Pahoinpitely puhelimen välityksellä.

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
ville69
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Helpoimmallahan pääsee, jos valehtelee omistavansa suoramarkkinointikiellon - ei ne myyjät sitä näe mistään. Säästät muutaman euron ja mahdollisesti säästyt parilta soitoltakin tulevaisuudessa.
Jos yritys kuuluu SSML:ään, ja jos kielto on ollut jo voimassa kun viimeksi ovat päivittäneet yhteystietoja, niin eivät soittaisi alun perinkään. Ei vaikka antaisi puhelinnumeron kupongissa tai missä vain - paitsi jos samalla myös nimenomaan antaa luvan ottaa yhteyttä markkinointitarkoituksessa.

Mutta mulla nuo kiellot ovat tosiaan toimineet jo vuosia, postiin ja puhelimeen. Feissarit rautatieasemalla ovat olleet ainoa suoramarkkinoiva riesa, onneksi ovat useimmiten nättejä hippityttöjä.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tämä porukka ei ole vissiin ikinä kuullut salaisesta numerosta. :shock:
Ei häiritse puhelinmyyjät, eikä ketkään muutkaan. 8)
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tiina kirjoitti:Tämä porukka ei ole vissiin ikinä kuullut salaisesta numerosta. :shock:
Ei häiritse puhelinmyyjät, eikä ketkään muutkaan. 8)
Eipä toimi salaiset numerot, jos on joskus erehtynyt numeronsa kirjoittamaan johonkin kilpailuun, jossa sitä voidaan käyttää suoramarkkinointiin. ;)
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tässä haisee kyllä kusetus ja pahasti...on siinäkin tampio, kun ei ota luureja pois korviltaan ja pitääkö sitä saatana ahdistella ihmisiä niin, että ei keksi muuta tapaa päästä eroon kuin pahoinpitely????

mä vihaan puhelinmyyjiä suunnattomasti ja vaikka kuinka yritän niin aina niille tulee oltua inhottava, jos eivät ensimmäisestä;"ei kiitos, en halua"-kommentista usko. mua ei mikään vituta niin paljon, kun joku keskenkasvuinen jankuttamassa puhelimessa, et josko kuitenkin haluaisin tilata glorian vaikka olen moneen kertaan sanonut etten halua. pitääkö sitä verta kerjäämällä kerjätä nenästään ja sitten, kun hermot palaa aletaan vinkua?????

jumalauta!
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Pinkkis
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Pinkkis »

Vuoden alussa tuli voimaan laki että yksikään lehden myyjä ei saa soittaa tuntemattomasta numerosta vaan numeron pitää näkyä. Itse olen tehnyt numroille niin että vastaan niihin ja jos siel on myyjä, sanon että on jo ja ei kiinnosta, kiitos hei! Ja puhelin jälkeen tallennan numeron nimellä älä vastaa, näin säästyy paljolta. Miks pitää asioista tehdä niin vaikeita. Ennemmin jättää vastaamatta puhelimeen. Simppeli juttu. Ei vaadi paljoa, varsinkin kun koskaan ei voi tietää mistä se puhelu tulee niin vastaa siihen.

Ei luulis olevan kovin vaikeeta sanoa muutamaa sanaa.
On vain yksi ja oikea Dead Unicorn Queen ja se olen minä
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Howler kirjoitti: Eipä toimi salaiset numerot, jos on joskus erehtynyt numeronsa kirjoittamaan johonkin kilpailuun, jossa sitä voidaan käyttää suoramarkkinointiin. ;)

No eihän sillä salaisella numerolla tietenkään mihinkään kilpailuihin osallistuta! :P
Ei niistä kuitenkaan mitään voita... :)
antwerpen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Pinkkis kirjoitti:Vuoden alussa tuli voimaan laki että yksikään lehden myyjä ei saa soittaa tuntemattomasta numerosta vaan numeron pitää näkyä.
Laki pitäisi nimenomaan olla toisin päin. Puhelinmyyjien tulisi aina soittaa tuntemattomasta numerosta. Silloin ihmiset tajuaisivat, että soittaja lähes varmasti on puhelinmyyjä ja voisivat olla vastaamatta.
Puhelinmyyjien takia en yleensä vastaa puheluihin joiden soittajasta en ole varma. Usein yritän selvitää finderista kuka tai mikä taho yritti soittaa. Tämä ongelma poistuisi, jos puhelinmyyjät soittaisivat tuntemattomasta numerosta.

Pitäisi tietysti hankkia suoramarkkinointikielto. Ajattelen aina, että seuraavan kerran kun puhelinmyyjä soittaa, niin sanon hänelle tiukasti "kun kerran kehtaat soittaa, niin saat luvan järjestää minulle suoramarkkinointikiellon". Mutta eipä ole tullut tehtyä.
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Jos puhelinmyyjille sanoo, että omistaa suoramarkkinointikiellon, heidän on pahoiteltava ja lopetettava puhelu. Yksi tapa on myös se (jos hauskaa haluaa pitää) että sanoo "heti kun lehti ilmestyy pistekirjoituksena, tilaan sen." toinen on "oon opiskelija, ei oo rahaa." tai suoraan vaan ettei taloudellinen tilanne kärsi tilata mitään. Onhan noita tapoja. Itse koitan olla raivostumatta niihin ja sanon ystävällisesti ettei opiskelijana ole varaa. Kerran joku tyttö soitteli ja möi alushousuja.

"saat ihan itse valita mallin ja koon."

"kiitos ei."

