Sivu 2/3
Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ti Marras 06, 2018 3:42 pm
Kirjoittaja URSA
https://yle.fi/uutiset/3-10494733
Merikarvian ruokasabotaasin tutkinnassa läpimurto – poliisi pidätti neulojen piilottamisesta epäillyn
Merikarvialla löytyi lokakuussa ompelukoneen neuloja leipomotuotteista ja makkarasta.
Merikarvia6.11.2018 klo 15:13
Yksi neula löytyi jahtimakkarasta.
Merikarvian neulasabotaasista epäilty henkilö on pidätetty.
Poliisi otti epäillyn kiinni maanantaina.
Miehen epäillään tunkeneen neuloja elintarvikkeisiin Merikarvialaisissa kaupoissa.
Poliisi on pidättänyt 1950-luvulla syntyneen miehen epäiltynä Merikarvian ruokasabotaasista.
Merikarvialaisista kaupoista ostetuista tuotteista löytyi lokakuussa ompelukoneen neuloja. Kaksi neulaa löytyi leipomotuotteista ja yksi neula makkarasta. Neuloja oli työnnetty elintarvikkeisiin kahdessa eri kauppaliikkeessä.
Komisario Jouni Uusitalo Kankaanpään poliisista kertoo, että poliisi otti epäillyn kiinni maanantaina ja aloitti kuulustelut tiistaina. Mies ei ole tunnustanut tekoa eikä kertonut kovin paljon muutakaan, joten kuulusteluja jatketaan keskiviikkona.
Epäilty asuu Merikarvialla
Merikarvialaisen epäillyn jäljille päästiin poliisin omien tutkimusten ja kauppiaiden antamien vinkkien avulla.
Tapaus on kuohuttanut pientä pohjoissatakuntalaista Merikarvian kuntaa. Kauppiaat ovat tehostaneet valvontaa uusien tapausten estämiseksi.
Neuloja löytyi muun muassa merikarvialaisesta K-kaupasta ostetuista leipomotuotteista.
Komisario Uusitalon mukaan uusia neuloja ei ole elintarvikkeista löytynyt. Poliisi kaipaa edelleen yleisövihjeitä tapahtumista. Niitä ei Uusitalon mukaan ole toistaiseksi saatu kovinkaan runsaasti.
Poliisi korostaa, että ilkivalta on ollut erittäin vaarallista. Pahimmillaan asiakas olisi voinut nielaista neulan ja saada vakavia vammoja.
Tapauksia on tutkittu törkeän pahoinpitelyn yrityksenä.
Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ti Marras 06, 2018 4:32 pm
Kirjoittaja TieD
"Poliisi on pidättänyt 1950-luvulla syntyneen miehen"
No johan on, en kyllä odottanut että mahdollinen tekijä olisi joku n.65-vuotias mies.
Toisaalta, en kyllä tiedä minkä ikäistä tuollaisesta oikein"kuuluisi" epäillä?
Mutta erittäin hienoa jos tekijä on, kuitenkin näinkin nopeaan, saatu pois harrastustensa parista.
Ja jos ajattelee että mitä Merikarvialla on asukkaita? +3000 henkeä? Niin aivan varmasti sielläkin
tieto kiirii kahvipöydissä että kenestä on kyse.
-Siinä on sitten tämän epäillyn mukava mennä paikalliseen kuppilaan käymään vaikka olusella...
Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ke Marras 07, 2018 9:08 pm
Kirjoittaja Vareksenpoikanen
Merikarvian kunta jakoi fb-seinällään Merikarvia-lehden uutisen jossa kerrotaan että tekijä on tunnustanut tekonsa. (?) Perutaanko se huomenna? Tunnustiko painostuksen alla kuten AA aikoinaan Ulvilan surman?
FB-linkki poistettu tarpeettomana = ei toiminut ja osoite lyhentämättä
-NILS-
https://www.merikarvialehti.fi/a/201292 ... LFLGnzMZZ8
Neulasabotaasista epäilty tunnusti tekonsa
7.11.2018 15.43 – Päivitetty 15.53
Hän on tunnustanut laittaneensa kolme ompelukoneen neulaa elintarvikkeisiin merikarvialaisissa kaupoissa, tutkinnanjohtaja Jouni Uusitalo kertoo.
1950-luvulla syntynyt merikarvialainen mieshenkilö vaikuttaa poliisin mukaan mielenterveydeltään normaalilta.
