Kaivo (äiti hukutti nukkuvat lapsensa kaivoon) - 1985

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Rusty kirjoitti: Eli kun sinä et tule toimeen saman katon alla appivanhempien kanssa, niin kukaan muukaan ei voi tulla toimeen?? Ajatteletko muissakin asioissa, että vain minun katsantokantani on oikein. Minusta on kunnia-asia, että vanha äiti tai isä, ehkä molemmat voivat asua vanhuutensa lapsensa kanssa eikä homehtua vanhainkotiin.
kuule..en minäkään ottaisi appivanhempiani samaan pihapiiriin asumaan vaikka välit onkin hyvät, koska tiedän että siitä syntyisi sellainen sota, ettei kosovokaan ole mitään siihen verrattuna. ja lähisuvusta olen nähnyt mitä tekee ihmiselle asua anopin tai appiukon kanssa muutaman kymmenen metrin säteellä. ja toisekseen, itse olen hyvin tarkka omasta alueestani ja rauhasta, mies tietää, etten tarkoita pahaa, kun sanon, että helvettiin mun keittiöstä, mutta appivanhemmat eivät vielä viiden vuoden tuttavuuden jälkeenkään ymmärrä tätä vaikka ollaan varsin hyvissä väleissä.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tuo appivanhemman kanssa tappelu taisi olla lähinnä lehdistön luoma myytti. Vähintäänkin asioita suurenneltiin. Kuten jo mainitsin, perheen lähipiiriin kuuluvat ihmiset ovat useasti kieltäneet tällaisen anopin tyrannian. Tiedä sitten häntä. Elokuva sitten taisi valita dramaturgiaansa juuri tämän jännitteen.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Okej. Elokuvan anoppihan on painajainen pahimmasta päästä. Ruumiillistunut ilkeys, itsekin ahdistuksen perikuva. Liisamaija Laaksonen tekee aikamoisen roolityön. Niinkuin kyllä Merja Larivaarakin.
Viimeksi muokannut Kylli, La Elo 11, 2007 1:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
minttusuklaa
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 4:43 pm

Viesti Kirjoittaja minttusuklaa »

Minä olen kuullut että nainen olisi saanut myöhemmin uusia lapsia saman miehen kanssa ja että edelleen asuisivat samassa talossa. Ovatko nämä jutut totta?
Devian
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 12:30 am

Viesti Kirjoittaja Devian »

Uusista lapsista en tiedä, mutta tosiaan pitäisi asustaa vanhan miehensä kanssa. Melko vaikeaa ymmärtää miten mies on voinut antaa anteeksi tuollaiset teot. Tarkemmista olosuhteista ja syistä ei voida tietenkään tietää, mutta melko hurjaa touhua.
Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

...

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Devian kirjoitti:Uusista lapsista en tiedä, mutta tosiaan pitäisi asustaa vanhan miehensä kanssa. Melko vaikeaa ymmärtää miten mies on voinut antaa anteeksi tuollaiset teot. Tarkemmista olosuhteista ja syistä ei voida tietenkään tietää, mutta melko hurjaa touhua.
Ei ollenkaan vaikea ymmärtää. Rakastaa niin myötä kuin VASTAMÄESSÄ.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

EuroJR kirjoitti:Tuo appivanhemman kanssa tappelu taisi olla lähinnä lehdistön luoma myytti. Vähintäänkin asioita suurenneltiin. Kuten jo mainitsin, perheen lähipiiriin kuuluvat ihmiset ovat useasti kieltäneet tällaisen anopin tyrannian. Tiedä sitten häntä. Elokuva sitten taisi valita dramaturgiaansa juuri tämän jännitteen.
Jos tuota dissausta tapahtui vain heidän ollessa kahden? Eli ulospäin kaikki näyttää auvoisalta yhteiselolta, mutta pinnan alla rytisee ja paukkuu. Se miten asiat todellisuudessa oli, ei varmaan tiedä kuin nuo kaksi henkilöä. Mulle jostain aihetta käsittelevästä jutusta jäi kuva, että myös työ olisi osaltaan ollut aiheuttamassa tätä romahtamista. Maatilan raskaat työt, kiireinen mies, ei ketään jonka kanssa jakaa huolia, pienet lapset ja jos anoppikin on vielä natkuttanut korvan juuressa, niin hermothan siinä menee..Mutta tämä on vain omaa mutu-tuntumaa.
C-Bane
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 3:31 pm

Viesti Kirjoittaja C-Bane »

Jos joku haluaa alibissa 1/1986 olleen jutun (7 sivua. koko 5,95Mt) asiasta, niin privaa mulle.
Devian
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 12:30 am

Viesti Kirjoittaja Devian »

Rusty, "ei ollenkaan vaikea ymmärtää" No huhhuh. Pienet ja suuremmat vastoinkäymiset kuuluvat kyllä avioliittoon, mutta puhutaan sentään omien lastensa tappamisesta! Ei tälläisia asioita yleensä paineta noin vain villaisella. Lasten tappaminen ja esimerkiksi pettäminen ovat kuitenkin täysin eri kaliiberia, melkoisia toteamuksia heittelet.
Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

