Murhainfo ja sen sulkeminen

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bombay
Adrian Monk

Re: Murhainfo ja sen sulkeminen

Viesti Kirjoittaja Bombay »

VoDKa kirjoitti:
Haluaisin kuitenkin teidänkin mielipiteitänne, olisiko semmoinen mitenkään edes mahdollista pienissäkään määrin ja voidaanko Murhainfoa mitenkään syyttää tai syyllistää Jokelassa tapahtuneesta?
On mahdollista, (tosin en näe mitään syytä moiseen) jos serverit sijaitsevat Suomessa, jos eivät niin ei ole mahdollista vaikka itse KRP haluaisi niin.

Ja ei voida syyttää tai syyllistää.

Tämä simppeliä.
mh1
Susikoski

Viesti Kirjoittaja mh1 »

Rikosylikonstaapeli Tuominen suhtautui ihan hyvin henkirikosaiheiseen nettikirjoitteluun Ranen & Waldemarin parin vuoden takaisessa haastattelussa.
W: Onko yleensä korrektia keskustella selvittämättömästä
henkirikoksesta julkisella foorumilla.(erään aktiivin kysymys)

T: No eipä siinäkään, eipä sitä vastaankaan voi olla, sehän on
vapaata, eihän sitä vastaankaan voida olla, sulkea suita ja katkoa
kyniä. Kyllä kai se kuuluu tähän ihmisen perusoikeuteen puhua ja ottaa kantaa, keskustella ja kokoontua.
Murha.infon serverit eivät muuten näytä sijaitsevan Suomessa.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ahtojää kirjoitti:En ihmettelisi vaikka sulkemista tultaisiin vaatimaan. Rekisteröidyn tässä vasta nyt, mutta olen seurannut foorumeja jo pitemmän aikaa.

Nähtävissä on piirteitä, että Murhainfoon on siirtymässä joukkomurhaajia ja muitakin tappajia ylipäätänsä glorifioivia mieliriepuja. Miksi katrina vaihdoit nimimerkkisi joukkomurhaaja Dylan Kleboldin aikanaan käyttämäksi? Täällä sitä vain sairaalloisella kiinnostuksella ihannoidaan joukkomurhia.

Kuvottavinta oli katrinan puhe kouluammuskelujen mielekkyydestä. Nyt kyllä
mielestäni olisi syytä murhainfon ylläpidon ottaa yhteyttä KRP:iin ja pistää IP-osoitteet matkaan. Postimerkki perseeseen ja suljettujen ovien taakse valkotakkien luokse, niin kuin sanottu.
Blaa bla blaa bla. Jos lukisit oikeasti tämän foorumin kunnolla läpi, niin olen antanut selityksen tuohon nikkiasiaan jo useampaankin otteeseen. Lisäksi olen kirjoittanut tuosta ihmisten ryhmittymisestä näissä asioissa, joista sieltäkin voit hakea vinkkiä mielipiteisiini.

Minä en ihannoi Dylan Kleboldia tai Eric Harrisia. Mielestäni molemmat tekivät todella väärin tappaessaan ihmisiä (ja samaan aikaan kiitän onnea, ettei kumpikaan niistä koulun ruokalan pommeista räjähtänyt, sillä uhreja olisi ollut enemmän kuin mihin nyt päädyttiin). Ainoa mitä olen käsittääkseni sanonut (ellei jokin sanomani ole sitten tulkittavissa väärin), on, että ymmärrän miten poikia on ahdistanut ja he ovat tunteneet olevansa pakotettuja tuohon tekoon. Itse en kuitenkaan lähtisi ampumaan yhtään ketään, en pysty lopettamaan edes hyönteistä, saatika että ihminen pitäisi ampua.
Dylanin nikin valitsin, koska tarvitsin uuden nikin ja jos yhtään avaat silmiäsi ja katselet käyttäjälistoja, niin on siellä muitakin murhaajien ja tappajien nikeillä liikkuvia. Columbine oli sillä hetkellä (ja on tietty yhä) kiinnostuksen kohteena, Jack the Ripper oli varattu, joten valitsin sitten VoDKan. Olisin tietenkin voinut valita Rebinkin, mutta en tehnyt sitä. (Ja hyvä niin, olisivat vielä varmemmin luulleet Auviseksi.)

