seuraava muistikuvani on, että Jukka ja tämä mies tappelee jossain kohtaan terassin oven ja takkahuoneen puolella. Tämä on pieni tila ja lähempänä ovea takan edustalla.

Minä olin jo noussut sängystä tai olin sängyn puolella. Minä en arvannut tässä vaiheessa. että meille tuli tappaja vaan ajattelin, että joku varas tuli.

Kun miehet kamppailevat, niin minä olin menossa tai minulla oli sellainen aikomus, että menen väliin. Minulla ei ole muistikuvaa, että ehdin väliin tai koskinko mies, mutta tunsin, että minua lyötiin vasempaan rintaan. Ajattelin heti, että minua lyötiin jollain puukolla.

Minä lähdin karkuun. Minä hyppäsin arkun yli siten, että miehet olivat takan puolella ja minä kiersin oven puolelta karkuun.

Pääsin olohuoneen kautta ns. sisäeteiseen. mistä päästään lasten huoneisiin. Huusin lapsilleni, että lähtekää karkuun, juoskaa ulos, tappaja on tullut taloon.

Minulla on sellainen muistikuva, että xxxxxx 9 vuotta, olisi ollut hereillä tai heräsi huutooni.

Mietin, että mitä teen seuraavaksi. Menin hiukan olohuoneen puolelle ja näin miesten olevan vastakkain oven tai takan edessä, välähdyksenomaisesti. En uskaltanut mennä lähemmäksi.

Kiirehdin puhelimeen ja ajattelin, että tuleeko tämä mies minun kimppuuni, kun kuulee että soitan poliisille, mutta ei minulla ollut muutakaan tehtävää kuin soittaa hätänumeroon
....
.

Antiannelilaiset tuntuvat vähän joka kohdassa singahtavan paikasta toiseen epärealistisissa ajoissa. Kyllähän tuosta edellistäkin voi haviskoida että minnuutti ei riitä mihinkään (siinäkin seilattu eestaas). Realistinen aika on reilusti enemmän, arvioisin <3min. Huppiksen sisälläolo aika on n. >6min (ja jos tuo 6min olisi vielä pidempi niin täällä tämä sama porukka uikuttaisi siitä että 'ai, jäikö se sinne asumaan').
N >6min on juuri passeli aika tehdä ne vahingot uhrille mitkä tiedossakin on.
MissHolmes
Ben Matlock

^Voi heh!
Onneksi ollaan täällä kakkelissa valmiiksi.

Oletko Turre koskaan odottanut ambulanssin tai paloauton tulevan?
Ymmärrätkö sitä, että tuollaisessa tilanteessa minuutti tuntuu tunnilta?

Ei Anneli missään nimessä ole siinä pyörinyt kolmea minuuttia ihmettelemässä. Hän on looginen ja järkevä, itsensäkin mukaan. Joten puhelimeen on lähdetty heti.

Multa menee 1000 metrin eli kilometrin kävelemiseen inhimillisellä nopeudella noin 7 minuuttia. Mutta Annelilta menee 10 metrin kävelemiseen (ryntäämiseen) kolme minuuttia. Huoh*

Nythän on kyse siitä, että Jukan vammat ei sovi 3-4 minuutin visiittiin ja siksi Anneli on pakko laittaa seisoskelemaan vaikka nurkaan muutamaksi minuutiksi. Muutenhan homma kusee.
Nuotio & Äreät Tiput
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

MissHolmes kirjoitti:Multa menee 1000 metrin eli kilometrin kävelemiseen inhimillisellä nopeudella noin 7 minuuttia. Mutta Annelilta menee 10 metrin kävelemiseen (ryntäämiseen) kolme minuuttia. Huoh*

Nythän on kyse siitä, että Jukan vammat ei sovi 3-4 minuutin visiittiin ja siksi Anneli on pakko laittaa seisoskelemaan vaikka nurkaan muutamaksi minuutiksi. Muutenhan homma kusee.
Näinhän se menee. Oljenkorsia rakentelee nyt ihan joku muu..
..saapa nähä..
MissHolmes
Ben Matlock

Ei siinä mitään.

Minä etenen pienikokoisena ja lyhyt jalkaisena noin 140 metriä minuutissa: kävellen reippaasti. Juoksematta.

Anneli etenee saman matkan noin 45 minuuttia.

Minulta menisi kävellen reippaasti Lahti-Auer talon takkahuoneesta eteisen ja ulkorappusen kautta keittiöön (n. 40 metriä max.) noin 20 sekunttia.

Annelilta siihen kuluu rynnäten kolme minuuttia. Eli karkeasti 10 kertainen aika.

