Naapurit helvetistä
Re: Naapurit helvetistä
Radiossa ne puhui näistä helvetillisistä naapureista, ja siellä joku isännöitsijäliiton tai vastaavan ihminen sanoi että jos taloyhtiössä vaan yksi talous valittaa naapurin toimista, niin sille ei oikein voi tehdä mitään, mutta jos useampi valittaa, niin sitten asialle on pakko tehdä jo jotain. Ja asian ydin oli se että siksi noin että ei näissä tapauksissa jossa se naapuri ei pidä toisesta naapurista yrittää vaan savustaa toisen ulos, niin pitää olla useamman ihmisen valitusta siitä että toisen käytös on oikeasti normaalielämää häiritsevää. kamalan sekava selitys, mutta kai tuosta joku jotain ymmärtää 
Eipä tuokaan "muuta ok-taloon" ole se joka välttis tekee autuaaksi. Itse asumme ok-talossa, ok-alueella joka on todella rauhallinen. Tai oli kunnes naapuritontille muutti perhe jonka kanssa ystävystyin. No, aika pian kävi selväksi että kyseisillä naapureilla on tapana pitää aika hulvattomia kotipippaloita eikä nekään nyt niin häirinneet alkuaikoina kun olivat kuitenkin suht järkeviin aikoihin ja pippaloijat siirtyi sisätiloihin iltasella.
No, sitten tapahtui erinäisiä muita vähemmän mukavia juttuja toisella puolella pensasaitaa vajaa vuosi heidän muuttonsa jälkeen, vaikutti meidänkin elämään aika paljon kyseiset tapahtumat ja aikani olin niin etten uskaltanut edes liikkua pimeällä yksin ulkorappusia pidemmälle. Rouva jäi yksin murtuneena lasten kanssa torppaan, alkoi sitten jossain kohtaa taas liikkua kylilläkin ja vuosien jälkeen tälle muutti uusi mieskin siihen asumaan.
Uusi mies toi mukanaan, jos mahdollista, vielä värikkäämmän tuttavapiirin, lisäksi pariskunta tuntuu aina pippaloidessaan jonkinasteisen sotatilan aikaan ja ajan mittaan homma on mennyt siihen että meillä ei välttämättä voida pitää kesällä ikkunoita öisin auki sillä kuka htti jaksaa kuunnella sitä julmettua huutoa, riitelemistä, musiikin huudattamista jne yrittäessään nukkua. Koska kuitenkin olemme naapurin kanssa muilta osin varsin hyvissä väleissä niin enpä ole viitsinyt asiasta nostaa mitään riitaa, pidetään sitten ikkunat kiinni öisin.
Touhu on kokolailla onneksi pysynyt suht kuosissa tänä kesänä, mutta siihenkin kaiketi lähinnä syynä se että keväällä pippaloiden päätteeksi oli tapahtunut jotain outoa heidän pihassaan ja tämän outouden seurauksena mm meidän ovellamme seisoi poliisin tutkijat aamulla kyselemässä kellonaikoja jne jne, joita tosin emme kummemmin tienneet sillä olimme olleet autuaasti jo tuohon aikaan nukkumassa.
Eli ei, ei se ok-talokaan aina ole se juttu joka takaa rauhan.
No, sitten tapahtui erinäisiä muita vähemmän mukavia juttuja toisella puolella pensasaitaa vajaa vuosi heidän muuttonsa jälkeen, vaikutti meidänkin elämään aika paljon kyseiset tapahtumat ja aikani olin niin etten uskaltanut edes liikkua pimeällä yksin ulkorappusia pidemmälle. Rouva jäi yksin murtuneena lasten kanssa torppaan, alkoi sitten jossain kohtaa taas liikkua kylilläkin ja vuosien jälkeen tälle muutti uusi mieskin siihen asumaan.
Uusi mies toi mukanaan, jos mahdollista, vielä värikkäämmän tuttavapiirin, lisäksi pariskunta tuntuu aina pippaloidessaan jonkinasteisen sotatilan aikaan ja ajan mittaan homma on mennyt siihen että meillä ei välttämättä voida pitää kesällä ikkunoita öisin auki sillä kuka htti jaksaa kuunnella sitä julmettua huutoa, riitelemistä, musiikin huudattamista jne yrittäessään nukkua. Koska kuitenkin olemme naapurin kanssa muilta osin varsin hyvissä väleissä niin enpä ole viitsinyt asiasta nostaa mitään riitaa, pidetään sitten ikkunat kiinni öisin.
Touhu on kokolailla onneksi pysynyt suht kuosissa tänä kesänä, mutta siihenkin kaiketi lähinnä syynä se että keväällä pippaloiden päätteeksi oli tapahtunut jotain outoa heidän pihassaan ja tämän outouden seurauksena mm meidän ovellamme seisoi poliisin tutkijat aamulla kyselemässä kellonaikoja jne jne, joita tosin emme kummemmin tienneet sillä olimme olleet autuaasti jo tuohon aikaan nukkumassa.
Eli ei, ei se ok-talokaan aina ole se juttu joka takaa rauhan.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Toivoisinkin, että täällä muutkin voisivat valittaa. En oikeasti usko olevani ainoa, joka kärsii tosta mulqvistista.Ruu kirjoitti:Radiossa ne puhui näistä helvetillisistä naapureista, ja siellä joku isännöitsijäliiton tai vastaavan ihminen sanoi että jos taloyhtiössä vaan yksi talous valittaa naapurin toimista, niin sille ei oikein voi tehdä mitään, mutta jos useampi valittaa, niin sitten asialle on pakko tehdä jo jotain. Ja asian ydin oli se että siksi noin että ei näissä tapauksissa jossa se naapuri ei pidä toisesta naapurista yrittää vaan savustaa toisen ulos, niin pitää olla useamman ihmisen valitusta siitä että toisen käytös on oikeasti normaalielämää häiritsevää. kamalan sekava selitys, mutta kai tuosta joku jotain ymmärtää
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
^^ ai niin, tohon kertomaani liittyen; mihis minä valitan? Naapuri on kyllä ihan itse ostanut talon joten eipä tässä ole oikein muita kun poliisit ja kukapa viitsii muuten hyvää naapurisopua moisella tuhota?
Ja niin, Nooruska, älytöntä! Ja vaikka valittaisivatkin niin näemmä sekään ei riitä läheskään aina. Oma vanhin lapseni muutti viime syksynä pois kotoa kerrostalokämppään vuokralle ja ei aikaakaan kun yläkertalainen alkoi tehdä kaikkea mahdollista kiusaa minkä keksi mm hakaten narun päähän solmitulla isolla solmulla lapsen ikkunaa ulkoapäin
Lisäksi tämä kyseinen järjenjättiläinen hakkasi aina penskan ovea ohikulkiessaan, huuteli törkeyksiä pihassa tälle jne jne. Penska on tehnyt useamman valituksen tästä tyypistä, samoin naapurit ja onpa siellä kerätty jopa listaa tämän häirikön häätämiseksi; vaan eipä auta. Kyseinen asunto on ilm "sossun" joten ei sitä hemmoa sieltä pois saa. Viimeisimmäksi tapaukseksi jäi onneksi keväinen keikka jolloin lapsi (arka tyttö on tämä minun 20v esikkoni) tuli kalpeana kuin lakana kotiin, onneksi asumme vajaan puolen kilsan päässä ja kertoi heränneensä siihen että hänen oveaan oli hakattu yöllä, postiluukusta huudeltu jne jne ja tyttö oli pelännyt niin paljon että oli mennyt aivan takalukkoon (ei ollut tajunnut soittaa edes poliiseja vaan oli lähinnä kaivautunut peiton alle piiloon ja pysytellyt siellä tiukasti aina aamuun asti). Aamulla tyttö lähti asunnostaan kauppaan ja totesi oven olevan veressä.
Sen jälkeen ei häiriöä ole yläkerrasta ollut mutta siihen ei todellakaan vaikuttanut tippaakaan vuokrataloyhtiön yhteydenotto, ei rikosilmoitus poliisille joka tehtiin heti arkipäivänä eikä sen puoleen muukaan virallinen reitti. Se mikä sai yläkerran vetäytymään taisi olla samana iltana suoritettu kolmen ison moottoripyöräjengiläisen kahvikeikka tytölle. Ja silti, en voi ymmärtää miten sitä hörhöä ei saa sieltä ulos!
