Itä-Euroopan romanit – tervetuloa Suomeen!

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Jos haluat auttaa vähäosaisia, niin kannattaa tukea sotaveteraaneja. He jos jotkut ovat oikeasti ansainneet sen. Itse olen aktiivinen lahjoittaja.
Juuri näin :D
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

raippa kirjoitti: Eli sinä haluaisit saada kaikki vähäosaisemmat osaksi tätä meidän eurooppalaisten ja länsimaiden kulutushysteriaa? Siis KAIKKI? Mieti nyt miten paljon enemmän asiat menisi päin helvettiä jos niin tapahtuisi.
Siinä vaiheessa me länkkärit täällä olisimme PAKOTETTUJA pistämään koko paska uusiksi, joten ei kuulostaa ollenkaan huonolta. Tää nykyinen systeemi on paitsi valjastanut yli viisi miljardia ihmistä meidän hyvinvointimme ja yltäkylläisyytemme takaajiksi, myös uhkaa tuhota koko ekosysteemin. Ei tällä tiellä ole tulevaisuutta. Mitä nopeammin se ymmärretään, sen parempi. Musta on väärin lähteä siitä kelasta, että näin tää nyt vaan menee. Sattumalla on hyvin vähän osuutta siinä miten täällä ja kolmansissa maissa eletään. Kaikki on tarkkaan suunniteltua.
Jos haluat auttaa vähäosaisia, niin kannattaa tukea sotaveteraaneja. He jos jotkut ovat oikeasti ansainneet sen. Itse olen aktiivinen lahjoittaja.

http://www.sotaveteraaniliitto.fi/
Ja Sotaveteraaniliittoko sitten jakaa rahan kaikille vähäosaisille ja edesauttaa omalta osaltaan uudenlaisen poliittisen ja taloudellisen systeemin kehittämistä?

Sotaveteraaniliitto on niin rikas järjestö, että on oikeastaan tyhmää tukea sitä mitenkään. Kyllä heillä rahaa on. Sitä ei vain ohjata edes veteraaneille, jonka puolia he mukamas pitävät.
combat18
Martin Beck

Sotaveteraaniliitto on niin rikas järjestö, että on oikeastaan tyhmää tukea sitä mitenkään. Kyllä heillä rahaa on. Sitä ei vain ohjata edes veteraaneille, jonka puolia he mukamas pitävät.
Tämä on kyllä käynyt mielessä! paljon mahtaa mennä sotiemme veteraaneille rahaa kun se on kiertänyt järjestöt.
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
Kuva
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ita ... 78?ref=rss

https://www.ess.fi/?article=190111

Maamme tarvitsee kaikki moniosaajat; näppäräsormiset taskuvarkaat, kurjaksi naamioidut kerjäläiset, kaikki janoiset afrikalaiset, muslimit, ja muut erikoiset ihmiset. Erityisesti kaipaamme kamelinajajia ja käärmeenlumoajia sekä marokon uimarantojen hepin heiluttajia. Niistä saamme uusiutuvaa geeniperimää, joka puree teknillisessä maailmassa.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
raippa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja raippa »

katupoika kirjoitti:
raippa kirjoitti: Eli sinä haluaisit saada kaikki vähäosaisemmat osaksi tätä meidän eurooppalaisten ja länsimaiden kulutushysteriaa? Siis KAIKKI? Mieti nyt miten paljon enemmän asiat menisi päin helvettiä jos niin tapahtuisi.
Siinä vaiheessa me länkkärit täällä olisimme PAKOTETTUJA pistämään koko paska uusiksi, joten ei kuulostaa ollenkaan huonolta. Tää nykyinen systeemi on paitsi valjastanut yli viisi miljardia ihmistä meidän hyvinvointimme ja yltäkylläisyytemme takaajiksi, myös uhkaa tuhota koko ekosysteemin. Ei tällä tiellä ole tulevaisuutta. Mitä nopeammin se ymmärretään, sen parempi. Musta on väärin lähteä siitä kelasta, että näin tää nyt vaan menee. Sattumalla on hyvin vähän osuutta siinä miten täällä ja kolmansissa maissa eletään. Kaikki on tarkkaan suunniteltua.

http://www.sotaveteraaniliitto.fi/
Ja Sotaveteraaniliittoko sitten jakaa rahan kaikille vähäosaisille ja edesauttaa omalta osaltaan uudenlaisen poliittisen ja taloudellisen systeemin kehittämistä?

