manearia

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sipi
Perry Mason

Re: manearia

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 19, 2026 2:04 pm Sinun keskeisiä aikaansaannoksia on yrittää vääntää Minfoonkin väkisin jotain Vauva.fi- ja naistenlehtilässytyksiä, joille on parempiakin areenoita.
Tarkoititko siis minua, vai ymmärsinkö väärin?
manearia
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja manearia »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 19, 2026 5:21 pm En muutenkaan käsitä sellaisia nikkejä, joita eivät Minfossa kiinnosta mitkään noista isoista tapauksista, tai edes rikostapaukset muutenkaan. Mikä silloin on intressinä? Tämähän on muuten täysin sysipaska foorumi.
Voi olla kiinnostunut, vaikka ei aktiivisesti kirjoittaa ketjuun. Tällä hetkellä luen Bodom-keissistä. Fun fact, viime viikolla olin siellä telttailemassa. Ihan pikkasen karmivaa oli ehkä, mutta vesi oli lämmin ja vaikka satoi, niin onnistuihan se grillaaminenkin.
Bird
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Bird »

Juuri noin ^.

Mä päätin lisäksi jo suht kauan sitten, että tsemppaan itse sen Minfon säännön/ohjeistuksen kanssa, että kirjoitan kun mulla rikosketjuihin on jotain uutta annettavaa.

Ei varmasti ole kellekään minfolaiselle vierasta se, että ketjuja ei lueta ja tullaan jauhamaan samoja asioita, jotka on käsitelty jo aiemmin ketjussa. Pyrin välttämään sitä mahdollisimman pitkälle, vaikken ehkä ihan aina siinä onnistu.

Valitettavasti käyn kuitenkin minfossa sen verran harvoin, että en enää ehdi millään pysyä kaikista seuraamistani ketjuista ajan tasalla ja tosi usein asiat jotka tulee mistäkin ketjusta mieleeni, on joku toinen ehtinyt jo sanoa. Enpä nyt ala niitä sitten toistamiseen kirjoitella. Ainakaan, jollei nyt ole lisäksi myös jotain uutta annettavaa.

Vanhempiin isoihin rikosketjuihin suhtaudun myös tietynlaisella nöyryydellä — täällä on useampia, jotka niistä tietää (ja muistaa) minua huomattavasti enemmän, joten eipä kannata niissäkään alkaa sivusta huutelemaan. Ajattelen myös, että jos sivuja on monia satoja, todennäköisesti kaikki olennainen on niistä tullut jo muiden minfolaisten sanottua.

Lisäksi Auer- ym. jätin kesken jo aika kauan sitten siksikin, koska putosin auttamattomasti kärryiltä, kun olen ollut pidempiä aikoja pois koko minfosta. Mua itse asiassa harmittaa, että en ole/en ole enää perillä niistä, koska ovat poikkeuksetta kiinnostavia caseja.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
manearia
Agentti Scully

^ Itse kirjoittelen lähinnä, jos aihe on itselle tuttu, kuten vaikkapa hukkumiset ja vesietsinnät koiran kanssa. Sekä Bodomin surmat että Lahden murha ovat tuttuja, mutta ei mulla ole annettavaa, kun paikalla on tosiaan ihmisiä, jotka tietävät enemmän ja osaavat spekuloida hyvin.
Ross Sullivan
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^Joo ja hyvä, että Minfoon kirjoittavat myös naisoletetut. Ihan tapeeksi on jo Skölliä ja Repeä kirjoittajien joukossa. :D
Peukaloinen vai? nainen kysyi, koska ei tuntenut muita Nilsejä kuin satuhahmo Nils Holgerssonin.

- Ei, vaan Gustafsson, linja-autonkuljettaja Helsingistä, mies vastasi.

- Kyllä mä oon ihmisiä tappanutkin. Ainakin kolme, mies sanoi sitten.
manearia
Agentti Scully

Sipi kirjoitti: Ke Elo 19, 2026 6:59 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 19, 2026 2:04 pm Sinun keskeisiä aikaansaannoksia on yrittää vääntää Minfoonkin väkisin jotain Vauva.fi- ja naistenlehtilässytyksiä, joille on parempiakin areenoita.
Vaikea uskoa, että tuo olisi ollut sinulle tarkoitettu. Mielestäni kirjoitat 98% asiaa. Ei aina voi olla samaa mieltä kaikkien kanssa, mutta voi kirjoittaa asiallisesti, ja sitähän teet.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

manearia kirjoitti: Pe Elo 21, 2026 10:11 pm
Sipi kirjoitti: Ke Elo 19, 2026 6:59 pm
Vaikea uskoa, että tuo olisi ollut sinulle tarkoitettu. Mielestäni kirjoitat 98% asiaa. Ei aina voi olla samaa mieltä kaikkien kanssa, mutta voi kirjoittaa asiallisesti, ja sitähän teet.
Juu, parempi se on kuitenkin varmistaa, eikä tulkita, Jos äly (siis omani) ei aina riitä. Kysymällä se selviää. Tuo "Sinun" -sana vaan hämäsi tässä.

Ja samaa mieltä; meitä on moneksi. MIelestäni erinomainen neuvo etenkin nettikirjoittajien keskuudessa on seuraava:

"Jos harkitset aloittavasi väittelyn idiootin kanssa, varmista ensin, ettei toinen ole tekemässä juuri samoin".
manearia
Agentti Scully

Sipi kirjoitti: Su Elo 23, 2026 3:07 pm "Jos harkitset aloittavasi väittelyn idiootin kanssa, varmista ensin, ettei toinen ole tekemässä juuri samoin".
Erittäin hyvä neuvo! Minfo näyttäisi hieman erilaiselta, jos kaikki seuraisivat tätä.
Öyhö
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

manearia kirjoitti: Su Elo 23, 2026 3:14 pm
Sipi kirjoitti: Su Elo 23, 2026 3:07 pm "Jos harkitset aloittavasi väittelyn idiootin kanssa, varmista ensin, ettei toinen ole tekemässä juuri samoin".
Erittäin hyvä neuvo! Minfo näyttäisi hieman erilaiselta, jos kaikki seuraisivat tätä.
XKCD:llähän on strippi jossa tikku-ukko on tietokoneella. Odota, Internetissä on joku väärässä.

Siinä saa olla tarkkana, ettei innostu liikaa.

Kuva
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Vastaa Viestiin