Ahtojää kirjoitti:En ihmettelisi vaikka sulkemista tultaisiin vaatimaan. Rekisteröidyn tässä vasta nyt, mutta olen seurannut foorumeja jo pitemmän aikaa.
Nähtävissä on piirteitä, että Murhainfoon on siirtymässä joukkomurhaajia ja muitakin tappajia ylipäätänsä glorifioivia mieliriepuja. Miksi katrina vaihdoit nimimerkkisi joukkomurhaaja Dylan Kleboldin aikanaan käyttämäksi? Täällä sitä vain sairaalloisella kiinnostuksella ihannoidaan joukkomurhia.
Kuvottavinta oli katrinan puhe kouluammuskelujen mielekkyydestä. Nyt kyllä
mielestäni olisi syytä murhainfon ylläpidon ottaa yhteyttä KRP:iin ja pistää IP-osoitteet matkaan. Postimerkki perseeseen ja suljettujen ovien taakse valkotakkien luokse, niin kuin sanottu.
Blaa bla blaa bla. Jos lukisit oikeasti tämän foorumin kunnolla läpi, niin olen antanut selityksen tuohon nikkiasiaan jo useampaankin otteeseen. Lisäksi olen kirjoittanut tuosta ihmisten ryhmittymisestä näissä asioissa, joista sieltäkin voit hakea vinkkiä mielipiteisiini.
Minä en ihannoi Dylan Kleboldia tai Eric Harrisia. Mielestäni molemmat tekivät todella väärin tappaessaan ihmisiä (ja samaan aikaan kiitän onnea, ettei kumpikaan niistä koulun ruokalan pommeista räjähtänyt, sillä uhreja olisi ollut enemmän kuin mihin nyt päädyttiin). Ainoa mitä olen käsittääkseni sanonut (ellei jokin sanomani ole sitten tulkittavissa väärin), on, että ymmärrän miten poikia on ahdistanut ja he ovat tunteneet olevansa pakotettuja tuohon tekoon. Itse en kuitenkaan lähtisi ampumaan yhtään ketään, en pysty lopettamaan edes hyönteistä, saatika että ihminen pitäisi ampua.
Dylanin nikin valitsin, koska tarvitsin uuden nikin ja jos yhtään avaat silmiäsi ja katselet käyttäjälistoja, niin on siellä muitakin murhaajien ja tappajien nikeillä liikkuvia. Columbine oli sillä hetkellä (ja on tietty yhä) kiinnostuksen kohteena, Jack the Ripper oli varattu, joten valitsin sitten VoDKan. Olisin tietenkin voinut valita Rebinkin, mutta en tehnyt sitä. (Ja hyvä niin, olisivat vielä varmemmin luulleet Auviseksi.)
Kuten sanoin jo aiemmin, ihannointi on kaukana, minä olen kiinnostunut aiheesta (samoin kuin moni muu tällä foorumilla). Ei tarvitse olla heti ihannoija ja sekopää, jos haluaa selvittää jotain vanhaa tapausta ja tietää siitä enemmän. Moni täällä on keskittynyt juttelemaan juuri tietyistä asioista, tietyistä murhaajista ja tietyistä tapauksista, itsellä se sattuu olemaan vain tuo Columbine. Oli typerä yhteensattuma, että Jokela sattui juuri nyt. Suoraan sanottuna, jos Jokela ei olisi tapahtunut, kukaan ei olisi välittänyt p*skaakaan mitä täällä kirjoitellaan ja sanotaan, saati kuka teki mitä ja vaihtoi nikkiä. Ihmisten skandaalinhakuisuus on naurettavaa ja se, että joku sattuu tekemään töitä voidakseen tarjota muillekin tietoa jostain, tekee hänestä heti syyllisen ja selkeän hullun ja sekopään.
Ja mistä hiton kouluammuskelujen mielekkyydestä? Nyt olen missannut jotain, sinä olet käsittänyt jotain väärin tai sitten olet keksinyt tuon, sillä kouluammuskelussa ei ole mitään muuta mielekkyyttä kuin se, että mikä meni väärin, miksi tämä tapahtui? Samaa kysymystä esittävät ihmiset yhä uudelleen ja uudelleen, kaikkialla, mutta osa pureutuu tutkimaan sitä ongelmaa ja siihen johtaneita syitä vain tarkemmin.
Ainoa mitä minä kohta teen tämän asian tiimoilta, on, että otan itse yhteyttä ylläpitoon ja kerään ne IP:t ja laitan poliisille menemään, sillä nämä jutut alkavat pikkuhiljaa olemaan jo lähellä kunnianloukkauksia. Asioitten tutkiminen ja niistä jutteleminen on eri asia kuin se, että olisi heti toteuttamassa perässä tai ihailemassa niitten tekijöitä.