Mitä topiciin tulee..vikaa taitaa olla molemmissa. Johtaja teki väärin ja lapsellisesti ja typerästi, myyjä taasen varmasti tiesi mitä puhelinmyynniltä odottaa: vihaisia asiakkaita, loukkauksia, herjauksia ja vaikka mitä. Mikäli myyjä pystyy todistamaan, että kuulovaurio tuli nimenomaan ko. johtajan teosta niin ok, on korvauksensa ansainnut. Mikäli ei, ei voi mitään. Shit happens ja sitä rataa.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

serialist kirjoitti:toinen on "oon opiskelija, ei oo rahaa."
Valitettavasti ei auta, rupeavat surmomaan jotain lehtiä opiskelijatarjoushinnoin vai miksi se yksi sinnikäs myyjä sitä nimittikään.
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Joillekin tuo toimii, joillekin taas ei..ikävä kyllä. Yhdelle kaverille sanoivat että "jätä yks baarireissu väliin niin on rahaa." Ennemmin minä ainakin laittaisin sen ylimääräisen rahan jota vihdoin saa baariin kuin kodin kuvalehteen kun ei ole edes varaa sisustaa.:D
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mitä hankalaa noissa on, en ymmärrä. Minä olen saanut yhden ainoan myyntipuhelun elämäni aikana ja sekin loppui muutamaan sekuntiin, äijä esitteli itsensä ja minä sanoin "Kiitos mutta en tilaa mitään" ja laitoin puhelimen kiinni.
seshat
Susikoski

Re: Pahoinpitely puhelimen välityksellä.

Viesti Kirjoittaja seshat »

Äkillinen kova ääni puhelimessakin voi todella vahingoittaa kuuloa. Eikä tarvitse olla edes kuulovammaa entuudestaan. Sama pätee ilman puhelintakin tapahtuvis kovis äänis - ukon armeijakaveri ampu korvanjuures rynkyllä (vai mikä se ny oli) ja sai siittä kuulovamman.

Jos kyseisel puhelinmyyjäl on entuudestaan kuulovamma siitä kyllä löytyy tiedot potilasarkistoista, melkoisen monelle on kuulontutkimuksiakin tehty elämänvarrella. Korvalääkärit tekee diagnoosit kuulosta ja niiden synnystä.

Itse työskentelin hetken puhelinmyyjänä mutta se työ ei kuulovammaisena multa onnistunut. Riippuu tietysti kuulovamman laadusta ja vaurioiden suuruudesta voiko tehdä tuota työtä.. Jos olisi omalle kohdalle sattunut samanlainen asiakas, olisi kuuloni kyllä vaurioitunut entisestään. (OT)

Itse enemmän uskon tämän puhelinmyyjän tarinaan. Ei siihen minuutinkaa mittaista kovaa ääntä tartte että kuulo vaurioituu... miettikääs miten kovalle stereot oikeesti voidaankaa säätää, ja kun luuri isketään kajarin vieren voi käydä hullusti.

Normaali- ja hyväkuuloiset eivät tuppaa ymmärtämään näitä kuulovaurioasioita, melkoisesti on tullut kokemuksia elämän aikana siitä (mitenkään yleistämättä). Niin kauan kun ei itseä koske vika on aina kuulovammaisessa, niin se vaan on. 8)

Festarikesä alussa - muistetaan ne korvatulpat siellä, varsinkin kajarien vieressä.. ;)

(Okei osa jutusta oli hieman OT mutta kuulovaurioasioissa on parempi kysyä niiltä jotka oikeesti tietävät asioista..)
Hiljaisuus on kultaakin kalliimpaa
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Noinkohan se on minullakin kohta vahingonkorvaus vaateet perässä.

Onneton puhelinmyyjä soitti kun olin ampumaradalla. Lopetin kyllä itse ampumisen, mutta kaverin 7,62x39 vieressä paukkui ihan kiitettävästi ja toisella puolella .223 teki sitä samaa... jos radio saa headsetin kautta kuulovamman aikaiseksi, niin tuo myyjä varmaan menetti kuulonsa kokonaan ja sen lisäksi puhekykynsä ja vähintään "kehon" kontrollin...
Veikkaan meinaan että desibelit oli "piikissä" aika paljon enemmän mitä minä olen ikinä kuullut radiosta.

Kysyipä hetken hiljaisuuden jälkeen että soittiko huonoon aikaan ja mä vastasin sille että et toki, tää on mun viikon parhaita hetkiä, mutta että jatkaisin kyllä mieluummin ampumista kuin puhuisin puhelimeen tässä metelissä.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

itsellänikin on oikeassa korvassa kuulovaurio, kuulo ei ole alentunut mutta korkean äänenpaineen omaavat äänet saavat korvan "rätisemään" ikään kuin kaiuttimen kartio olisi revennyt, luulen että kyseessä on repeytynyt ja arpeutunut tärykalvo.

Puhelinmyyntiä tehneiden juttuja kuunnellessa tuntuu että ei se ole helppoa se myyntitykkinä oleminenkaan. Vanhukset ym. yksinäiset haluaisivat jutella tuntikausia ja päihtyneet tai selvinpäin olevat kiimaiset keski-ikäiset miehet kyselevät nuorelta naismyyjältä mitä on päällä ja ehdottelevat pikatreffejä antaen ymmärtää että ei se rahasta ainakaan ole kiinni... :shock:

Seiskapäivää: "Hyvää päivää, olisiko teillä hetki aikaa, kertoisin Seiskan uudesta huipputarjouksesta?"
Kiimainen sika: "Juu katselen tässä naisten telinevoimistelua. Jorma pullottaa kalsareissa."

Ok, myönnetään Fingerporismi:
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135243953038.gif
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Narkissos
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Narkissos »

Voiko tämän suoramarkkinointikiellon tehdä netitse? Onko sellaista sivustoa? Vai onko todella niin että veroilmoituksen voi jättää ja kirkosta voi erota netissä mutta mainospuhelujen estoon tarvitaan allekirjoitus?
Vastaa Viestiin