Kannonkoski: Poika ajoi isänsä päälle - nelikymppinen mies kuoli

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Rescuer
Watson itse

Re: poika ajoi isänsä päälle - nelikymppinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

teppo kirjoitti: Millä tavalla tilanne olisi ollut vähemmän hirveä, jos kortiton nuorimies olisi ajanut hengiltä jonkun muun henkilön kuin isänsä? Esimerkiksi jonkun toisen ihmisen isän? Tai äidin? Tai lapsen?
Psykologisesti on saattaa olla rankempaa, jos vahingossa tappaa oman isänsä kuin jonkun tuntemattoman.
Mieti itse, kumpi sinusta olisi rankempaa, ajaa pikku lapsen yli tai ajaa vanhan spurgun yli?
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Juhani Saari
Harjunpää

Re: poika ajoi isänsä päälle - nelikymppinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja Juhani Saari »

teppo kirjoitti:
Uutistenlukija kirjoitti: Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä että hirveä tapahtuma tämä isän yliajo on ihan kaikenkaikkeaan. Ei varmastikaan ole helppo tilanne pojalle.
Millä tavalla tilanne olisi ollut vähemmän hirveä, jos kortiton nuorimies olisi ajanut hengiltä jonkun muun henkilön kuin isänsä? Esimerkiksi jonkun toisen ihmisen isän? Tai äidin? Tai lapsen?
No onhan se nyt täysin eriasia ajaa vahingossa tuikituntemattoman yli kuin oman isänsä. Jälkimmäinen aiheuttaa elinikäiset traumat. Tästä on ennakkotapauskin, joku juuri kortin saanut tyttö oli ajanut kylmäksi vanhuksen suojatiellä ja hihitteli instaan, että selvisin 800€ sakolla oikeuden päätöksen jälkeen.
teppo
Perry Mason

Re: Kannonkoski: Poika ajoi isänsä päälle - nelikymppinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja teppo »

Itse olisin pitänyt hirveänä, jos nuori kortiton mies olisi isänsä yllyttämänä ajanut pikkulapsen hengiltä. Mutta yllyttäneen henkilön itsensä kuoleminen on nyt ilmeisesti herättänyt ihmisissä enemmän myötätuntoa.
janita
Jane Marple

Re: Kannonkoski: Poika ajoi isänsä päälle - nelikymppinen mies kuoli

Viesti Kirjoittaja janita »

Tälle pojalle ITSELLEEN toki varmaan raskasta, kun paitsi että joutuu käsittelemään toisen ihmisen kuoleman aiheuttamisen, menettää samalla myös oman lähiomaisen, jota suree sitten muukin perhe ja suku.

Tuo Juhani Saaren mainitsema vanhuksen päälle ajanut tyttö ei kylläkään käy oikein verrokiksi, sillä kyseisen nuoren naisihmisen suhtautuminen tapahtuneeseen ei ole millään muotoa tyypillistä. Kyseinen juttu löytyy ainakin feissarimokista. Suurimmalle osalle ihan kenen tahansa yliajaminen jättää varmasti elinikäiset traumat.

Myötätuntoa koettaneen tässä ketjussa lähinnä tuon alaikäisen pojan osalta? Joku juoppo isähän tuo todennäköisesti on, jota poika on sitten joutunut kuskailemaan ja sitten vielä tapahtui näin.
Vastaa Viestiin