Siinä ajassa, kun Anneli ryntää takkahuoneesta keittiön kulmalle puhelimeen, olisi kävellyt Tähtisentieltä Kaasmarkuntielle etsimään poliisia. http://www.eniro.fi/s/C8W
Nuotio & Äreät Tiput
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kun Annu on tuo tarinansa kehitellyt ja kertonut niin aika tarkkaan on mielikuvin calculoinut, että minuutti tuohon toilailuun menisi. Ei vain ihan arvannut, että ei hupparille, verijäljille eikä turrelle tuo riitä.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tyypillistä huuhaata MissHolmesilta. Tällä kertaa suomalaista soopaa (oman itsensä vertailu juoksujensa osalta jolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä). No, samanlaistahan oli jo keväällä ulkosuomalaisen kanssa jonka mukaan AA siirtyi tuulikaapista 5 sekunnissa takkahuoneeseen, surmasi miehensä poks poks, öhisi ja huuteli vielä 'kuole' repliikkejä ja siinä samassa olikin taas puhelimen lähellä sanomassa 'Tuleks sielt kettää'. Kaikki tämä kahdeksassa sekunnissa.
Suhteellisuuden taju teillä pysyvästi hämärtynyt aika-asioissa.

Ja et näemmä kuitenkaan lukenut tuota laittamaani kuulusteluotetta jossa A kertoo tapahtuman.
Ei siinä hilppasta talkkahuoneesta oikopäätä puhelimen luuriin 'tuut tuut tuut tuut'.
Huppis tuli siitä aukosta nopeasti sisään ja tilannehan oli se että siellä se Auer oli pussissa th perällä. Huppis alkoi Jukkaa riepottelemaan ja Annelilla meni tovi tuossakin kun mietti mitä tekee ja yritti sitten mennä siihen väliin. Sai puukosta ja päättää paeta sängyn/arkun kautta ja onnistuukin siinä. Hilppasee aulaan/tuulikaappiin ja yrittää samalla komentaa lapsiaan ulos. Menee takaisin olohuoneen puolelle (josta hieman näkee kamppailua), miettii mitä tekee, päättää mennä soittamaan lankapuhelimesta; tuut tuut tuut tuut...

Noin kuus minsaa kaikkineen, juuri sopvasti ettei mene ylitöiksi...
MissHolmes
Ben Matlock

Ota Turre kello käteen ja kiertele tuo 3 minuuttia siellä kodossasi.
Mieti vielä mieleesi paniikki.
Se on i-h-a-n pirun pitkä aika haahuilla ympäriinsä.

Musta alkaa tuntua, että sua ärsyttää se, että palataan taas vihdoin asiaan: sellaisiin faktoihin, joita ei edes piirrustuksilla saa kumitettua pois.

Mä olen nyt hissukseen miettien kirjoittanut tätä minuutin. Ja edelleen on Annelilla kaksi aikaa....ihmetellä.
Nuotio & Äreät Tiput
ulkosuomalainen
Michael Knight

turumurre kirjoitti
No, samanlaistahan oli jo keväällä ulkosuomalaisen kanssa jonka mukaan AA siirtyi tuulikaapista 5 sekunnissa takkahuoneeseen, surmasi miehensä poks poks, öhisi ja huuteli vielä 'kuole' repliikkejä ja siinä samassa olikin taas puhelimen lähellä sanomassa 'Tuleks sielt kettää'. Kaikki tämä kahdeksassa sekunnissa.
Suhteellisuuden taju teillä pysyvästi hämärtynyt aika-asioissa.
Taas lausut nimeni turhaan. Koko tuo seitseman sekunnin surma on kokonaan oma keksintosi. Niinkuin kaikki muukin minun vaittamakseni laitettu tuossa ylla.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Ei riitä ei Valhalla, tee sinäkin sovinnolla se graafinen esityksesi uusiksi, se on epärealistinen.

*
Palaan tässä yhteydessä siihen kun sanoin että olette täällä ulkosuomalaisen ja MissHolmesin harhaanjohtavien tietojen varassa. Juuri tuolla pari sivua sitten us joutui myöntämään että antoi harhaanjohtavaa tietoa. Alkujaan us väitti ensihoitajien tulleen 2:51 ja kun minä vähän kovistelin niin joutui myöntämään sen että tiesi ettei se 2:51 pitänytkään paikkaansa. Antoi kuitenkin alkujaan tieten tahtoen väärää informaatiota.

ulkosuomalainen kirjoitti: Ambulanssihan saapui siis 2:51, etp:n ja Turren mukaan, kun huppu oli ikkunalla 2:46:35 Hake-aikaa. Mun on ainakin vaikea kuvitella, etta ambutadit olisivat uhrin luo ylta paalta verisella surmapaikalla kiiruhtaessaan osanneet jalkojaan varoa.
....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... n*#p442949
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=1455

ulkosuomalainen kirjoitti:Saivartele mita saivartelet. Tieto ambulanssin saapumisajasta oli suoraan etp:sta -- taisi olla samasta "lahteesta" siihen johdantoon tullut kuin poliisin saapumisaika. Mina en edes vaittanyt sita oikeaksi -- painvastoin.
...

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=1455

lausuinko nimesi tässäkin turhaan us, pahoittelen vilpittömästi jos olen väärin tulkinnut.
Vastaa Viestiin