–Meillä on mahdollisuus pitää hänet pidätettynä huomiseen puoleen päivään saakka. Parhaillaan pohdimme, mitä hänen kanssaan teemme. Hän ei vaikuta erityisen vaaralliselta. Tietysti kauppojen asiakkaiden on varmuuden vuoksi jatkossakin syytä olla tarkkana elintarvikkeita ostaessaan, Uusitalo pohtii.
Kankaanpään poliisi pidätti kauppojen neulasabotaasista epäillyn henkilön maanantaina. Poliisi kuulusteli epäiltyä tiistaina ja keskiviikkona. Tapauksia tutkittiin törkeän pahoinpitelyn yrityksenä.
Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ke Marras 07, 2018 10:12 pm
Kirjoittaja Tracker
Normaalia merikarvialaisittain

Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ke Marras 07, 2018 10:32 pm
Kirjoittaja loyder
ei vaikuta vaaralliselta, mutta on vaarallinen

Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: Ke Marras 07, 2018 11:55 pm
Kirjoittaja annaanna
Musta-Pekka2016 kirjoitti:Intuitio mittari värähtelee tummanpuhuvasti..
Jaaha.
Sinulla se tärisee, värisee ja pärisee milloin mikäkin. Ettei vain olisi Parkinsonin tauti puhkeamassa?
Re: Neuloja laitettu elintarvikkeisiin Suomessakin! (Merikar
Lähetetty: To Marras 08, 2018 10:56 am
Kirjoittaja Doctor Lecter
annaanna kirjoitti:Musta-Pekka2016 kirjoitti:Intuitio mittari värähtelee tummanpuhuvasti..
Jaaha.
Sinulla se tärisee, värisee ja pärisee milloin mikäkin. Ettei vain olisi Parkinsonin tauti puhkeamassa?
No heh, niinpä hänellä tekee.
Mustapekka2016:n kirjoittelusta tulee heti mieleen, palstallakin useasti mainitun ylilääkäri
Hannu Lauerman kertoma sutkaus eräässä tilaisuudessa:
Mustasukkainen nainen epäili miestään alituiseen. Miehen saapuessa kotiin, vaimo oli heti tarkistamassa onko vaatteisiin jäänyt toisen naisen hiuksia. Että pääsisi syyttämään.
Erään kerran kun mies saapui kotiin ja kun hiuksia ei löytynyt, niin nainen tokaisi; että piti tämäkin kokea. Kalju nainen!
Värinätutkaheebot tunnistavat sutkauksesta itsensä. Vaikka se kipeetä tekeekin.
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: To Marras 08, 2018 6:44 pm
Kirjoittaja poikani
Poliisi kirjoitti:MERIKARVIAN OMPELUKONENEULOJEN TUTKINTA
08.11.2018 klo 16.30
Lounais-Suomi
Poliisi on selvittänyt Merikarvian K-Marketin ja S-Marketin elintarvikkeisiin laitettujen ompelukoneneulojen tapauksen. Poliisin kiinniottama ja myöhemmin pidätetty 1950-luvulla syntynyt mieshenkilö on myöntänyt teot. Häntä epäillään kolmesta pahoinpitelyn yrityksestä, varkaudesta ja näpistyksestä.
Varkaus liittyy S-Marketista anastettuihin ompelukoneneuloihin. Epäilty mies oli näitä anastettuja neuloja myöhemmin laittanut 3 kappaletta elintarvikkeisiin ja tekoa ei voi näin ollen pitää vähäisenä ja sen vuoksi täyttää varkauden tunnusmerkistön. Mies on kuulustelussa kertonut hävittäneensä loput neulat, eikä poliisi niitä myöskään kotietsinnällä aiemmin löytänyt.
Näpistys, mistä miestä epäillään, liittyy K-Marketista anastettuun leikkelemakkaraan.
Mies ei osannut kertoa muuta selitystä teoilleen kuin jonkinlaisen jännityksen hakemisen. Mies kertoi myös nähneensä uutisen Australiasta mansikoihin piilotetuista neuloista.
Poliisi on tänään vapauttanut miehen. Esitutkintaa jatketaan vielä asianomistajien kuulemisella ja tutkinnan valmistuttua esitutkintapöytäkirja toimitetaan syyttäjälle syyteharkintaa varten.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... inta_75672
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: To Marras 08, 2018 7:42 pm
Kirjoittaja sörsse
poikani kirjoitti:Poliisi kirjoitti:MERIKARVIAN OMPELUKONENEULOJEN TUTKINTA
08.11.2018 klo 16.30
Lounais-Suomi
Poliisi on selvittänyt Merikarvian K-Marketin ja S-Marketin elintarvikkeisiin laitettujen ompelukoneneulojen tapauksen.
