Sivu 2/11

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:05 am
Kirjoittaja Le chat bleu
Jormaisomeisseli kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:29 am 57% mutta moniko tavan tallaaja tuntee ainuttakaan tapausta lähipiiristä? Taitaa keskittyä suurin osa noistakin tapahtumista johonkin päihde- tai mielenterveyspariskuntaan, niitähän täällä riittää kuin sieniä sateella. Ei siis kannata lähteä jännämiehen matkaan. Prosentti myös laskee suurten ikäluokkien pienentyessä kun häviää se perinteinen joulukossu pois muodista :D
Minä tunnen näitä jotka ovat vainonneet vaimoa ja lapsia kun vaimo on halunnut eron sen vuoksi, että mies on sairaan mustasukkainen ja kontrolloi elämää liikaa. Kaikki nämä ovat olleet ns. hyviä miehiä, työssäkäyviä jne, ei mitään jännämiehiä. Siinä vaiheessa kun paljastuu että tämä työssäkäyvä "kunnon mies" onkin sairaan mustasukkainen pahoinpitelijä, on olemassa vain huonoja vaihtoehtoja naiselle, siitä nämä henkirikostilastot kertovat.

Se että joissakin kulttuureissa tilanne on vielä huonompi ei poista sitä että ne näennäisesti kunnollisetkin miehet tappavat vaimojaan erotilanteessa. Miksi miesten on niin vaikea myöntää ettei kyse ole vain jännämiehistä ja vankilavenkuloista, sitä ihmettelen.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:12 am
Kirjoittaja Taikaseinä
Kyllähän tähän on yritetty puuttua mutta sekä kokoomus että vihervasemmisto haluavat tänne sotaikäisiä nuoria miehiä eri syistä.
Stubb itse taas kiusasi sokeaa poikaa. Kertoo aika paljon henkilön todellisesta luonteesta kaiken sen pepsodent-hymyisen teatterin alta.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 8:44 am
Kirjoittaja tj_eme
Sinällään aivan oikealla asialla Stubb tässä, mutta pitäisi varmaan ottaa huomioon todellisuudet, joissa tätä väkivaltaa tapahtuu. Äärimmäiset hengen menetykseen johtavat tapaukset ovat aika harvoin ns. tavallisten tallaajien tekemiä, vaan taustalta löytyy mielenterveys- ja päihdeongelmia. Näihin ei miesten ryhdistäytyminen auta yhtään mitään, mutta syrjäytymisen estämisen toimet mahdollisesti kyllä. Niissä Stubb taas ei koskaan ole ollut erityinen aktivisti poliitikkona.

Vähempää väkivaltaa on tavattomasti enemmän ja siihen varmaan osallistuvat ns. tavalliset miehet enemmän, mutta sielläkin enemmistössä oin taatusti samat ongelmatapaukset kuin kuolemaan johtavissa tapauksissakin. Eniten miehet kuitenkin kohdistavat väkivaltaa toisiinsa, koska yleisin uhri on nuori mies. Tämä väkivalta ei nyt ole tämän kampanjan keskiössä.

Suomessa tunnistetaan erittäin huonosti henkinen väkivalta, joka on varsin yleistä ja aiheuttaa myös pysyviä vaurioita. Sen kitkemiseen ei tunnu intoa riittävän kenelläkään, eikä kampanjoita näy. Se on vähän kuin orjakauppa, aina läsnä, aina hyväksyttyä ja tarjoaa viihdettä ympäristöönsä.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:14 am
Kirjoittaja nuorisotyöntekijä
Faktat pöytään: Johtuuko Suomen naisiin kohdistuva väkivalta maahanmuutosta?

Väite siitä, että Suomen karut naisiin kohdistuvat väkivaltatilastot johtuisivat pääosin maahanmuuttajista, on faktuaalisesti väärä. Tilastoissa pitää erottaa kokonaismäärät ja suhteellinen yliedustus:Ylivoimainen enemmistö on suomalaisten tekemää: Tilastokeskuksen ja THL:n mukaan noin 85–90 % kaikista viranomaisten tietoon tulleista perhe-, parisuhde- ja lähisuhdeväkivaltarikoksista on syntyperäisten suomalaisten miesten tekemiä. Rikollisuus tapahtuu pääosin suomalaisten kotien seinien sisällä.
Parisuhdetapot ja -murhat:
Henkirikostilastoissa naisen surmaaja on lähes poikkeuksetta syntyperäinen suomalainen nykyinen tai entinen kumppani. Suomi on ollut naisille Euroopan vaarallisimpia maita jo vuosikymmeniä ennen nykyisiä maahanmuuttovirtoja.
Mistä väärinkäsitys johtuu? Julkisessa keskustelussa sekoitetaan lähisuhdeväkivalta ja seksuaalirikokset. Ulkomaalaistaustaiset ovat tilastoissa suhteellisesti yliedustettuina raiskausrikoksissa (osuus epäillyistä valtakunnallisesti noin 22–25 %). Tästäkin huolimatta yli 75 % raiskauksista on kantaväestön tekemiä.
Suomen synkkä lähisuhdeväkivaltatilasto (jossa yli puolet naisista on kokenut väkivaltaa tai sen uhkaa elämänsä aikana) on pitkälti kantaväestön sisäinen, rakenteellinen ongelma, ei maahanmuuton tuoma ilmiö.
Lähteet: Tilastokeskus (Rikos- ja pakkokeinotilastot), Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:19 am
Kirjoittaja Anom
nuorisotyöntekijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:14 am Faktat pöytään: Johtuuko Suomen naisiin kohdistuva väkivalta maahanmuutosta?

Väite siitä, että Suomen karut naisiin kohdistuvat väkivaltatilastot johtuisivat pääosin maahanmuuttajista, on faktuaalisesti väärä. Tilastoissa pitää erottaa kokonaismäärät ja suhteellinen yliedustus:Ylivoimainen enemmistö on suomalaisten tekemää: Tilastokeskuksen ja THL:n mukaan noin 85–90 % kaikista viranomaisten tietoon tulleista perhe-, parisuhde- ja lähisuhdeväkivaltarikoksista on syntyperäisten suomalaisten miesten tekemiä. Rikollisuus tapahtuu pääosin suomalaisten kotien seinien sisällä.
Parisuhdetapot ja -murhat:
Henkirikostilastoissa naisen surmaaja on lähes poikkeuksetta syntyperäinen suomalainen nykyinen tai entinen kumppani. Suomi on ollut naisille Euroopan vaarallisimpia maita jo vuosikymmeniä ennen nykyisiä maahanmuuttovirtoja.
Mistä väärinkäsitys johtuu? Julkisessa keskustelussa sekoitetaan lähisuhdeväkivalta ja seksuaalirikokset. Ulkomaalaistaustaiset ovat tilastoissa suhteellisesti yliedustettuina raiskausrikoksissa (osuus epäillyistä valtakunnallisesti noin 22–25 %). Tästäkin huolimatta yli 75 % raiskauksista on kantaväestön tekemiä.
Suomen synkkä lähisuhdeväkivaltatilasto (jossa yli puolet naisista on kokenut väkivaltaa tai sen uhkaa elämänsä aikana) on pitkälti kantaväestön sisäinen, rakenteellinen ongelma, ei maahanmuuton tuoma ilmiö.
Lähteet: Tilastokeskus (Rikos- ja pakkokeinotilastot), Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).
Koko viestin voi kuitata höpö höpönä. Menee vikaan jo siinä, että "syntyperäinen suomalainen mies" voi olla myös neekeri.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:25 am
Kirjoittaja Carelin
Suomalainen mies on pahoinpidellyt naistaan lähes aina kännissä. Ei puolusteltavaa tekona, mutta pää jäässä tehnyt typeryyksiään.
Mamuilla tämä väkivalta naista kohtaan tapahtuu poikkeuksetta selvinpäin. Se kertoo hyvin paljon ajatysmaailmasta. Siinä missä suomalainen juoppo katuu tekoon, niin karvaniska vaan nauraa.

Tässä on tietenkin kulttuuri kysymyksessä. Tietyissä kulttuureissa ei naista pidetä minään.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:09 am
Kirjoittaja Stonedar
blindpedestrian kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:48 am Suomalaiset miehet on kyllä kokeilleet puuttua tuohon, mutta vastapuoli vaan lisää kaasua. Ehkä sen "meillä on unelma" porukan pitäisi ratkaista tuo ongelma.
Mitä jos aloittaisit vain itsestäsi?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:09 am
Kirjoittaja Jormaisomeisseli
[/quote]

Minä tunnen näitä jotka ovat vainonneet vaimoa ja lapsia kun vaimo on halunnut eron sen vuoksi, että mies on sairaan mustasukkainen ja kontrolloi elämää liikaa. Kaikki nämä ovat olleet ns. hyviä miehiä, työssäkäyviä jne, ei mitään jännämiehiä. Siinä vaiheessa kun paljastuu että tämä työssäkäyvä "kunnon mies" onkin sairaan mustasukkainen pahoinpitelijä, on olemassa vain huonoja vaihtoehtoja naiselle, siitä nämä henkirikostilastot kertovat.

Se että joissakin kulttuureissa tilanne on vielä huonompi ei poista sitä että ne näennäisesti kunnollisetkin miehet tappavat vaimojaan erotilanteessa. Miksi miesten on niin vaikea myöntää ettei kyse ole vain jännämiehistä ja vankilavenkuloista, sitä ihmettelen.
[/quote]

Suomalainen mies tekee tosin enempi seksuaalirikoksia, väkivalta tai sen uhka oli n. 19%. Ihme ettei kukaan ole tuota tutkimusta avannut sen enempää, siellä se ruotsi tulee täysin perässä tuloksissa ja keskieuroopassa pienet prosentit.

Kertoo aika paljon siitä yleistasolla millainen elinympäristö meillä on; Ahdistusta, yli ajattelua, itsensä ruoskimista ja kaikkea mikä laittaa mielen alas. Katsoo vaikka mediaa niin päivästä toiseen uutista miten olet paska, huono, teet näin ja noin väärin, koko maailman ongelmat sun vika.

Sitten katsotaan keskieurooppaa; siellä on rento meininki, ihmiset voi ja näyttää hyvältä, terveeltä. Uutisetki varmaan paljon positiivisempia tuolla päin eurooppaa tai niitä ei jakseta märehtiä samalla tavalla miten täällä.

Ehkä tällä on tietynlainen korrelaatio; Mitä enempi ahdistunut ja säännellympi maa niin se heijastuu myös ihmisten käytökseen ja siten väkivaltaan, alkoholin käyttöön jne.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:19 am
Kirjoittaja jotunheimen
Cosmic_cowboy kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:50 am
M.Saaarinen kirjoitti: To Kesä 25, 2026 1:59 am Ja naisissahan ei vikaa ole yhtään no uskoo ken tahtoo
Tähän mennessä tapahtuneen tiivistys.
1. Koska presidentti on nuorena ollut hölmö, tai sanonut jotain hölmöä, hän ei voi enää aikuisena sanoa mitään fiksua, ikinä.
2. Se, että väkivalta kohdistuu naisiin, johtuu naisista.
3. Tätä tapahtuu muissa kulttuureissa, mutta ei suomalaisessa, jos suomalaisessa, niin se johtuu mamuista.
4. Suurin osa lähisuhdeväkivaltaa kokevista suomalaisista naisista on päihde- ja mielenterveyskuntoutujia, koska kukaan ei tunne yhtään heistä.
5. Suomalainen mies on tehnyt kaikkensa ongelman ratkaisemiseksi.
Mikään pseudointellektualismi ja sarkasmi ei muuta sitä tosiasiaa, että tässä kierrellään sitä kuumaa puuroa nimeltä tietyistä islamilaisista maista saapuva haittamaahanmuutto. Stubb tietää erittäin hyvin, mistä suurin osa naisiin kohdistuvasta väkivallasta, vähintään prosentuaalisesti johtuu mutta ei siitä saa/uskalla puhua.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:24 am
Kirjoittaja Psykopaatti
Stubbin kirjoitus on syvältä perseestä. Aihe on hyvä, kirjoitus paskaa. Ongelma on se, että tämän naisjärjestön viesti on hyvä, mutta faktat väärät. Suomi ei ole yksi Euroopan vaarallisimmista maista naisille, vaan Suomi on tavallinen maa muiden joukossa. Tätä propagandaa tämä järjestö tykkää levittää Suomessa ympäriinsä, että Suomi olisi Euroopan vaarallisimmista maista ja yrittää luoda kauhua. Tästä on monet eri tahot kertoneet, että Pohjoismaiden korkeita prosenttilukuja selittävät korkea ilmoitusherkkyys, väkivallan laaja juridinen määritelmä sekä yhteiskunnallinen avoimuus ottaa asia puheeksi. Suomessa nämä toteutuvat kaikki. Alhaisimman ilmoitetun väkivallan maat: Tilastollisesti alhaisimmat luvut (n. 10–22 %) kirjataan tyypillisesti Etelä-Euroopan ja Itä-Euroopan maissa. Tämä korreloi kuitenkin usein sen kanssa, että väkivaltaa pidetään edelleen yksityisasiana ja ilmoituskynnys on korkeampi Pohjoismaita lukuunottamatta.

Tyhmempienkin ihmisten luulisi ymmärtävän, kuinka luotettavat nämä tilastot ovat, jos Bulgaria, Puola, Slovenia, Kroatia, Bosnia ja Hertsegovina, Italia, Serbia, Montenegro, Pohjois-Makedonia, Espanja, Ranska, Kosovo, Saksa, Kreikka...jne...jne....prosentit liikkuvat 10% tuntumassa ja siitä hieman ylöspäin. Turkista nyt puhumattakaan, jossa naisten ampuminen koetaan miesten velvollisuutena.
Näissä maissa ei hirveästi ketään kiinnosta tällaisten asioiden tilastointi ja vielä vähemmän näistä tulee edes ilmoitusta.
Ja se Stubbin puhe.....on helvetin omituista jättää mainitsematta, että Suomessa tytöt ja naiset joutuvat liukuhihnalta ulkomaalaistaustaisten miesten pahoinpidellyiksi ja raiskatuiksi, mitkä entisestään myös lisää näitä Suomen prosentteja. Voidaan puhua jo todella vakavasta ongelmasta Suomessa.
Tähän ei naisjärjestö, eikä pressa ota mitään kantaa. Puhutaan, että suomalaiset miehet. Voi vittu.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:42 am
Kirjoittaja Cosmic_cowboy
Anom kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:19 am
nuorisotyöntekijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:14 am Faktat pöytään: Johtuuko Suomen naisiin kohdistuva väkivalta maahanmuutosta?

Väite siitä, että Suomen karut naisiin kohdistuvat väkivaltatilastot johtuisivat pääosin maahanmuuttajista, on faktuaalisesti väärä. Tilastoissa pitää erottaa kokonaismäärät ja suhteellinen yliedustus:Ylivoimainen enemmistö on suomalaisten tekemää: Tilastokeskuksen ja THL:n mukaan noin 85–90 % kaikista viranomaisten tietoon tulleista perhe-, parisuhde- ja lähisuhdeväkivaltarikoksista on syntyperäisten suomalaisten miesten tekemiä. Rikollisuus tapahtuu pääosin suomalaisten kotien seinien sisällä.
Parisuhdetapot ja -murhat:
Henkirikostilastoissa naisen surmaaja on lähes poikkeuksetta syntyperäinen suomalainen nykyinen tai entinen kumppani. Suomi on ollut naisille Euroopan vaarallisimpia maita jo vuosikymmeniä ennen nykyisiä maahanmuuttovirtoja.
Mistä väärinkäsitys johtuu? Julkisessa keskustelussa sekoitetaan lähisuhdeväkivalta ja seksuaalirikokset. Ulkomaalaistaustaiset ovat tilastoissa suhteellisesti yliedustettuina raiskausrikoksissa (osuus epäillyistä valtakunnallisesti noin 22–25 %). Tästäkin huolimatta yli 75 % raiskauksista on kantaväestön tekemiä.
Suomen synkkä lähisuhdeväkivaltatilasto (jossa yli puolet naisista on kokenut väkivaltaa tai sen uhkaa elämänsä aikana) on pitkälti kantaväestön sisäinen, rakenteellinen ongelma, ei maahanmuuton tuoma ilmiö.
Lähteet: Tilastokeskus (Rikos- ja pakkokeinotilastot), Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).
Koko viestin voi kuitata höpö höpönä. Menee vikaan jo siinä, että "syntyperäinen suomalainen mies" voi olla myös neekeri.
Ehkä rangaistus puolisoon kohdistuvasta väkivallasta pitäisi olla kansalaisuuden menettäminen määräajaksi, koska eihän suomalainen mies hakkaa puolisoaan. Ehkä tällaista suomalausta "miestä" voisi kutsua mamuksi, neekeriksi tai kulttuurinrikastajaksi?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:44 am
Kirjoittaja Cosmic_cowboy
vastarannansääski kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:55 am Miehiä surmataan Suomessa huomattavasti enemmän kuin naisia mutta sillä ei kai ole näille hyvesignaloijille mitään väliä.
Esitkö typerä, vai oletko typerä? Kuinka monta miestä joutuu vuosittain oman puolisonsa surmaamaksi?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:46 am
Kirjoittaja Anom
Cosmic_cowboy kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:42 am Ehkä rangaistus puolisoon kohdistuvasta väkivallasta pitäisi olla kansalaisuuden menettäminen määräajaksi, koska eihän suomalainen mies hakkaa puolisoaan. Ehkä tällaista suomalausta "miestä" voisi kutsua mamuksi, neekeriksi tai kulttuurinrikastajaksi?
Ihan varmasti kantasuomalainen VHM hakkaa puolisoaan. Se ei ollut viestini pointti.
Minun puolestani sellaiselle tyypille voi keksiä ihan niin iljettäviä nimityksiä, kuin mielikuvitus vain suoltaa.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 11:55 am
Kirjoittaja devil_doll
Tämä yhtäkkinen kiinnostus Suomen femicide ongelmaan lienee seurausta kansainvälisestä somekohusta, joka syntyi 17-vuotiaan Malmilla tapahtuneen joukkoraiskiksen painamisesta villaisella.

Verkon tilastoista löytyy faktaa. Katsoin vain lähisuhdeväkivallan uhreina kuolleita naisia, koska kuolema on varma indikaattori, siinä ei ole mitään tulkinnanvaraisuutta. Tässä tulos:

Naisia tapetaan enemmän Itä-Euroopassa (johon Suomikin kulttuurillisesti kuuluu, vaikka muuta koitetaan esittää). Myös monissa Välimeren maissa on kohtalaisen paha naissurmaongelma. Vähän yllättäen ylivoimaisesti eniten naisia on pitkään tapettu Maltalla, ja pari vuotta sitten tilastoissa keikkui huipulla myös Islanti.

Maailmanlaajuisesti eniten naissurmia partnerien ja perheen toimesta tehdään Afrikassa (ylläri) ja Aasiassa. Amerikka ja Oseania tulevat myös Euroopan edellä. Amerikassa ja Euroopassa miespuoliset partnerit tappavat enemmän naisia kuin muut perheenjäsenet, muualla perheen osuus on vähän suurempi.

Maailmanlaajuinen keskiarvo läsisuhdesurmien uhreissa on että 8/10 tapetusta on naisia, Suomessahan tämä on pitkään keikkunut noin 9/10 eli ollaan hieman keskiarvon yläpuolella.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:00 pm
Kirjoittaja mr.gonzo
Missä enemmän maahanmuuttajataustaisia, siellä enemmän lähisuhdeväkivaltaa.

"Ulkomailla syntyneiden epäiltyjen osuus on ylikorostunut lähisuhdeväkivaltarikoksissa pääkaupunkiseudulla. Länsi-Uudellamaalla tämä näkyy etenkin Espoossa, jossa kuluvan vuoden aikana tapahtuneiden lähisuhdeväkivaltarikosten epäillyistä yli 46 prosenttia on syntynyt ulkomailla."

https://poliisi.fi/-/lahisuhdevakivalta ... la-tasolla