Kuten sanoin jo aiemmin, ihannointi on kaukana, minä olen kiinnostunut aiheesta (samoin kuin moni muu tällä foorumilla). Ei tarvitse olla heti ihannoija ja sekopää, jos haluaa selvittää jotain vanhaa tapausta ja tietää siitä enemmän. Moni täällä on keskittynyt juttelemaan juuri tietyistä asioista, tietyistä murhaajista ja tietyistä tapauksista, itsellä se sattuu olemaan vain tuo Columbine. Oli typerä yhteensattuma, että Jokela sattui juuri nyt. Suoraan sanottuna, jos Jokela ei olisi tapahtunut, kukaan ei olisi välittänyt p*skaakaan mitä täällä kirjoitellaan ja sanotaan, saati kuka teki mitä ja vaihtoi nikkiä. Ihmisten skandaalinhakuisuus on naurettavaa ja se, että joku sattuu tekemään töitä voidakseen tarjota muillekin tietoa jostain, tekee hänestä heti syyllisen ja selkeän hullun ja sekopään.

Ja mistä hiton kouluammuskelujen mielekkyydestä? Nyt olen missannut jotain, sinä olet käsittänyt jotain väärin tai sitten olet keksinyt tuon, sillä kouluammuskelussa ei ole mitään muuta mielekkyyttä kuin se, että mikä meni väärin, miksi tämä tapahtui? Samaa kysymystä esittävät ihmiset yhä uudelleen ja uudelleen, kaikkialla, mutta osa pureutuu tutkimaan sitä ongelmaa ja siihen johtaneita syitä vain tarkemmin.

Ainoa mitä minä kohta teen tämän asian tiimoilta, on, että otan itse yhteyttä ylläpitoon ja kerään ne IP:t ja laitan poliisille menemään, sillä nämä jutut alkavat pikkuhiljaa olemaan jo lähellä kunnianloukkauksia. Asioitten tutkiminen ja niistä jutteleminen on eri asia kuin se, että olisi heti toteuttamassa perässä tai ihailemassa niitten tekijöitä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

mh1 kirjoitti:Murha.infon serverit eivät muuten näytä sijaitsevan Suomessa.
Virossahan ne on, muistaakseni domain oli rekisteröity Espanjaan. Tarvittaessa ylläpito voi kuitenkin tehdä hyvinkin joustavaa yhteistyötä esim. KRP:n kanssa. Sitten kun ylläpito ja KRP ovat erimieltä pitää alkaa lukemaan lakia. Uskoisin kyllä että yhteistyö Suomen ja Viron poliisien välillä on suhteellisen yksinkertaista tarvittaessa.

Virossa on ymmärtääkseni myös varsin kehittynyt tietotaso mitä tulee it-maailmassa tapahtuviin rikoksiin yms.

Käsittääkseni suomalaisen lain kannalta tämäkin foorumi on mm. henkilörekisteri ja ylläpidolla on toimituksellinen vastuu kirjoituksista.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

VoDKa kirjoitti: Ainoa mitä minä kohta teen tämän asian tiimoilta, on, että otan itse yhteyttä ylläpitoon ja kerään ne IP:t ja laitan poliisille menemään, sillä nämä jutut alkavat pikkuhiljaa olemaan jo lähellä kunnianloukkauksia.
Jos tämän pystyy ylläpidon kautta kuka tahansa nimimerkki saamaan, niin sitten on parempi kun tänne ei kirjoita enää kukaan mitään.

Ehkä olisi parempi niin, että ensin otat itse yhteyttä poliisiin sen mahdollisen kunnianloukkauksen kanssa ja pyydät heitä selvittämään IP-osoitteet yhteistyössä ylläpidon kanssa.

Jos ylläpito toimittaa joidenkin kirjoittajien IP-osoitteet jonkun nimimerkin vaatimuksesta tälle itselleen - vaikka tämä ao. nimimerkki sattuisi olemaan jonkinlaisessa suosiossa ylläpidon toimesta, niin tällöin tuo jossakin yhteydessä mainittu kirjoittajan suoja ei toimi.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Doctor Lecter kirjoitti:
VoDKa kirjoitti: Ainoa mitä minä kohta teen tämän asian tiimoilta, on, että otan itse yhteyttä ylläpitoon ja kerään ne IP:t ja laitan poliisille menemään, sillä nämä jutut alkavat pikkuhiljaa olemaan jo lähellä kunnianloukkauksia.
Jos tämän pystyy ylläpidon kautta kuka tahansa nimimerkki saamaan, niin sitten on parempi kun tänne ei kirjoita enää kukaan mitään.

