Sairaaloiden tupakointikieltoa rikotaan usein
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Aina pitää töissä tupakoida vaikka se onkin kiellettyä. Odotan saanko vielä potkut tästä syystä... Ja omasta ikkunasta pitää saada puhaltaa savut ulos! Tekeehän ihmiset valkosipuli -ja kaaliruokiakin jotka taatusti haisevat naapuriin... 
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Aamen!Jack the Ripper kirjoitti: Tekeehän ihmiset valkosipuli -ja kaaliruokiakin jotka taatusti haisevat naapuriin...
Ja mitä muihin tulee.. Miksi minun pitäisi elää naapurin lasten ehdoilla? Onneksi ei tässä rapussa kyllä asu edes lapsia. Luojan kiitos. Rauha pysyy.
Kun poltan parvekkeellani, käytän tuhkakuppia ja sytkäriä. En heittele niitä parvekkeelta alas toisin kuin yläkerran naapurini, lasisirujakin olen omalla parvekkeellani nähnyt. Heidän tumppejaan jos joidenkin tumppeja on omalla parvekkeen lattiallani ja tiedän sen siitä, etten polta marlboroa.
En ymmärrä miksi tupakoitsijoista on tehty huonompia ihmisiä kuin tupakoimattomat.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Samaa mieltä. Miksi pitää asua kerrostalossa jos ei kestä toisista ihmisistä aiheutuvia ääniä ja hajuja ja pitää omaa elämäntyyliään ainoana oikeana? Ärsyttää oikein. Samaten ylihuolehtivaiset vanhemmat, joiden mielestä minun savukkeestani satunnaisesti heidän lapsensa nenään leijaillut savu on nyt pilannut lapsen keuhkot ja koko elämän. Ja kuitenkin ovat itse päättäneet kasvattaa lapsensa kaupungissa päästöjen keskellä, kun Suomessa vieläkin on alueita, joissa ilma on puhdasta.
Ja itse aiheeseen: en ymmärrä miksi tupakointikieltoja pitäisi työpaikoille asettaa, kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla oikeus päättää tupakoiko vai ei. Ulkona voi pitää tupakkatakkia ja kädet pestä tupakan jälkeen, jos joku potilaista nyt on niin herkkänenäinen että tupakanhaju häiritsee.
Ja itse aiheeseen: en ymmärrä miksi tupakointikieltoja pitäisi työpaikoille asettaa, kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla oikeus päättää tupakoiko vai ei. Ulkona voi pitää tupakkatakkia ja kädet pestä tupakan jälkeen, jos joku potilaista nyt on niin herkkänenäinen että tupakanhaju häiritsee.
Otin koko tekstin, koska olen täysin samaa mieltä tämän kanssa. Noudatan taloyhtiön sääntöjä ja sen pitäisi riittää. Saan tupakoida parvekkeellani ja hiljennyn 10ltä kun hiljaisuus alkaa. Poikkeuksena mm. tuparit, joista on taloyhtiön sääntöjen mukaan informoitu edes lapulla rappukäytävässä mahdollisesta metelistä etukäteen. Noudatan sääntöjä, en naapureiden jupinoita.PaulaDrew kirjoitti:Samaa mieltä. Miksi pitää asua kerrostalossa jos ei kestä toisista ihmisistä aiheutuvia ääniä ja hajuja ja pitää omaa elämäntyyliään ainoana oikeana? Ärsyttää oikein. Samaten ylihuolehtivaiset vanhemmat, joiden mielestä minun savukkeestani satunnaisesti heidän lapsensa nenään leijaillut savu on nyt pilannut lapsen keuhkot ja koko elämän. Ja kuitenkin ovat itse päättäneet kasvattaa lapsensa kaupungissa päästöjen keskellä, kun Suomessa vieläkin on alueita, joissa ilma on puhdasta.
Ja itse aiheeseen: (:D) Aikuisella ihmisellä on oikeus tupakoida jos niin haluaa. Miksi nyt yhtäkkiä tupakointi on niin kamalaa työpaikoilla kun ennen sai vedellä miten sattuu? Kuten PaulaDrew sanoi, tupakka takki päälle ja käsien pesu tupakan jälkeen, ja lisäyksenä klassinen sisu -pastilli vielä päälle.