...................
Viimeksi muokannut Surku, Ti Elo 14, 2007 6:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Rusty kirjoitti:
Eli kun sinä et tule toimeen saman katon alla appivanhempien kanssa, niin kukaan muukaan ei voi tulla toimeen?? Ajatteletko muissakin asioissa, että vain minun katsantokantani on oikein. Minusta on kunnia-asia, että vanha äiti tai isä, ehkä molemmat voivat asua vanhuutensa lapsensa kanssa eikä homehtua vanhainkotiin.
Hähää Rusty...
Väärin meni.Itse tulen oikein hyvästi toimeen anoppini kanssa.
Tosin johtunee pitkälti siitä onnellisesta seikasta ettemme asuta samaa taloa, pihapiiriä tai keittiötä.
Meillä on anopin kaa todella hyvät välit--->n.40km :D
Viikottain kuitenkin näemme, käymme shoppailemassa ja päivittäin jopa soittelemme...
:shock:

Tämä mielipiteeni anoppilassa tai sen välittömässä läheisyydessä asumisesta johtuu taas siitä ,että yksi sukulaiseni ja pari tuttavaani meni aikoinaan tämmöiseen maalaistalo-kommuuniin asumaan. Ja vaikka nyt tuhoankin "uhahkolmesukupolveasamankurkihirrenalla"-unelmasi niin täytyypä sanoa ,että aika helvetillistä oli elonsa siellä. Muutaman viikon auvoisen yhteiselon jälkeen alkoi sitten arvostelu, kyttäily ja suoranainen haukkuminen anopin ja välillä apenkin taholta...
Tuloksena kaksi avioeroa ja yksi poismuutto ukko messissä.
Ja sukulaiset ja naapurit eivät aina todellakaan tiedä millainen tämä anoppi on perheen kesken eli ulospäin ollaan kyllä enkeliä...

Mutta en väitä , etteikö näissäkin symbiooseissa voisi olla onnistuneita tapauksia mutta kyllä taitaa olla enempi poikkeus kuin sääntö.
Vaatii kotivävyltä/miniältä todella pitkää pinnaa ja olematonta luonnetta olla tulematta hulluksi tämmöisessä ympäristössä.

Mutta joo jos Rustyllä on suunnitelmissa muuttaa anoppilaan tai sen laitamille asumaan..Onnea vaan ja menestystä :!: . Sitä tulet meinaan tarvimaan. 8)

P.S. kunniakasta vanhempien kotihoitoa myös:D
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mikä siinä sitten loppujen lopuksi on ollut laukaiseva tekijä lasten surmaamiseen, monella on ollut hankala anoppi asumassa samalla tilalla mutta lapset ovat silti säästyneet hengissä...

no mulla on anopin kanssa noin 1000km välimatkaa ja tällä hetkellä sopii oikein hyvin...tosin jos tarvitsee niin asennoidun sitten niin että anopin naapurissa on pakko asua...olosuhteiden mukaan 8)

mutta onko jossain enemmän tietoa tuon perheen taustoista?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
ville69
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 5:56 am
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Oletan että anopin puolustelijat ovat miespuolisia, ja syyttelijät naispuolisia? Miehille tuo ongelma ei ole ollenkaan niin paha, appiukot tulevat yleensä hyvin toimeen sekä miniöiden että vävyjen kanssa, ja vaimon äidillä on harvemmin kovin konkreettista valtaa vävyynsä.

Oma äitini alistui asumaan samassa talossa anoppinsa kanssa päälle kymmenen vuotta.

Lapsena sitä ei edes tajunnut, mikä manipulointi ja valtataistelu oli ympärillä, enkä tiedä tajusiko isäkään. Myöhemmin sitä on alkanut ymmärtää äidin itkuisuutta ja depressiivisyyttä, sekä työhön pakenemista.

Minulle mummo oli aina kultainen ja ihana, en pystynyt näkemään hänessä mitään pahaa. Tai tajuamaan, miten hän aina oli säätänyt kaapin paikan talossa.


Jokainen, jolla on aikuinen naaraskissa ja joka on yrittänyt tuoda samaan taloon toisen sellaisen, tietää mikä taistelu ja käytöshäiriöinti siitä seuraa. Omien, onneksi suppeiden, havaintojeni mukaan ihmisnaisissa on hyvin paljon samaa vikaa, paitsi että väkivalta on "vain" henkistä ja ympäriinsä lojuva uloste "ainoastaan" kuvaannollista.

Vaimo ja anoppinsa taistelevat sekä miehen, että lasten suosiosta ja kontrollista, ja suurperheessä anopilla saattaa olla myös huomattava taloudellinen valta lapsensa perheeseen. Asuinkiinteistön omistus sekä ilmainen lasten- ja kodinhoito ovat vielä nykyäänkin asioita joilla lapsiaan voi helposti ja "oikeutetusti" hallita.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Perskutarallaa. Pieni, mutta pikantti yksityiskohta on saanut koko ketjun sivuraiteilleen. Ei siellä mitään Anopin ja miniän välisiä sotia edes ollutkaan. Kysymyksessähän oli sukutila, missä asui "isoäidin" tytär perheineen. Eli siis KYSEESSÄ OLI ANOPIN JA VÄVYPOJAN välisen mykkäkoulu ja dissaus. Ollaan me vaan kaikki Alzheimer-potilaita.... :lol: Tätä riitelyä (äitinsä ja miehensä kanssa) katseli vierestä nuoren perheen äiti, kunnes sekosi kohtalokkain seurauksin.

Kirjoitan ensi viikolla aiheesta täydentävän lisäraportin!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

^Olen ollut tietoinen tästä seikasta, mm. Elokuvassa käy selkeästi ilmi, että vanhempi emäntä on naisen äiti. :wink:
Ja lähinnä häntä syyteltiin tyttärensä vähättelystä ja määräilystä, itsekkyydestä, sekä vähäsen vävypojan vikittelystä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin