Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:^ Aivan...kyllä ne patiinit silloin saattaa pysyä jalassa, kyllä.
No, nilssi se kertoo että nukkumaan mentiin sovussa ja maailma pyöri vaan silmissä.

No toki sitten meni vielä ongellekin vaikkei onkinutkaan, mutta nukkumaan mentiin uudelleen, ehkä vieläkin sovussa.

Jos kyseinen ulkoistuminen teltasta tapahtui vasta tuolloin?
No, kunhan kehittelin, se penkka on varsin sopiva kolhia itsensä.

Eräs kaveri joka ei täällä palstalla venkoile, heitti seuraavan aatoksen:

" Karjalainen näki kaksi kalastajaa, Nilsin ja Sepin. Nilssi oli kännissä kuin käki, eikä tullut onkimisesta mitään.

Teltalta kuului meteliä, siellä oli jokin ongelma, kenties kuuluis Kiilusilmä.

Sepi virkeenpänä pinkaisee juoksuun teltalle, Karjalainen näkee tämän. Nilssin ajatus skulaa hitaammin, ei pääse vauhtiin mutta kun toikkaroi perässä menee turvalleen ja vierähtää kenties saman törmän alas kuin oli äsken puhe, on turpa auki siinä.

Nilssi siis " myöhästyy " kovimmasta hyökkäyksestä, Sepi saa osansa.
Mutta Kiilusilmä raahaa Nilsinkin samaan kasaan, siitä jäljet. "

Näin se siis suunnilleen meni, ei ole siis minun keksimäni. Tässä on se puute, että miten Sepi päätyi teltan sisään, kankaassa täsmäävät jäljet jne. Narut kiinni.

Mutta entäs jos rannalla olikin Anja ja Nilssi?
Verijälkien mukaan Sepi on kuollut niille sijoilleen, joten kaverin aatos ei ole aivan johdonmukainen :wink:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Anja Tuulikki oli aika pieni (154 cm, 40 kg) 180-senttisen Nilsin rinnalla. Oliko silminnäkijä sitä mieltä, että kalastamassa oli kaksi poikaa?

ETPK:
13.5.2004 suoritetussa kuulustelussa Gustafsson kertoo raahausjälkien olleen teltan suuaukolta lähimmän rannan suuntaan, ei aivan vesirajaan asti. Hän sanoo poliisien näyttäneen, että häntä on raahattu ylös ja alas. Hän kertoo itse nähneensä joitakin jälkiä käydessään juhannusaattona vuonna 1960 poliisien kanssa paikan päällä. Gustafssonin mukaan siitä, miten häntä oli raahattu, ei ollut mitään puhetta. Kysyttäessä, mitä kautta hänet oli raahattu teltasta ulos Gustafsson vastaa "suuaukon".
Tuulikin ja Sepon pituusero on tietysti pienempi (154 ja 168 cm).
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^^ Juuri noin, peltirumpu, noin pitää teorioita analysoida, etsiä heikkoja kohtia.
Tuo on juuri puute siinä minkä sanoit, no puutuin siihen jo itsekin, esittämällä että Nils oli rannalla mutta vaikkapa Anjan kanssa.
Entäs sitten?
Tuo kaverin teoria pyrki selittämään nimenomaan Nilsin vammat, onnistuen siinä melko hyvin, puutteena on edellä mainitut seikat muussa stoorissa.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:^^ Juuri noin, peltirumpu, noin pitää teorioita analysoida, etsiä heikkoja kohtia.
Tuo on juuri puute siinä minkä sanoit, no puutuin siihen jo itsekin, esittämällä että Nils oli rannalla mutta vaikkapa Anjan kanssa.
Entäs sitten?
Tuo kaverin teoria pyrki selittämään nimenomaan Nilsin vammat, onnistuen siinä melko hyvin, puutteena on edellä mainitut seikat muussa stoorissa.
Minun spekulaatio olisi paljon johdonmukaisempi. Vai keksitkö siitä jonkin heikon kohdan, jos unohdetaan se, että Nisse on todettu syyttömäksi.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^No enkös minä sitten sitä kommentoinut heti seuraavassa viestissä?
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:^No enkös minä sitten sitä kommentoinut heti seuraavassa viestissä?
Kyselin teorian heikkoja kohtia, en mielipidettäsi Sepin ja Nissen kaveruudesta.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Jankutukseksi menee taas....mutta se on se heikko kohta.

Mahdollista menkkatarinasi tietenkin on, ei se siitä kummene. ,miksi siitä pitäisi lisää heikkoja kohtia löytää, ei se siitä tosijuttua varmuudella tee sittenkään.

Mahdollisen kylläkin.

