Käyttäjien plussat ja miinukset

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Ei jessus :lol: :lol: :lol: Siru, ihan turha kuvitella, että mä alkaisin kirjoitella sun tahtos mukaan. Kirjoitan jos koen et on jotain kirjoitettavaa. Sä selvästikin luet mun viestejä valikoivasti. Ehkä ois parempi jättää ne lukematta kokonaan, kun noin ahistaa :)


Ja mitä tulee itse aiheeseen, niin mä en koe tarvetta kertoa tällaisessa ketjussa koko Minfolle mitä mieltä oon muista kirjoittajista. Joidenkin jutuista tykkää enemmän ja joidenkin vähemmän. Ja niin se on kaikilla muillakin kirjoittajilla.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisitte laittaneet hessu52 nimellä tuonne viinipuolelle että rankkia, tai pontikkaa, no viimemainittu ei ole käymistulos, vaan tisle, mutta rankki on pahaa ja katkeraa, sekä vatsalle varsinaista myrkkyä keskenkäyneenä maisteltuna!
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Peräkylän Maigret kirjoitti: Peräkylän Maigret
Heikko (M): Viittaa koko rakenteeseen, josta puuttuu niin alkoholia, hedelmäisyyttä kuin hapokkuuttakin.
Em. kohdalla Kylli on jyrkästi eri mieltä. Viin(e)inä Peräkylän Maigret´a kuvaisivat ennemminkin seuraavat termit tai tietyt elementit niistä:

Antava (T, M): ... elinkaarensa huipulla oleva viini. Viini on parhaimmillaan niin tuoksunsa kuin makunsakin puolesta.

Elegantti (T, M, Y): Tuoksujen ja makujen kokonaisuus, jossa on hienot aromi- ja makuvivahteet ja harmoninen tasapaino eikä viini ole karkea.

Kukkea (T, M): Viini on hehkeimmillään, tuoksussa ja maussa on runsautta.

Kypsä (U, T, M): Kehittynyt väriltään. Valmis juotavaksi, viinin maku ja tuoksu ovat parhaimmillaan.

Luonteikas: Vivahteikkuuden lisäksi viinissä on kasvuympäristölle, tuottajalle tms. tyypillisiä piirteitä.

Monipuolinen
(T, M): Viinissä on monia eri vivahteita ja ulottuvuuksia, jotka usein tulevat esiin viinin ”avautuessa” lasissa (viinin saadessa happea). Monipuolisuutta pidetään viinin laadukkuuden merkkinä. Kypsyessään viiniin syntyy monipuolisia vivahteita ja tuoksuun bukeeta.

Kannattaa tsekata myös, mitä sanotaan tertiäärisistä aromeista, happorakenteesta sekä intensiteetistä.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja ABC »

Peräkylän Maigret kirjoitti: ABC
Kireä (M): Maussa tuntuu liiallinen happoisuus.
Kyse ei ole happoisuudesta, vaan siitä, että tähän sekoitukseen on takavuosien kohun lailla skandaalinomaisesti lisätty härän punasoluja. Viinissä on verta.
Every ship must sail a world.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Pitkä miinus Peräkylän Maigret-lle, kun unohti makustella maija turjukan :(
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

maija turjukka kirjoitti:Pitkä miinus Peräkylän Maigret-lle, kun unohti makustella maija turjukan :(
Maija Turjukka

Kyyneleet eli jalat (U): Lasin sisäpintaan pyörittelyn jälkeen veden ja alkoholin erilaisesta pintajännitteestä muodostuvat norot.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Peräkylän Maigret kirjoitti:Maija Turjukka