Niin kyllä se muutos tulisi viimeistään sitten kun koko paska räjähtäisi silmille. Kuulostaa hyvältä?

Pointtini ei ollut, että lahjoitettuja rahoja pitäisi jakaa kaikille vähäosaisille. Pitkäaikaistyöttömät, deekut, pummit ym eivät ole omalla arvoasteikolla samalla rivillä kuin sotaveteraanit.

Saattaa tuossa liitossa välikäsiä myös olla hillot päältä viemässä, sitä en tiedä varmasti ja tuskin tiedät sinäkään. Tiedän vain sen, että monella veteraanilla on kohtuuttoman huonot oltavat, vaikka heidän pitäisi tekojensa puolesta olla kunniakansalaisia ja saada suuret eläkkeet. Monet vanhoista jermuista saa pitkälti alle 1000e/kk, koska ovat vammautuneet nuorena sodassa ja joutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinä ei luonnollisesti ole eläkettä liiemmin kertynyt. Vaikuttaa siltä, että pohjaat mielipiteesi vain olettamukselle, kuten helvetin monet muutkin, ja sen itse kuvitellun mielikuvan perusteella on sitten hyvä teilata koko toiminta tarpeettomana ja "tyhmänä". Käy hyvänä tekosyynä olla tekemättä yhtään mitään minkään eteen.

Jos olet noin huolissasi romanien kohtalosta niin tule hakemaan täältä Turun Yliopistonkadulta muutama kotiisi turvaan. Tai hyvä mies lahjoita niille edes rahaa, raukathan näkevät nälkää sillä välin kun me (myös SINÄ) syömme pihviä päätteidemme takana. Minä en nimittäin aio niille antaa senttiäkään, eikä näköhavaintojeni perusteella onneksi kovin moni muukaan paikallinen.
Kataja
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Tuli tuosta rahankäytöstä mieleen pari vuotta sitten tapaamani jannu, joka oli jostain entisen Jugoslavian alueelta tänne tullut. Oli ilmeisesti sen verran taistelujakin nähnyt, että täytti sotaveteraanin kriteerit täälläkin. Hän vain kertoi kuinka kävi silloin tällöin itseään 50 vuotta vanhempien suomalaisten "kohtalotovereiden" kanssa kylpylöissä kuntoutuksessa Veteraaniliiton tai vastaavan laskuun.

Tulivat kuulemma ihan hyvin juttuunkin keskenään, vaikka lähtökohdat hieman erilaiset olivatkin.Monet suomalaiset veteraanit olivat jo tuolloin niin iäkkäitä ja sellaisessa kunnossa etteivät oikein voi matkustaa ja ilmeisesti lait sekä verottaja määräävät aika tarkkaan mihin noita rahoja voidaan käyttää. Joka tapauksessa varallisuus oli silloinkin sitä luokkaa ettei kaikkea ehditä ikinä käyttämään. Sääli ettei niitä rahoja ollut vielä heti sodan jälkeen jaettavaksi. Voi olla että 10-20 vuoden päästä tuo ex-jugoslaavi asuu pysyvästi kylpylässä ainoana jäljellä olevana sotaveteraanina. :D

Nuo kerjäläiset eivät kyllä omaa mielenrauhaani kadulla häiritse sen enempää kuin perus horjuvat deekut tai feissaajatkaan. Saa kai sitä pyytää. Ne teidenvarsihuijarit toki menevät jo liian pitkälle. Tänään jollekin mummolle oli ilmeisesti ensimmäistä kertaa elämässään lyöty haitari kouraan, sillä soitanta kuulosti enemmän säkkipilliltä kuin kunnon pirunkeuhkoilta, mielummin hiljaista kerjuuta kuin tuota Romanian talenttia...voisin vaikka maksaa että olisi hiljaa, no en sentään.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Ai tässä heidät onkin jo toivotettu tervetulleiksi...

17 romanialaista hakee turvapaikkaa

Ryntäys poliisiasemalle

26.6.2008 16:07 (Päivitetty 26.6.2008 20:27
)

Bulgarialaisten ja romanialaisten kerjäläisten rantautuminen Suomeen sai uuden huipennuksen torstaina, kun 17 romania haki turvapaikkaa Suomesta iltapäivällä.