Voit toki avartaa mieltäsi ja kehittää teorian että Nils vonkasikin Sepiltä,tilapäisen kokeilumielessä tunteen vallassa.

Sepi suivaantui kiskaisten turpaan, jne.
Sitten voit kysyä mikä oli heikko kohta. Mietipä ite.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Minä olen ollut aina sitä mieltä, että onkiniemessä olivat Sepi ja Tuulikki. Mun mielestä siinä ei ole kahta sanaa jos joku väittää ettei se olisi muka mahdollista. Karjalaisen lausuntoa tukee ainoastaan Nissen lausuma, joka mätsää Ailin lausumaan. Toki jos muisti pelaa, ensimmäisenähän sitä sanoo olleensa muualla jos nimenomaan surmat sattuivat noilla kellon lyömillä. Itse olen sitä mieltä että pienimuotoinen häppeningi alkoi noihin aikoihin, ja Tuulikki juoksi niemelle ja niemeltä apua hakemaan. Siis teoriassa vain, aukkoja on kun niitä kohta vingutaan paikattaviksi.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Entä jos onkiniemessä olivat Sepi ja vonkaamiseen kyllästynyt Irmeli? Tuulikki nukkui nuoren autuasta unta teltassa tai haaveili muuten vain, ja Nils meni humalaisen toiveikkuudella päälle? Tuulikki huusi, Seppo ja Irmeli juoksivat teltalle, jolloin Sepolla olisi ollut syy lyödä Nilsiä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä uskon kyllä Bodomin Mysteeriota siinä, että sen mukaan SB:n vasemmassa kädessä oli hankautuma, mutta oikeassa kädessä ei ollut mitään havaittavaa. Tuon asiakirjan on laatinut poliisimies, joten luultavasti on tarkkaan katsottu kädet ja nyrkit, esim. SB:n oikean käden nyrkki. Siinä ei ole havaittu mitään virhettä.

Voidaan päätellä, että SB ei lyönyt esim. NG:ia oikella kädellä leukaperiin - se olisi näkynyt nyrkistä. Onhan lyöty ja todella lujaa kuten jäljistä voi päätellä. Minä siis en usko, että SB löi NG:tä nyrkillä. SB on itse yllätetty nukkumapaikalleen, eikä hän ole ehtinyt juuri muuta kuin vähän suojaamaan itseään vasemmalla kädellään, johon on tullut hankautuma. Minä oletan näin. SB on siis maannut omalla paikallaan ja tullut siinä yllätetyksi. Kuka hyökkäsi ja miksi, se on auki. Tämä on minun teoriani.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: ****Minä siis en usko, että SB löi NG:tä nyrkillä.

****suojaamaan itseään vasemmalla kädellään, johon on tullut hankautuma. Minä oletan näin.

**** Tämä on minun teoriani.
En minäkään usko, että Seppo on lyönyt ketään nyrkillä. Pienen kokonsa huomioon ottaen se ei ehkä olisi edes kovin todennäköistä, että olisi päässyt isompikokoista lyömään. Olen itse yrittänyt huitoa ja lyödä itseäni vahvempaa kanssapalstalaista ihan kokeilumielessä eikä se päättynyt hyvin. Minä olin se, joka mustelmilla makasi maassa vaikka tosissani yritin puolustautua.

Sepon käsihankaumasta samaa mieltä, se on tullut itsepuolustuksesta kuten tytöilläkin. Nils sen sijaan ei ole tämän mukaan puolustautunut, käsien vammoja ei ollut sitten yhtään. No, viiltonaarmu kädessä.
Viimeksi muokannut Loka, La Heinä 05, 2008 6:22 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:Minä uskon kyllä Bodomin Mysteeriota siinä, että sen mukaan SB:n vasemmassa kädessä oli hankautuma, mutta oikeassa kädessä ei ollut mitään havaittavaa. Tuon asiakirjan on laatinut poliisimies, joten luultavasti on tarkkaan katsottu kädet ja nyrkit, esim. SB:n oikean käden nyrkki. Siinä ei ole havaittu mitään virhettä.

Voidaan päätellä, että SB ei lyönyt esim. NG:ia oikella kädellä leukaperiin - se olisi näkynyt nyrkistä. Onhan lyöty ja todella lujaa kuten jäljistä voi päätellä. Minä siis en usko, että SB löi NG:tä nyrkillä. SB on itse yllätetty nukkumapaikalleen, eikä hän ole ehtinyt juuri muuta kuin vähän suojaamaan itseään vasemmalla kädellään, johon on tullut hankautuma. Minä oletan näin. SB on siis maannut omalla paikallaan ja tullut siinä yllätetyksi. Kuka hyökkäsi ja miksi, se on auki. Tämä on minun teoriani.
ETPK:ssa luetellaan ruumiinavauspöytäkirjassa kuvatut, SB:iin kohdistuneet ulkoiset tylpän ja terävän väkivallan seuraukset. http://www.mtv3.fi/bodom/krp_esitutkintapoytakirja.pdf (s. 24)

Tiettävästi Boismanin täydellistä ruumiinavausraporttia ei ole saatavissa. Ei myöskään ole tietoa, röntgenkuvattiinko ruumiit tuolloin vai tyydyttiinkö ulkoiseen tarkasteluun plus tavanomaiseen ruumiinavaukseen.

