Ampumavälikohtaus pitseria Monacossa 2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
limee
Scooby-Doo

Re: Oulussa ammuttiin pizzeriassa, yksi kuoli kaksi haavoittui.

Viesti Kirjoittaja limee »

Ja näin taas huomataan että kyllä kannattaa antaa lieviä tuomioita. Tai no, kunnon tuomio on annettu mutta lievennetty. Ja nytkin "vapaalla vankilasta", mitä sekin sitten tarkoittaa. Kivasti saa lomiakin viettää, kyllä kyllä.

Jos kaveri olis kavaltanut rahaa tai kiertänyt veroja istuis edelleen vankilassa. Tappoi kuitenki raa'asti vaan ihmisen ja vahingoitti muutamaa muuta niin mitäs pienistä. Vapaalle ja kas, uusi tekonsa.
Gary Dexter
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Gary Dexter »

Tässä Kalevan uutisointia tuosta HO:n päätöksestä.

Oulu 1.6.2007

Kirvessurma muuttui murhasta tapoksi
Kymmenillä kirveeniskuilla kaverinsa Oulun edustan meren jäällä surmanneen oululaisnuorukaisen murhatuomio on muuttunut Rovaniemen hovioikeudessa tapoksi. Hovioikeus langetti miehelle 11 vuotta vankeutta. Oikeus antoi päätöksensä perjantaina.

Oulun käräjäoikeus tuomitsi nuorukaisen murhasta elinkautiseen vankeuteen. Käräjäoikeuden mielestä viime vuoden helmikuussa tapahtunut surmatyö oli törkeä sekä poikkeuksellisen raaka ja julma. Sekä tekijä että uhri olivat koko päivän jatkuneen juopottelun jäljiltä voimakkaassa humalassa. Nuorukainen valitti käräjäoikeuden tuomiosta hovioikeuteen, koska katsoi syyllistyneensä murhan sijasta tappoon.

Ratkaisussaan hovioikeus hyväksyi käräjäoikeuden perustelut ja johtopäätöksen siitä, että kyseessä oli tahallinen teko. Nuorukainen oli lyönyt kaveriaan kirveellä kymmeniä kertoja päähän ja selkään. Myös hovioikeuden mielestä teko oli raaka ja julma.

Hovioikeuden mielestä nuorukaisen tekoon ei kuitenkaan liittynyt minkäänlaista harkintaa, vaan se oli tehty riidan päätteeksi voimakkaassa kiihtymystilassa. Nuorukainen oli myös huutanut apua tekonsa jälkeen ja soittanut myöhemmin surmatyöstä isälleen.

Näistä syistä johtuen tappoa ei hovioikeuden mielestä ole pidettävä kokonaisuutena arvostellen törkeänä. Oikeus katsoi nuorukaisen olleen teon tehdessään syyntakeinen, vaikka hän mielentilatutkimuksen mukaan kärsi muun muassa lääkeaineriippuvuudesta ja epäsosiaalisesta persoonallisuudesta.

http://www.kaleva.fi/uutiset/juttu/661792
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Tämän jälkeen ei tapa kyllä enää ketään. Hesarin mukaan ampuja on valumassa viemäriin ja toipuminen epätodennäköistä.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Toivottavasti motiivi selviää, vaikka tekijä kuolisikin. Onko varmaa, että ampui itse itseään?
Jotenkin tuntuu, että tuollainen tyyppi päin vastoin elvistelisi teollaan poliisin saapuessa...

Toisaalta, jos surmaajan ampuja on joku ulkopuolinen, saa se minusta hyvin jäädä pimentoon. Säästöähän tuo vaan on valtiolle.

Penään edelleen niitä vaarallisuusarvioita. Suorastaan hävettää, että tässä maassa voi kirvesmurhaaja päästä alle kuudessa vuodessa vapauteen jatkamaan näemmä harrastuksiaan.
Nuotio & Äreät Tiput
P.U.H
Susikoski

Viesti Kirjoittaja P.U.H »

http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=227159

Tuossa videokuvaa ja poliisin kommenttia asiaan liittyen. Motiivi edelleen epäselvä.
Tekijä oli n.vuotta ennen kirvesmurhaakin yrittänyt tappaa puukolla jonkun miehen Kaijonharjussa baarin edustalla muiden rötöksien ja hörhöilyjen lisäksi.
Joskus mietityttää vaan mitä näillä vaarallisuusarvioiden tekijöillä liikkuu pään sisällä? Tyyppi vetää stereoideja muutaman vuoden ja eikun päästetään vapaaksi jatkamaan samoja harrastuksiaan. Naimisiin oli ehtinyt sentään. Sillä lailla.
Hankkija
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Hankkija »

Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

P.U.H kirjoitti: Joskus mietityttää vaan mitä näillä vaarallisuusarvioiden tekijöillä liikkuu pään sisällä?
Kyllä minä lähden siitä, että tämä ampuja on vastuussa teoistaan!
Ja jo tuli muutamat nimimerkit paikalle kun shakaali haaskalle, kun maahanmuuttajasta saatiin henki pois. Valitettavasti vaan nyt yksi suomalainen (jotka eivät koskaan tee rikoksia näiden nimimerkkien mielestä) taitaa heittää veivinsä kanssa. Joka minun mielestä on helvetin hyvä!
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Arlene kirjoitti: Kyllä minä lähden siitä, että tämä ampuja on vastuussa teoistaan!
Ja jo tuli muutamat nimimerkit paikalle kun shakaali haaskalle, kun maahanmuuttajasta saatiin henki pois. Valitettavasti vaan nyt yksi suomalainen (jotka eivät koskaan tee rikoksia näiden nimimerkkien mielestä) taitaa heittää veivinsä kanssa. Joka minun mielestä on helvetin hyvä!
Arlene, näytä viesti jossa hehkutetaan maahanmuuttajan kuolemaa.
Olen ollut tuon pizzerian asiakkaana usein, viimeksi perjantaina iltapäivällä.
Paskanen tukka
Dave Destroyer
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Dave Destroyer »

Ampujakin nyt kuoli.