Kyyneleet eli jalat (U): Lasin sisäpintaan pyörittelyn jälkeen veden ja alkoholin erilaisesta pintajännitteestä muodostuvat norot.
Epäilen P-Maigretin tarkoittavan ns. ikkunoita, mitä muodostuu viinilasin seinämille, ei kuitenkaan veden ja alkoholin pintajännitteestä vaan kertoen viinin olevan makeahko. Sokeri saa siis aikaan tällaisen reaktion.
Mielestäni Maija Turjukka on aromaattinen ja vivahteikas viini. Maija edustaa monipuolista ja runsasta minfokantaa, ja hänessä korostuu useita eri aromeja ja makuja.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Kiitos, rosamarine, ehkä olemme molemmat kuvailemasi kaltaisia 8)

Itse lisäisin omaan kuvaukseeni vielä tämän:

Talonpoikainen (T, M, Y): Tuoksultaan, maultaan ja kokonaisuudeltaan hyvin karkea, selkeä ja hyvin tehty. Viinissä ei ole mitään negatiivista, mutta siitä puuttuvat eleganssi ja tyylikkyys.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

maija turjukka kirjoitti:^Kiitos, rosamarine, ehkä olemme molemmat kuvailemasi kaltaisia 8)
Kyllä, meissä on paljon samaa. Tosin meitä erottaa maun pituus. Pitäisin sinua parempilaatuisena, sillä maku kestää pitkään ja on erittäin aromaattinen. Mitään miinusta en nyt keksi tähän hätään, olkoon oma osuuteni siis plussalinjalla tähän(kin) ketjuun.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Siru83 kirjoitti:Niin tänne on tosiaan etsiytyneet ne "tietyt tyypit", jotka tulevat tänne vain kritisoimaan nimimerkkiäni...
En jaksa usko ollenkaan, että kukaan on etsiytynyt tänne juuri sinua ärsyttämään. Ja jos ihan aikuisten oikeesti miettii tuota sinun ärsyttämistäsi, niin eiköhän se ole niin, että sinä olet päsmäröinyt ja pitänyt koko palstaa vähän niinkuin omanasi. Ja sillä kai sitten oikeutat sen, että morkaat lähes kaikkia. Sulla palaa proppu helvetin helposti, jos sitten kun asiasta sinulle mainitaan. Muut ei saisi ottaa mistään sinun kommentista nokkiinsa.

Mielestäni kukaan täällä ei sinulle ole aiheetta mistään maininnut. Jos sinulla olisi munaa senverran, että myöntäisit edes itsellesei sen, että olet ollut vittumainen todella monelle täällä. Eikä asetelma ole Siru83 vastaan muut.

Sellainen vanha sanonta pitää yleensä paikkaansa, että sitä saa mitä tilaa ja toinen, että joka toiselle kuoppaa kaivaa, niin se itse siihen lankeaa. Nämä pitää nyt hyvin paikkaansa. Kuten aiemmin sanoin, niin olisit varmasti hyvä tyyppi ja olet hyvä kirjoittaja, m utta kun sinä hyökkäät muita kohtaan niiin usein ja suollat vittuilu paskaa, etkä myönnä ikinä olevasi väärässä, niin kaikki sinusta/sinun mielipiteistä ei pääse esille/oikeuksiinsa.

Tämä on vaan minun mielipiteeni ja se, että ketju on turha. Ne palautteet voi antaa yv:nä tai sitten kyseisessä ketjussa, jossa aihetta tulee.