Ja niin, Nooruska, älytöntä! Ja vaikka valittaisivatkin niin näemmä sekään ei riitä läheskään aina. Oma vanhin lapseni muutti viime syksynä pois kotoa kerrostalokämppään vuokralle ja ei aikaakaan kun yläkertalainen alkoi tehdä kaikkea mahdollista kiusaa minkä keksi mm hakaten narun päähän solmitulla isolla solmulla lapsen ikkunaa ulkoapäin
Lisäksi tämä kyseinen järjenjättiläinen hakkasi aina penskan ovea ohikulkiessaan, huuteli törkeyksiä pihassa tälle jne jne. Penska on tehnyt useamman valituksen tästä tyypistä, samoin naapurit ja onpa siellä kerätty jopa listaa tämän häirikön häätämiseksi; vaan eipä auta. Kyseinen asunto on ilm "sossun" joten ei sitä hemmoa sieltä pois saa. Viimeisimmäksi tapaukseksi jäi onneksi keväinen keikka jolloin lapsi (arka tyttö on tämä minun 20v esikkoni) tuli kalpeana kuin lakana kotiin, onneksi asumme vajaan puolen kilsan päässä ja kertoi heränneensä siihen että hänen oveaan oli hakattu yöllä, postiluukusta huudeltu jne jne ja tyttö oli pelännyt niin paljon että oli mennyt aivan takalukkoon (ei ollut tajunnut soittaa edes poliiseja vaan oli lähinnä kaivautunut peiton alle piiloon ja pysytellyt siellä tiukasti aina aamuun asti). Aamulla tyttö lähti asunnostaan kauppaan ja totesi oven olevan veressä.
Sen jälkeen ei häiriöä ole yläkerrasta ollut mutta siihen ei todellakaan vaikuttanut tippaakaan vuokrataloyhtiön yhteydenotto, ei rikosilmoitus poliisille joka tehtiin heti arkipäivänä eikä sen puoleen muukaan virallinen reitti. Se mikä sai yläkerran vetäytymään taisi olla samana iltana suoritettu kolmen ison moottoripyöräjengiläisen kahvikeikka tytölle. Ja silti, en voi ymmärtää miten sitä hörhöä ei saa sieltä ulos!
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
I'm speachless.... ^
Mutta oon myös toisesta syystä. Kirjoitin asiallisen lapun kaikille naapureille (siis kyselin häiritseekö heitä, kauanko jatkunut ja kehoitin hienovaraisesti yhdessä nousemaan barrikadeille) , joiden arvelin myös häiriintyvän tästä mekastuksesta. Nyt tänään illasta mukava mummeli pimputteli ovikelloa ja kyseli minua. Tämä mummeli sitten kertoi pienen listan kaikista, jotka ovat vuosien saatossa heistä valittaneet. Ja tiesi kertoa, tuon papan viety hoitokotiin viikko takaperin, nyt siellä rellestää poikapuoli, mutta ei kauaa...asunto on tulossa myyntiin!
Miten maailmassa ikinä mulle käy näin kivasti?! 
Mutta oon myös toisesta syystä. Kirjoitin asiallisen lapun kaikille naapureille (siis kyselin häiritseekö heitä, kauanko jatkunut ja kehoitin hienovaraisesti yhdessä nousemaan barrikadeille) , joiden arvelin myös häiriintyvän tästä mekastuksesta. Nyt tänään illasta mukava mummeli pimputteli ovikelloa ja kyseli minua. Tämä mummeli sitten kertoi pienen listan kaikista, jotka ovat vuosien saatossa heistä valittaneet. Ja tiesi kertoa, tuon papan viety hoitokotiin viikko takaperin, nyt siellä rellestää poikapuoli, mutta ei kauaa...asunto on tulossa myyntiin!
^hyvin toimittu! Jospa myynti tapahtuisi pian sillä se poikahan saattaa ehtiä rälläämään siellä vaikka kuinka ja kauan muuten
Tuosta lapseni asuntoasiasta muuten vielä sen verran, että nyt kun kesän ajan on ollut varsin rauhallista niin silti yksi lapsen naapureista tuli siellä pihalla kysymään minulta (vanhempi ja sisuuntunut mieshenkilö) että olenko minä tämän tytön äiti ja onko tosiaan totta että tämä yläkerran sekopää, josta he kaikki ovat tehneet kymmenittäin kirjallisia valituksia, on huudellut tytölle mm huoraa pihalla ja rappusissa ja uhannut hakata tämän jne jne. Totesin että tottahan se on ja tyttö on ollut välillä lapsuudenkodissa yöpaossa juuri noiden aiempien tapausten vuoksi jolloin tämä setä kertoi minulle miten ongelma on helposti ratkaistavissa; Onhan sulla niitä isoja tatuoituja karskeja kavereita, käske niiden kiikuttaa se vaikka metsään ja hakata niin että tietää saaneensa turpaan
Jostain kumman syystä jätin tämän ratkaisuehdotuksen välittämättä eteenpäin... Se mikä itseäni ehkä eniten hämmensi koko jutussa oli se tosiasia että tyttö tosiaan on arka, hiljainen ja kiltti, hänen naapurissaan asuu työkaverini jolta aina välillä kautta rantain olen kysellyt että onko tyttö pitänyt pirskeitä tms jotka aiheuttaisivat häiriöä ja työkaverini mukaan tytön asumista talossa ei kuulemma oikein edes huomaa muuten kuin jos sattuu törmäämään tähän esim siellä rapussa tai pihalla.
