15-vuotiasta poikaa syytetään 9-vuotiaan tytön puukotuksesta hengiltä Britanniassa, 15.12.25

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: 15-vuotiasta poikaa syytetään 9-vuotiaan tytön puukotuksesta hengiltä Britanniassa, 15.12.25

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Sipi kirjoitti: To Joulu 18, 2025 6:13 pm
[...clipety clippety clipp...]

Näin siis nopea analyysi :mrgreen:
Aha..?
Jos minä kirjoittaisin tuollaisen, vastaavilla sanonnoilla ryyditetyn "nopean analyysin" tytöistä /naisista, niin voihan kristus millainen misogynia-älämölö siitä syntyisikään.
X X X X X
ChingShih
Martin Beck

Re: 15-vuotiasta poikaa syytetään 9-vuotiaan tytön puukotuksesta hengiltä Britanniassa, 15.12.25

Viesti Kirjoittaja ChingShih »

Somehuhu isoveljestä murhaajana voi olla tosiaan tottakin.
Perheestä on julkaistu kuvia, joissa näkyy äidin ja Arian lisäksi kaksi vanhempaa lasta, tyttö ja poika, ja Arian on mainittu asuvan äitinsä ja sisarustensa kanssa. Muslimeilta he eivät kyllä ulkonäöltään ja nimiltään mitenkään vaikuta.
Eroperhe kyseessä, Arian isä on kirjoittanut koskettavasti yhteisistä viikonlopuista.
Arian ystävän jättämässä muistoviestissä mainitaan vain äiti ja sisko, joille toivotetaan rakkautta, jos siitä voi mitään päätellä.
Voisiko kyseessä olla velipuoli (jos nyt on minkään sortin veli edes muutoin kuin huhuissa)? Tappajan isän on mainittu olleen yleisön joukossa oikeudessa.

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/l ... d-36411528 (kuvia perheestä)
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ibute.html
Candida pro causa ense candido
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Servetti kirjoitti: Pe Joulu 19, 2025 2:01 pm Kun käyttää elämästään 15 sekuntia aikaa ja googlaa tytön nimellä, näkee valokuvasta koko perheen olevan valkoisia kuin kalkkilaivan kapteenit. Sikäli mikäli asia siis kiinnostaa.
Selvä, kiitos tästä. Kommentoin vain aiempaa spekulaatiota. Surullista yhtä kaikki.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Joulu 19, 2025 2:14 pm
Aha..?
Jos minä kirjoittaisin tuollaisen, vastaavilla sanonnoilla ryyditetyn "nopean analyysin" tytöistä /naisista, niin voihan kristus millainen misogynia-älämölö siitä syntyisikään.
Älä nyt Yrjö taas aloita tätä misogyniajuttuasi... Puhuin yhdestä 15-vuotiaasta pojasta spekulatiivisesti. En sinusta, en kaikista miehistä vaan yhdestä surullisesta pojasta. Ilmiötä tuskin itsekään voit kiistää. Ja mikäli haluat kirjoittaa vastaavan mielipiteesi 15-vuotiaasta tytöstä, joka tappaa 9-vuotiaan pojan, luen sen ihan mielelläni -enkä ota siitä kierroksia. Ajatuksiahan täällä vaihdetaan?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Sipi kirjoitti: Su Joulu 21, 2025 1:26 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Joulu 19, 2025 2:14 pm
Aha..?
Älä nyt Yrjö taas aloita tätä misogyniajuttuasi... Puhuin yhdestä 15-vuotiaasta pojasta spekulatiivisesti. En sinusta, en kaikista miehistä vaan yhdestä surullisesta pojasta. Ilmiötä tuskin itsekään voit kiistää. Ja mikäli haluat kirjoittaa vastaavan mielipiteesi 15-vuotiaasta tytöstä, joka tappaa 9-vuotiaan pojan, luen sen ihan mielelläni -enkä ota siitä kierroksia. Ajatuksiahan täällä vaihdetaan?
Hmm..?
Et siis kirjoittaessasi itse huomaa, millä tasolla olet ottanut tavaksesi yleistää?

Kyllähän vastaavanlaisia esimerkkejä, joissa olisi mahdollisuus yleistää sukupuolitetusti, löytyy täältä minfosta(kin), kuten vaikkapa nuoret äidit, jotka ovat syyllistyneet vauvojensa tappamiseen, mutta enpä ole heidän(kään) kohdalla siihen ryhtynyt. Jos et itse huomaa tuossa sanoituksessasi mitään yleistämistä, niin se on sitten sinun totuutesi. Et varmaan ole ainoa näkemyksesi edustaja, ja tuskinpa olen minäkään.
X X X X X
Vastaa Viestiin