TÄLLÄINEN KETJU VOI ANTAA TÄYSIN VÄÄRÄN KUVAN PALSTALAISESTA ESIM. UUDELLE PALSTALAISELLE, JOKA EI YHTÄÄN TUNNE MUITA. KUN JOKU LAATII LISTAA MITEN HULLU/OSAAMATON/HUONO KIRJOITTAJA/TIETÄMÄTÖN JNE... JOKU TOINEN PALSTALAINEN ON. JA SELLAINEN ON MIELESTÄNI AIKA HUONO LÄHTÖ-ASETELMA. JA KUN TIETÄÄ SEN, ETTÄ HELPOSTI ANNETAAN MIINUSTA SILLE, JONKA KANSSA ON OLLUT ERIÄVIÄ MIELIPITEITÄ YMS. sIINÄ ON SE JÄRJELLINEN SYY MIKSI EN HENK.KOHT. PIDÄ TÄSTÄ KETJUSTA, EIKÄ SE KUKA ON SEN ALULLE LAITTANUT.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kampamaneetti kirjoitti: Miinuksia ei niinkään kenellekkään... Tai jos oikein hakemalla hakee jotain (Ei miinuksen arvoisesti) niin INES 7:kan kirjoituksista en joskus ymmärrä yhtään mitään. Ehkä menee oman sivistymättömyyden piikkiin :oops:
Tartun syöttiin. Onko kyse sisällöstä? Veikkaan ehkä enemmänkin turhaa sanakikkailua, johon sorrun liikaa. Aattelin vaan, kun ei yhtään mitään tajuta. Toisaalta syy voi olla pitkissä lauserakenteissa, jolloin itse pääasia katoaa matkalla ja palaa vasta lopussa, jos silloinkaan, raameihin.

Olisi kiva tietää esimerkkejä. Harmittaa, jos ylivoimaisesti palstan kovin tietäjä noin jää epäselväksi ymmärtää.

Itselleni annan plussaa oikeassa olemisesta ja kaikille erimielisille miinusta tyhmyydestä.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Lopeta Outo Enkeli nimimerkkini stalkkaaminen, äläkä änkeä joka paikkaan kommentoimaan, mihin minä olen kommentoinut.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Siru83 kirjoitti:Lopeta Outo Enkeli nimimerkkini stalkkaaminen, äläkä änkeä joka paikkaan kommentoimaan, mihin minä olen kommentoinut.
ai. eikös täällä saa tehdä kuten haluaa. pitäs varmaan miinustaa. aatteleppa itte,jos omalle kohdalle sattuu. et sinä mua liikuta suuntaan tai toiseen ja en oo joka asiassa sua kyttäämässä. tee kuten haluat. mua ei nappaa paskan vertaa. enkä tasan sua stalkkaa. kommentoin jos siltä tuntuu ja en jos en. minä päätän itse tekemisistäni. se on varma. enkä ole mennyt henk.koht. asioihin enkä usein sinua mitenkään noteerannut vaan itse aihetta. katso vaikka historiaa. mulla ei ole sua vastaan mitään. OLEN SANONUT ETTÄ SULLA ON JÄRKEVÄÄ TEKSTIÄ MUTTA SE HUKKUU RIITOJEN KESKELLE...

ENKÄ AIO TÄTÄ JATKAA ETKÄ SAA MINUSTA RIITA KUMPPANIA. JOTEN ANNA OLLA.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17155
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Hahaa, arvasin, että luette tämän nähdäksenne mitähän sillä mulkku-Lecterillä on tänne annettavaa...

Siru83 on yksi parhaista kirjoittajista ja hän on tuonut sivustolle sitä kaipaamaanne säpinää. Siru83 selvästkin näkee vaivaa etsiessään faktoja ja tapauksia. Tyyli millä hän tuo ne esille ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta siihen olen huono sanomaan mitään, koska itselläni on "jostain syystä" sama ominaisuus... 8)

Muita en kommentoi sen enempää kuin joillakin on hieno tyyli kirjoittaa - ja he kirjoittavat osaavasti ja asiantuntemuksella. Tietänevät kyllä keitä ovat.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Käyttäjien plussat ja miinukset

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Olen huomannut että jotkut Siru83n jutuista on just olleet Mtv3n Fakta-kanavalla. Sieltähän niitä aiheita saa. Enkä jaksa nimimerkin viestejä enää ees lukeakaan. Joten miinusta siitä, jotkut jutut olis varmaan ihan mielenkiintoisia lukea, mutta häviävät sinne paskanjauhannan sekaan.
Vastaa Viestiin