Enemmän minua ällöttää liiallinen hajuveden/partaveden tai mätänevän hengityksen haju kuin haalea tupakanhaju. Vaikka itse poltankin, en silti liialti pidä tupakan hajusta jälkeenpäin, mutta kyllä se nuo hajuvedet yms. voittaa.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Juu, ja mieleen tuli vielä pari viikkoa sitten ilmaisjakelulehdestä lukemani uutinen: Helsingin kaupunki satsaa 100 000 e tupakoinnin kieltäviin KYLTTEIHIN, joita tullaan ripustamaan julkisiin tuloihin. Siis paikkoihin, joissa tupakointi on jo muutenkin kielletty! Ei voi taas ymmärtää. Luulin, että pahimmat tupakkahysteerikot ovat saaneet jo tyydytyksensä kun missään ei saa polttaa, mutta ei, vaan kieltoa kiellon päälle. Ei kai kukaan tupakoitsija ole niin tyhmä, että sytyttäisi vaikkapa virastossa röökin, jos kieltävää KYLTTIÄ ei näy. Argh!
Nuokin kyltti -rahat olisi voinut laittaa vaikkapa vanhustenhoitoon tai lastenhoitoon tai tai, parempiakin paikkoja olisi ollut kuin jotkut hemmetin kyltit!! Huoh.
Mielenkiintoista etten ole toisaalta moksiskaan siitä, että baareissa ei saa enää polttaa. Vaikka joskus sitäkin kaipaa kun hiki ja lukemattomien haju- ja partavesien mixeri lilluu ilmassa ja päätä alkaa särkemään..
Niin..ja mitä tuohon kerrostalon parvekkeella tupakoimiseen vielä tulee.. Olisiko se parempi, että tupakoitsijat alkavat sitten polttamaan asunnoissaan? Sieltä se haju leviää rappukäytävään ja kaikkien asuntoihin. Se on paha jopa minusta vaikka poltankin (parvekkeella). Mielestäni parvekkeella tupakointi on pienempi paha.
Mielenkiintoista etten ole toisaalta moksiskaan siitä, että baareissa ei saa enää polttaa. Vaikka joskus sitäkin kaipaa kun hiki ja lukemattomien haju- ja partavesien mixeri lilluu ilmassa ja päätä alkaa särkemään..
Niin..ja mitä tuohon kerrostalon parvekkeella tupakoimiseen vielä tulee.. Olisiko se parempi, että tupakoitsijat alkavat sitten polttamaan asunnoissaan? Sieltä se haju leviää rappukäytävään ja kaikkien asuntoihin. Se on paha jopa minusta vaikka poltankin (parvekkeella). Mielestäni parvekkeella tupakointi on pienempi paha.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe josta ollaan töissäkin puhuttu paljon...Jopa niin iso kärhämä asiasta tuli että joku asiantuntia tuli ns.parantelemaan työilmapiiriä sekä sovittelemaan välejä. Itse en osallistunut,olin silloin sijaisena eikä siis ollut mitäänn tarvettä mennä töihin vapaa-ajalla.
Kyllähän asia on niin että jos tauolla käy tupakalla(tai sitten istuu kahvihuoneessa) niin se ei kenellekkään kuulu.Jos tupakointi ei häiritse työntekoa eikä vaaranna kenenkään henkeä.Mä en ymmärrä miksi tästä ollaan tehty ongelma.
Asia erikseen jos ollaan töissä jossain hengityshalvaus yksikössä tai jossain siis sellaisesa paikassa jossa jo tupakan haju voi aiheuttaa vaaratilanteen potilaan kanssa.
Mun mielestä puhdasta ylireagointia,kun eihän tehtaissakaan saa kait enään polttaa?Rajansa kaikella..Turhaa holhousta,varsinkin kun se #uhkasakko" näkyy vain ja ainoastaan niissä kieltotauluissa.
Kyllähän asia on niin että jos tauolla käy tupakalla(tai sitten istuu kahvihuoneessa) niin se ei kenellekkään kuulu.Jos tupakointi ei häiritse työntekoa eikä vaaranna kenenkään henkeä.Mä en ymmärrä miksi tästä ollaan tehty ongelma.
Asia erikseen jos ollaan töissä jossain hengityshalvaus yksikössä tai jossain siis sellaisesa paikassa jossa jo tupakan haju voi aiheuttaa vaaratilanteen potilaan kanssa.