Ehkä olisi parempi niin, että ensin otat itse yhteyttä poliisiin sen mahdollisen kunnianloukkauksen kanssa ja pyydät heitä selvittämään IP-osoitteet yhteistyössä ylläpidon kanssa.

Jos ylläpito toimittaa joidenkin kirjoittajien IP-osoitteet jonkun nimimerkin vaatimuksesta tälle itselleen - vaikka tämä ao. nimimerkki sattuisi olemaan jonkinlaisessa suosiossa ylläpidon toimesta, niin tällöin tuo jossakin yhteydessä mainittu kirjoittajan suoja ei toimi.
Olen tietoinen tästä, enkä edes uskonut saavani noita IP-tietoja käsiini/tutkittavaksi muuta kuin juuri mainitsemallasi tavalla. Lähinnä sillä sen kirjoitin, että toimii tuo toisinkin päin, voin minäkin alkaa ottamaan yhteyksiä poliisiin, jos näistä naurettavuuksista ei ala tulemaan loppua. Olen ihan varma, että KRP:llä on tällä hetkellä tärkeämpääkin tekemistä kuin tutkia viattomia ja netissä turhaan syyllistettyjä.

Se, etten näe maailmaa samalla tavalla kuin moni muu, ei mielestäni oikeuta tekemään minusta "hullua ja sekopäätä". Tässä hommassa alkaa olemaan semmoinen noitavainojen maku, että seuraavana voidaankin alkaa pystyttelemään niitä rovioita ja hypätä ajassa parisataa vuotta taaksepäin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Henk.koht minusta tuntuu että tämän koko ketjun tarkoitus on olla nimimerkinvaihtaja Vodkan joku ihmeellinen itsekorostusketju. Ymmärtääkseni kukaan ei ole häntä roviolle viemässä ja hän on ihan itse tämän turhan ketjun avannut.

Autan kuitenkin miestä(?) mäessä, eli alla yhteystietoja jos tarvitset poliisin apua

http://www.pol.ee/?id=1464
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Eli siis jonkun netissä kirjoittavan NIMIMERKIN kunniaa on loukattu ja siitä lähtee kunnianloukkaussyyte... 8)

Olemme todistamassa maailmanlaajuista ennakkotapausta!!! 8) :lol:

(saako nimimerkki korvaukseksi virtuaalirahaa? joutuvatko syylliset nettivankilaan?)
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

EuroJR kirjoitti:Eli siis jonkun netissä kirjoittavan NIMIMERKIN kunniaa on loukattu ja siitä lähtee kunnianloukkaussyyte... 8)

Olemme todistamassa maailmanlaajuista ennakkotapausta!!! 8) :lol:

(saako nimimerkki korvaukseksi virtuaalirahaa? joutuvatko syylliset nettivankilaan?)
Ehkäpä vaikka Habbohotelliseteleitä. En minä tiedä, alkaa oikeasti vain risomaan tämä koko homma niin perkeleesti.

Olen pahoillani että tämä koko hiton tyhmä sotku on aiheuttanut tämmöisen kaaoksen.

Ja turha luulo, minun ei tarvitse itseäni korostaa suuntaan eikä toiseen, niin kuin joku epäili. Alunperin avasin ketjun, jotta siitä saisivat tietoa niin foorumin käyttäjät kuin ulkopuolisetkin (joilta tosiaan ekan kerran tuon huhun kuulin), taas saan vain syyn niskaan siitäkin teosta sitten. Hmh.

EuroJR
Jessica Fletcher

Jaa-a. En minä löytänyt noista hyvin tehdyistä kirjoituksistasi mitään tekijöitä ihannoivaa tai palvontaa. Jos joku on chatissa nimelläsi pelleillyt niin sehän taas on toinen juttu ja voi voi. Semmoista on chattaily, sano entinen teini!