Tosin tämä samainen jannu on kuulemma häiriköinyt kaikkia rapun asukkaita ja aina uusin asukas on se jonka tämä ottaa piinaansa. Ja kyseessä on sentään liki 40v jannu, ehkä osasyynstä tämän touhuihin on kaljan ja pillereiden sekakäytöllä, mene ja tiedä. Ja silti tätä ei saa ulos talosta vaikka valituksia tästä on kertynyt vuokrataloyhtiön kansioihin kymmenittäin!
Tuosta lapseni asuntoasiasta muuten vielä sen verran, että nyt kun kesän ajan on ollut varsin rauhallista niin silti yksi lapsen naapureista tuli siellä pihalla kysymään minulta (vanhempi ja sisuuntunut mieshenkilö) että olenko minä tämän tytön äiti ja onko tosiaan totta että tämä yläkerran sekopää, josta he kaikki ovat tehneet kymmenittäin kirjallisia valituksia, on huudellut tytölle mm huoraa pihalla ja rappusissa ja uhannut hakata tämän jne jne. Totesin että tottahan se on ja tyttö on ollut välillä lapsuudenkodissa yöpaossa juuri noiden aiempien tapausten vuoksi jolloin tämä setä kertoi minulle miten ongelma on helposti ratkaistavissa; Onhan sulla niitä isoja tatuoituja karskeja kavereita, käske niiden kiikuttaa se vaikka metsään ja hakata niin että tietää saaneensa turpaan
Jostain kumman syystä jätin tämän ratkaisuehdotuksen välittämättä eteenpäin... Se mikä itseäni ehkä eniten hämmensi koko jutussa oli se tosiasia että tyttö tosiaan on arka, hiljainen ja kiltti, hänen naapurissaan asuu työkaverini jolta aina välillä kautta rantain olen kysellyt että onko tyttö pitänyt pirskeitä tms jotka aiheuttaisivat häiriöä ja työkaverini mukaan tytön asumista talossa ei kuulemma oikein edes huomaa muuten kuin jos sattuu törmäämään tähän esim siellä rapussa tai pihalla.
Tosin tämä samainen jannu on kuulemma häiriköinyt kaikkia rapun asukkaita ja aina uusin asukas on se jonka tämä ottaa piinaansa. Ja kyseessä on sentään liki 40v jannu, ehkä osasyynstä tämän touhuihin on kaljan ja pillereiden sekakäytöllä, mene ja tiedä. Ja silti tätä ei saa ulos talosta vaikka valituksia tästä on kertynyt vuokrataloyhtiön kansioihin kymmenittäin!
Olen lapsuuteni viettänyt oikeasti varmaan maailman kamalimpien naapureiden armoilla. Nyt uusimpana käänteenä asioita puidaan oikeudessa jossakin tämän vuoden lopussa. Siksi olin jotenkin heti piikit pystyssä tuosta yläkerran naapurista. 
Sitä v*ttuuntumisen määrää ei voi mitata kun kuulee jonkun sanova että "muuta maalle jos et kestä", vastauksena siihen kun kertoo omaavansa kuspäisen naapurin.
Taitaa olla niin, että jos ei ole joutunut kokemaan naapuria joka raiskaa niin muiden korvia kuin talon rakenteita 24/7, ei todellakaan omaa tarvittavaa elämänkokemusta sanomaan asiaan yhtään mitään.
Vastaukseni "muuta maalle"-urpoille, -Muutan heti kun sitoudut kustantamaan elämiseni siellä maalla! Eiköhän valtaosa ihmisistä asu kaupungissa työn tai opiskelun takia.
Taitaa olla niin, että jos ei ole joutunut kokemaan naapuria joka raiskaa niin muiden korvia kuin talon rakenteita 24/7, ei todellakaan omaa tarvittavaa elämänkokemusta sanomaan asiaan yhtään mitään.
Vastaukseni "muuta maalle"-urpoille, -Muutan heti kun sitoudut kustantamaan elämiseni siellä maalla! Eiköhän valtaosa ihmisistä asu kaupungissa työn tai opiskelun takia.
