Cadi John kirjoitti: Pe Heinä 19, 2024 2:55 pm
No kateus yleensä ilmenee inhona, toisen haukkumisena ja vastoinkäymisistä iloitsemisena. Jos itseäsi ei nämä tyypit häiritse niin miksi haukut esim. just tätä Akia yksinkertaiseksi?
Mulle on ihan sama miten nämä kaksi elää ja mihin rahansa tuhlaa. En seuraa heitä somessa enkä lue heistä kirjoitettuja juttuja. Ihmettelen miten saavat niin suuria tunteita aikaan joissakin ihmisissä.
Ymmärrän sun pointin. Olen hyvin usein sun kanssasi samoilla linjoilla ja siksi haluan kertoa, mitä tästä ajattelen. Kun tiedän sut fiksuksi niin, ettet ota turhaa lämpöä.
Siis osallistun nyt ketjuun täysin kieli poskessa sikäli, etten tunne/tiedä näitä kohdehenkilöitä.
Sen sijaan olen melko läheltä päässyt tutustumaan tähän kulttuuriin, jossa elämää esitellään hienossa valossa somessa, ja ihmiset hullaantuvat johonkin imagoon (lapseni syntyneet -99 ja -04). Kuten nyt vaikka Kardashianit (joita en myöskään seuraa, mutten ole voinut välttyä heidän vaikutuksestaan mediassa), eivätkös he ole aivan ns. etulinjassa tämän glamour/ photosoppauksen kanssa? Moni 20+ ihminen on omaksunut tämän elämäntyylin, jonka pitää näyttää hyvältä vaikka velaksi. "Upealta" (?) näytetään vaikka sydän märkänis.
Kun näin näiden kohdehenkilöiden kuvat, tuli ensimmäisenä mieleeni, että heillä on jäänyt aikuisuuden prosessi hiukan kesken. Eikös tämä ukko ole about 50?
Heidän elämänsä ei kaada minun mielenterveyttäni, ja oikeastaan se päälimmäinen tunne on sääli.
Kunpa joku kertoisi heille ja kaltaisilleen, että olette ihan riittäviä. Teidän ei tarvitse. Oikeasti. Asutte, syötte, teette työksenne ja harrastatte sellaisia asioita, jotka tuntuvat teistä hyvältä. Ette sellaisia, joita someseuraajat teiltä odottavat. Noidankehä, oravanpyörä, joka luo lisää ja lisää odotusarvoa, johon teillä ei ole rahkeita. Hypätkää pois kun vieä ehditte!
Tässä on se ristiriita, joka saa suremaan sitä, etteivät tällaista semijulkkis/wannabe-elämää elävät ihmiset ymmärrä omia vahvuuksiaan. Ja selkeästi näiden kohdehenkilöiden vahvuudet eivät ole siellä, missä he antavat ymmärtää niden olevan.
Pidän heitä omalla tavallaan uhreina. Heillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä he ovat ja missä heidän vahvuutensa ovat.
Luulen, että he olisivat paljon onnellisempia jossain maatilalla kasvattamassa vuohia wifin kantaman ulkopuolella.
Just saying. Ei mua siis ärsytä vaan surettaa. Kunpa heillä olisis enemmän rohkeutta.