(blondin logiikalla vastaus kuitenkin on tuo 2, 2, ja 9)
Ihan kiva olisi, jos vielä tekisi sen ennen lätkämatsia, niin voisi sitten paremmin keskittyä peliinkin
No just, taisit kurkata sieltä toisesta ketjustapapillon kirjoitti:^ Se äijä oli niin snadi ettei ylettynyt ylimpään nappiin....paitsi sadepäivänä kun oli sateenvarjo?
Heh, parin vuoden tauon jälkeen tuli taas tehtyä ja alku oli kuin olisi ekaa kertaa puikoissa. Ratkesi sentään eli tämän perusteella ei radikaalia tyhmentymistä ole tapahtunut.ABC kirjoitti:Japanilainen älykkyystesti:
http://www.robmathiowetz.com/
Kaikki pitää saada lautalla yli toiselle puolelle sääntöjen puitteissa.
Sarjakuvia paljon lukeneena (tämä arvoitus esiintyy erään goottitytön albumeissa): Kysyt kummalta vain sen, että kumpaa tietä se toinen haluaisi sinun kulkevan. Valehtelija osoittaa omaansa, samoin se totta puhuva.Rattus kirjoitti:Olet huoneessa, jossa on kaksi ovea.
Toinen ovi on oikea ja toinen ansa.
Molemmilla ovilla on vartijat, joista toinen aina valehtelee ja toinen puhuu totta.
Yhdellä kysymyksellä saat tietää vartijoilta, kumpi ovi on oikea.
Miten kuuluu kysymys?
Eih, en ymmärrä! Jos oletetaan, että ansa on todenpuhujan oven takana ja kysyn valehtelijalta, kummasta todenpuhuja haluaisi minun menevän, hän näyttäisi omaa oveaan. Jos taas kysyisin todenpuhujalta kummasta valehtelija haluaisi minun menevät, hän näyttäisi omaansa. Enkä tietäisi edelleenkään kummasta mennä ja kumpi on kumpi! Olettaen siis että vartijat haluavat minut ansaan.VoDKa kirjoitti:Sarjakuvia paljon lukeneena (tämä arvoitus esiintyy erään goottitytön albumeissa): Kysyt kummalta vain sen, että kumpaa tietä se toinen haluaisi sinun kulkevan. Valehtelija osoittaa omaansa, samoin se totta puhuva.Rattus kirjoitti:Olet huoneessa, jossa on kaksi ovea.
Toinen ovi on oikea ja toinen ansa.
Molemmilla ovilla on vartijat, joista toinen aina valehtelee ja toinen puhuu totta.
Yhdellä kysymyksellä saat tietää vartijoilta, kumpi ovi on oikea.
Miten kuuluu kysymys?
Edit: Selvennystä vielä. Totta puhuva osoittaa siis myös valehtelijan reittiä, ei omaomaansa.
Katkaisijoista siis tiedetään, ovatko ne on vai off -asennossa?Ossi kirjoitti:Laitetaas helppokin väliin.
Huoneessa on kolme hehkulamppua. Näiden katkaisijat ovat huoneen ulkopuolella niin, ettei katkaisijan luota voi nähdä onko huoneessa valot. Huoneen oven saa avata vain kerran ja pitäisi selvittää, mikä katkaisija kuuluu mihinkin lamppuun. Peilejä tai muita apuvälineitä ei saa käyttää. Miten pulma ratkeaa?
Haha.PaulaDrew kirjoitti:Eih, en ymmärrä! Jos oletetaan, että ansa on todenpuhujan oven takana ja kysyn valehtelijalta, kummasta todenpuhuja haluaisi minun menevän, hän näyttäisi omaa oveaan. Jos taas kysyisin todenpuhujalta kummasta valehtelija haluaisi minun menevät, hän näyttäisi omaansa. Enkä tietäisi edelleenkään kummasta mennä ja kumpi on kumpi! Olettaen siis että vartijat haluavat minut ansaan.VoDKa kirjoitti:Sarjakuvia paljon lukeneena....Rattus kirjoitti:Olet huoneessa, jossa on kaksi ovea.
Toinen ovi on oikea ja toinen ansa....
Olenkohan hieman tyhmä. Nyt ainakin tuntuu siltä.![]()
Pää hajoaa näissä..