Se on oikeasti totta, että ihminen joka ei ole elänyt helvetillisen naapurin armoilla ei tajua yhtään miten kamalaa se on.
Meillä asuu naapurissa pariskunta, jonka naisesta minua varoiteltiin jo muuttaessa. Kyttää kuulema armotta, huutaa hävyttömyyksiä muksuille, kantaa koiran sontaa postilaatikkoon... Asumme omakotialueella, jossa tontit ovat suuria ja osin metsäisiä. Meidän muksumme erehtyi alkuaikoina kävelemään noin 3m naapurin metsikön puolelle, kun alkoi rääkyminen. Ei siinä mitään, saa sitä sanoa missä se raja menee, mutta äkkiseltään olettaisia aikuisen ihmisen osaavan puhua lapsille ihan ilman kirosanoja? Muksu palasi oman tontin puolelle, eikä ole koskaan harhautunut naapuriin enää.
Muuton aikana koiramme karkasivat kerran ja olivat noin 5 minuuttia tutustumassa ympäristöön. Eipä aikaakaan kun postilaatikossa oli nimetön lappu, jossa kerrottiin, että kaltaisiemme pitäisi ymmärtää, etteivät voi pitää koirista huolta ja antaa ne pois. Hyvin monia sanankäänteitä oli käytetty, ja harva niistä oli asiallinen. Eipä ollut vaikeaa arvata, kuka oli kirjeen takana. Jätin senkin huomiotta.
Olemme asuneet tällä paikalla yli kolme vuotta, kertaakaan tämä naapuri ei ole tervehtinyt. Ei raukka edes katso päin, jos tulee vastaan. Jotenkin hieman kävi sääliksi, kun oli juttelemassa kolmannen naapurin rouvan kanssa ja satuin paikalle. Juttelimme tämän toisen rouvan kanssa, ja tämä reppana yritti toimittaa tietonsa kysymääni asiaan tämän kolmannen kautta minulle. On se vaikeaa, kun ylpeys ei anna periksi.
Kaikki nämä ovat enemmänkin hymähdyksen arvoisia asioita, mutta viime aikoina se helvetillisyys on sitten paljastunut. Näillä naapureilla oli koira, olisiko harmaa norjanhirvikoira. Koiralla on pihassa häkki, noin 3x4m. Häkki on alle 10m meidän talostamme. Koira on häkissään vuorokauden ympäri, paitsi ihan kovimmilla pakkasilla. Koira haukkuu pitkin yötä, ja se haukku ei ole mitään pientä ja satunnaista. Ajattelin, että kai siihen tottuu, kunnes ottivat toisen samanlaisen, paitsi kovaäänisemmän. Nämä kaksi räksyä sitten räksyttävät pitkin yötä ja joka arkiaamu 6:30, talon isännän lähtiessä töihin alkaa tunnin tauoton haukkumaratooni. Meillä herätään siis 6:30, huvitti tai ei. Ikkunoita ei viitsi pitää lainkaan auki, mutta ikkunoiden läpikin tuo saatanallinen räksytys kuuluu, ja parhaina öinä herään siihen 6-8 kertaa.
Nämä esimerkilliset koirien omistajat eivät ilmeisesti myöskään pidä huolta häkin siisteydestä, koska jo noin 5 metrin päässä siitä lyö naamalle kuvottava löyhkä. Häkistä kun on miedän tontillemme noin 3m matka.
Repesin ihan perusteellisesti, kun olin pihalla oman koiramme kanssa päiväaikaan ja hän innostui leikkimään ja haukkumaan. Tätä kesti ehkä 5 minuuttia, kun naapuri ilmaantui rappusilleen muka komentamaan omia koiriaan: "Kamalaa kun haukkuu tuo koira, ei teidän tarvitse liittyä haukkuun".
Edit: Se unohtui sanoa, etten syytä tästä koiria, syytän omistajia.
Muuton aikana koiramme karkasivat kerran ja olivat noin 5 minuuttia tutustumassa ympäristöön. Eipä aikaakaan kun postilaatikossa oli nimetön lappu, jossa kerrottiin, että kaltaisiemme pitäisi ymmärtää, etteivät voi pitää koirista huolta ja antaa ne pois. Hyvin monia sanankäänteitä oli käytetty, ja harva niistä oli asiallinen. Eipä ollut vaikeaa arvata, kuka oli kirjeen takana. Jätin senkin huomiotta.