Naamakirjassaan oli surunvalitteluja.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Ampuja tilasi pizzan. Koska han ei ole pizzaa saanut, niin on oikeutettu saamaan rahansa takaisin. Ampumistapaus ja pizzan tilaaminen ovat erillisia oikeustoimia, eika niita voi sekoittaa keskenaan.

Olen oudoksunut Suomen lepsua tuomiolinjaa. Toisaalta voi ajatella, etta Suomessa on erittain tehokas systeemi. Yleensa tama porukka tappaa samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvaa porukkaa, joten voi ajatella, etta hoitavat tehokkaasti itse tuomiot. Tassakin tapauksessa tekijan tuomio oli kuolema ja han kiltisti taytantoonpani sen heti rikospaikalla. Tosin nama ovat yleensa sen tason luusereita, etta eivat osaa hoitaa kunnolla edes itseaan paivilta. Pahoittelen aakkosten puuttumista.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Arlene kirjoitti:Valitettavasti vaan nyt yksi suomalainen taitaa heittää veivinsä kanssa. Joka minun mielestä on helvetin hyvä!
Kerrankin samaa mieltä Arlenen kanssa! Säästyisi siinä verovarojen lisäksi oululaista yhteiskuntaa rauhaa kun surmaaja kuolisi näihin itse aiheuttamiinsa vammoihin. Vai luuleeko joku että ampujasta olisi vielä joskus järjestäytyneen yhteiskunnan jäseneksi? Hörhö mikä hörhö. Sellaisen kuolema on yksinkertaisesti hyvä asia.

Mutta tässä taas nähtiin tämä vapautuvien vankien vaarallisuusarvioinnin tehokkuus!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Elinkautinen 2006 ja nyt tappamassa vai murhaamassa jo uudestaan? Lyhyiksi on mennyt elinkautiset Suomessa?
Mahtaisiko johtua säästämisestä ja naivien päättäjien hyväuskoisuudesta tämäkin joukkomurha?
Mielenkiinnolla odotan rikosseuraamuslaitoksen tiedotetta tämän kuun lopussa. Tuleeko tiedotteessa enemmän enemmän jalkapantoja ja kotiin tuomioita ”kärsimään” , lyhyempiä tuomioita.
Päivitetty 9.2.2012 14:19, julkaistu 9.2.2012 14:19
Rikosseuraamuslaitos pohtii vankiloiden lakkauttamisia

STT
Vankeinhoidon säästökuuri voi johtaa vankiloiden sulkemisiin. Rikosseuraamuslaitoksen pääjohtajan Esa Vesterbackan mukaan laitos esittää todennäköisesti yhden avovankilan lakkauttamista Itä- tai Pohjois-Suomen alueelta.
Yhtenä pohdittuna vaihtoehtona on Keravan vankilan lakkauttaminen. Tällöin vankilan henkilöstö ja toiminta siirtyisivät muihin laitoksiin.
Rikosseuraamuslaitos tiedottaa säästösuunnitelmistaan tämän kuun lopussa.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721 ... misia.html

Voipi olla että tämän julkaiseminen lykkääntyy jotta vastuunkantajat eivät joutuisi huonoon valoon. Näinhän on nykyään tapana kantaa vastuuta poliitikoilla.
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Myötätuntoni täysin pizzerian väen puolella, ovathan he oiva esimerkki Suomeen hyvin sopeutuneista ja asiansa kunnolla hoitavista maahamuuttajista. Eräs vähemmän tänne kirjoittava minfolainen antoi mulle luvan julkaista ottamansa kuvan paikan päältä (otettu siis n. tunti sitten), runsaasti muistokynttilöitä jo oven pielessä.

Kuva
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Taisi muuten tämä kyseinen ampuja olla juuri TV1:llä Tositarina: Vankivaunu -nimisessä dokumentissa. Samanikäinen kaveri, tappanut Oulussa kaverinsa, saanut 12 vuoden tuomion. FB-kuvan kanssa samaa näköä.
Dokkari on tehty vankeja kuljettavassa junassa, kertovat itse tarinaansa.
Lienee kohta Areenassa nähtävillä. Joku asiasta paremmin tietävä voisi vaikka vahvistaa, onko sama mies.
ylälauteiden mies
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

Harpo kirjoitti:Taisi muuten tämä kyseinen ampuja olla juuri TV1:llä Tositarina: Vankivaunu -nimisessä dokumentissa. Samanikäinen kaveri, tappanut Oulussa kaverinsa, saanut 12 vuoden tuomion. FB-kuvan kanssa samaa näköä.
Dokkari on tehty vankeja kuljettavassa junassa, kertovat itse tarinaansa.
Lienee kohta Areenassa nähtävillä. Joku asiasta paremmin tietävä voisi vaikka vahvistaa, onko sama mies.
Parhaillaan TV 1, juuri tuo ohjelma, "vankivaunu" menossa. (klo 18.45 - 19.15)
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -
Vastaa Viestiin