Bodomin mysteeriossa on myös seuraava lause:
Lääkärinlausunnoissa kiinnittää huomiota, että kaikilla uhreilla esiintyy myös käsissä hankautumia ja ruhjeita paikoissa, joiden saattaa olettaneen osuneen lyömäaseen eteen joko tahallista tai vaistomaista torjuntaliikettä suoritettaessa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Myös jossakin todetaan, että uhreilla on puolustusvammoja yllättävän vähän. Arvellaan sen johtuneen siitä, että he ovat tulleet yllätetyiksi.

Bodomin Mysteerion on kirjoittanut poliisimies, ja minä oletan, että molemmat kädet ja nyrkit on kyllä huolellisesti tarkistettu. Vasemmassa kädessä on hankautuma. Oikeasta ei puhuta mitään, mutta voi päätellä, että myös se on tarkistettu, eikä mitään virhettä siinä ole havaittu. Poliisi, joka on lukenut raporttia, olisi kyllä tehnyt merkinnän myös oikeasta kädestä, jos siitä olisi maininta raportista. Kyllä sekä poliisi, että ruumiinavauksen tekijä tarkistavat huolellisesti nimenomaan kädet ja nyrkit, hampaanreijistä eivät välitä. Oletan, että kynnenalusetkin tarkistetaan. Ainakin pitäisi tarkistaa. Olettamusta tämä tietysti on, mutta tuntuu luonnolliselta, että näin on tapahtunut. Kyllä nämä tarkistajat ovat tienneet, että kysymyksessä on rikos ja on tarpeen tarkistaa juuri mm. rystyset ja nyrkit.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:Kyllä sekä poliisi, että ruumiinavauksen tekijä tarkistavat huolellisesti nimenomaan kädet ja nyrkit, hampaanreijistä eivät välitä. Oletan, että kynnenalusetkin tarkistetaan. Ainakin pitäisi tarkistaa. Olettamusta tämä tietysti on, mutta tuntuu luonnolliselta, että näin on tapahtunut. Kyllä nämä tarkistajat ovat tienneet, että kysymyksessä on rikos ja on tarpeen tarkistaa juuri mm. rystyset ja nyrkit.
Epäilemättä on tarkistettu. SB:n kädet ovat löydettäessä olleet tiukasti kaulusta puristamassa, kuolonkankeutta ja lautumia on ollut, vertakin luultavasti joka puolella. Kämmenten luiden murtumat eivät siis ole välttämättä näkyneet ulospäin, joten miten poliisi niistä on voinut raportoida?

Ruumiinavausraporttia on siteerattu etpk:ssa vain osittain (sieltähän nuo poliisinkin tiedot pitkälti olivat).
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Sariola kirjoitti:Minä uskon kyllä Bodomin Mysteeriota siinä, että sen mukaan SB:n vasemmassa kädessä oli hankautuma, mutta oikeassa kädessä ei ollut mitään havaittavaa. Tuon asiakirjan on laatinut poliisimies, joten luultavasti on tarkkaan katsottu kädet ja nyrkit, esim. SB:n oikean käden nyrkki. Siinä ei ole havaittu mitään virhettä.

Voidaan päätellä, että SB ei lyönyt esim. NG:ia oikella kädellä leukaperiin - se olisi näkynyt nyrkistä. Onhan lyöty ja todella lujaa kuten jäljistä voi päätellä. Minä siis en usko, että SB löi NG:tä nyrkillä. SB on itse yllätetty nukkumapaikalleen, eikä hän ole ehtinyt juuri muuta kuin vähän suojaamaan itseään vasemmalla kädellään, johon on tullut hankautuma. Minä oletan näin. SB on siis maannut omalla paikallaan ja tullut siinä yllätetyksi. Kuka hyökkäsi ja miksi, se on auki. Tämä on minun teoriani.
ETPK, Seppo Boisman,

"Boismanilla todettiin käsissä vammoja, jotka voivat syntyä esimerkiksi nyrkillä lyömisen seurauksena."

En usko tällä tarkoitettavan torjuntavammoja.
Vastaa Viestiin