Olemme asuneet tällä paikalla yli kolme vuotta, kertaakaan tämä naapuri ei ole tervehtinyt. Ei raukka edes katso päin, jos tulee vastaan. Jotenkin hieman kävi sääliksi, kun oli juttelemassa kolmannen naapurin rouvan kanssa ja satuin paikalle. Juttelimme tämän toisen rouvan kanssa, ja tämä reppana yritti toimittaa tietonsa kysymääni asiaan tämän kolmannen kautta minulle. On se vaikeaa, kun ylpeys ei anna periksi.
Kaikki nämä ovat enemmänkin hymähdyksen arvoisia asioita, mutta viime aikoina se helvetillisyys on sitten paljastunut. Näillä naapureilla oli koira, olisiko harmaa norjanhirvikoira. Koiralla on pihassa häkki, noin 3x4m. Häkki on alle 10m meidän talostamme. Koira on häkissään vuorokauden ympäri, paitsi ihan kovimmilla pakkasilla. Koira haukkuu pitkin yötä, ja se haukku ei ole mitään pientä ja satunnaista. Ajattelin, että kai siihen tottuu, kunnes ottivat toisen samanlaisen, paitsi kovaäänisemmän. Nämä kaksi räksyä sitten räksyttävät pitkin yötä ja joka arkiaamu 6:30, talon isännän lähtiessä töihin alkaa tunnin tauoton haukkumaratooni. Meillä herätään siis 6:30, huvitti tai ei. Ikkunoita ei viitsi pitää lainkaan auki, mutta ikkunoiden läpikin tuo saatanallinen räksytys kuuluu, ja parhaina öinä herään siihen 6-8 kertaa.
Nämä esimerkilliset koirien omistajat eivät ilmeisesti myöskään pidä huolta häkin siisteydestä, koska jo noin 5 metrin päässä siitä lyö naamalle kuvottava löyhkä. Häkistä kun on miedän tontillemme noin 3m matka.
Repesin ihan perusteellisesti, kun olin pihalla oman koiramme kanssa päiväaikaan ja hän innostui leikkimään ja haukkumaan. Tätä kesti ehkä 5 minuuttia, kun naapuri ilmaantui rappusilleen muka komentamaan omia koiriaan: "Kamalaa kun haukkuu tuo koira, ei teidän tarvitse liittyä haukkuun".
Edit: Se unohtui sanoa, etten syytä tästä koiria, syytän omistajia.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Ihmeen vähän tässä ketjussa on sitä kuitenkin ehdoteltu, itse odotin että useampi olisi rohkeesti käyttänyt kulunutta neuvoa.Hissukka kirjoitti:Sitä v*ttuuntumisen määrää ei voi mitata kun kuulee jonkun sanova että "muuta maalle jos et kestä", vastauksena siihen kun kertoo omaavansa kuspäisen naapurin.
Eikä ne naapurit ok-alueella myöskään aina ole niin kivoja ja harmittomia kuten todettua. Pissapäitä mahtuu kaikkialle ja joka ihmisryhmään.
Ja anteeks mutta koiranomistajat on ehkä kauheimpia naapureita.. Tai riippuu tietenkin koirasta, jos koira/t on asuntoon sopivia, hyvin koulutettuja ja hiljasia niin mikäs siinä mutta sitten niiden toisenlaisten koirien omistajat on kyllä aika raskaita. Omassa naapurissa (rivitalo) asuu kaks isohkoo koiraa, niistä ei oo mitään haittaa. Ovat hiljaa päivälläkin vaikka omistajat töissä, eivät käy pihalla kimppuun (vaikka ulkoilevat omalla takapihalla vapainakin) eivätkä hauku ohikulkijoita, muita koiria tai kissoja. Iäkkään sukulaiseni talossa (rivitalo) sen sijaan asuu koiraperhe jossa kolme koiraa jotka haukkuvat sekä sisällä että ulkona. Ulkona ne istuu 2x2 metrisessä häkissä takapihalla ja räksyttää tiellä kulkijoita, sisällä ollessaan hyppivät ikkunaan jä räksyttävät. Lisäksi ne "ulkoilutetaan" aamulla ja illalla lähes rapun viereen kun ei voida lasten takia lähteä pidemmälle lenkille. Asukkaista (tai koirista) on valitettu ja asukkaita siitä huomautettu että jätökset pitää siivota tai kakattaa koirat metsään eikä ne voi aamusta iltaan istua pihassa ja haukkua.. Niin nytpä tämä perheen äiti sitten raivoaa ja valittaa kaikille tutuilleen miten talon muut asukkaat vainoaa heitä (varmaan ovat kateellisia kun he asuvat päätyasunnossa) ja valittaa kaikesta. Itsessä, saati rakkaissa koirissa ei tietenkään ole mitään vikaa tai syytä.
