Ketsku, löysää vähän...kasvatat lapsistasi tuolla asenteella miehiä pelkääviä...on hyvä kertoa riskit jne, mutta kuulostaa, että olet mennyt vähän liian pitkälle. Vaikea toki sanoa, kun en tunne sinua livenä...
Tuohon "joku setä katselee" sanoisin, että on ihan normaalia, että ihmiset katsovat. Voihan joku juoppo esim. haikeana katsella, että olisipa omien lapsiensa kanssa väleissä, mutta tuli ero viinan takia. Ihan vain esimerkkinä.
Mies kosketteli pikkutyttöjä uima-altaassa Espoossa
-
loneliness
- Jessica Fletcher
En mä usko, paljon on miehiä tytön elämässä läsnä, on oma isä ja sitten ukki ja liikkaope ja muiden lasten vanhemmat jne jne. Lähinnä nuo varoitukset koskee tilanteita missä vieras mies tulee kyselemään jotain hassua saatikka pyytää katsomaan jotain kissanpentuja tms.loneliness kirjoitti:Ketsku, löysää vähän...kasvatat lapsistasi tuolla asenteella miehiä pelkääviä...on hyvä kertoa riskit jne, mutta kuulostaa, että olet mennyt vähän liian pitkälle. Vaikea toki sanoa, kun en tunne sinua livenä...
Tuohon "joku setä katselee" sanoisin, että on ihan normaalia, että ihmiset katsovat. Voihan joku juoppo esim. haikeana katsella, että olisipa omien lapsiensa kanssa väleissä, mutta tuli ero viinan takia. Ihan vain esimerkkinä.
Mulle itselleni kävi lapsena näin: pyöräilin kavereiden kanssa kioskilta kotiin ja olin taas tapani mukaan viimeisenä. Joku vanhempi mies fillaroi viereeni ja alkoi kysellä jotain tv- sarjajuttua. Melkein heti tämän jälkeen kysyi tykkäänkö käydä saunassa. Olin ihan lamaantunut koska se setä vaikutti omituiselta. En tietenkään tajunnut ollenkaan miksi mutta vaistosin, että jotakin omituista siinä on. Seuraavaksi se sanoi, että hänellä on 14- vuotias tytär joka tykkää käydä hänen kanssa saunassa. Tytär tykkää kun koskettaa pimppiä. Sitten se kysyi tulenko katsomaan sitä hänen tytärtään. En vaan kehdannut sanoa ei! Kaverit oli kaukana edessäpäin ja niinpä tiemme erkanivat kun setä kääntyi seuraavasta risteyksestä. Pysäköin pyörän valkoisen talon pihaan mutta samalla hetkellä kaverit kaartoivat siihen. Olivat tajunneet, että katosin jonnekin. Ja vaikka olin tosi kiitollinen niin mua hävetti jättää se setä yksin kun olin kerta luvannut mennä katsomaan sitä tyttöä. Kerroin siskolle ja sisko kertoi äidille mutta sain vain huudot siitä miten lähdin sen sedän mukaan. Häpesin ihan valtavasti, miten olinkin niin tyhmä! Tietääkseni vanhempani eivät soittaneet poliisille. Tästä ei mennyt kovin kauan aikaa kun jammu siltavuori teki temppunsa... Muistan ajatelleeni, että toi on sama setä mutta vielä tänäpäivänäkään en osaa sanoa oliko se vai ei. Sen talon luona tai sillä tielläkään en käynyt enää koskaan joten en tiedä asuiko se mies siellä. Tuskin? Tämä tapahtui puistolassa enkä kyllä muista minkäikäinen olin. Siksi oikein yritän korostaa omalle lapselleni, että mitään ei mennä katsomaan, kenekään mukaan ei lähdetä ja jos tulee omituinen olo niin lähdetään heti pois! Parempi kun ei siis edes ala juttusille miehen kanssa josta tulee epämääräinen tunne. Ja tosiaan se, että tilanteesta pyritään keinolla millä hyvänsä pois, lapsen kun voi olla vaikea kieltäytyä.
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Ok ketsku, tuo selittää suhtautumistasi hyvinkin paljon. Vanhemmilla on vaan usein taipumus siirtää omat traumansa omiin lapsiinsa, joka ei sekään ole hyvä. Ei kannata jokaista miestä, joka puhuu lapselle pitää pedofiilinä. Faktat on kuitenkin hyvä kertoa ja olla varovainen...
Paavo Arhinmäki on äijä!
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Oma tyttäreni vielä niin pieni ettei yksin ole ulkona, mutta kyllä tämä sellainen aihe on, että vähän mietityttää valmiiksi mitä sitten lapselle sanoa
Turhaa hysterian luomista en kannata minäkään,mutta tarkka ja huolehtiva äiti kun olen niin kyllä lähes samoilla linjoilla Ketskun kanssa olen, että jos vanhemmat eivät mukana ole niin tuntemattomille sedille ei jutella tai lähdetä mukaan mihinkään. Rajaisin tämän juttelukiellon ehkä vaan niin että jos lapsi on yksin ja joku mies lähestyy. Ja tokihan se täytyy myös ohjeistaa mikä ylipäätään on aikuiselle soveliasta käytöstä,koska juuri useimmitenhan se pedofiili on lähipiirissä niinkuin joku aiemmin mainitsi. Mitään pelkoa ei lapseen tietysti saa lietsoa,että pitää miettiä tarkkaan miten asiansa esittää.