Varkaus liittyy S-Marketista anastettuihin ompelukoneneuloihin...
Mies ei osannut kertoa muuta selitystä teoilleen kuin jonkinlaisen jännityksen hakemisen....
Uskon että viimeistään tulevan viikonlopun jälkeen ukolla on ollut vauhtia, jännitystä ja vaarallisia tilanteita?
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 2:39 am
Kirjoittaja Jack the Ripper
Jotain rajaa tähän uutisointiin että neulat elintarvikkeissa ovat erittäin vaarallisia. Australia oli neulaterroristien edessä voimaton ja suuri määrä mansikoita tuhottiin. Nyt Suomessakin poliisi tiedotti että ompelukoneen neulat elintarvikkeissa olivat potentiaalisesti erittäin vaarallisia. Kuka hotkii ruokansa pureksimatta ja nielee neulat huomaamatta?
Mielestäni elintarvikkeita myrkyttämällä tai saastuttamalla vaikka salmonella- tai listeriabakteerilla saataisiin paljon vaarallisempi tilanne aikaan. Itse asiassa olisi helppo mustamaalata kokonainen ravintolaketju vain saastuttamalla heidän noutosalaattipöytänsä, samalla välittämättä mahdollisista kuolonuhreista.
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 2:47 am
Kirjoittaja poikani
Jack the Ripper kirjoitti:Kuka hotkii ruokansa pureksimatta ja nielee neulat huomaamatta?
Läskit. Ja niitä riittää.
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 4:05 am
Kirjoittaja sikakoira
Saatana ei hotsittais saada kitalakeen huumeneulaa tai mitä saatanan ompelutarinaa.Vittu mikä kusipää joka leikkiin on lähteny,tattiin täytys vetää.Ei silleen et ihan huomaamatta ite tollasen keuhkoon vetäsisin mut johan on vittu sinänsä,kosto elää
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 11:03 am
Kirjoittaja jepulis82
Jack the Ripper kirjoitti:Jotain rajaa tähän uutisointiin että neulat elintarvikkeissa ovat erittäin vaarallisia. Australia oli neulaterroristien edessä voimaton ja suuri määrä mansikoita tuhottiin. Nyt Suomessakin poliisi tiedotti että ompelukoneen neulat elintarvikkeissa olivat potentiaalisesti erittäin vaarallisia. Kuka hotkii ruokansa pureksimatta ja nielee neulat huomaamatta?
Mielestäni elintarvikkeita myrkyttämällä tai saastuttamalla vaikka salmonella- tai listeriabakteerilla saataisiin paljon vaarallisempi tilanne aikaan. Itse asiassa olisi helppo mustamaalata kokonainen ravintolaketju vain saastuttamalla heidän noutosalaattipöytänsä, samalla välittämättä mahdollisista kuolonuhreista.
Sinähän voit itse testata miltä tuntuu kun suuhun pistetään neula. Vähä järkeä nyt päähän vitun idiootti. Voisko olla esimerkiksi vaikka lapselle erittäin vaarallista syödä ruokaa jossa on neuloja seassa?

Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 11:13 am
Kirjoittaja On Anoi Kaa
Oli upottanut neuloja myös pullaan. Itselläni on joskus jäänyt pulla vähän huonommalle pureskelulle, kun kiireessä vetänyt pullaa ääntä kohti kahvin kanssa.
Joissain rikoksisssa kuuluisa Hammurabin laki olisi varsin hyvä ja saisipa ainakin koko rahalla sitä jännistystä elämään. Eikö mielentilatutkimus olisi tälle aiheellinen vai mitenkähän muuten voisi edes yrittää ehkäistä "jännityksenhaun" toistumista ilman pakkohoitoa - vapaaehtoisella avohoidollako? Käsittääkseni hoidon laiminlyönnistä ei seuraa linnaa kuin päihdeasioissa, joku paremmin asiaa tunteva voisi avata hoitoasiaa!
Re: Merikarvian "neuloja elintarvikkeissa" -jupakka
Lähetetty: Pe Marras 09, 2018 9:05 pm
Kirjoittaja shamanitar
mä luulen et saa nyt jännitystä elämäänsä jos tähän kylään vaimonsa kanssa jäävät. Asuvat hyvinkin ns. keskeisellä paikalla, jokainen kylällä tietää kuka on kyseessä ja tosiaan kumpaankaan Merikarvian kauppaan tuskin tarvitsee ajatellakaan menevänsä edes ruoka ostoksille, Poriin on sen 50 km ja ilman autoa sinnekin on pikkasen vittumainen lähteä. Nooh, sitä saa mitä tilaa...