Ja itsekin olen asunut maalla, ok-talossa jossa metsään päin olevan naapurin koirat haukkuivat tarhassa lähes ympäri vuorokauden. Joskus sitä tarkkailtiin ja kellotettiinkin niin lähes jokaisen vuorokauden tuntina siellä haukuttiin vähintään 10 min.
^ah, mä koiraihmisenä en voi sietää räköttäviä koiria! Enkä hyppiviäkään! Mut toisaalta, meillä on ollut rotikka ja doggi joten ne olleet just niitä maan hiljaisia jotka on alusta asti opetettu siihen ettei hypitä, se äänettömyys niiltä taas on tullut luonnostaan.
Tossa aidan takana oli ennen sakemanni, hyväkäytöksinen ja kiva hurttimus, nyt siinä on joku pystykorvan ja rotikan sekoitus, sellainen rääpäle ja vttu että se räköttää kaikkia liikkujia ja että mua ottaa välillä kupoliin vaikka koetan aina ajatella ettei se ääni nyt sentäs yöllä siitä koirasta tule.
Niin ja joo, mulla on joku pikkukoirainhotus muutenkin johtuen noista meidän edesmenneistä "jäteistä", joku tätönen ulkoilutti tossa meidän tiellä aina kolmea sellasta kirppua ja päästi ne meidän pihaan flexien varassa
Ihan kiva joo, etenkin kun doggi oli pentuna saanut tarpeekseen pienistä koirista mun äitipuolen mäyriksen poukkoilun, näykkimisen ja räksötyksen takia, joten oli monesti aika kesy olo itsellä kun 70 kiloa doggia istui mun kans ulkorapuilla kun olin tupakalla ja ne pikkuhurtat tuli koikkelehtiin ja räköttään likipitäen rappujen viereen. Siis oikeesti! Meidän piha, meidän koira ja jos doggi ei olis ollut niin tottelevainen niin se olis varppina repinyt ne rääpäleet paloiks ja saanut viranomaisilta tappotuomion.
Ja silti. Jokainen voi arvailla kuinka monesti mun teki mieli olla sanomatta sille omalle jätilleni sitä "ei" sanaa. Olis muutaman kerran tehnyt mieli sanoa jotain ihan muuta. No, silloin sillä tätösellä oli kolme niitä pikkuhurttia ja aika tekee tehtävänsä ja toi viimeinen mitä se tossa nyt enää kuskaa ei tunnu välittävän meidän pihasta. Mut siis oikeasti. Ihmisillä tuntuu olevan usein kumma käsitys siitä että jos koira on pieni niin sitä ei tarvi opettaa tavoille mut jos se on iso niin se on häiriintynyt jos ei osaa käyttäytyä. Just.
Tossa aidan takana oli ennen sakemanni, hyväkäytöksinen ja kiva hurttimus, nyt siinä on joku pystykorvan ja rotikan sekoitus, sellainen rääpäle ja vttu että se räköttää kaikkia liikkujia ja että mua ottaa välillä kupoliin vaikka koetan aina ajatella ettei se ääni nyt sentäs yöllä siitä koirasta tule.
Niin ja joo, mulla on joku pikkukoirainhotus muutenkin johtuen noista meidän edesmenneistä "jäteistä", joku tätönen ulkoilutti tossa meidän tiellä aina kolmea sellasta kirppua ja päästi ne meidän pihaan flexien varassa
Ja silti. Jokainen voi arvailla kuinka monesti mun teki mieli olla sanomatta sille omalle jätilleni sitä "ei" sanaa. Olis muutaman kerran tehnyt mieli sanoa jotain ihan muuta. No, silloin sillä tätösellä oli kolme niitä pikkuhurttia ja aika tekee tehtävänsä ja toi viimeinen mitä se tossa nyt enää kuskaa ei tunnu välittävän meidän pihasta. Mut siis oikeasti. Ihmisillä tuntuu olevan usein kumma käsitys siitä että jos koira on pieni niin sitä ei tarvi opettaa tavoille mut jos se on iso niin se on häiriintynyt jos ei osaa käyttäytyä. Just.