Lapsi ei sillä tavalla osaa katsoa aikuista,että huomaisi pelkän olemuksen tai käyttäytymisen perusteella jotain epäilyttävää...niin mitenkäs sen sitten rajaat lapselle, että millaisille sedille saa jutella ja millaisille ei.
Hurjan ikäväähän tämä miesten kannalta ajateltuna on. Ne sosiaaliset kontaktit eri sukupolvien välillä olisi tärkeitä niin lapselle kuin aikuiselle. Tämä vaan on tätä nykypäivää ja missään ei ole turvassa
Kyllä me mielellään vieraidenkin setien niin nuorien kuin vanhempienkin kanssa jutustellaan ja saatetaan jopa ihan namujakin ottaa jos tarjotaan
mutta silloin on paikalla jompi kumpi vanhemmista.
Itse kyllä kannattaisin henkilökohtaisesti kerran narahtaneelle pedarille ison leiman otsaan niin äidit lapsineen voisivat kiertää kaukaa. Kyse on kuitenkin sellaisesta mieltymyksestä,että eihän sitä mikään lääkitys ja terapia muuta.
Turhaa hysterian luomista en kannata minäkään,mutta tarkka ja huolehtiva äiti kun olen niin kyllä lähes samoilla linjoilla Ketskun kanssa olen, että jos vanhemmat eivät mukana ole niin tuntemattomille sedille ei jutella tai lähdetä mukaan mihinkään. Rajaisin tämän juttelukiellon ehkä vaan niin että jos lapsi on yksin ja joku mies lähestyy. Ja tokihan se täytyy myös ohjeistaa mikä ylipäätään on aikuiselle soveliasta käytöstä,koska juuri useimmitenhan se pedofiili on lähipiirissä niinkuin joku aiemmin mainitsi. Mitään pelkoa ei lapseen tietysti saa lietsoa,että pitää miettiä tarkkaan miten asiansa esittää.
Lapsi ei sillä tavalla osaa katsoa aikuista,että huomaisi pelkän olemuksen tai käyttäytymisen perusteella jotain epäilyttävää...niin mitenkäs sen sitten rajaat lapselle, että millaisille sedille saa jutella ja millaisille ei.
Hurjan ikäväähän tämä miesten kannalta ajateltuna on. Ne sosiaaliset kontaktit eri sukupolvien välillä olisi tärkeitä niin lapselle kuin aikuiselle. Tämä vaan on tätä nykypäivää ja missään ei ole turvassa
Kyllä me mielellään vieraidenkin setien niin nuorien kuin vanhempienkin kanssa jutustellaan ja saatetaan jopa ihan namujakin ottaa jos tarjotaan
Itse kyllä kannattaisin henkilökohtaisesti kerran narahtaneelle pedarille ison leiman otsaan niin äidit lapsineen voisivat kiertää kaukaa. Kyse on kuitenkin sellaisesta mieltymyksestä,että eihän sitä mikään lääkitys ja terapia muuta.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
-
Neiti Etsivä
- Frank Drebin
Tähän "sedät katsoo oudosti" juttuun piti vielä kommentoida,että kuinka moni sitten on oikeasti nähnyt sen sairaalloisen pedofiilin katseen kun nautiskelee pikku tyttöjen katsomista.
Se että mies pelkästään katselee ja osalla luonteenomaisesti on aina "pilke silmäkulmassa",ei tee vielä kenestäkään pedofiiliä.Ihmiset tulkitsevat toisiaan niin eri tavalla,toiset ovat herkempiä kuin toiset. Toisesta sama katse voi tuntua ahdistavalle ja toinen taas kokee sen ihan normaalina. Mutta uskoisin,että jokainen joka oikeasti tapaa pedofiilin kyttäämässä huomaa kyllä jotain olevan pielessä.
Se että mies pelkästään katselee ja osalla luonteenomaisesti on aina "pilke silmäkulmassa",ei tee vielä kenestäkään pedofiiliä.Ihmiset tulkitsevat toisiaan niin eri tavalla,toiset ovat herkempiä kuin toiset. Toisesta sama katse voi tuntua ahdistavalle ja toinen taas kokee sen ihan normaalina. Mutta uskoisin,että jokainen joka oikeasti tapaa pedofiilin kyttäämässä huomaa kyllä jotain olevan pielessä.
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Totta.Neiti Etsivä kirjoitti:Mutta uskoisin,että jokainen joka oikeasti tapaa pedofiilin kyttäämässä huomaa kyllä jotain olevan pielessä.
Tuon tyypin pedofiili tietää olevansa luvattomissa touhuissa ja se näkyy päälle päinkin aika selkeesti...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
No mä tiedän tuosta omasta kokemuksesta sen, että sellainen kummallinen ja inhottava olo tuli jo kun se pervo pyöräili siihen rinnalle. Lapsella on uskomaton kyky vaistota tunnetiloja ja sellaisen pervon tunnetila lie jotenkin latautunut niin, että sen vaistoaa. En osaa sanoa vaistoaako sitä aikuinen samalla tavalla mutta eihän noi pedofiilit kauheesti taida lasta silloin kytätä kun on vanhempi mukana. Muistan vieläkin kun se setä vaikutti jotenkin niin hengästyneeltä... Hyi helvetti!