Mun mielestä puhdasta ylireagointia,kun eihän tehtaissakaan saa kait enään polttaa?Rajansa kaikella..Turhaa holhousta,varsinkin kun se #uhkasakko" näkyy vain ja ainoastaan niissä kieltotauluissa.
"Pimeys luo turvaa,valoisassa kaikki vain paljastuu.Aikuiset pitävät pimeästä.Siksi että,pimeässä kukaan ei näe mitä oikeasti teet"-Deis
Koko oksettava tapa pitäisi kieltää lailla!
Kyllä se näin tupakoimattoman näkövinkkelistä on täysin eri asia, esim baarissa, että haiseeko siellä hiki, pierut ja hajuvedet, vai se rööki. Edellämainitut eivät tartu vaatteisiin lähellekään yhtä sitkeästi kuin tupakansavu. Ja mikä pahempaa, päänsärky on itselläni pitkän tupruttelun keskellä vietetyn ajan jälkeen sitä luokkaa, että en ole saanut lähimainkaan vastaavaa edes päähän kohdistuneista nyrkiniskuista tai potkuista. Kokeiltu on selvinpäin ja kännissä.
Oli kyllä hyvä asia se tupakointikielto, mutta hieman harmittaa ne kompromissimaiset kessukopit. Mieluummin mä istuisin joka kuppilassa lämpimässä tuoppi kourassa ja kattoisin ku röökaajat hytisee ulkona pakkasessa
Kyllä se näin tupakoimattoman näkövinkkelistä on täysin eri asia, esim baarissa, että haiseeko siellä hiki, pierut ja hajuvedet, vai se rööki. Edellämainitut eivät tartu vaatteisiin lähellekään yhtä sitkeästi kuin tupakansavu. Ja mikä pahempaa, päänsärky on itselläni pitkän tupruttelun keskellä vietetyn ajan jälkeen sitä luokkaa, että en ole saanut lähimainkaan vastaavaa edes päähän kohdistuneista nyrkiniskuista tai potkuista. Kokeiltu on selvinpäin ja kännissä.
Oli kyllä hyvä asia se tupakointikielto, mutta hieman harmittaa ne kompromissimaiset kessukopit. Mieluummin mä istuisin joka kuppilassa lämpimässä tuoppi kourassa ja kattoisin ku röökaajat hytisee ulkona pakkasessa
70-luvulla käytiin kampanjaa siitä että älkää polttako sisällä vaan menkää parvekkelle jos teillä on lapsia.
Nyt sitten vastustetaan parveketupakointia ja ajetaan ihmiset tupakalle kotiin sisään missä on on niitä lapsia.
Ravintolatupakoinnin suhteen voi sanoa että nyt sitten monen kapakan ulkopuolelta löytyy "keltaista jäätä" kun ei viitsitä hoitaa kahta eri asiaa eri paikoissa.
Ja raippa; ei sua oo kukaan sitten päähän lyönytkään jos vertat tuntemusta tupakoivan kapakan jälkeiseen olotilaan.
Ja miksi edes menet kapakkaan? Osta pullo viinaa ja pysy sisällä kotonasi.
edit: ai mutta turussa. Olin siellä intissä ja sitämyöden tämä selvittää asiaa paljon.
Nyt sitten vastustetaan parveketupakointia ja ajetaan ihmiset tupakalle kotiin sisään missä on on niitä lapsia.
Ravintolatupakoinnin suhteen voi sanoa että nyt sitten monen kapakan ulkopuolelta löytyy "keltaista jäätä" kun ei viitsitä hoitaa kahta eri asiaa eri paikoissa.
Ja raippa; ei sua oo kukaan sitten päähän lyönytkään jos vertat tuntemusta tupakoivan kapakan jälkeiseen olotilaan.
edit: ai mutta turussa. Olin siellä intissä ja sitämyöden tämä selvittää asiaa paljon.
minun mielestäni on silkkaa tekopyhää teeskentelyä, ettei terveydenhoitoalalla työskentelevä voisi polttaa tupakkaa!
Henkilökohtaisesti luotan enemmän tupakoivaan lääkäriin, kuin tupakoimattomaan. olen näet huomannut, että tupakoivat lääkärit ovat monesti asiallisempia, eivätkä yritä tarjota jokaikiseen vaivaan syyksi tupakointia.
Henkilökohtaisesti luotan enemmän tupakoivaan lääkäriin, kuin tupakoimattomaan. olen näet huomannut, että tupakoivat lääkärit ovat monesti asiallisempia, eivätkä yritä tarjota jokaikiseen vaivaan syyksi tupakointia.