Siinä mun lapsuuden kodin lähellä asui pieni, arka ja heiveröinen (siis lihaksellisesti) nainen, joka meni ekstemporee ottaan Viron koiratarhasta KOLME eri kokoista (kaksi pienempää, 1 isompi) koiraa samaan aikaan! Että se oli niiden kanssa lenkeillä pulassa. Sai aina pelätä milloin joku niistä riuhtaisee itsensä irti (nainen vei niitä kaikkia yhtä aikaa lenkille) ja käy lahkeeseen kiinni. Nainen kertoi avoimesti ihmisille, jotka siinä kulmilla asuivat että sitä isointa ei saa katsoa, se ahdistuu ja menee vihaseks. Kaikki koirat olivat siis olleet aikaisemmin kurjissa perheoloissa. Mietin, että kiva jos joku sen koiran kokonen lapsi erehtyy koiraa tuijottamaan. Ilmeisesti sai jostakin vinkin, että kannattaa viedä koiria yksi kerrallaan lenkille (sitä ennen urheasti vei kaikkia kolmea monta aikaa yhes) ja tämän jälkeen tuli varmaankin häätö (ne kaks pientä räksytti kaikkea ja koko ajan), kun nainen katosi kulmilta.
^siis vahingoniloinenhan ei sais olla mutta oikeasti. Toikin joka tässä lenkitti ennen kolmea, nykyään tosiaan vaan sitä yhtä, kulki niiden kolmen onnettoman (chihuahuat) kanssa kantapäät porautuneena tiehen takakenossa ja mua jaksoi aina naurattaa se niiden kulku. Etenkin kun oma 70 kiloinen kulki kuin ihmisen mieli narun jatkeena, paitsi jaa niin silloin kerran teinivuosinaan jolloin esikko tahtoi ehdottomasti kuskata sitä narussa
Esikko tais olla silloin about 7-8v ja koiruus 1-2v ja kun korpeennuin kuunteleen kärttämistä niin rempasin narun esikon käteen ja sit mentiin! Tai siis koiruus meni, tai no oikeastaan esikko meni, oli aika vinha näky kun mahallaan puski pitkin tietä
Onneks oli talvi ja liukas joten vahinkoja ei sattunut mutta eipä esikkokaan sen jälkeen kärttänyt. Aika hullua että maailman lempein hurttimus (etenkin lapsia kohtaan) ei tajunnut että narun päässä on lapsi vaan lähti painattaan ja lujaa
Mut se kertoo oikeastaan vaan siitä että koira on oikeasti vain koira vaikka olis kuinka koulutettu. Se oli ainoa kerta kun se riuhtoi meneen tuhatta ja sataa mut se tuhat ja sataa piti sattua just silloin. Noloa 
-
Kivireki
- Sofia Karppi
Mulla on aina ollut loistava tuuri naapurien suhteen. Tietty jotain pientä ollut, enkä mä pahalla muistele niitä äänekkäämpiäkään naapureita. Ihan oikeisiin häiriköihin en ole tainnut tavata, paitsi entinen naapuri joka lopetti sen kännirähinöinnin ku opetin sen polttamaan pilveä. Siinä on hankala olla kovin machoa rähisijää ku, no, pilvenpolttelijat tietää sen tilanteen ku ajatuskulku menee about tähän malliin:
Ja loppuilta menee samaa rataa tehdessä kulinaristisia kokeiluja. (sinappia, soijarouhetta ja sipulia mikrotettuna, never again)
Tätä mä kyl ihmettelen et mihin on jäänyt suomalainen sisu ku tollaiset häiriköt pyörittää porukkaa miten sattuu. Kuitenkin puhutaan nyt samasta kansasta joka lähti kirveen kanssa katsomaan jos ylävirrasta ajelehti lastu.
Kokemattomat polttelijat saattaa tosin mennä naapuriin näyttämään sitä makkaraa käsittämättä loppujen lopuksi mitään syytä asialle.Vittu, minähän, perkele menen ja näytän.... makkaraa? Joo makkaraa! AIJUMA MULLA ON... SALAATTIA!!!
Ja loppuilta menee samaa rataa tehdessä kulinaristisia kokeiluja. (sinappia, soijarouhetta ja sipulia mikrotettuna, never again)
Tätä mä kyl ihmettelen et mihin on jäänyt suomalainen sisu ku tollaiset häiriköt pyörittää porukkaa miten sattuu. Kuitenkin puhutaan nyt samasta kansasta joka lähti kirveen kanssa katsomaan jos ylävirrasta ajelehti lastu.
bibo ergo sum