Tällainen "kuuma peruna" nyt saa kaikki etsimään syyllisiä sieltä täältä. Mennään me kaikki rikoksista kirjoittaneet suosiolla vankilaan, Hannes Markkula ja Harri Nykänen etunenässä! Mukana myös Lahtonen Mika!

Ei sen puoleen, siellähän on pöperöt valmiina, telkut ja videot. Netistä pääsee mukavasti irti ja nostamaan puntteja. Kuulostaa hyvältä.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

No niin... Pitaisi tama jo kaikkien kirjottajien tietaa. Viitaten jo moneenkertaan palstalla kerrotun asian. Murha.info EI luovuta IP tietoja niin kirjottajille itselleen kuin viranomaisille ilman OIKEUDEN paatosta. Palstalta poistetaan kaikki joka on lain vastaista tai tieto jota voidaan kayttaa vain rikolliseen toimintaan.

RAID
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

EuroJR kirjoitti:Jaa-a. En minä löytänyt noista hyvin tehdyistä kirjoituksistasi mitään tekijöitä ihannoivaa tai palvontaa. Jos joku on chatissa nimelläsi pelleillyt niin sehän taas on toinen juttu ja voi voi. Semmoista on chattaily, sano entinen teini!

Tällainen "kuuma peruna" nyt saa kaikki etsimään syyllisiä sieltä täältä. Mennään me kaikki rikoksista kirjoittaneet suosiolla vankilaan, Hannes Markkula ja Harri Nykänen etunenässä! Mukana myös Lahtonen Mika!

Ei sen puoleen, siellähän on pöperöt valmiina, telkut ja videot. Netistä pääsee mukavasti irti ja nostamaan puntteja. Kuulostaa hyvältä.
Chatissa ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta sen sijaan topicceja on ollut mm. Suomi24:llä kaksikin tästä aiheesta (sinällänsä ihan sama, Suomi24 kun on mitä on), mutta kun juttu levisi Murolle ja tännekin, niin sitten aloin jo hieman huolestumaan.

Mutta hienoa jos sinäkään et löytänyt niistä teksteistä mitään, koska pelkäsin jo oikeasti että oikeasti missaan nyt todella pahasti jotain.

Kuinka paljon muuten Suomen vankilat täyttyy, jos me rikoskirjoittelijat lähdetään sinne? Paljonko meitä olikaan rekannut, hieman päälle tuhat? :lol:

Ja jee, ilmainen ruoka, telkkari ja puntit kelpaa aina! Ja eikö siellä pääse väsäämään niitä puutöitäkin, tai metallitöitä, jos on oikein kiva? :D

EuroJR
Jessica Fletcher

Jaa-a, sulle tulee muuten Votkaseni kiire, jos aiot juosta muitten palstojen perässä oikomassa kirjoituksia. Se sitäpaitsi vaan kiihoittaa "vihollisiasi" pistämään tekstejäsi entistä enemmän levitykseen. Parempi on olla niissä käymättä kokonaan. Itse en rikosaiheita tämän palstan lisäksi käy muualla kommentoimassa enkä jaksa noita häirikköjuttuja lukea.

Tässä muuten kaikille eri sivustoja kiinni vaativille listan ensimmäinen.

www.spreekillers.org

Käsittääkseni pistetty jo pari kertaa sulki. Siellä se vaan porskuttaa edelleen! Huom: olen jyrkästi tuon sivuston kirjoituksia/asennemaailmaa vastaan ja tässä osin Ahtojään kanssa samaa mieltä.
Ahtojää
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Ahtojää »

Katrina kirjoitti:Luulen, että olisin Eric Harris tai Dylan Klebold ihan vain sen vuoksi, että keikka oli yksi ainoa kerta ja lopuksi sai laittaa kuulan omaan kalloonsa. Tuntuisi helpolta (ja sairaalla tavalla jopa kiehtovalta) ammuskella ihan ketä vain, vapaasti. Saisi itse päättää kenet säästäisi ja kenet ei, mahdollisesti saisi teloittaa jopa pahimman vihamiehensä..! Kiehtova ajatus, vaikka tässä elämässä en varmaan semmoista alkaisikaan tekemään.

Myöskin tuon vastuunsa pakeneminen lopuksi, eli kuulan oman kalloonsa ampuminen, tuntuisi rauhoittavalta ja pelastavalta.