Kyttä vai konna, äijä vai donna? (sen tietää supo)
Suomi on nyt tällänen saatanan holhousyhteiskunta.
Ite olen hoitoalalla ja tupakalla käyn tasan silloin vaan kun on tauot eikä siinä pitäisi mitään väärää olla. KÄdet pesen tupakan jälkeen ja desinfioin töissä ollessa.
Hengitetään me ihmiset kaupungissa lies mitä saastaa ja tupakka nyt on vain lisä sen saastan keskellä.
Ite olen hoitoalalla ja tupakalla käyn tasan silloin vaan kun on tauot eikä siinä pitäisi mitään väärää olla. KÄdet pesen tupakan jälkeen ja desinfioin töissä ollessa.
Hengitetään me ihmiset kaupungissa lies mitä saastaa ja tupakka nyt on vain lisä sen saastan keskellä.
Hölkönkölkön
Nimenomaan. En tajua miksi tupakoitsijoista on tehty muita huonompia ihmisiä. Joku täällä mainitsikin tupakoivat lääkärit.. hyvin pitkälti samaa mieltä myös. Tupakoiva lääkäri ei syytä tupakointia aina pienimmästäkin syystä.
Esimerkiksi kouluterveydenhoitajat ovat kovia syyllistämään ja painostamaan heti jos kuulevat, että polttaa. Onneks meidän koulun terveydenhoitaja vain kysyi poltanko (kuuluu peruskysymyksiin papereita varten) ja kysyi ajattelinko lopettaa, kun vastasin ei, hän totesi vain ok.
Hän on ymmärtänyt, ettei syyllistäminen ja saarnaaminen auta mitään ja pitää meitä aikuisina ihmisinä, jotka päättävät jo omista asioistaan. Niin sen pitäisi olla työpaikoillakin.
Minulla on kavereita, jotka eivät polta ollenkaan. Olen siis keskustellut näistä asioista heidänkin kanssaan. Hekin ovat sitä mieltä, että se on jokaisen oma asia polttaako vai ei eikä siihen pitäisi mennä puuttumaan. Kohta täällä ei saa tehdä yhtään mitään kun kaikki on väärin ja kaikki vaarantaa lapsia ja blabla.
Esimerkiksi kouluterveydenhoitajat ovat kovia syyllistämään ja painostamaan heti jos kuulevat, että polttaa. Onneks meidän koulun terveydenhoitaja vain kysyi poltanko (kuuluu peruskysymyksiin papereita varten) ja kysyi ajattelinko lopettaa, kun vastasin ei, hän totesi vain ok.
Minulla on kavereita, jotka eivät polta ollenkaan. Olen siis keskustellut näistä asioista heidänkin kanssaan. Hekin ovat sitä mieltä, että se on jokaisen oma asia polttaako vai ei eikä siihen pitäisi mennä puuttumaan. Kohta täällä ei saa tehdä yhtään mitään kun kaikki on väärin ja kaikki vaarantaa lapsia ja blabla.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Nyt sä oletat.supernova kirjoitti:
Rentoutumisen vuoksi. Joko seuran kanssa tai sitä hakemaan. Tupakoimattoman on nykyään hyvä mennä. Ja en juo viinaa.
Taisi olla intti pelkkää pokeria ja kuppia täällä?
-
John Smith
- Nikke Knatterton
Jos noista tupakointikielloista nyt jotain hyvää on löydettävä, niin säästää siinä ainakin vähän rahaa kun enää ei voi polttaa joka paikassa. Eikä baarissakaan tule enää niin käytyä - säästää siinäkin kun pämppää kotonaan.
Mutta itse aiheeseen liittyen, kyllä musta jokaisella on oikeus tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa, ja vapaa-aikaahan ovat lakisääteiset lounas- ja kahvitauot myös. Sen ymmärrän jos tupakointi muina aikoina kielletään, ihan vain tasapuolisuuden nimissä muita työntekijöitä kohtaan.
Mutta itse aiheeseen liittyen, kyllä musta jokaisella on oikeus tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa, ja vapaa-aikaahan ovat lakisääteiset lounas- ja kahvitauot myös. Sen ymmärrän jos tupakointi muina aikoina kielletään, ihan vain tasapuolisuuden nimissä muita työntekijöitä kohtaan.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
- Vanha viidakon sanonta