"Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Kylli
Perry Mason

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^Tismalleen. Kylli kyseli joskus ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten "vanhat" sorsivat "uusia". Ainuttakaan ei tullut. Kyllä niitä hyviä kirjoittajia (huom. "hyvä kirjoittaja" voidaan tässä yhteydessä tulkita vähän laajemminkin vaikkapa "hyväksi palstalaiseksi") on niin uusissa kuin vanhoissakin, ja asialliset kommentoijat on mielestäni aina otettu hyvin vastaan. Häiriköt on sitten eri asia, hehän kiusaavat muita ihan statuksesta riippumatta.

Sellaista kuitenkin toivoisin ihan kaikilta että jos vaikka pikaisesti vilkaistaisiin ketjua aloitettaessa josko vastaava (tai jo useampikin) on olemassa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

tuuli kirjoitti:Jotenka en sinällään tosiaan koe mitään tarvetta saada vanhemmilta kirjoittajilta mitään "opastusta", kuinka täällä käyttäydytään ja vastaavasti en halua kokea mitään ylemmyyden tunnetta alokkaita kohtaan. Paljon hyvää pohdintaa tulee uusiltakin käyttäjiltä ja vastaavasti väittäisin, paljon liirumlaarumia vanhemmilta. Turha perustaa sitä omaa auktoriteettia ja nenäkästä kaikkitietävyyttä sen varaan, kuinka monta viestiä on saanut aikaiseksi. Jos on netiketti hallussa ja OT:a vältetään, niin eiköhän sillä pääse jo aika pitkälle. Niinkuin kaikilla muillakin foorumeilla. Joten en perusta "vanhojen neuvoista" suuntaan enkä toiseen!
Hyvä kirjoitus Tuulilta. Näinhän se on, että turha sitä on alkaa toisia kirjoittajia ja heidän neuvojaan konkreettisesti noudattamaan, vaan menee omalla moodillaan. Joskus voi tulla ylilyöntejä kenelle vaan, ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Toiset kirjoittavat sujuvammin, toiset taas eivät ikinä, vaikka notkuisivat sen 10 vuotta jossain palstalla pätemässä ja neuvomassa toisia. Asiakirjoittajia ei ole koskaan liikaa, täälläkään.

Ylläpito on tehnyt palstalle säännöt, ja niitä noudattamalla pääsee kai aika pitkälle, luulisin. Mä olen ehkä myös auktoriteetteja rikkova tyyppi ja pidän muiden teksteissä siitä, että kirjoittajalla on luonnetta tuoda mielipiteensä reilusti esille, ettei tarvitse lähteä lipilaarilinjalle surffailemaan ja muita pokkuroimaan.

Jos ylilyöntejä tulee, niin senhän huomaa viimeistään bannien määrästä. Bannien määrä voi kertoa myös värikkäästä kirjoittajasta. Mä en niitä täällä virtuaalimaailmassa pidä minään, ne tuskin kenenkään elämää hajottaa sen kummemmin.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Juu ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa kuka on "uusi" ja kuka "vanha", saati sitten kenenkään nettipersoonat. Vain sillä on keskustelun kannalta väliä mitä sieltä näppikseltään suoltaa. Pirhosen kanssa samaa mieltä, foorumi mikä foorumi.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Okei. Asia selvä. Eli kaikki te, joita on sorsittu ja opastettu, välillä ihan ilman mitään järkevää syytä, niin ei tarvitse välittää siitä paskaakaan. Itse en ole välittänytkään, eikä ole kyllä sorsittukaan. Olen tätä palstaa seurannut vuodesta 2007-2008 asti ja tiedän kuviot, mutta valitettavan usein olen nähnyt sitä, että uudemmat kirjoittajat sanoo, etteivät uskalla kirjoittaa, koska tulee ilkeitä kommentteja palstalla pidempään olleilta. Ja kun niin käy, niin se palstalle kirjoittaminen hyytyy, kun lytätään maan rakoon heti, kun uskaltaa kirjoittaa. Itse en niin toimi, enkä myös lopeta kirjoittamista, jos joku ns. vanhempi antaa negatiivista kommenttia. Myö valitettavan usein teiltä ns. vanhoilta tulee uusille latistavaa kommenttia, vaikka ennemmin olisi kannustettava. Se uudet vs. vanhat asettelu on tullut ihan itsestään tänne ja kukaan ei voi kiistää, ettei niin olisi. On tullut "kuppikuntia" tai klikkejä ja en itse sillä tarkoita viestien määrää, vaan ihan sitä, minkä jokainen enemmän täällä "asioinut" on varmaan huomannut. Itsekkin tavallaan kuulun vanhempaan "kaartiin"(jos se sillä mitataan, kuin kauan on palstaa seurannut tms.) ja jos joku on esim. on minulta jotain kysynyt, niin olen ystävällisesti vastannut. Aika paljon saan yksäreitä ja niihin olen aina mielellään vastannut. Toi viestien määrä tosiaan ei mitään merkitse, sillä niitä saisi kuka vaan paljon, kun vastailisi esim. gallup-osion: "mitä kuuntelet nyt" ja muihin vastaaviin kysymyksiin muutaman kerran päivässä. Olen niihin itsekkin joskus vastannut ja eihän siinä mitään pahaa ole, kun ei joka biisiä ilmoita. :lol:

Monilla on paljon näkemystä, tietoa ja taitoa sekä kaikkea muuta tänne kirjoittamiseen vaadittavaa. Usein vaan heitä ei noteerata, koska ei kuulu siihen "porukkaan". Miksi näin on. Tietyt vastailee toisilleen ja noteeraa vain tiettyjä henkilöitä. Onko tosiaan niin, että tänne ei kaivata kuin ne, jotka ovat tänne alusta asti postanneet ja käyneet "miiteissä". Mielestäni tämä on avoin kaikille ja kaikki olisi noteerattava. Itseäni ei ole syrjitty tms, mutta kuten jossakin postauksessa olen julki tuonut sen, että tahdon olla reilu ja kirjoitan joskus teidän hieman hiljaisempien puolesta, jotka yrittää saada "ääntään kuuluville".

Tämä on hieno ja asiallinen palsta, eikä minulla ole ketään kirjoittajaa kohtaan mitään kaunaa tms. Ei pahaa sanottavaa jne, vaikka olen erään henkilön kanssa käynyt kiivasta sananvaihtoa(kuten moni muukin), koska hän alkoi kukkoilla ja polki maanrakoon varsinkin niitä juuri palstalle tulleita. Tein sen vain, että hän tajuaa sen, ettei ole aina oikeassa omine mielipiteineen, vaan täällä on paljon muitakin. Itse olen aikoinaan lukenut täällä paljon ja huomannut sen, ketkä on asiallisia ja ovat ottaneet muutkin kuin ne tietyt huomioon mielipiteineen. Mutta kaikille on paikkansa ja kaikki rikastuttavat palstaa omalla tavallaan ja se jos mikä on hienoa.

Jos kaikki olisi samasta puusta veistetty, niin eihän täällä jaksaisi roikkua kovinkaan pitkään. Toivon, etten loukkaa tai pahoita kenenkän mieltä ja teille ns. uusille luon uskoa teihin itseenne, sillä teitä tarvitaa. Hyvää alkavaa talvea kaikille, olit sitten kauan tai vähän palstalla viipynyt kirjoittaja.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Outo Enkeli kirjoitti:Okei. Asia selvä. Eli kaikki te, joita on sorsittu ja opastettu, välillä ihan ilman mitään järkevää syytä, niin ei tarvitse välittää siitä paskaakaan. Itse en ole välittänytkään, eikä ole kyllä sorsittukaan. Olen tätä palstaa seurannut vuodesta 2007-2008 asti ja tiedän kuviot, mutta valitettavan usein olen nähnyt sitä, että uudemmat kirjoittajat sanoo, etteivät uskalla kirjoittaa, koska tulee ilkeitä kommentteja palstalla pidempään olleilta. Ja kun niin käy, niin se palstalle kirjoittaminen hyytyy, kun lytätään maan rakoon heti, kun uskaltaa kirjoittaa. Itse en niin toimi, enkä myös lopeta kirjoittamista, jos joku ns. vanhempi antaa negatiivista kommenttia. Myö valitettavan usein teiltä ns. vanhoilta tulee uusille latistavaa kommenttia, vaikka ennemmin olisi kannustettava. Se uudet vs. vanhat asettelu on tullut ihan itsestään tänne ja kukaan ei voi kiistää, ettei niin olisi. On tullut "kuppikuntia" tai klikkejä ja en itse sillä tarkoita viestien määrää, vaan ihan sitä, minkä jokainen enemmän täällä "asioinut" on varmaan huomannut. Itsekkin tavallaan kuulun vanhempaan "kaartiin"(jos se sillä mitataan, kuin kauan on palstaa seurannut tms.) ja jos joku on esim. on minulta jotain kysynyt, niin olen ystävällisesti vastannut. Aika paljon saan yksäreitä ja niihin olen aina mielellään vastannut. Toi viestien määrä tosiaan ei mitään merkitse, sillä niitä saisi kuka vaan paljon, kun vastailisi esim. gallup-osion: "mitä kuuntelet nyt" ja muihin vastaaviin kysymyksiin muutaman kerran päivässä. Olen niihin itsekkin joskus vastannut ja eihän siinä mitään pahaa ole, kun ei joka biisiä ilmoita. :lol:

Monilla on paljon näkemystä, tietoa ja taitoa sekä kaikkea muuta tänne kirjoittamiseen vaadittavaa. Usein vaan heitä ei noteerata, koska ei kuulu siihen "porukkaan". Miksi näin on. Tietyt vastailee toisilleen ja noteeraa vain tiettyjä henkilöitä. Onko tosiaan niin, että tänne ei kaivata kuin ne, jotka ovat tänne alusta asti postanneet ja käyneet "miiteissä". Mielestäni tämä on avoin kaikille ja kaikki olisi noteerattava. Itseäni ei ole syrjitty tms, mutta kuten jossakin postauksessa olen julki tuonut sen, että tahdon olla reilu ja kirjoitan joskus teidän hieman hiljaisempien puolesta, jotka yrittää saada "ääntään kuuluville".

Tämä on hieno ja asiallinen palsta, eikä minulla ole ketään kirjoittajaa kohtaan mitään kaunaa tms. Ei pahaa sanottavaa jne, vaikka olen erään henkilön kanssa käynyt kiivasta sananvaihtoa(kuten moni muukin), koska hän alkoi kukkoilla ja polki maanrakoon varsinkin niitä juuri palstalle tulleita. Tein sen vain, että hän tajuaa sen, ettei ole aina oikeassa omine mielipiteineen, vaan täällä on paljon muitakin. Itse olen aikoinaan lukenut täällä paljon ja huomannut sen, ketkä on asiallisia ja ovat ottaneet muutkin kuin ne tietyt huomioon mielipiteineen. Mutta kaikille on paikkansa ja kaikki rikastuttavat palstaa omalla tavallaan ja se jos mikä on hienoa.

Jos kaikki olisi samasta puusta veistetty, niin eihän täällä jaksaisi roikkua kovinkaan pitkään. Toivon, etten loukkaa tai pahoita kenenkän mieltä ja teille ns. uusille luon uskoa teihin itseenne, sillä teitä tarvitaa. Hyvää alkavaa talvea kaikille, olit sitten kauan tai vähän palstalla viipynyt kirjoittaja.
Tässä olisi ehkä paikka semmoiseenkin keskusteluun, kun eräät nikit (vanhat tai uudet) ovat niin täynnä omia oletuksiaan ja tulkintojaan, että he jyräävät omien viestiensä alle keskusteluun mukaan yrittävien (uusien tai vanhojen nikkien) usein uutta näkökulmaa tai teoriaa sisältävät, vain tekstiä sisältävät viestit. Nämä tekstit hukutetaan massiivisiin, toinen toistaan seuraavien kuvasarjojen alle ja kukaan ei edes huomaa noita muita mielipiteitä teksteissä, tai ei lue niitä muuten. Pari kolme tällaista nikkiä kiistelee milloin mistäkin yksityiskohdasta, joka ei lopulta liity oikein mihinkään ko viestiketjun otsikossa olevaan asiaan. Joillekin näyttäisi lisäksi olevan tärkeää saada kaikki päähänpistonsa näkyviin välittömästi, liittyivät ne aiheeseen tai eivät.

En voi välttyä ajatukselta, että tuollainenkin yletön kuvienrustaus ja lähettäminen olisi eräänlaista trollausta ja asiain hämärtämistä... ainakin joidenkuiden nikkien taholta.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Lisäksi edellä kirjoittaneen tekstin pitkä järjetön lainaaminen - ainoastaan sotkee ja pitkittää viestiketjuja.

Jos vastaat seuraavana, älä suotta tee pitkiä lainauksia, tai lainaa ainoastaan sitä tekstin osaa mihin haluat erityisesti kiinnittää huomiota.
Vastaa Viestiin