Erikoisen tilanteesta teki myös se, että romanit olivat käyneet jo keskiviikkona ulkomaalaispoliisin yksikössä.

- Silloin he eivät puhuneet mitään turvapaikasta, vaan ilmoittivat vain haluavansa olla Suomessa ja tarvitsevansa rahaa ja asuntoja.

Turvapaikkaa hakeneet 17 romania aiheuttivat paljon kaaosta Malmin poliisilaitoksen tuntumassa. He ilmestyivät Roban poliisilaitokselle keskiviikkona aamulla.

Romanit leiriytyivät poliisin oven eteen ja metelöivät, kunnes poliisi poisti heidät siitä keskiviikkoiltana yhdeksältä. Uuden yöpaikan romanit löysivät Malmin torilta.

Iltalehti
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Geeniperimää tarvitsemme kyllä lisää, mutta emme sellaista, joka on viidentuhannen vuoden ajan sekaantunut keskenään. Siitä meillä on ihan omintakeisesti.
Huru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Huru »

Tuosta edellisestä olen NIIN samaa mieltä!!
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Jännä huomata, miten nopeasti joku oli ehtinyt neuvoa näille huijareille, miten kannattaa hakea turvapaikkaa, jolloin maastapoistoa voi parhaimmillaan vältellä turvallisesti suomalaisten elättinä.
Every ship must sail a world.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

pekkaeric kirjoitti:Geeniperimää tarvitsemme kyllä lisää, mutta emme sellaista, joka on viidentuhannen vuoden ajan sekaantunut keskenään. Siitä meillä on ihan omintakeisesti.
TIEDE-lehden uudessa numerossa kirjoitetaan laajasti Euroopan mustalaisista.
"Mustalaisrodun" olemassaololle ei ole löytynyt tieteellistä pohjaa, joskin taantuvassa "mustalaiskielessä" on yhtymäkohtia joihinkin Intian kieliin.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

raippa kirjoitti:

Niin kyllä se muutos tulisi viimeistään sitten kun koko paska räjähtäisi silmille. Kuulostaa hyvältä?
Kuulostaa. Paska räjähtää joka tapauksessa silmille. Ei nykyisellä kapitalistiseen markkinatalouteen sidotulla systeemillä ole mun nähdäkseni mitään positiivista tulevaisuutta. Huono-osaisia poljetaan maanrakoon jo ennestään sikarikkaiden kääriessä voitot samalla kun luonto huutaa armoa. Päin vittuahan tätä juttua on hoidettu jo pitkään. Me muutama sata miljoonaa länkkäriä eletään ihan eri todellisuutta kuin loput muutamat miljardit ihmiset. Sun ja monen muun mielestä se on oikein, mun ja monen muun mielestä helvetin väärin.
Pointtini ei ollut, että lahjoitettuja rahoja pitäisi jakaa kaikille vähäosaisille. Pitkäaikaistyöttömät, deekut, pummit ym eivät ole omalla arvoasteikolla samalla rivillä kuin sotaveteraanit.
No mutta kiva, että sua noin paljon kiinnostaa yhteiskuntamme huono-osaiset.
Saattaa tuossa liitossa välikäsiä myös olla hillot päältä viemässä, sitä en tiedä varmasti ja tuskin tiedät sinäkään.
Sotaveteraaniliitto ON tolkuttoman rikas järjestö. Nehän omistaa vaikka mitä kiinteistöjä, tontteja, järkkäävät helvetin tuottoisia keräyksiä vuosittain, kuittaavat isoja perintöjä, jne. Oon ite sekä kavereiden kautta kuullut, että moni veteraani suorastaan kieltää antamasta rahaa veteraanikeräyksiin, koska rahat päätyvät vain Sotaveteraaniliiton tileille lojumaan. Rahaa olisi vaikka kuinka vitusti, mutta sitä ei jaeta ihmisille.
Tai hyvä mies lahjoita niille edes rahaa, raukathan näkevät nälkää sillä välin kun me (myös SINÄ) syömme pihviä päätteidemme takana. Minä en nimittäin aio niille antaa senttiäkään, eikä näköhavaintojeni perusteella onneksi kovin moni muukaan paikallinen.
Enpä syö pihvejä kuten SINÄ. Ja totta kai jengiä jeesaan jos sellainen tilanne eteen tulee. Ihan samoin kuin jeesaisin ketä tahansa muuta. Mutta huvittavaa tää miten koitat sälyttää vastuun köyhien auttamisesta muiden köyhien niskoille. Vastuu on kuitenkin pääasiassa EU:lla, sekä tietysti myös omalla valtiojohdollamme. He ovat tahoja, jotka todella voivat puuttua asiaan.
combat18
Martin Beck

