Tampereella suuria rakennuspaloja - epäilyjä tuhopoltoista

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kyyläpäävasara
Susikoski

Re: Hälytys suuresta tulipalosta Tampereelle Tarastenjärventielle

Viesti Kirjoittaja Kyyläpäävasara »

Juu viikkoja kestänyt palo oli Ruskossa. Tarastenjärvi on vähän eripuolella.
Nonis
Susikoski

Re: Tampereella suuria rakennuspaloja - epäilyjä tuhopoltoista

Viesti Kirjoittaja Nonis »

Tosin se sama Remeon paska siellä paloi.

Tämä ja pari aiempaa viestiä olivat omana ketjunaan. Yhdistety saman aiheen ketjuun
-NILS-
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Nainen tuomittiin tuhopoltosta vankeuteen – sytytti palon tamperelaisen kerrostalon varastossa ja soitti hätäkeskukseen
Pirkanmaan käräjäoikeus on tuominnut tamperelaisen naisen törkeästä tuhotyöstä kahden vuoden ja kuuden kuukauden vankeusrangaistukseen.

Nainen sytytti tulipalon Tampereen Kaukajärvellä sijaitsevan kerrostalon kellarikerroksessa tämän vuoden tammikuussa.
Tulipalon seurauksena usea varastokoppi kärsi palovahingoista, mutta tulipalo ei levinnyt asuinkerroksiin. Tulipalo tukahtui itsekseen.
Oikeuden mukaan palo on ollut asukkaille potentiaalisesti hengenvaarallinen.

Palon sytyttäjä soitti itse hätäkeskukseen
Tuomittu ilmoitti itse tulipalosta hätäkeskukseen. Hän kertoi haistaneensa savun hajua asuntonsa vaatehuoneessa juuri ennen hätäkeskukseen soittoa.
Tuomittu asui itse ylimmässä kerroksessa. Oikeuden mukaan alemmissa kerroksissa asuneista kukaan ei kiinnittänyt savun hajuun huomiota siinä määrin, että olisivat tehneet ilmoituksen hätäkeskukseen.
Toinen asukkaista soitti hätäkeskukseen vasta noin yhdeksän minuuttia ensimmäisen soiton jälkeen.
Palosta ei tullut henkilövahinkoja, mutta asukkaille ja asunto-osakeyhtiölle aiheutui taloudellista vahinkoa.

Tuomio ei ole lainvoimainen.

https://yle.fi/a/74-20198517
wesna123
Alokas

Viesti Kirjoittaja wesna123 »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Joulu 09, 2025 6:23 pm Nainen tuomittiin tuhopoltosta vankeuteen – sytytti palon tamperelaisen kerrostalon varastossa ja soitti hätäkeskukseen
Pirkanmaan käräjäoikeus on tuominnut tamperelaisen naisen törkeästä tuhotyöstä kahden vuoden ja kuuden kuukauden vankeusrangaistukseen.

Nainen sytytti tulipalon Tampereen Kaukajärvellä sijaitsevan kerrostalon kellarikerroksessa tämän vuoden tammikuussa.
Tulipalon seurauksena usea varastokoppi kärsi palovahingoista, mutta tulipalo ei levinnyt asuinkerroksiin. Tulipalo tukahtui itsekseen.
Oikeuden mukaan palo on ollut asukkaille potentiaalisesti hengenvaarallinen.

Palon sytyttäjä soitti itse hätäkeskukseen
Tuomittu ilmoitti itse tulipalosta hätäkeskukseen. Hän kertoi haistaneensa savun hajua asuntonsa vaatehuoneessa juuri ennen hätäkeskukseen soittoa.
Tuomittu asui itse ylimmässä kerroksessa. Oikeuden mukaan alemmissa kerroksissa asuneista kukaan ei kiinnittänyt savun hajuun huomiota siinä määrin, että olisivat tehneet ilmoituksen hätäkeskukseen.
Toinen asukkaista soitti hätäkeskukseen vasta noin yhdeksän minuuttia ensimmäisen soiton jälkeen.
Palosta ei tullut henkilövahinkoja, mutta asukkaille ja asunto-osakeyhtiölle aiheutui taloudellista vahinkoa.

Tuomio ei ole lainvoimainen.

https://yle.fi/a/74-20198517
Kuka tämän taustalla on? Siis tekijä?
Oikeus ennen kaikkea

Eiköhän se tämä aiemmin teosta vangittu ole:

PK 25/18: Vilén, Anna Katriina (s. 17.1.1985) määrättiin vangittavaksi
todennäköisin syin epäiltynä törkeästä tuhotyöstä 3.1.2025 Tampereella.
Syytteen nostamisen määräpäivä on 10.3.2025 ja
tutkinnanjohtajana on rikoskomisario Antti Uusipaikka Sisä-Suomen poliisilaitoksesta.
Oikeus ennen kaikkea

On näköjään sukunimi vaihtunut tutkintavankeuden ja tuomitsemisen välillä:

Törkeä tuhotyö
Pirkanmaan käräjäoikeus antoi tuomion tiistaina. Se katsoi, että teko täytti syyttäjän vaatimuksen mukaisesti törkeän tuhotyön tunnusmerkit.
Oikeuden mukaan nainen aiheutti palolla suurelle ihmismäärälle, eli talossa olleille 25 henkilölle, vakavaa hengen tai terveyden vaaraa. Oikeus piti tekoa kokonaisuudessaan törkeänä.
Rangaistuksen määräämiseen vaikutti lieventävästi se, että palo ei tapahtunut yöllä ja nainen itse soitti hätäkeskukseen pian palon sytyttyä. Soitto nopeutti savun poistoa kerrostalosta.

Anna Katriina Summanen, 40, määrättiin kahden ja puolen vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen.
Oikeus määräsi naisen maksettavaksi suuren korvaussumman. Pelkästään taloyhtiön vakuutusyhtiölle tuli maksettavaa palosta lähes 110 000 euroa. Lisäksi naisen maksettavaksi tulee oikeudenkäyntikuluja, kärsimyskorvauksia ja vakuutusten omavastuuosuuksia. Maksettavaksi tulee kokonaisuudessaan noin 160 000 euroa korkoineen.

Tuomio ei ole lainvoimainen, eli siitä voi yhä valittaa.

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000011681439.html
Vastaa Viestiin