No se ainakin entisaikaan oli että lapsilla EI olu mitään oikeuksia oli vaan velvollisuuksia alkaen siitä oppivelvollisuudesta sitten rippiloulu,pojilla armeija jne jne.
Ei siihen aikaa lapsia paapottu ja pahimmissa perheissä sai remmistä ja jopa turpaan tuli jos oli oikein paha isä!
Meillä ei ruummiillistäa kuritusta tehty kun ei tarvinnu,tajutiin muutenkin mikä oikein mikä väärin.
Ajat muuttuu ja tavat sen mukaan.
Koulumatkalla väijynyt ahdistelija kärähti Tampereella - ehdollista
- dazu
- Ainesta Watsoniksi
Re: Koulumatkalla väijynyt ahdistelija kärähti Nokialla – oikeus korosti valppaan lapsen toimintaa
Moni on täällä vaatinut tekijälle kovempaa rangaistusta. Tässä on kuitenkin kyseessä teini-ikäinen tekijä, eikä fyysistä kontaktia ole ollut, joten vankeusrangaistusta ei ole tällaisessa tapauksessa oikein mahdollista antaa.
Mielestäni tekijä ei vaikuta kovin vaaralliselta ja homma on mennyt sikäli hyvin, että tekijän toimintaan on nyt puututtu jo varhaisessa vaiheessa. Uskon, että tämä henkilö on mahdollista saada vielä oikealle raiteelle.
Kun täällä on näitä omia kokemuksia jaeltu näköjään, niin tulipa jälleen mieleeni yksi keissi, josta kertomani ylläpito tosin poisti toisen vastaavan aiheen yhteydestä. Eli siskoni oli kaverinsa leikkimässä läheisen koulun kiipeilytelineissä joskus vuosituhannenvaihteen aikoihin, kun koulun pihalle oli tullut kovaa vauhtia Talbot Horizon merkkinen auto ja autosta nousi ulos iältään kolmissakymmenissä ollut läski äijä, joka meni katselemaan tyttöjä ja runkkaamaan tyttöjen nähden. Tytöt olivat tuolloin jotain 7-8-vuotiaita. Isäni soitti tuosta poliisille, niin vastaus oli, että kyseinen mies on poliisin vanha tuttu ja lisäksi poliisi oli höpissyt jotain, että "hullut aktivoituvat aina tällain keväällä".
Ei siitä mitään jatkotoimenpiteitä tullut siihen aikaan... Hyvää toimintaa kuitenkin pikkutytöiltä, kun kuvailivat miehen ulkonäön hyvin ja tunnistivat auton mallin.
Minä sunnittelin kostaa tuolle äijälle sen temppunsa, mutta en koskaan törmännyt häneen missään.
Itse taas olen uskovainen, mutta en kuulu mihinkään lahkoon, vaa normaali maallistunut ev.lut. kyseessä.
Mielestäni tekijä ei vaikuta kovin vaaralliselta ja homma on mennyt sikäli hyvin, että tekijän toimintaan on nyt puututtu jo varhaisessa vaiheessa. Uskon, että tämä henkilö on mahdollista saada vielä oikealle raiteelle.
Kun täällä on näitä omia kokemuksia jaeltu näköjään, niin tulipa jälleen mieleeni yksi keissi, josta kertomani ylläpito tosin poisti toisen vastaavan aiheen yhteydestä. Eli siskoni oli kaverinsa leikkimässä läheisen koulun kiipeilytelineissä joskus vuosituhannenvaihteen aikoihin, kun koulun pihalle oli tullut kovaa vauhtia Talbot Horizon merkkinen auto ja autosta nousi ulos iältään kolmissakymmenissä ollut läski äijä, joka meni katselemaan tyttöjä ja runkkaamaan tyttöjen nähden. Tytöt olivat tuolloin jotain 7-8-vuotiaita. Isäni soitti tuosta poliisille, niin vastaus oli, että kyseinen mies on poliisin vanha tuttu ja lisäksi poliisi oli höpissyt jotain, että "hullut aktivoituvat aina tällain keväällä".
Ei siitä mitään jatkotoimenpiteitä tullut siihen aikaan... Hyvää toimintaa kuitenkin pikkutytöiltä, kun kuvailivat miehen ulkonäön hyvin ja tunnistivat auton mallin.
Minä sunnittelin kostaa tuolle äijälle sen temppunsa, mutta en koskaan törmännyt häneen missään.
Mulla on tuo sama, että seksuaalirikolliset ovat erityinen kiinnostuksen kohde. Tämä taas johtuu siitä, että naisystäväni raiskattiin, eikä tekijä ole joutunut vastuuseen.Ifigeneia kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 8:15 pmOlen herkkänä ihmisenä ottanut aika raskaasti tuollaiset tapahtumat, ja voineekin sanoa että näissä rikosasioissa olen tavallaan erikoistunut "seksuaaliväkivaltaan", mikä tietenkään ei ole mielenterveydelleni hyväksi. Ja vielä vähemmän se että uskonnollinen väkivalta on myös niitä aihepiirejä, joista jaksaisin naputtaa vaikka koko illan.
Itse taas olen uskovainen, mutta en kuulu mihinkään lahkoon, vaa normaali maallistunut ev.lut. kyseessä.
Namusedät tunnettiin jo 1900-luvun alun Helsingissä... Tämä tuli esiin 5-vuotiaan Hjördis Lindgrenin seksuaalimurhan yhteydessä vuonna 1910. Myös Tampereella tapahtui noihin aikoihin pikkupojan seksuaalimurha. Tampereen tekijä jäi kiinni itse teossa ollessaan kuristamassa toista raiskaamaansa poikaa.Leo Leopardi kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 2:25 amIlmoituskynnys on noussut nykyisin. Ilmiö on vanha.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden