Pauliina Maritta Virtanen, 25 v - Lahti 2008

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tiina kirjoitti:
Solmu kirjoitti:Myöntäkää nyt itsekin, että kaikkihan me sarjamurhaajilta näytetään passi/ajokorttikuvassa.

Mä en ainakaan myönnä ja minusta on edelleenkin masentuneen näköinen ja näin illalla katsoen ehkäpä vielä enempi! 8)
Komppailen aiempaa Tiinan viestiä. On kyllä vähän masentuneen näköinen, mutta ehkä ei vaan diggaa olla kuvassa, eikä mikään linssilude, ei näistä ota selvää. Iloiselta näyttävät ihmiset kuvassa voivat toki myös olla masentuneita. Taisin jo tyrmätä oman kantani parissa lauseessa kannasta toiseen :shock:
Paavo Arhinmäki on äijä!
mice
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 2:42 pm

Viesti Kirjoittaja mice »

oon samaa mieltä tästä kuvasta kuin loneliness ja Tiina. Ihan heti kun näin kuvan tuli mieleen masentunut ihminen.

Toisen silmän ympäristö vähän tummunut...
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

voisi myös olla aamutuimaan otettu kuva, kukaanhan ei heti aamusta ole parhaimmillaan. ja minun silmään näyttää enempi ihan tavan passikuvalta eikä poliisin ottamalta. passikuville on ominaista hymyilemättömyyden lisäksi tarkat mittasuhteet, se miltä etäisyydeltä kuva otetaan jne. oon itse ollut valokuvausliikkeessä ottamassa ihmisistä passikuvia eikä niissä kukaan loistanut, tuon näköisiä useimmat oli, etenkin heti aamusta.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Passikuva, johon se on pyöräillyt kilometrejä vesisateessa. Niin kuin minä ajokortin kuvaani. Näytän siinä hyvinkin vittuuntuneelta, väsyneeltä ja elämääni kyllästyneeltä. Kuitenkin olen suht elämäniloinen ja kiva kaveri.:)

Toistaiseksi uskon siihen, että hänelle on sattunut polkupyörällä onnettomuus. Joko oma tai jonkun muun vika.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Asuks tää neitonen yksin? Jos onkin palauttanut pyöränsä jo varastoon, ja sitten jalkanaisena lähtenyt liikkeelle... :roll:
Onko pyörästä mitään kuvauksia ollut missään, meinaan vaan et olis helpompi ihmisten vaik sit esim ilmoitella jos hylättynä jossain samanlainen fillari?
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Priora »

MissHolmes kirjoitti:Minusta tuntuu aina kauhealta, kun ihminen ehtii olla kateissa pari viikkoa
ennen kuin kukaan kaipaa.
Minulla on onneksi turvanani perhe, mutta äitinikin tekisi varmasti ilmoituksen jo parissa-kolmessa päivässä, jos ei minua tavoittaisi. (ja mää oon sentään yli 40 vee)
Jossain lehdessä luki, että sillä oli puhelin unohtunut kaverilleen ja se oli siitä vanhemmilleen ilmottanut, joten sen takia vanhemmat eivät heti huolestuneet, kun tyttöä ei tavoittanut puhelimitse.
Haapojan veli
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 8:56 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Haapojan veli »

villivadelma kirjoitti:Hui...heti tuli mieleen M.Haantien ja T.Lukkarisen tapaukset:/
Herätellään nyt vähän henkiin tätä tutkintalinjaa, kun näemmä kukaan muu ei ole villivadelman kommenttiin kiinnittänyt suurempaa huomiota. Eikös vaan olekin niin, että heti kuvan nähdessään tulee mieleen ko. tapaukset? Ulkonäöllisesti saman kaliiberin tyttöjä, en sitten tiä, onko nähtävissä kuvasta vai tuleeko mielikuva just näistä vanhoista tapauksista, mutta varovasti vois arvailla, että samansuuntaisia taustojakin saattais löytyä, kuin Haantie/Lukkarinen -akselilta.