Tosin, minä luulen, että olisin jatkanut sitä pidempään, ihan vain mielenkiinnosta ja siitä, että mitä poliisit tekevät, kun saapuvat. Seurailisin hetken aikaa ja jos tilanne menisi tukalaksi, päräyttäisin vasta sitten pään yläosan kattoon.
Katrina kirjoitti:Ei nuo tapaukset enää järkytä. Ei edes se, että oppilas ottaa aseita kouluun, tulittaa luokkatovereita ja oppilaita hengiltä ja täräyttää lopuksi päänsä seinälle. Ei se tunnu enää missään ja pieni osa minussa jopa sanoo, että sinä teit ihan oikean teon, ainakin siinä vaiheessa kun syyksi selviää vuosia jatkunut kiusaaminen.

Minä ymmärrän sen turhautumisen ja vihan ja turhuuden tunteen...
Eikö edes häiritse, että ihmiset luulivat sinun olleen kyseinen joukkomurhaaja? Teksteistäsi pystyi päättelemään niin. Ei se ihan normaalia ole, vai onko? Luin kyllä juttuja muilta foorumeilta, ja aika paljon herjoja heiteltiin silti, vaikka et PEA ollutkaan.

Mutta tarkemmin muita kirjoituksiasi lukeneena voisin pyytää anteeksi väitöksiäni.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Ahtojää kirjoitti:
Katrina kirjoitti:Luulen, että olisin Eric Harris tai Dylan Klebold ihan vain sen vuoksi, että keikka oli yksi ainoa kerta ja lopuksi sai laittaa kuulan omaan kalloonsa. Tuntuisi helpolta (ja sairaalla tavalla jopa kiehtovalta) ammuskella ihan ketä vain, vapaasti. Saisi itse päättää kenet säästäisi ja kenet ei, mahdollisesti saisi teloittaa jopa pahimman vihamiehensä..! Kiehtova ajatus, vaikka tässä elämässä en varmaan semmoista alkaisikaan tekemään.

Myöskin tuon vastuunsa pakeneminen lopuksi, eli kuulan oman kalloonsa ampuminen, tuntuisi rauhoittavalta ja pelastavalta.

Tosin, minä luulen, että olisin jatkanut sitä pidempään, ihan vain mielenkiinnosta ja siitä, että mitä poliisit tekevät, kun saapuvat. Seurailisin hetken aikaa ja jos tilanne menisi tukalaksi, päräyttäisin vasta sitten pään yläosan kattoon.
Katrina kirjoitti:Ei nuo tapaukset enää järkytä. Ei edes se, että oppilas ottaa aseita kouluun, tulittaa luokkatovereita ja oppilaita hengiltä ja täräyttää lopuksi päänsä seinälle. Ei se tunnu enää missään ja pieni osa minussa jopa sanoo, että sinä teit ihan oikean teon, ainakin siinä vaiheessa kun syyksi selviää vuosia jatkunut kiusaaminen.

Minä ymmärrän sen turhautumisen ja vihan ja turhuuden tunteen...
Eikö edes häiritse, että ihmiset luulivat sinun olleen kyseinen joukkomurhaaja? Teksteistäsi pystyi päättelemään niin. Ei se ihan normaalia ole, vai onko? Luin kyllä juttuja muilta foorumeilta, ja aika paljon herjoja heiteltiin silti, vaikka et PEA ollutkaan.

Mutta tarkemmin muita kirjoituksiasi lukeneena voisin pyytää anteeksi väitöksiäni.
Aluksi pidin sitä vitsinä (huono, mutta silti), mutta kun koko homma sai isommat mittasuhteet, niin kyllä se alkoi häiritsemään. Ymmärrän kyllä, että joistakin teksteistäni voi saada käsityksen, että olisin ollut PEA tai joku hänen lähipiiristään, mikä on kyllä erittäin harmillista, sillä missään nimessä ei ole ollut koskaan tarkoitus tämmöistä ajatusta ilmaan heittää.

Ja eipä mitään, sattuuhan tuota. "Huvittava" tilanne kun se muille sattuu, mutta omalla kohdalla repii melko nopeasti hermot hajalle.

Vastaa Viestiin