Miten vankilaan mennään?
-
kallesanteri
- Harjunpää
Re: Miten vankilaan mennään?
Arestirangaistuksia vaan lisää niin nämäkin asiat mahdollisesti hoituvat 
Joo, oikeen tuntuu joo, kyllä, hjyvää on.
Hmmm... Oikeastaan en nyt ole kiinnostunut siitä, miten asioiden pitäisi olla, vaan siitä, miten ne tällä hetkellä todelllisuudessa ovat. Voitaisiinko pitäytyä tosiasioissa, ja kriminaalipolitiikka omaan ketjuunsa?
-
kytkinlevy
- Susikoski
Joo, kyllä siinä kohti, kun kiinni otetaan (jos ei mene vapaaehtoisesti avotalo, tms.) niin on aika tekemätön paikka hetken aikaa. Itse olin alkuun Pasilan poliisivankilassa 3kk ja ilman ystäviä olisin ollut melko kusessa. Itse en saanut soittaa frendille tilanteesta, että "ottaa homman hoitoon", kun on pari koiraa kämpillä- slurkki soitti.
Asioiden hoitamisen vankilasta koin todella turhauttavaksi. Talosta riippuen "rutinalappuihin" vastaaminen on vähintäänkin hidasta. Poikkeuksiakin toki on.
Vankilasta saa myös soittaa, itse ostetulla puhelinkortilla tietty. Soittoajat ja soittojen kestot talo- ja osastokohtaisia.
Itse sain asuntoasian järjestettyä klassisesti, kaveri asui siinä sen aikaa, kun istuin. Mutta muuten on muutama kuukausi, minkä fatta maksaa kämpän.
Itse tapasin vankilassa myös henkilöitä, joilla oli asuntolainaa, muijat ja mukulat himassa. Paska tilanne. Sosiaalityö on aika vitsi kivitaloissa. imo
Fatta maksaa muistaakseni 99€/kk makaamisesta(en muista/tiedä vaikuttaako puolison tulot), makuuraha taitaa olla jotain puolet tosta kuussa?? En muista. Itse työskentelin, ansaitsin n. 130-170€/kk. Urakkapalkka. Avotalot ovatkin sitten eri juttu.
Itse koen, että linnaan oli helpompi mennä, kuin tulla sieltä pois.
Asioiden hoitamisen vankilasta koin todella turhauttavaksi. Talosta riippuen "rutinalappuihin" vastaaminen on vähintäänkin hidasta. Poikkeuksiakin toki on.
Vankilasta saa myös soittaa, itse ostetulla puhelinkortilla tietty. Soittoajat ja soittojen kestot talo- ja osastokohtaisia.
Itse sain asuntoasian järjestettyä klassisesti, kaveri asui siinä sen aikaa, kun istuin. Mutta muuten on muutama kuukausi, minkä fatta maksaa kämpän.
Itse tapasin vankilassa myös henkilöitä, joilla oli asuntolainaa, muijat ja mukulat himassa. Paska tilanne. Sosiaalityö on aika vitsi kivitaloissa. imo
Fatta maksaa muistaakseni 99€/kk makaamisesta(en muista/tiedä vaikuttaako puolison tulot), makuuraha taitaa olla jotain puolet tosta kuussa?? En muista. Itse työskentelin, ansaitsin n. 130-170€/kk. Urakkapalkka. Avotalot ovatkin sitten eri juttu.
Itse koen, että linnaan oli helpompi mennä, kuin tulla sieltä pois.
Well, gentlemen, when the shit hits the fan, some guys run and some guys stay.
-Lt. Col. Frank Slade
-Lt. Col. Frank Slade
Mielenkiintoista infoa, kiitos siitä. Onko tosiaan niin, että vangeille tarjoaa talo vain arkisin ruokaa ja silloinkin vain kahdesti päivässä? Lehdissä kun aina hekumoidaan sillä, miten paljon rahaa vankien ruokaan uhrataan.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Aamupala, lounas ja päivällinen. Olen syönyt "linnaruokaa", ei kannata olla kateellinen...Bias kirjoitti:Mielenkiintoista infoa, kiitos siitä. Onko tosiaan niin, että vangeille tarjoaa talo vain arkisin ruokaa ja silloinkin vain kahdesti päivässä? Lehdissä kun aina hekumoidaan sillä, miten paljon rahaa vankien ruokaan uhrataan.
-
kytkinlevy
- Susikoski
Arkisin tosiaan kolme, viikonloput ja pyhät mennään kahdella safkalla. Aamupuuro ja päiväsafka. Esim sörkassa tuli klo 15 pintaan toi viimeinen safka viikonloppuna.. Hyvä on olla nuudelia hyllyssä, muuten rupee nälkää pukkaamaan.Bias kirjoitti:Mielenkiintoista infoa, kiitos siitä. Onko tosiaan niin, että vangeille tarjoaa talo vain arkisin ruokaa ja silloinkin vain kahdesti päivässä? Lehdissä kun aina hekumoidaan sillä, miten paljon rahaa vankien ruokaan uhrataan.
Ja joo, ruoka on syötävää, mutta ei todellakaan kukkahattutätien toitottamaa gourmeeta.
Well, gentlemen, when the shit hits the fan, some guys run and some guys stay.
-Lt. Col. Frank Slade
-Lt. Col. Frank Slade