Etkö sinä tykkää pihveistä. Noi suomen työttömät ei halua tehdä töitä niin miksi meidän pitäisi tehdä töitä senkö takia että saamme antaa rahaa maleksijoille, sen ymmärrän jos on terveydellinen este tehdä töitä, mutta ei mikään motivaatio ole kyllä esteenä tai ei ainakaan pitäisi olla. Mustalaiset sen sijaan ne eivät ansaitse mitään muuta kuin vihaa ja kurjuutta ja se on heidän syytään kun rosvoavat,huijaavat,pahoinpitelevät rehellisiä työssäkäyviä ihmisiä. :lol:
Kuva
raippa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja raippa »

^ katupojalle:

Minä kannan 100% vähemmän huolta varoihinsa nähden aivan liikaa sikiävistä ulkomaanelävistä kuin Luonnosta. Useimmilla ihmisillä on ilmeisesti oikeus lisääntyä niin paljon kuin haluaa, mutta jos soppa loppuu pöydästä, niin ei pitäisi olla muiden maiden vastuulla antaa sitä heille. Lisäksi olen huolissani Suomalaisen, ja ylipäänsä muiden Eurooppalaisten, kulttuurien kokoajan näivettyvästä tilasta. Kapitalistinen markkinatalous on vienyt meidät liian kauas juuriltamme ja rajojen avaaminen kaikille tänne haluaville heikentäisi oman kulttuurimme elinvoimaa entisestään. Naapurimme Ruotsi käy tästä esimerkkinä. Toivot, että koko paska räjähtäisi silmille. Minä en näe sitä parhaana mahdollisena vaihtoehtona oman itsesäilytysvaistoni vuoksi.

Mitä tuohon kapitalistiseen markkinatalouteen tulee, niin kirosana se minullekin usein on, mutta sitten taas toisaalta, sen hedelmiä minäkin käytän joka päivä. Näin ollen olisi helvetin tekopyhää tuomita se totaalisesti ja näennäisesti kääntää selkä sille. Keskivertoon ja -tuloiseen pallinaamaan (kaikkihan me olemme ainutlaatuisia yksilöitä, eh) verrattuna kulutan omasta tahdostani kuitenkin vähemmän, esim en omista autoa tai liiemmin mitään edistyksellisiä vempaimia. Mutta elämäntyylini on silti todella kaukana luonnonvaraisesta, sillä samaa sähköä ja kauppoja minäkin käytän kuin kaikki ne luonnottoman löysät ja tylsistyneet lihakimpaleet, joita jostain syystä myös ihmisiksi kutsutaan. Taitavat olla vähissä ne, jotka taistelevat kapitalistista markkinataloutta vastaan, eivätkä itse käytä sen antimia. Profeetta Linkolallakin taitaa nykyään olla auto.

Huono-osaiset suomalaiset kiinnostavat jos heidän alhainen tilansa ei ole itseaiheutettua. Narkkarit, juopot ja pitkäaikaistyöttömät ovat itse aiheuttaneet tilansa. Ketään ei niitä päihteitä pakota ottamaan ja jotain duunia löytää kunhan etsii. Joskus se työ ei välttämättä ole herkkua, mutta siitä pystyy ponnistamaan eteenpäin. Olen nähnyt niin monen tuttavan ja kaverin, jotka ovat täysin samankaltaisista lähtökohdista rääkäisseet tähän maailmaan kuin itse, menevän tuolle tielle, enkä ole nähnyt sille mitään oikeutusta. Itsekunnioituksen puutetta kaikki tyynni.

Sotaveteraaniliiton käyttämättömistä rikkauksista olisi mielenkiintoista saada jotain konkreettista tietoa. Kuulopuheilla en vakuutu, mutta olen tässä lähiaikoina muutenkin menossa käymään liiton toimistossa, niin aion kyllä silloin kysäistä asiaa.

Pihvi oli vertauskuva. Eniten menee broilerinsuikaleita, naudan jauhelihaa ja tonnikalaa.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Vastaa Viestiin