...vaikka todennäköisimmin tyttö löytyy jostain salaisen armaan kainalosta tai ojanpohjalta fillareineen, aika kaukaa haetultahan teoria sarjamurhaajan(?) paluusta kuulostaa. Vai oliskohan voinut vapautua hiljan elinkautisesta, jos ois sellaisen 90-luvulla saanut...???
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Juu, kuvan nähtyäni tosiaan minulle tulivat mieleen nuo pari tapausta. Mutta toivotaan, että edes tämä Pauliinan kohtalo ratkeaa mahd.pian.
Tapiiri
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 11:22 am

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Kuinka vanha lienee tuo kuva. Ainakaan nykyisiä passikuvasäädöksiä se ei vastaa. Elokuussa 06 tuli säädökset mm. siitä, että molempien korvien täytyy näkyä.

Eipä tässä muuta.
Terv. kuvaamon täti.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Haapojan veli kirjoitti:
villivadelma kirjoitti:Hui...heti tuli mieleen M.Haantien ja T.Lukkarisen tapaukset:/
Herätellään nyt vähän henkiin tätä tutkintalinjaa, kun näemmä kukaan muu ei ole villivadelman kommenttiin kiinnittänyt suurempaa huomiota. Eikös vaan olekin niin, että heti kuvan nähdessään tulee mieleen ko. tapaukset? Ulkonäöllisesti saman kaliiberin tyttöjä, en sitten tiä, onko nähtävissä kuvasta vai tuleeko mielikuva just näistä vanhoista tapauksista, mutta varovasti vois arvailla, että samansuuntaisia taustojakin saattais löytyä, kuin Haantie/Lukkarinen -akselilta.
Eikös sillä oletetulla sarjamurhaajalla ollut tapana iskeä keski-ikäisiin vähän alkoholiin meneviin naisiin? Tämä Pauliina on aika paljon nuorempi ja tekijäkin olisi vankilassa ikääntynyt vuosia paljon. Mutta ei toki mahdottomuus. Jos ei äijällä ole niin tarkka enää se kohderyhmä, mitä metsästää.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

Tässä lähempää karttaa paikasta. Suitsikatu on aika lähellä Metsäkankaan ostoskeskusta.
Kartassa näkyy aika hyvin maasto yms. kuviot ja talot

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... al&lang=FI
hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2384
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

http://www.ess.fi/?article=205820

Poliisille puolenkymmentä vihjettä kadonneesta lahtelaisnaisesta
Nuoli 10:42 - 22. elokuuta 2008

Lahden poliisi on saanut puolenkymmentä vihjettä kolme viikkoa sitten kadonneesta Pauliina Virtasesta. Tapauksen tutkinta ei ole kuitenkaan juurikaan edennyt. Poliisi tiedotti katoamisesta tiistaina.
- Enimmäkseen vihjeet ovat sellaisia, että samannäköinen henkilö on nähty jossain. Tarkastamme vihjeitä, mutta mitään selventävää ei ole kuitenkaan tullut ilmi, rikoskomisario Esko Heinonen Lahden poliisista kertoo.
Hän ei halua ottaa kantaa rikoksen todennäköisyyteen.
- Kaikki mahdollisuudet ovat olemassa.
Viimeinen varma havainto Suitsikadulla asuvasta Pauliina Maritta Virtasesta tehtiin Metsäkankaan ostoskeskuksella heinä-elokuun vaihteessa. Hän oli tuolloin liikkeellä polkupyörällä.
Tummahiuksinen 25-vuotias Virtanen on 163 senttiä pitkä. Hän painaa noin 60 kiloa.
Poliisi pyytää tietoja kaikista havainnoista numeroon 071-8737 495 tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Katsokaa uusi kuva Tuula Lukkarinen -ketjusta...
Every ship must sail a world.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2&start=45

Tuolla siis kuva, mihin ABC viittasi. Sivulla neljä.

No joo, kylläpä näyttää yhdennäköisyys olevan melko suuri. Onko sitten sattumaa vai ei? Tällaisissa tapauksissa alkaa helposti yhdistellä tekoja toisiinsa.

Pauliina Virtanen, Maarit Haantie ja Tuula Lukkarinen ovat kaikki tummatukkaisia naisia, mutta kyllähän Suomessa tummatukkaisia naisia vilisee muutenkin...
Paavo Arhinmäki on äijä!
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mhhh...
yhdestä ainoasta lauseesta tein oman johtopäätökseni! (sanonut vanhemmilleen puhelimen unohtuneen kaverilleen. ??)

Joko puhelin on jo mennyt velkojen hoitoon tuolloin aiemmin ja noiden velkojen seurauksena joko a) ottanut hengen itseltään ahdistuksessa tai b) joutunut velkojien kynsiin kunnolla.
Vastaa Viestiin